[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin ICAO kursa za nacionalne instruktore u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

20. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje putničkih aviona u području aerodroma „Nikola Tesla“ sa 5 na 3 nautičke milje

18. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024
IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina
Iz nekog razloga turboelisni avioni imali su najviše incidenata prošle godine. Srpska nacionalna avio-kompanija u svojoj istoriji do sada nije imala nesreću sa ovim tipom aviona a od nedavno otpočela je zamenu svoje propelerne flote novijim modelima / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

IATA izveštaj o bezbednosti avio-kompanija u 2021. godini: Da biste doživeli nesreću u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan sledećih 10.078 godina

Međunarodno udruženje avio-kompanija koje se bave komercijalnim vazdušnim saobraćajem IATA (International Air Transport Assosiation) objavilo je svoju godišnju analizu bezbednosti avio-kompanija na globalnom nivou za 2021. godinu. Prema  ovom izveštaju, prethodna godina bila je bezbednija u odnosu na 2020. godinu ali i period od 2017. do 2021. godine. Značajan doprinoseći faktor ovako pozitivnim rezultatima svakako je bio dramatičan pad avio-saobraćaja uslovljen epidemijom Korona virusa.

Srpske avio-kompanije koje komercijalno prevoze putnike u redovnom ili čarter saobraćaju i dalje imaju izvanredan bezbednosni skor. Poslednji ozbiljniji incident na aerodromu „Nikola Tesla“ dogodio se, kako je Tango Six prvi javio, inostranoj avio-kompaniji.

Kako je IATA izračunala, prema podacima za 2021. godinu, ukoliko se statiska izvede na način da se posmatra koliko bi, gledano na celoj planeti i svim komercijalno obavljenim letovima, jedna osoba trebalo da leti da bi doživela nesreću aviona u vazduhu ili na zemlji, dobija se da bi ona morala da leti svaki dan sledećih 10.078 godina ne bi li, prema globalnoj statistici, doživela ozbiljnu nesreću koja ima makar jedan smrtni slučaj.

Većina civilnih komercijalnih letelica na srpskom registru nije starija od 15 godina. Najnoviji mlaznjak koji je registrovan u našoj zemlji pripada kompaniji Air Pink / Foto: Ivan Urošević, Tango Six

Kako se dalje navodi u izveštaju IATA-e, primetno je smanjenje kako u broju nesreća tako i u broju fatalnih ishoda incidenata ili nesreća. Vazdušni saobraćaj i dalje je jedan od najbezbednijih vidova saobraćaja, što potvrđuje i izveštaj IATA-e: prošle godine, na ukupno registrovanih 25,7 miliona globalno obavljenih komercijalnih letova, zabeležen je jedan incident ili nesreća na svakih 990.000 bezbedno obavljenih letova. Kompanije koje su članice IATA-e, kao što je na primer Er Srbija, zabeležile su još manji broj incidenata ili nesreća: jedna se dogodila na svakih 2,27 miliona bezbedno obavljenih komercijalnih letova.

Prošle godine bilo je ukupno 26 nesreća ili incidenata u kojima su učestvovali jedan mlazni avion i šest turboelisnih. Pri ovim nesrećama život je izgubila 121 osoba. Tokom prošle godine jedan mlazni putnički avion doživeo je veću nesreću na svakih 7,7 miliona bezbedno obavljenih letova, dok je jedan turboelisni putnički avion izgubljen na svakih 0,56 miliona bezbedno obavljenih letova.

Sve avio-kompanije koje učestvuju u IATA-nom IOASA programu (IATA Operational Safety Audit) nisu imali ni jednu nesreću sa fatalnim ishodom prošle godine. Prethodna godina takođe je jedinstvena jer, prvi put nakon 15 godina, nije zabeležen ni jedan incident pogrešnog ili neovlašćenog taksiranja ili izlaska na pistu od strane putničkih aviona.

IATA u svom članstvu ima 290 avio-kompanija što predstavlja 83% globalnog komercijalnog vazdušnog saobraćaja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

Prav Sbin se plasi da ce poginuti u avionskoj nesreci, i da ce ga ajkula pojesti na moru, a vi pricajte sta ocete.

Odgovori
Un

10 миленијума сваки дан или 1 у правом тренутку #течнопричамцрнихумор

Odgovori
Sr

Verovatnoća je čudesna grana matematike. Sa njom možemo da se igramo i ovako i onako.
Možemo medjutim reći i to da je verovatnoća da umremo svaki put kada udjemo u avion ili bilo koje prevozno sredstvo svakako veća nego ako ne udjemo jer se ona ma koliko bila mala sabira sa onom verovatnoćom umiranja koja postoji u svakom slučaju. Dalje, verovatnoća da doživite avionsku nesreću je kudikamo manja nego da istu doživite u automobilu. Medjutim, kada već doživite nesreću koliki je procenat šansi da istu preživite u automobilu a kolika da je preživite u avionu ? Bilo bi lepo da nam neko iznese i tu analizu. Dalje, vazdušni prevoz je po odnosu broja predjenih kilometara i broja žrtava daleko bezbedniji u statističkom smislu od suvozemnog. Ali, kakav bi bio taj odnos ako bi se ista pravila bezbednosti i procedura pridržavali u suvozemnom prevozu ? Da li bi vazdušni transport bio bezbedniji ako bismo prilikom održavanja svojih vozila morali da se pridržavamo strogih pravila EASA, capability liste, pretpoletnih pregleda, najave svakog napuštanja garaže kontrolnom centru i traženja dozvole za putovanje od Beograda do Niša na osnovu planirane rute itd. ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs