[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022

[NAJAVA] SEGA 2022 – Nova konferencija u Beogradu posvećena sektoru regionalne i globalne generalne avijacije

29. jul 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatski MUP izabrao: Kupuje 2 višenamenska helikoptera Bel za traganje i spasavanje

14. jun 2022

[NAJAVA] Aero-reli na aerodromu Trstenik povodom 110 godine srpske avijacije

14. jun 2022

Godišnja konferencija Federacije žena pilota Evrope održana u Srbiji

10. jun 2022

Vlasnici kompanije Pipistrel donirali 25 miliona evra lokalnoj zajednici: Sredstva za novu helikoptersku službu, muzej avijacije i uređenje zelenih površina

9. jun 2022

[VIDEO REPORTAŽA] AERO 2022: Jedini mađarski proizvođač aviona iz Srbije planira osvajanje regiona, nudi i vojni program

31. maj 2022

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

23. maj 2022

[NAJAVA] Peti revijalni skup RC modelara na sportskom aerodromu Divci kod Valjeva

10. maj 2022

Održan prvi Memorijal „pukovnik pilot Milenko Pavlović“: Aero-klub Trstenik osvojio prvo i drugo mesto, aero-klub Paraćin treći

9. maj 2022
Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“
Ceremonija potpisivanja zajedničkog projekta uz prisustvo zvaničnika kompanije Magnus i Óbuda univerziteta / Foto: Magnus Aircraft

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

Najveći privatni mađarski proizvođač aviona kompanija Magnus Aircraft, zajedno sa Óbuda univerzitetom i ministarstvima spoljnih poslova i trgovine Mađarske potpisali su ugovor o zajedničkoj investiciji (joint venture) vrednoj 88 miliona evra sa Vladom kineskog Hjušan distriktra i gradom Vuksi (Government of Huishan District, Wuxi City).

Kako je saopštila mađarska kompanija, Magnus će prema ugovoru u Kini izgraditi tri postrojenja za proizvodnju kompozita za avio-strukture, liniju za sklapanje letelica i kapacitete za održavanje. Ugovor je na ceremoniji prošle nedelje potpisao već formirani entitet kompanije Magnus u Kini – „Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company“.

Kompleks koji će biti izgrađen u gradu Vuksi prostiraće se na 200 hektara, dok će površina postrojenja namenjena proizvodnji kompozita, za potrebe sklapanja, centra za izlaganje i preuzimanje letelica iznositi 18.000 kvadratnih metara.

– Kada ovaj zajednički projekat počne sa radom, obezbediće 300 radnih mesta i vodeću ulogu univerzitetu Óbuda u Kini kada je reč o projektovanju, istraživanju i razvoju vazduhoplovnih tehnologija.

Kineski partneri i institucije u projektu održali su ceremoniju potpisivanja saradnje u svojoj zemlji zbog restrikcija putovanja usled Kovid pandemije / Foto: Magnus Aircraft

Prema planu implementacije zajedničke investicije (joint venture) kinesko postrojenje će nakon sticanja kompetencija i kapaciteta biti u stanju da proizvede i proda više od 2800 Magnusovih Fusion aviona i više od 400 jedinica planiranog projekta četvorosedne letelice u prvom devetogodišnjem planu. Uz prateće usluge, planirano je da projekat generiše ukupan prihod od 16 milijardi kineskih juana uz planirani profit pre oporezivanja u iznosu od skoro 7 milijardi kineskih juana. – navodi se u saopštenju kompanije Magnus Aircraft.

Zajednički projekat Magnusa i univerziteta Óbuda deo je takozvane „Dalekoistočne strategije“ kompanije Magnus i pored njega planirano je i osnivanje kinesko-mađarskog centra za razvoj visokih tehnologija. Ovaj centar, kojim će sa mađarske strane rukovoditi kompanija Magnus i Óbuda univerzitet, biće zadužen i za druge oblasti, industrije, razmenu znanja, tehnologija i naučnih radnika, ističe se u saopštenju.

– Ova strateška saradnja predstavlja veliku prekretnicu u strategiji Magnusa za ulazak na dalekoistočno tržište i svakako je najbitniji projekat u našoj dosadašnjoj istoriji. Cilj učesnika u projektu je stvaranje slojevitog poslovnog okruženja u kojem će naša kineska podružnica Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company postati dominantan proizvođač ove vrste aviona na kineskom tržištu. – zaključuje se u saopštenju kompanije Magnus Aircraft koja je, igrom slučaja, poslednju podružnicu pre pomenute kineske otvorila baš u Srbiji za područje Balkana, o čemu je Tango Six već izvestio.

Komentari

Z

Madjari izašli iz realnog socijalizma i pokazuju da su odlični u planiranju biznisa sa visokim tehnologijama. Mi koji smo izašli iz socijalizma po meri čoveka se zadovoljavamo da nam Kinezi donose prljavu tehnologiju auto gume, rudarstvo i slično…A da ne pričamo o univerzitetu…Kod nas generacije na univerzitetu nisu napravile ništa…

Odgovori
B

Madjarska ima 50% investicija sa istoka, Srbija daleko manji procenat. Oni ti se guraju mnogo vise od nas za te investicije. Evo CATL (kineska firma) je najavio fabriku od 7 milijardi u Madjarskoj. Samo to ulaganje je vise nego sva njihova ulaganja kod nas u zbiru za bar duplo.

S

@Brad
Nije stvar guranja, nego clanstva u EU i slobodnog pristupa tom trzistu, firmama to jako znaci. Na to dodajmo da je Madjarska 1990. i narednih godina dobila ogromna ulaganja od svoje dijaspore koja je pobegla ’56(i ranije), a mi smo tada upali u dekadu propadanja.

Njihov nivo je nesto cemu trebamo da tezimo, ali bez EU je to nemoguce.

B

@Srbofil
Imamo i mi SSP, znaci nemaju carine na industrijske proizvode. Jedini veci problem je to cekanje na granicama. Bojim se da smo i mi bili u izboru za CATL, ali da smo izgubili iz vise razloga. Nazalost tome je kumovala i odluka da zabranimo Rio Tinto gradnju. Pogledaj Eleven Es, projekat domace industrije za fabriku baterija podrzana od EU founded agencije za podsticaj industrije baterija. Poenta price. Mi moramo da se guramo za te velike projekte i prica o prljavim projektima izgleda postoji samo kad nas.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend