Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022

Prvo javno pominjanje problema sa Suhojem SSJ100 u Rusiji, nastavak „rusifikacije“ novog MS-21

25. apr 2022

[POSAO] Prince Aviation zapošljava nove instruktore

19. apr 2022

Aerodrom „Nikola Tesla“ predstavio mogućnosti za zapošljavanje učenicima Vazduhoplovne akademije

15. apr 2022

[FOTO REPORTAŽA] Novi izgled beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“: Obišli smo novoizgrađene C gejtove

12. apr 2022

KLM dobio prvu ženu direktorku

1. apr 2022

[POSLEDNJA VEST] Er Montenegro objavio gubitak od 4,96 miliona evra u 2021. godini

31. mar 2022

[EKSKLUZIVNO] Jat Tehnika odmrzla evropski EASA sertifikat za održavanje aviona: Spremni smo da nastavimo sa investiranjem u ljude i opremu, učestvovaćemo u programu „Moja prva plata“

30. mar 2022

Irkut obavio uspešno opitovanje centralne sekcije krila putničkog aviona MS-21

30. mar 2022

[EKSKLUZIVNO] Iza scene brendiranja nacionalne avio-kompanije Crne Gore: Kako je izgledalo kreiranje imidža Er Montenegra

25. mar 2022

[POSAO] SKY Partner, najveći domaći hendler na beogradskom aerodromu, zapošljava radnike sa ili bez iskustva

24. mar 2022

[POSAO] Crnogorska nacionalna avio-kompanija Er Montenegro objavila konkurs za zapošljavanje novog direktora kompanije

18. mar 2022

IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina

9. mar 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku obuku u Trening centru Vršac

23. feb 2022

Iskoristite priliku da postanete vlasnik avio-istorije: Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja Superdžamba A380!

22. feb 2022
IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina
Iz nekog razloga turboelisni avioni imali su najviše incidenata prošle godine. Srpska nacionalna avio-kompanija u svojoj istoriji do sada nije imala nesreću sa ovim tipom aviona a od nedavno otpočela je zamenu svoje propelerne flote novijim modelima / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina

Međunarodno udruženje avio-kompanija koje se bave komercijalnim vazdušnim saobraćajem IATA (International Air Transport Assosiation) objavilo je svoju godišnju analizu bezbednosti avio-kompanija na globalnom nivou za 2021. godinu. Prema  ovom izveštaju, prethodna godina bila je bezbednija u odnosu na 2020. godinu ali i period od 2017. do 2021. godine. Značajan doprinoseći faktor ovako pozitivnim rezultatima svakako je bio dramatičan pad avio-saobraćaja uslovljen epidemijom Korona virusa.

Srpske avio-kompanije koje komercijalno prevoze putnike u redovnom ili čarter saobraćaju i dalje imaju izvanredan bezbednosni skor. Poslednji ozbiljniji incident na aerodromu „Nikola Tesla“ dogodio se, kako je Tango Six prvi javio, inostranoj avio-kompaniji.

Kako je IATA izračunala, prema podacima za 2021. godinu, ukoliko se statiska izvede na način da se posmatra koliko bi, gledano na celoj planeti i svim komercijalno obavljenim letovima, jedna osoba trebalo da leti da bi doživela nesreću aviona u vazduhu ili na zemlji, dobija se da bi ona morala da leti svaki dan sledećih 10.078 godina ne bi li, prema globalnoj statistici, doživela ozbiljnu nesreću koja ima makar jedan smrtni slučaj.

Većina civilnih komercijalnih letelica na srpskom registru nije starija od 15 godina. Najnoviji mlaznjak koji je registrovan u našoj zemlji pripada kompaniji Air Pink / Foto: Ivan Urošević, Tango Six

Kako se dalje navodi u izveštaju IATA-e, primetno je smanjenje kako u broju nesreća tako i u broju fatalnih ishoda incidenata ili nesreća. Vazdušni saobraćaj i dalje je jedan od najbezbednijih vidova saobraćaja, što potvrđuje i izveštaj IATA-e: prošle godine, na ukupno registrovanih 25,7 miliona globalno obavljenih komercijalnih letova, zabeležen je jedan incident ili nesreća na svakih 990.000 bezbedno obavljenih letova. Kompanije koje su članice IATA-e, kao što je na primer Er Srbija, zabeležile su još manji broj incidenata ili nesreća: jedna se dogodila na svakih 2,27 miliona bezbedno obavljenih komercijalnih letova.

Prošle godine bilo je ukupno 26 nesreća ili incidenata u kojima su učestvovali jedan mlazni avion i šest turboelisnih. Pri ovim nesrećama život je izgubila 121 osoba. Tokom prošle godine jedan mlazni putnički avion doživeo je veću nesreću na svakih 7,7 miliona bezbedno obavljenih letova, dok je jedan turboelisni putnički avion izgubljen na svakih 0,56 miliona bezbedno obavljenih letova.

Sve avio-kompanije koje učestvuju u IATA-nom IOASA programu (IATA Operational Safety Audit) nisu imali ni jednu nesreću sa fatalnim ishodom prošle godine. Prethodna godina takođe je jedinstvena jer, prvi put nakon 15 godina, nije zabeležen ni jedan incident pogrešnog ili neovlašćenog taksiranja ili izlaska na pistu od strane putničkih aviona.

IATA u svom članstvu ima 290 avio-kompanija što predstavlja 83% globalnog komercijalnog vazdušnog saobraćaja.

Komentari

S

Prav Sbin se plasi da ce poginuti u avionskoj nesreci, i da ce ga ajkula pojesti na moru, a vi pricajte sta ocete.

Odgovori
U

10 миленијума сваки дан или 1 у правом тренутку #течнопричамцрнихумор

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend