[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8
''Inženjeri su izvršili neophodan broj zapuštanja kako bi zabeležili osnovne parametre motora u svim režimima rada, od ‘‘praznog hoda‘‘ do ‘‘punog gasa‘‘ / Foto: Rostec

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

Ruska korporacija United Engine Corporation (UEC, ODK) koja se nalazi u sastavu Državne korporacije Rostec saopštila je da je uspešno završila program testiranja prvog prototipa motora PD-8. Kako je navedeno, ispitivanja su potvrdila da motor i njegovi sistemi mogu da rade u okviru osnovnih parametara koji su navedeni u projektnom zadatku, kao i da su primenjena projektna rešenja u proizvodu ispravna.

Tokom višefaznih ispitivanja, stručnjaci UEC otklonili su greške u sistemima automatske kontrole i stabilizovali pokretanje motora sa daljim radom u praznom hodu. Inženjeri su izvršili neophodan broj zapuštanja kako bi zabeležili osnovne parametre motora u svim režimima rada, od ‘‘praznog hoda‘‘ do ‘‘punog gasa‘‘.

Motor PD-8 biće ispitan i na avionu – letećoj laboratoriji Il-76LL / Foto: ODK

– Završetak testova motora PD-8 na ispitnom stolu je najvažnija faza u razvoju novog ruskog motora za civilnu avijaciju, pre svega za verziju aviona Suhoj Superdžet (SSJ New) kod koje su strane komponente zamenjene domaćim. Sledi testiranje pojedinačnih komponenti motora na posebnim ispitnim stanicama. Takođe je planirano ispitivanje motora pomoću aviona leteće laboratorije Il-76LL i izvođenje velikog broja inženjerskih proračuna. Sve ovo je deo posla kojim će se potvrditi da pokazatelji performansi testiranog motora ispunjavaju zahteve sertifikacione osnove za motor PD-8 – izjavio je Vladimir Artjakov, prvi zamenik generalnog direktora Državne korporacije Rosteh.

Dvovratilni turboventilatorski motor PD-8 namenjen je putničkom avionu SSJ-New i amfibiji Be-200, izrađen je od najsavremenijih materijala proizvedenih uz primenu naprednih tehnologije obrade, uključujući aditivnu proizvodnju. Mnoga preduzeća iz sastava korporacije UEC je uključeno u ovaj proces, a u velikoj meri se koriste stečena iskustva tokom rada na motoru PD-14.

– Program ispitivanja je obuhvatao merenje parametara za procenu termičkog stanja, izdržljivosti i otpornosti na vibracije delova i komponenti motora tokom njegovog rada, a pritom su provereni njegovi sistemi za vazduh, ulje i gorivo. Stanje delova i komponenti prototipa motora PD-8 je tokom ispitivanja procenjeno pomoću 500 specijalnih senzora. Podaci dobijeni uz njihovu pomoć podležu daljoj analizi radi procene operativnosti glavnih komponenti i sistema – rekao je Jurij Šmotin, generalni konstruktor UEC.

Udeo uvoznih komponenti na avionu SSJ je trenutno najmanje 70 procenata. Na novom SSJ-New bi to drastično trebalo da se smanji, plan je da 97 posto inostranih delova bude zamenjeno ruskim / Foto: OAK

Još od početka uvođenja zapadnih sankcija 2014. godine koje su u poslednje vreme, a naročito nakon napada na Ukrajinu, teško pogodile rusku vazduhoplovnu industriju, Rusija nastoji da u projektima putničkih aviona koji su razvijeni u tesnoj saradnji sa zapadom, primenjene inostrane tehnologije zameni sopstvenim proizvodima. Između ostalog tu su i nove pogonske grupe, motor PD-8 za avione SSJ-New i Be-200 kao i PD-14 za avion MS-21.

U slučaju aviona SSJ, Ministarstvo trgovine i industrije Rusije objavilo je sredinom marta ove godine konkurs za razvoj varijante (sa budžetom od oko 220 miliona dolara) u kome bi 97 posto inostranih delova biti zamenjeno ruskim. Prvi prototip aviona sa oznakom SSJ-New (RRJ-95NEW-100) trebao bi da se pojavi 2024. godine što je prema mišljenju mnogih stručnjaka nerealno, a direktor Rosteha Sergej Čemezov izjavio je decembra 2020. godine da bi razvoj ove varijante mogao koštati oko 1,7 milijardi dolara.

Optimisične najave iz marta meseca govore o tome da bi sertifikacije motora PD-8 trebalo da budu završene za 12-14 meseci, a serijska proizvodnja bi počela 2025. Nije naravno potrebno zameniti samo motore, trenutni udeo uvoznih komponenti u avionu je najmanje 70 posto. Od 2020. godine fabrika ‘‘Irkut‘‘ objavila je bar 20 tendera za proizvodnju i nabavku domaćih komponenti za avion SSJ-New među kojima su npr. putnička sedišta, tobogana za evakuaciju, sistem za snimanje informacija o letu i senzori temperature vazduha.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Koliko se može pročitati PD-14 radi sa uvoznim FADECom, kako misle proizvoditi takve motore ako su sankcije? (sumnjam da je sa PD-8 išta drugačije).

Odgovori
Ni

FADEC je ruski, testiran i sertifikovan 2018. Neka od komponenti, npr. procesor koji kontroliše energetsku elektroniku, može biti uvozni, a možda i nije ner to su procesori koje Rusi mogu raditi, 90nm i više. Inače u vojnoj, avionskoj, raketnoj i kosmičkoj industriji faktor nanometara nije mnogo bitan. USA u tim industrijama koristi tehnogije od 120nm pa do 45nm (trenutno grade novu fabriku za 45nm). Razlog su elemtromagnetne zaštite, gama zraci, temparatura, pritisak…..
Nedavno su Ukrajinci prikazali rusku elektroniku sa kh101, ispo je da je da su ploče sa kh55, i da je veći dio elektronike rađen u Ukrajini, u Kijevu i Harkovu.

Pe

Svakako,i u slucaju da Rusi zavrse taj posao, ovaj motor mora dobiti odredjene sertifikate bezbednosti od odgovarajuceg tela u Evropi da bi mogao da se koristi na avionima koji lete nad Evropom?
Iako Rusi za sad i ne mogu da lete u Evropu zbog sankcija, osim kod nas.

Odgovori
Ma

Nedavno su Amerikanci testirali svoj novi mlazni motor s adaptivnim ciklusom. Ne bi bilo loše da čitateljima pokušate približiti to čudo od tehnike.

Fe

Bez dozvole za ruske avione nad EU nema jeftinijih i kraćih letovaza Daleko Istok… Nije to Srbija pa da je preskočiš zatvorenih očiju…

rk

Avion se razvija pre svega za domace potrebe,a nakon toga za Azijsko trziste,ali s obzirom na skromne kapacitete proizvodnje,nece ni svoje trziste odmah moci popuniti

Mi

Stvarno mislite da Rusi nemogu u vazduhoplovstvu da naprave ono sto ima zapadna tehnolohija o Kini da nepricamo Stvarno ste gospodo u velikoj zabludi Nemojte da vas vode emocije da je na zapadu sve bajno Bez obzira sto je vecina vas tamo skolovana Rusija kad hoce sve moze to vam je najbolji primer sa proizvodnjom hrane Naravno neko ce odgovoriti da to nije isto U ostalom bili zivi pa videli

Odgovori
Vl

Naravno da ne mogu jer pre svega nemaju kes, svoje kljucne delove koje su inace pre sankcija uvozili sa Zapada i ne stoje bas najbolje ni sa kadrom za jedan ovakav poduhvat.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor