[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu
Ikar od jutros na lokaciji Jastreba. Oko postamenta biće postavljene klupe kao i namensko osvetljenje za skulpturu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

Nakon više decenija čuvanja sredjoškolaca ispred glavne zgrade Vazduhoplovne akademije, koloritni Jastreb otišao je u penziju. Danas ga je, oko 11 časova, zamenila skulptura Ikara koja će na novom postamentu postati novo dorćolsko znamenje.

Kako su iz Vazduhoplovne akademije kazali za Tago Six, Jastreb „24127“ je premešten u Vršac gde će u budućnosti, uz još neke letelice i možda helikoptere, biti ponovo ofarban i adekvatno čuvan u formi stalne postavke više starijih vazduhoplova.

Od idejnog rešenja do jutrošnjeg postavljanja na postament prošlo je skoro dve godine. Autor skulpture je Nemanja Morača, likovni umetnik vajar. Za Tango Six priča o inspiraciji i procesu stvaranja mitskog letača:

– Inicijativa za izradu Ikara došla je od direktora Vazduhoplovne akademija Gorana Cvijovića. Moje razmišljanje i inspiracija su želja da Ikar ne bude simbol nikakvog pada, nikakve žalosti, tuge, agresije ili besa. Vizija mi je da on predstavlja nešto što će da veliča život i samu ideju njegovog poduhvata. Smelost i prikazanu ljubav prema tome što je uradio. Ljubav koja ga je gonila ka želji i želja koja ga je gonila ka svetlu, ka suncu a ne ka vodi gde bi se bavio svim onim elementima kojim bi ga voda vukla. Odlučio se za uzvišeni momenat i da ide napred.

Izrada Ikara trajala je ukupno dve godine, nije rađen po skici već je vajan u direktnom formatu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Ikar na zgradi Komande RV i PVO sada dobija još jednu konkurenciju u domenu izvedbe i tumačenja značaja najvazduhoplovnijih mitova od svih / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Skulptura će, po rečima njenog autora, odavati različite nijanse na različitim uslovima osvetljenja. Planira se i instalacija veštačkog svetla koja će skulpturu obasjavati noću / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Skulptura nije rađena po egzaktnoj skici koja je napravljena pa se potom uveličala u skulpturu. Vajana je u ovom direktnom formatu i ceo pokret tela i celokupna skulptura je tražena direktno u prostoru, što znači da je rušena i zidana beskrajno mnogo puta dok nije zauzela ovaj oblik. Ceo proces je trajao oko dve godine, uz razne pehove prilikom izrade koja je trajala ukupno oko godinu dana.

Ovde moram pomenuti moje kolege Ivana Lazića i Vladislava Milojevića. Ivan je celu skulpturu odlio dok ju je Vladislav obradio i zavario. Zahvalnost svakako ide i kamenolomu odnosno firmi Monarh koja nam je uradila fanstastične ploče za postament koje su iskrojene gotovo u mikron. – priča nam autor Ikara.

Najneprirodnije stanje za nadzvučni presretač je da stoji na stajanci. Nepravda ispravljena / Foto: Vlada Marinković

Vazduhoplovna akademija uradila je još jedno osvežavanje svoje „statike“ u okviru sveobuhvatnog građevinskog renoviranja, adaptiranja i proširivanja svoje baze na Dorćolu. Lovac MiG-21 „17104“ više ne stoji na zemlji već na betonskom postolju koje mu konačno daje utisak brzine i ugla penjanja koje ovaj presretač zaslužuje.

Kako je Tango Six već pisao, krug Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u pogledu novih zgrada širi se u dubinu postojećeg. Zgrada za prvi full flight level D simulator već je izgrađena, uskoro počinje izgradnja identične zgrade preko puta uz još zgrada koje će služiti kao novoj Višoj školi strukovnih studija i novim prostorima za praktičnu nastavu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Uz dužno poštovanje napora kolektiva škole Petar Drapšin…mogli su da ime promene u Vazduhoplovna akademija Zoran Radosavljević i da postave spomenik ovog savremenog Ikara koji do dana danas nije dobio zasluženo obeležje…a zaslužio je podarivši svoj život za slobodu Srbije. Sa druge strane spomenik je predivan, svaka čast umetniku. Ipak takav spomenik je primereniji nekom trgu kome će svi gradjani imati slobodan pristup. Živelo sećanje na vaduhoplovce heroje koji su branili Srbiju!

Odgovori
Du

Podržavam navedeni prijedlog, svaka čast na tome…

Одлична скулптура која знатно доприноси темом, идејом и успешношћу израде Београду и споменицима у њему.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs