BEG airport status
Indija postaje najveći korisnik Erbasovog vojnog transportera: Potpisan ugovor za nabavku 56 aviona C295 Nabavkom 56 C295 Indija postaje najveći korisnik ovog tipa aviona u svetu / Foto: Erbas

Indija postaje najveći korisnik Erbasovog vojnog transportera: Potpisan ugovor za nabavku 56 aviona C295

Kompanija Erbas saopštila je 24. septembra da je Indija ozvaničila nabavku 56 transportnih aviona C295 koji će u Ratnom vatzduhoplovstvu Indije zameniti zastarelu flotu transportnih i putničkih aviona HAL 748 (HS 748 odnosno Avro 748 licencno izrađivan u Indiji). Kako je navedeno, to će biti prvi vazduhoplovni program u okviru inicijative ‘’Made in India’’ koji će biti realizovan u indijskom privatnom sektoru, a podrazumevaće razvoj kompletnon industrijskog ekosistema, od proizvodnje do sklapanja, ispitivanja, kontrole i potvrđivanja kvaliteta, do isporuke i održavanja tokom čitavog radnog veka vazduhoplova.

Prema ugovornom sporazumu, Airbus će sa svoje finalne proizvodne linije u Sevilji, Španija, isporučiti Indiji prvih 16 gotovih aviona, dok će preostalih 40 primeraka biti proizvedeno i sklopljeno u indijskoj kompaniji Tata Advanced Systems Limited (TASL) kao deo industrijskog partnerstva između dve kompanije. Prvih 16 aviona biće isporučeno u roku od 4 godine od stupanja na snagu ugovora. Svi C295 Ratnog vazduhoplovstva Indije biće isporučeni u transportnoj konfiguraciji i biće opremljeni domaćim paketom za elektronsko ratovanje. Prvi avioni stići će u Indiju 2025. godine.

Generalni direktor Airbus Defence and Space Michael Schoellhorn izjavio je da će ovaj ugovor podržati dalji razvoj indijskog vazduhoplovnog ekosistema, donoseći ulaganja, 15000 direktnih i 10000 indirektnih poslova u narednih 10 godina. Generalni i izvršni direktor kompanije Tata Advanced Systems Limited Sukaran Singh rekao je da je ovo trenutak ponosa za njegovu firmu i prekretnica za indijski vojni proizvodni ekosistem i dodao da će po prvi put indijska privatna kompanija u potpunosti proizvoditi neki tip aviona u Indiji.

Inicijativa ‘’Made in India’’ je srž Erbasove strategije u Indiji, a u okviru programa C295 Erbas će doneti svoju kompletnu ponudu proizvodnje i održavanja vazduhoplova svetske klase i to u saradnji sa svojim indijskim industrijskim partnerima, uključujući TASL, potom vodeće firme javnog sektora kao što su Bharat Electronics Ltd. i Bharat Dynamics Ltd, kao i mikro, mala i srednja preduzeća. Kako još navode iz Erbasa, RV Indije će postati 35. svetski korisnik C295 koji je do sada naručen u 278 primeraka od kojih je 200 već u upotrebi, a operativna flota je već naletela više od 500.000 sati.

Erbas nije naveo koja će verzija biti isporučena Indiji ali je za očekivati da to bude C295W (u mnogim izvorima se verovatno pogrešno navodi da je to C295MW). C295W osim vingleta, u odnosu na C295M ima dorađene motore, obnovljene sisteme navigacije i komunikacije, savremene sisteme za planiranje leta, veze preko satelita i prenosa podataka. Nosivost je veća za 900 do 1000 kg, potrošnja goriva je tri do 4 posto manja, praktični plafon leta je veći za 1400 m i ima poboljšane karakteristike upotrebe u vrelim i uslovima visokih nadmorskih visina.

Ugovor za C295 potpisan je 6 godina nakon što je Indija izabrala ovaj tip aviona za zamenu svojih aviona Avro (Hawker Sideley) 748 (moguće je da će na kraju C295 zameniti i transportere An-32). Proces pregovora je bio dug, što nije neobično i što se često dešava u slučaju Indije. Pregovori o predugovoru počeli su tek proleća 2017., odobrenja indijskih političkih zvaničnika su donesena januara i početkom septembra ove godine, a za ovu nabavku su odobrena finanijska sredstva u iznosu od 2,5 milijardi dolara. Nabavkom 56 C295 Indija će postati najveći korisnik C295 u svetu, a moguće su i dalje nabavke, ne samo za oružane snage već i druge indijske bezbednosne službe.

Podsetimo, pojavile su se spekulacije da će C295 biti izabran za novi transportni avion RV i PVO Vojske Srbije.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

v

katastrofa za ruski iljušin neće indija da uzima posle ovog

Odgovori
a

Iljusin je teski transporter – mlaznjak, cetvoromotorac, Airbus je srednji transporter, turboprop, dvomotorac. Kako oni mogu biti ista klasa?

S

@alexanto
India je pregovarala sa Rusiom o Il-112, to je ista klasa kao C295.

Indija je od 2017 dosta cekala. Sada su valjda morali da se odluce.

https://tangosix.rs/2021/17/08/video-srusio-se-prototip-ruskog-vojnog-transportnog-aviona-il-112v-kod-moskve-nema-prezivelih/

B

Il72 da….ali Iljusin nije samo il72

D

Iljušin treba prvo da bude u stanju da zadovolji potrebe VKS RF, a i tu kašljuca prilično, pa tek onda da razmišlja o izvoznim poslovima.

Ogromna vojska koju je sve teže podmiriti. Skok cena energenata može dodati 10-20 milijardi u novčanik.

Ruskkom vojnom budžetu hronično fali 15-20 milijardi godišnje da bi realizovali sve što su planirali i što im realno treba.

B

Il-112 spada u istu klasu, ali je daleko losijih performansi. Nosivost Il-112 je samo 5 tona, a ovog modela C295 oko 10 tona. Dolet je takodje skoro duplo manji, plafon leta manji za vise od 2000m… Plus sto se ruski opitni primerak nedavno srusio i ko zna kada ce poceti serijska proizvodnja, dok je drugi proizveden u vise od 300 primeraka…

a

Posto sam vec napisao prethodni odgovor, pomislio sam da @vasa mozda misli na Il 112 ali… Ovde pricamo o poredjenju aviona napravljenog u nekoliko stotina komada koji koristi 35 RV-a sirom sveta i (nazalost za sada neuspesnom) prototipu koji je pritom vidno manji, manje nosivosti, manjeg doleta itd…

Indija njime planira zameniti avione nosivosti 9 tona, zbog toga je i povecan teret na njemu na skoro 8 tona a 112-ica je nosivosti 5 tona.

Na kraju posle pada prototipa 112-ice pitanje sta ce i kad ce biti nesto od tog aviona…

Z

Beduin

Сигурно сте мислили на Ил-76.

Branko

Ил-112 је пројектован према ТТЗ ВКС Русије које су тражиле летелицу носивости 5 тона, ради замене фамилије авиона Ан-24 и 26.

То треба имати на уму када се Ил-112 пореди са С295.

B

Ma da, na Candid sam mislio

J

Sada i kada bi smo narucili par komada cekacemo minimalno 6-7 godina.

Odgovori
S

Zato mi i necemo da narucujemo, sacekacemo 10 godina pa onda.

Odgovori
D

Za 10 godina neće biti ni ovaj jedan Antonov biti operativan, nama treba hitna nabavka

S

@Dusan Pavlovic
Ma oce, nesto cemo da prebudzimo, remontujemo, prelemimo, prespojimo, kupimo ocuvano ko casa, malo preslo, samo remont da platimo 50 milioncica, i eto.

S

pa u španiji će biti napravljeno „samo“ 16 komada a „ostatak“ u indiji, tako da neće se mnogo produžiti čekanje osim ako ne uleti još neka indija na listu dok mi ne potpišemo ugovor!

Odgovori
G

Da to ne znaju da je indija toliko velika i jaka sa industrijom,da vecina aviona moze kod njoh da see proizvede,i francuska im nudi ako jos rafala naruce da ce kod njih biti proizvedenj

I

Ne znam cemu ovo neplansko naoruzavanje Indije. Rasipaju milijarde u oruzje, a nemaju posteno naselje i autoput. Kupuju sa svih strana, od Rafala, preko Migova do nemackih haubica. Nidje veze. Pogledajte razliku u standardu Kine i Indije i ko je koliko napredovao. Bore se oko Kasmira , a realno ni ono sto imaju ne mogu da urede.

Odgovori
D

Indija ima o;ajni;ku potrebu da sa nečim parira Kini jer već sada neverovatno zaostaju, a već za pet godina Indija će biti par liga iza Kine, nešto kao Kina iza SAD tokom tajvanske krize tokom 1996.

Pored očaja, ne mogu ništa da razviju sopstvenim snagama, tako da kada spojiš ova dva argumenta dobiješ to gde su i šta rade.

I

Pa realno opet dolazimo do problema mentaliteta. Indija to sve s brda s dola, neplanski, stihijski, neorganizovano. Uzasna im je infrastruktira. To sto strucnjaka imaju sve je otislo za USA. S druge strane , ja nisam mogao svojim ocima da verujem kada sam video koliko su kinezi napredovali do sada. Ne govorim samo o vojsci. Tu su krenuli sa kopiranjem tudje tehnologije, sada vec idu sa svojim razvojem i sve ce manje uvoziti. Naucna baza im je prejaka. Presisali su Japan u robotici. Infrastruktura se gradi brzinom svetlosti, vec sada imaju vise nebodera nego USA, mreza autoputeva, superbrzi vozovi. Ta zemlja za godinu napredije koliko neko za 20 godina. Standard im ozbiljno raste, tako da nije cudo sto ovi sklapaju saveze oko njih i pokusavaju taj napredak da zaustave. Rusija je zarobljena u 80 tim, tanke infrastukture i osim nuklearki i sirovina.nema tu nista vise znacajno.
Tako da mi nije jasno cemo ovo forsiranje kupovine oruzja sa svih strana. Sta ce im toliki transportni avioni? Da nece u desant na Kasmir?

A

@Ivkos

Indija je država koja na zapadu ima jedan Pakistan (dalje ne moramo o njim), a na severu jednu Kinu koja istovremeno podržava Pakistan, ali i ima svoje nerešene računice sa Indijom (i Butanom i valja Nepalom). Tako da potreba za modernizacijom itekako postoji kod Indije, e sad kako ta modernizacija teče je druga priča.

I

Jasno mi je, ali s druge strane oni treba da rese problem siromastva i infrastrukture, a ne da se bakcu kupovinom naoruzanja,pogotovu ofanzivnog,jer nece niko u pohod na njih krenuti. Za 20 godina, ako se ovaj tempo nastavi, imacemo supermocnu Kinu, sa brutalnom infrastrukturom, ekonomijom i vojskom i izuzeno siromasnu Indiju.

A

@Ivkos

Osim što oni nemaju takav luksuz da zanemare vojsku na x period i da sve ulože u ekonomiju i infastrukturu. Drugo, koliko god Indija zaostajala, njeno doba razvoja tek dolazi, pogotovo u kontekstu Kine, jer će SAD i kompanija sve više forsirati Indiju za ekonomskog partnera u budćnosti.

D

Indija je ogromna zemlja sa velikim mogućnostima ali istorijski oni gotovo nikada nista nisu uspeli da urade kako treba za svoju vojsku ni kroz transfer tehnologija ni kroz sopstveni razvoj.

Verovatno je program balističkih raketa Agni najveći uspeh koji su postigli, ali pto se tiče svega ostalog – prava katastrofa.

Videćemo kako će ovaj program proći.

Odgovori
j

Ako je gledati po ostalim Evropskim drzavama velicine Srbije, realno bi nama bilo potrebno nekih 6-8 komada C295MW.

Odgovori
B

Cisto radi znanja u Indiji su neki od najboljih fakulteta na celom svetu. Neobicna drzava. Na stotine miliona nepismenih, a na drugoj strani najbolji fakulteti. Stotine miliona bez struje, a ovamo svemirski program. Gomila ljudi nema tri obroka dnevno, a ovamo kupovine u milijardama.

Odgovori
X

Totalno neobično za državu od 1,3 milijardi ljudi
Spram Kineskih 1,4 milijardi.
Realno i jedni i drugi su isti sa jedne strane siromaštva sa druge bogatstvo

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Da na: Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

Ako nije ptica, onda je nečiji šlamperaj, puno opasniji od samog događaja Compressor stalls can be caused by a number of factors including: Foreign Object Damage (FOD) including bird strikeworn, dirty or contaminated compressor componentsin-flight icingaircraft operation outside of the engine design envelope including extreme flight manoeuvresimproper engine handling

18. Aug 2022.Pogledaj
18. Aug 2022.Pogledaj

Aleksandar na: Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

"Ljudi zamalo da izginu"!? Veća je verovantoća da poginu prilikom prelaska pešačkog prelaza nego da poginu prilikom letenja, pa čak i prilikom otkaza motora. Da je otkazao i drugi, pa da su morali prinudno da slete na aerodrom, još bih i svatio histeriju, mada je i tada veća verovatnoća da će se sve bezbedno završiti…

18. Aug 2022.Pogledaj

Send this to a friend