“Vijesti“: Izveštaj o udesu drugog AT-802 – „Malo se šta naučilo iz prethodnih nesreća, još jedna potvrda improvizacija i neozbiljne organizacije Aviohelikopterske jedinice MUP-a Crne Gore“

30. maj 2023

Srpska modna influenserka iznajmila poslovne avione: Ko je Dunja, kako je Er Pinku napravila novu kategoriju klijenta i zbog čega je to toliko interesantno za domaće vazduhoplovstvo

26. maj 2023

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

24. maj 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao tip sertifikat Utvi 75 Sova

18. maj 2023

[EKSKLUZIVNO] Pokrenuta nova verzija sajta PilotShop.rs, kao i spajanje dve najveće srpske kompanije u segmentu generalne avijacije

17. maj 2023

Aero-klub Valjevo odložio takmičenje zbog nepovoljnih meteo uslova

10. maj 2023

Inflacija srpske civilne rečno-jezerske avijacije: GAS Aviation nabavio još dva hidro-aviona

20. apr 2023

[POSLEDNJA VEST] Slovenija kupuje četiri specijalizovana protivpožarna aviona Air Tractor AT-802F Fire Boss

17. apr 2023

Udes sportskog aviona u Prijedoru najverovatnije prouzrokovan ljudskim faktorom, bosanski istražitelji avio-nesreća ponovo pokazali kolegama iz drugih zemalja kako se profesionalno radi posao

10. apr 2023

Šest decenija PT-6 priče: Kako je nastao najpopularniji turboprop na planeti

4. apr 2023

[VIDEO REPORTAŽA] Obilazak jedine fabrike aviona u Mađarskoj: Magnus Aircraft najavljuje sertifikovani CS-LSA avion

29. mar 2023

Hrvatska raspisala tender za HEMS službu: Vrednost posla za period od sedam godina je 50,4 miliona evra

15. mar 2023

Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022
Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“
Ceremonija potpisivanja zajedničkog projekta uz prisustvo zvaničnika kompanije Magnus i Óbuda univerziteta / Foto: Magnus Aircraft

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

Najveći privatni mađarski proizvođač aviona kompanija Magnus Aircraft, zajedno sa Óbuda univerzitetom i ministarstvima spoljnih poslova i trgovine Mađarske potpisali su ugovor o zajedničkoj investiciji (joint venture) vrednoj 88 miliona evra sa Vladom kineskog Hjušan distriktra i gradom Vuksi (Government of Huishan District, Wuxi City).

Kako je saopštila mađarska kompanija, Magnus će prema ugovoru u Kini izgraditi tri postrojenja za proizvodnju kompozita za avio-strukture, liniju za sklapanje letelica i kapacitete za održavanje. Ugovor je na ceremoniji prošle nedelje potpisao već formirani entitet kompanije Magnus u Kini – „Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company“.

Kompleks koji će biti izgrađen u gradu Vuksi prostiraće se na 200 hektara, dok će površina postrojenja namenjena proizvodnji kompozita, za potrebe sklapanja, centra za izlaganje i preuzimanje letelica iznositi 18.000 kvadratnih metara.

– Kada ovaj zajednički projekat počne sa radom, obezbediće 300 radnih mesta i vodeću ulogu univerzitetu Óbuda u Kini kada je reč o projektovanju, istraživanju i razvoju vazduhoplovnih tehnologija.

Kineski partneri i institucije u projektu održali su ceremoniju potpisivanja saradnje u svojoj zemlji zbog restrikcija putovanja usled Kovid pandemije / Foto: Magnus Aircraft

Prema planu implementacije zajedničke investicije (joint venture) kinesko postrojenje će nakon sticanja kompetencija i kapaciteta biti u stanju da proizvede i proda više od 2800 Magnusovih Fusion aviona i više od 400 jedinica planiranog projekta četvorosedne letelice u prvom devetogodišnjem planu. Uz prateće usluge, planirano je da projekat generiše ukupan prihod od 16 milijardi kineskih juana uz planirani profit pre oporezivanja u iznosu od skoro 7 milijardi kineskih juana. – navodi se u saopštenju kompanije Magnus Aircraft.

Zajednički projekat Magnusa i univerziteta Óbuda deo je takozvane „Dalekoistočne strategije“ kompanije Magnus i pored njega planirano je i osnivanje kinesko-mađarskog centra za razvoj visokih tehnologija. Ovaj centar, kojim će sa mađarske strane rukovoditi kompanija Magnus i Óbuda univerzitet, biće zadužen i za druge oblasti, industrije, razmenu znanja, tehnologija i naučnih radnika, ističe se u saopštenju.

– Ova strateška saradnja predstavlja veliku prekretnicu u strategiji Magnusa za ulazak na dalekoistočno tržište i svakako je najbitniji projekat u našoj dosadašnjoj istoriji. Cilj učesnika u projektu je stvaranje slojevitog poslovnog okruženja u kojem će naša kineska podružnica Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company postati dominantan proizvođač ove vrste aviona na kineskom tržištu. – zaključuje se u saopštenju kompanije Magnus Aircraft koja je, igrom slučaja, poslednju podružnicu pre pomenute kineske otvorila baš u Srbiji za područje Balkana, o čemu je Tango Six već izvestio.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Za

Madjari izašli iz realnog socijalizma i pokazuju da su odlični u planiranju biznisa sa visokim tehnologijama. Mi koji smo izašli iz socijalizma po meri čoveka se zadovoljavamo da nam Kinezi donose prljavu tehnologiju auto gume, rudarstvo i slično…A da ne pričamo o univerzitetu…Kod nas generacije na univerzitetu nisu napravile ništa…

Odgovori
Br

Madjarska ima 50% investicija sa istoka, Srbija daleko manji procenat. Oni ti se guraju mnogo vise od nas za te investicije. Evo CATL (kineska firma) je najavio fabriku od 7 milijardi u Madjarskoj. Samo to ulaganje je vise nego sva njihova ulaganja kod nas u zbiru za bar duplo.

Sr

@Brad
Nije stvar guranja, nego clanstva u EU i slobodnog pristupa tom trzistu, firmama to jako znaci. Na to dodajmo da je Madjarska 1990. i narednih godina dobila ogromna ulaganja od svoje dijaspore koja je pobegla ’56(i ranije), a mi smo tada upali u dekadu propadanja.

Njihov nivo je nesto cemu trebamo da tezimo, ali bez EU je to nemoguce.

Br

@Srbofil
Imamo i mi SSP, znaci nemaju carine na industrijske proizvode. Jedini veci problem je to cekanje na granicama. Bojim se da smo i mi bili u izboru za CATL, ali da smo izgubili iz vise razloga. Nazalost tome je kumovala i odluka da zabranimo Rio Tinto gradnju. Pogledaj Eleven Es, projekat domace industrije za fabriku baterija podrzana od EU founded agencije za podsticaj industrije baterija. Poenta price. Mi moramo da se guramo za te velike projekte i prica o prljavim projektima izgleda postoji samo kad nas.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs