„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu
Ikar od jutros na lokaciji Jastreba. Oko postamenta biće postavljene klupe kao i namensko osvetljenje za skulpturu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

Nakon više decenija čuvanja sredjoškolaca ispred glavne zgrade Vazduhoplovne akademije, koloritni Jastreb otišao je u penziju. Danas ga je, oko 11 časova, zamenila skulptura Ikara koja će na novom postamentu postati novo dorćolsko znamenje.

Kako su iz Vazduhoplovne akademije kazali za Tago Six, Jastreb „24127“ je premešten u Vršac gde će u budućnosti, uz još neke letelice i možda helikoptere, biti ponovo ofarban i adekvatno čuvan u formi stalne postavke više starijih vazduhoplova.

Od idejnog rešenja do jutrošnjeg postavljanja na postament prošlo je skoro dve godine. Autor skulpture je Nemanja Morača, likovni umetnik vajar. Za Tango Six priča o inspiraciji i procesu stvaranja mitskog letača:

– Inicijativa za izradu Ikara došla je od direktora Vazduhoplovne akademija Gorana Cvijovića. Moje razmišljanje i inspiracija su želja da Ikar ne bude simbol nikakvog pada, nikakve žalosti, tuge, agresije ili besa. Vizija mi je da on predstavlja nešto što će da veliča život i samu ideju njegovog poduhvata. Smelost i prikazanu ljubav prema tome što je uradio. Ljubav koja ga je gonila ka želji i želja koja ga je gonila ka svetlu, ka suncu a ne ka vodi gde bi se bavio svim onim elementima kojim bi ga voda vukla. Odlučio se za uzvišeni momenat i da ide napred.

Izrada Ikara trajala je ukupno dve godine, nije rađen po skici već je vajan u direktnom formatu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Ikar na zgradi Komande RV i PVO sada dobija još jednu konkurenciju u domenu izvedbe i tumačenja značaja najvazduhoplovnijih mitova od svih / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Skulptura će, po rečima njenog autora, odavati različite nijanse na različitim uslovima osvetljenja. Planira se i instalacija veštačkog svetla koja će skulpturu obasjavati noću / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Skulptura nije rađena po egzaktnoj skici koja je napravljena pa se potom uveličala u skulpturu. Vajana je u ovom direktnom formatu i ceo pokret tela i celokupna skulptura je tražena direktno u prostoru, što znači da je rušena i zidana beskrajno mnogo puta dok nije zauzela ovaj oblik. Ceo proces je trajao oko dve godine, uz razne pehove prilikom izrade koja je trajala ukupno oko godinu dana.

Ovde moram pomenuti moje kolege Ivana Lazića i Vladislava Milojevića. Ivan je celu skulpturu odlio dok ju je Vladislav obradio i zavario. Zahvalnost svakako ide i kamenolomu odnosno firmi Monarh koja nam je uradila fanstastične ploče za postament koje su iskrojene gotovo u mikron. – priča nam autor Ikara.

Najneprirodnije stanje za nadzvučni presretač je da stoji na stajanci. Nepravda ispravljena / Foto: Vlada Marinković

Vazduhoplovna akademija uradila je još jedno osvežavanje svoje „statike“ u okviru sveobuhvatnog građevinskog renoviranja, adaptiranja i proširivanja svoje baze na Dorćolu. Lovac MiG-21 „17104“ više ne stoji na zemlji već na betonskom postolju koje mu konačno daje utisak brzine i ugla penjanja koje ovaj presretač zaslužuje.

Kako je Tango Six već pisao, krug Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u pogledu novih zgrada širi se u dubinu postojećeg. Zgrada za prvi full flight level D simulator već je izgrađena, uskoro počinje izgradnja identične zgrade preko puta uz još zgrada koje će služiti kao novoj Višoj školi strukovnih studija i novim prostorima za praktičnu nastavu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Uz dužno poštovanje napora kolektiva škole Petar Drapšin…mogli su da ime promene u Vazduhoplovna akademija Zoran Radosavljević i da postave spomenik ovog savremenog Ikara koji do dana danas nije dobio zasluženo obeležje…a zaslužio je podarivši svoj život za slobodu Srbije. Sa druge strane spomenik je predivan, svaka čast umetniku. Ipak takav spomenik je primereniji nekom trgu kome će svi gradjani imati slobodan pristup. Živelo sećanje na vaduhoplovce heroje koji su branili Srbiju!

Odgovori
Du

Podržavam navedeni prijedlog, svaka čast na tome…

Одлична скулптура која знатно доприноси темом, идејом и успешношћу израде Београду и споменицима у њему.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs