[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022

Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

18. avg 2022

Jat Tehnika dobila sertifikate za popravku i održavanje Erbasovih A330 i A320neo kao i sertifikat za remont stajnog trapa na Boingu 737NG

15. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022
IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina
Iz nekog razloga turboelisni avioni imali su najviše incidenata prošle godine. Srpska nacionalna avio-kompanija u svojoj istoriji do sada nije imala nesreću sa ovim tipom aviona a od nedavno otpočela je zamenu svoje propelerne flote novijim modelima / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina

Međunarodno udruženje avio-kompanija koje se bave komercijalnim vazdušnim saobraćajem IATA (International Air Transport Assosiation) objavilo je svoju godišnju analizu bezbednosti avio-kompanija na globalnom nivou za 2021. godinu. Prema  ovom izveštaju, prethodna godina bila je bezbednija u odnosu na 2020. godinu ali i period od 2017. do 2021. godine. Značajan doprinoseći faktor ovako pozitivnim rezultatima svakako je bio dramatičan pad avio-saobraćaja uslovljen epidemijom Korona virusa.

Srpske avio-kompanije koje komercijalno prevoze putnike u redovnom ili čarter saobraćaju i dalje imaju izvanredan bezbednosni skor. Poslednji ozbiljniji incident na aerodromu „Nikola Tesla“ dogodio se, kako je Tango Six prvi javio, inostranoj avio-kompaniji.

Kako je IATA izračunala, prema podacima za 2021. godinu, ukoliko se statiska izvede na način da se posmatra koliko bi, gledano na celoj planeti i svim komercijalno obavljenim letovima, jedna osoba trebalo da leti da bi doživela nesreću aviona u vazduhu ili na zemlji, dobija se da bi ona morala da leti svaki dan sledećih 10.078 godina ne bi li, prema globalnoj statistici, doživela ozbiljnu nesreću koja ima makar jedan smrtni slučaj.

Većina civilnih komercijalnih letelica na srpskom registru nije starija od 15 godina. Najnoviji mlaznjak koji je registrovan u našoj zemlji pripada kompaniji Air Pink / Foto: Ivan Urošević, Tango Six

Kako se dalje navodi u izveštaju IATA-e, primetno je smanjenje kako u broju nesreća tako i u broju fatalnih ishoda incidenata ili nesreća. Vazdušni saobraćaj i dalje je jedan od najbezbednijih vidova saobraćaja, što potvrđuje i izveštaj IATA-e: prošle godine, na ukupno registrovanih 25,7 miliona globalno obavljenih komercijalnih letova, zabeležen je jedan incident ili nesreća na svakih 990.000 bezbedno obavljenih letova. Kompanije koje su članice IATA-e, kao što je na primer Er Srbija, zabeležile su još manji broj incidenata ili nesreća: jedna se dogodila na svakih 2,27 miliona bezbedno obavljenih komercijalnih letova.

Prošle godine bilo je ukupno 26 nesreća ili incidenata u kojima su učestvovali jedan mlazni avion i šest turboelisnih. Pri ovim nesrećama život je izgubila 121 osoba. Tokom prošle godine jedan mlazni putnički avion doživeo je veću nesreću na svakih 7,7 miliona bezbedno obavljenih letova, dok je jedan turboelisni putnički avion izgubljen na svakih 0,56 miliona bezbedno obavljenih letova.

Sve avio-kompanije koje učestvuju u IATA-nom IOASA programu (IATA Operational Safety Audit) nisu imali ni jednu nesreću sa fatalnim ishodom prošle godine. Prethodna godina takođe je jedinstvena jer, prvi put nakon 15 godina, nije zabeležen ni jedan incident pogrešnog ili neovlašćenog taksiranja ili izlaska na pistu od strane putničkih aviona.

IATA u svom članstvu ima 290 avio-kompanija što predstavlja 83% globalnog komercijalnog vazdušnog saobraćaja.

Komentari

S

Prav Sbin se plasi da ce poginuti u avionskoj nesreci, i da ce ga ajkula pojesti na moru, a vi pricajte sta ocete.

Odgovori
U

10 миленијума сваки дан или 1 у правом тренутку #течнопричамцрнихумор

Odgovori
S

Verovatnoća je čudesna grana matematike. Sa njom možemo da se igramo i ovako i onako.
Možemo medjutim reći i to da je verovatnoća da umremo svaki put kada udjemo u avion ili bilo koje prevozno sredstvo svakako veća nego ako ne udjemo jer se ona ma koliko bila mala sabira sa onom verovatnoćom umiranja koja postoji u svakom slučaju. Dalje, verovatnoća da doživite avionsku nesreću je kudikamo manja nego da istu doživite u automobilu. Medjutim, kada već doživite nesreću koliki je procenat šansi da istu preživite u automobilu a kolika da je preživite u avionu ? Bilo bi lepo da nam neko iznese i tu analizu. Dalje, vazdušni prevoz je po odnosu broja predjenih kilometara i broja žrtava daleko bezbedniji u statističkom smislu od suvozemnog. Ali, kakav bi bio taj odnos ako bi se ista pravila bezbednosti i procedura pridržavali u suvozemnom prevozu ? Da li bi vazdušni transport bio bezbedniji ako bismo prilikom održavanja svojih vozila morali da se pridržavamo strogih pravila EASA, capability liste, pretpoletnih pregleda, najave svakog napuštanja garaže kontrolnom centru i traženja dozvole za putovanje od Beograda do Niša na osnovu planirane rute itd. ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend