Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024

[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024
[POSLEDNJA VEST] Prokletstvo Antonova 12BK koji poleću iz Srbije: Kako dileri municije, ukrajinski i ruski dripci rizikuju živote svojih posada i građana na zemlji evo sad već nekoliko decenija
Antonov koji se srušio u Grčkoj bio je čest gost beogradskog i niškog aerodroma. Ovde fotografisan prilikom operacija na aerodromu "Nikola Tesla" / Foto: Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Prokletstvo Antonova 12BK koji poleću iz Srbije: Kako dileri municije, ukrajinski i ruski dripci rizikuju živote svojih posada i građana na zemlji evo sad već nekoliko decenija

Taman kad ste pomislili da će broj Antonova 12BK koji su poleteli iz Srbije i posle se srušili u nekoj drugoj zemlji biti jedan, i da je Tango Six svojim zloslutnom ali i opravdano skeptičnom logikom prizvao nesreću, sinoć se u Grčkoj srušio još jedan vojni transportni avion An-12BK u civilnoj kargo upotrebi.

…nakon što je poleteo iz Srbije.

Kako je prvi javio servis za praćenje letova Flightradar24, ADS-B podaci pokazuju prijavljenu komercijalnu rutu od Niša do Amana, Jordan. Letelica se srušila, prema ADS-B podacima, 24 kilometara od aerodroma kod Kavale u Grčkoj. Vertikalni profil leta ne indikuje previše nagli pad ni brzine ni visine. Stoga su prve neproverene laičke spekulativne interpretacije grčkih medija, da je letelica ostala bez jednog ili više motora verovatno blizu onome što se dogodilo. Snimci očevidaca prikazuju vatru neposredno pre pada pa je požar na jednom ili, manje verovatno više motora, jedan od mogućih scenarija jednog od doprinosećih faktora uzroku pada.

Niko od članova posade nije preživeo udes.

Ukrajinski, baš sada, municija

Ako i zanemarimo prilično bizarnu činjenicu da se ukrajinski registrovan kargo avion istog tipa srušio negde drugde nakon poletanja iz Srbije dva puta u razmaku od samo 14 dana, ostaje interesantan spoj takođe činjenica da je letelica registrovana u ukrajinskom civilnom registru i da je iz Niša prevozila municiju.

Jutros je ministar odbrane Srbije dr Nebojša Stefanović na konferenciji za medije potvrdio da se radi o prevozu osvetljavajućih školskih mina i da je formalno-administrativni krajnji korisnik ministarstvo odbrane Bangladeša.

Kompanija iz Srbije koja je preprodala municiju bila je brza da razjasni svoju ulogu u ovom lancu transporta.

Pokojni An-12BK obojen na najupadljiviji mogući način za obavljanje najkontroverznijeg mogućeg posla zapravo je ilustracija psihološke konstrukcije ljudi koji ga koriste za biznis / Foto: Tango Six

Pojedini klasični mediji i komentatori su „ukrajinski“ i „municija“ segmente događaja bez bilo kakvih potvrda spojili u konstrukciju da je letelica prevozila srpsku municiju u Ukrajinu. Ako izuzmemo činjenicu da Srbija nema potrebe da Ukrajini izvozi najjeftiniju vrstu municije (što je i dalje najprodavanija srpska kategorija NVO proizvoda i što sada rade većinom druge zemlje), da politički to verovatno ne želi da rizikuje zbog odnosa sa Rusijom i da je trgovina municijom jedna od najlakših kategorija za razotkriti kada su u pitanju kredibilni i stručni mediji, sinoćnji događaj pre poprima obrise nečeg mnogo neglamuroznijeg i dosadnijeg – radi se o bahatoj ljudskoj prirodi i primitivnom vođenju već nemoralnog biznisa nego događaju vrednom sumnje u geopolitičkom kontekstu.

Ako pođemo od premise da su preprodavci municije moralno gledano jedna od najnižih kategorija ljudskog postojanja (nisu samo Srbi tu alavi za krvavim novcem, i Hrvati i gotovo svi drugi su) potpuno je logično da će za transport takvog tereta koristiti najjeftinije i najnebezbednije avione. Biće toliki imbecili da za prevoz municije koriste najupadljivije moguće obojeni avion koji, kao što je Tango Six već pisao, toliko dimi da civli zovu policiju već prilikom njegovog poletanja.

Dilerima ovde dakle nije dovoljno da je profitiranje na nelegitimnim ratovima već ionako značajno, već je bitno da se marže dodatno povećaju. Zbog toga se, logično, angažuju avio-kompanije koje koriste obično stare sovjetske avione koji vam da li zbog otkaza motora ili potpunog otkaza elektro-sistema mogu pasti na glavu u svakom trenutku. Novobeograđani koji su 1996. godine pukom slučajnošću izbegli smrt se svakako sećaju tog koncepta vazduhoplovnog privređivanja.

Evropska Unija i njena regulatorna biblija EASA takođe nisu nevini u ovom slučaju. Antonovima 12 je saobraćanje iznad Evrope dozvoljeno bez restrikcija (počivši An-12 je leteo svuda po Evropi), najverovatnije zbog interesa da se najjeftinija vrsta municije ipak izvozi na razne strane sveta, u razne proksi ratove jer su „end user“ sertifikati svakako beznačajni garanti koji služe isključivo za PR pranja kada vas dosadni novinari raskrinkaju.

Treba konstatovati da nekadašnje vojne sovjetske, odnosno ukrajinski proizvedene, kargo transportne mašine nisu nepouzdane po definiciji. Projektovane su za jednostavnije održavanje, korišćenje u terenskim uslovima i zbog svoje starosti i nepostojanja adekvatne modernije zamene koja se može jeftino nabaviti logičan su izbor. Problem je u njihovoj redovnoj upotrebi od strane AOC holdera koji su veoma često, po psihološkoj konstituciji, kategorija najsumnjivijih mogućih likova. Ako su dovoljno nenormalni da uopšte koriste toliko stare avione i dovoljno nemoralni da se bave tim poslom logično je pitanje na čemu sve štede kada su u pitanju održavanje, HR i drugi segmenti letačkih operacija.

Vreme je da se vazduhoplovno regulatorne vlasti Evrope prizovu pameti i da reaguju na najočigledniju nebezbednu pojavu koja im može sleteti u krilo – korišćenje prastarih jeftinih Antonova koji prevoze eksplozive i toksične materije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Br

Danas je izjavu dao predstavnik te nase kompanije i rekao da je prevoz bio u organizaciji kupca, odnosno da se njihov posao zavrsio transportom robe do niskog aerodroma.

Odgovori
Pe

Sad videh izjavu. Dobro je da su objasnili na vreme. Korigovaću tekst u tom delu. Hvala na komentaru.

ev

To je ocigledno bio ili jedini ili i najpovoljniji nacin transporta, to nema veze sa Srbijom, kako god da su odradili odrzavanje tih aviona. Dakle mesaju se Babe i Zabe, nekom izgleda smeta sto srbija izvozi NVO!
Neko je kupio, neko transportovao a neko treci proizveo, da je Avion bio u redu ne bi niko pricao o tome.Ovako se tragicno zavrsilio,svima je sve jasno i na tragediji praviti politicke poene bilo za bilo protiv nekoga je sramno i zalosno.

UR

Jedan detalj je zaboravljen da se pomene a to je da ex SSSR avioni ukrajinski i ruskih dripačkih aviokompanija tipa Meridian, pokojni Ukraine Air Alliance, Yuzhmashavia, Yan Air, Aviacon Zitotrans, Volga-Dnepr Airlines i sl. ne prevoze uvek i nužno samo oružje i municiju iz Srbije. Npr.prevozili su i prevoze auto delove iz fabrika u okolini Niša za fabrike automobila u Švedskoj. Prevozili su đubretarske kamione nadograđene u Nišu za Alžir. Prevozili su smrznuto goveđe meso u Tursku. Isto se koriste i po Evropi, DA voze oružje ali NE ne voze SAMO oružje i eksplozive i ne mogu se porediti sa kompanijama i poslovnim modelom Viktora Buta koliko god da su shady ipak posluju čišće. O vlasnicima i motivima istih se može štošta reći ali posluju po principima tržišne ekonomije da za što manje novca prevezu što više tereta opasnog ili ne sa starim avionima i u toj kalkulaciji ovakve nesreće su jednostavno očekivana nužnost. Pun je yt klipova sa letova ovakvih kompanija koje lete po Evropi ništa spektakulatno i misteriozno nisu. I za kraj slava nastradalim ukrajinskim avijatičarima pošteno su i do kraja zarađivali za svoj hleb.

Odgovori
Pe

Nesreća sa posledicama potpunog gubitka života se u bilo kom konceptu vazduhoplovnih operacija se ne može nikada karakterisati kao „očekivana nužnost“. Što iz ugla sopstvenog SM sistema što iz ugla regulatornog nadzora.

To što prevoze i druge stvari osim municije je irelevantno. Radi se o svesnom zakidanju od strane osoba koje nemaju kapacitet da se bave tom vrstom posla.

UR

Očekivana je nužnost kada posluju u izgrađenom sistemu gde se teži da se svuda štedi da bi se preživelo na tržištu. Neće sigurno Lufthansa Cargo prevoziti mine iz Srbije za Bangladeš tj. hoće ali za toliko novca koliko niko neće biti spreman da plati. Dok EU odgovara da postoje ovakve kompanije (čitaj da jeftino prevoze jeftino proizvedene auto delove iz Srbije za Švedsku da bi građani EU vozili pristupanje automobile) leteće jer im koriste ko i za sve drugo. Avion je pao na teritoriju EU ali srećom bez žrtava na zemlji, da je pao na npr. Pariz An-12 bi jutros bio istorija u Evropi ovako idemo dalje. Kad ni onih 20 000 pečenih pilića u An-12 u Lajpcigu nisu ubedili nemce da zabrane An-12 neće ni ova nesreća promeniti ništa dokle god Evropa ima više koristi no štete.

Pe

Zapravo se slažemo.

Ik

Ima jedna jako vazna cinjenica sto rijetko ikad neko zeli da spomene, je neadekvatno vezivanje paleta na samom zrakoplovu i osiguranje tereta od strane pilota a i cesto samih firmi koji utovaraju isti teret. FAA je dala jos 2021 iskaz da je oko 70 procenata svih zrakoplovnih nesreca u Cargo prevozima, bila greska pri osigurivanju tereta(nestrucno postovanje procedura utovara i osiguravaje terata na cargo zrakoplovima) a ne technicka ispravnost zrakoplova i strucnost pilota.

Br

@Ikar

Ali ako je tacna procena da se motor zapalio, onda je u pitanju tehnicka ispravnost aviona i nema veze sa teretom.

Sh

Pa lete i preko 50 godina stari Herculesi i L-100, pa nikom ništa. Meridian od osnivanja pa sve do ove nesreće nije imao nijedan zabeležen incident i za razliku od MotorSich-a nikada nije bio na listi zabranjenih aviokompanija u EU, a ima i kapacitete za remont i održavanje An-12. Drugo ukrajinski SAAU je preuzeo sve standarde EASA.
@Branko: Upravo je objavljena jedna vrlo zanimljiva vest. Naime, UR-CIC je prvo tražio povratak u Niš. A slučaj je preuzeo Glavni državni tužilac.

Pe

Petak u ponoć, upravo ovaj avion sa upaljenim reflektorima leti duž Zemuna uz Dunav (ima jedan aerodrom tu blizu), nema ga na FR24. Šta s tim?

Odgovori
le

Predveče nad Banjalukom sam čuo zvuk na nebu kakav inače ispušta ovaj avion (glasna grmljavina motora i propelera), ali FR24 ništa nije prikazivao za taj tip aviona (turboprop) bilo je par mlaznjaka ali na visini gdje ovaj ne ide.

Fe

Problem sa istraživačkim novinarstvom ume da bude to da neki pred očima imaju takav filter da vide samo npr srpski izvoz oružja koji konkuriše njihovom, Bugari su tu nenadmašni. Svoje vide samo kad se odnosi sa sponzorom strane koju njihovi naoružavaju pogoršaju.

Odgovori
Sh

Bugari do ulaska u EU bili divljina, više nisu. U Ligi šampiona u disciplini šverc oružja njihovu ulogu su preuzele Srbija i Bosna. Ukrajina je trenutno odsutna iz opravdanih razloga, pa neko mora da popuni tržišnu nišu.

Br

@SheikhZayeb

Bugari su i dalje „divljina“ samo sto im ne daju da sverciju oruzje.

Д

Милион пута сам се у рату 90-тих возио са АН-ом и никаквих проблема није било ! Дакле добро размислите разлог пада !

Fe

@ SheikhZayeb

Prodaju oni municiju Saudijskoj Arabiji za Jemensku avanturu kad god je Vašington iole naklonjen Pustinjskoj Monarhiji, a kad nije onda iz zavisti cinkare Srbiju i BiH.

Fe

@ SheikhZayeb

Ne pomaže EU protiv divljine baš uopšte. Sećaš se onog odbeglog Bičkrafta koji je onako elegantno preleteo pola EU i bez registracije i osiguranja aterira na zvanično zatvoreni aerodrom u Bugarskoj? Nije kupac Bičkrafta bio kriv što je registracija skupa. Isto i sa municijom, samo dok se oni dohvate Turske, posle se lagano izvadi papir sa pravim odedištem. Registruje kopilot firmu i kupi čovek granate od pilota, pa preproda navigatoru a on stjuardesinoj mački koja to trampi za koju konzervu Purine…

al

@Душко

… jedino sto je od rata 90-tih, proslo 30 godina a i u to vreme An-ovi nisu bili zadnji krik mode tj bili su po 10 – 15 godina stari. dodaj ovih 30 + odzavanje po sistemu: menjaj samo sto bas mora i evo epiloga….

П

Nadam se da će naći crnu, odnosno crne kutije, koje će sve razjasniti. Njima plavo nebo, a ostalima pamet u glavu, da se više ovakve stvari ne dešavaju.

Odgovori
Ne

A šta sa Srbskim dripcima. Šta sa svim svetskim dripcima koji na tuđoj krvi zarađuju novac….Koji se na tuđoj krvi bogate. Da li će se išta promeniti. Naravno da neće. Ovo što kažem definitivno se odnosi ama baš na sve… Šta da je ovaj ili bilo koji avion pao na neki grad bilo i Srbiji, Grčkoj ili bilo gde na svetu… Zar i Srbija nije kriva što ovako šta dozvoljava. Šta nas treba da se tiče što ovakve kante lete po Evropi. Mi ne treba da dozvolimo da se to dešava u našoj zemlji. Nije trebalo dozvoliti ni onaj prelet od pre 2-3 nedelje. I to je još i dobro prošlo. Zar nije trebalo još onda reagovati, prizemljiti i videti o čemu

Odgovori
Le

Rekao bih da su EU vrednosti, standardi, zakoni i sve ostalo sve sličniji SFRJ iz osamdesetih. Primenjuju se po potrebi a sve više krše. U svim segmentima. Izgleda da kriza Zakon menja, te da je to univerzalno. Nažalost biće toga još.

Ix

>> Rekao bih da su EU vrednosti, standardi, zakoni i sve ostalo sve sličniji SFRJ iz osamdesetih. Primenjuju se po potrebi a sve više krše.

Kakve veze ovo ima sa EU, avion poleteo iz Srbije, ruta preko Grcke, destinacija Bangladesh. Objasni mi molim te ko je ovde i kako prekrsio neku EU vrednost/standard itd.?

va

Opet stefanovicev resor.
Tacno kaze covek nije trebalo dozvoliti
ovakve letove.

AL

Više od ovog koji se srušio nad Srbijom leti Antonov 12BK sa oznakom UR-CAJ.

Č

RV i PVO u vreme JNA je raspolagalo sa dva AN-12. Jedan se srušio 1988. kod Jerevana, dok je prevozio humanitarnu pomoć za narod Jermenije pogođen zemljotresom. Poginulo je svih 7 članova posade, danas tamo postoji veliki spomenik. Drugi avion smo 1998. prodali Bugarima…

Odgovori
Mi

Drugi nije prodat bugarima nago predat muzeju ratnog vazduhoplovstva koji je kasnije inajmio letelicu dalje bugarskoj kompaniji na koristenje. Po isteku ugovora o koristenju postoji obaveza da se avion vrati muzeju ratnog vazduhoplovstva.

Č

Moguće da je tako, znam samo da je prešao da leti u neku bugarsku privatnu kompaniju. Mislio sam da je prodat.

Br

Prethodni put u Edepro eksplodirale navodno protivgradne rakete, sad skolske mine… Banglades kupuje 12 tona skolskih mina?

Odgovori
Mi

Tri pitanja:
Da li školske mine imaju eksplozivno punjenje?
Da li postoje „svetlece ‘ obeležavajuć“ mine za minobacače?
Št je eksplodiravalo i pucalo posle pada aviona?

Odgovori
Mi

,,Št je eksplodiravalo i pucalo posle pada aviona?“

-Petarde. Imamo i potvrdu od zvaničnika da od vojnih eksplozivnih naprava nije bilo ništa. Dakle Minerve, kresače, polu dinamitske.. Sad se to pazari. Posle cene odu dovraga ako čekas decembar.

Dr

Petar Vojinović
Da li se rezervni delovi za ove letelice mogu nabaviti samo u Ukrajini ( ako je zavod Antonov tamo) i postoji li uopšte mogućnost remont zbog rata u toj zemlji?

Odgovori
Ma

Ovo se zove istraživačko novinarstvo, svaka čast na tekstu. Možda je malo grubo napisano barem za moj ukus, ali svakako odražava ono što mnogi od nas misle, a nemaju priliku da to napišu. Potrebno je zaista mnogo hrabrosti da se napiše ovakav tekst i još više hrabrosti da se isti potpiše i za to skidam kapu, svaka čast g-dine Vojinoviću!

Odgovori
Ca

Bilo bi zanimljivo kada bi napravili jedan tekst o padu tog Iljusina 1996 u Surcinu. Pozdrav!

Odgovori
Al

Ovde neko pokriva ili prikriva svoje aktivnosti.Šta mislite stručnjaci. Jel takav avion mogao da sleti sa jednim zapaljenim motorom. Jel letelica u takvom stanju još upravljiva. Kako da se sva četiri motora zapale. Jel to bila sabotaža na avionu.Šta ti Ukrajinci uošte rade kod nas. Kako su se oni nametnuli da vrše takve transporte.

Odgovori
Mi

Najjeftiniji su. Nema veceg i jeftinijeg transportera a da neko jos uvek hoce da ga leti.

Il

Prvi takav incident na ex-yu prostorima nije taj Il-76 1996 nego jos davne1992 srusio se isti takav An-12 verovatno sa slican cargo manifest u blizina Skopje
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19920724-1
Razlog je bio CFIT u Solunska Glava , ali prije toga je objavio emergency i zatrazio hitno sletanje na Petrovac.
Ujedno to je bila prva od niza avionskih nesreka u vreme ‘divljog zapada’ sektora civilna avijacija novonastala drzava Makedonija, u naredni 2 godina srusio se i PalAir i dosta slican udes Avioimpex Yak-42 koj je bio na wet lease iz Rusija u Ohrid gde su se udarili u brdo zbog nerazumljevanja ruska posada sa kontrola letenja i nepoznavanja procedura.

Odgovori
Po

Da nije možda u tovaru, među svim tim stvarima, bila i neka granata za Noru B52, pošto znam(o) da je Bangladeš kupio 18 Nori.

Odgovori
Fe

Sad će još i Grci da nam šalju demarš, jer ne smeju Ukrajini, kao da oni ne prevoze nikakve “opasne terete”.

Odgovori
Le

Poslali su notu i Ukrajinskoj strani, jer je UA kompanija vršila transport

Th

Ukri su po nalogu Bangladescha transportovali oruzje. Srbija nema nikakve veze sa padom aviona. Mozda nisu smeli dopustit da takvi avioni lete na podrucju srbije.

Gv

Dobar je to avion taj Antonov, može se slobodno reći odličan, pokazao je to mnogo puta, i za njega važi ona deviza: nema lošeg aviona, ima loše održavanog

Odgovori
Ga

Pored lošeg održavanja, niko ne kaže gde mu je aerodrom baziranja, da li mu je bio dostupan. Postoji verovatnoća i da je možda bio i pretovaren jer 11.5 tona je mnogo ako mu je realcija bila do Jordana, za prvo sletanje. Taj avion troši na sat slično kao i 737 oko 2.3-2.6 tona goriva na sat. Po svemu što je pisalo taj avion je mogao komotno da sleti bez jednog motora, pa i u još nepovoljnijim varijantama, ali verovatno je bila neka specifičnost… Drugo, ništa se ne piše o stvarnom vlasniku aviona…

Sh

An-12 mogu da se održavaju i u Kišinjevu.

Zi

Eto zasto su Srbiji potrebni transportni avioni. Da ne bi morali sa nekim trecim kompanijama da saljemo nase proizvode.

Odgovori
Г

Тачно. За такве ствари ће нам ваљати она два Шпанца кад буду дошли.

Le

Vi kao da ne znate da se izvozom municije ne bavi država već “država” tj. privatne kompanije od kojih se “država” bogati a državne firme propadaju? Neće RV VS da prevozi tuđu robu 😂

Ap

Znaci Spanci ne padaju….ok cisto da znam!

mt

Зашто би транспортни авиони војске Србије купљени из буџета били коришћени за превоз робе приватних фирми?

Su

Ocete reci da ce ona dva Spanca raditi za privatne firme?

P.

@Grga
Pa neće valjati, to su mnogo manji avioni.

Sr

Leopold
Hoce za novac, ili za trampu. Mi vama prevoz, vi nama oruzje.

NK

Prvo i osnovno, u konkretnom slucaju kupac je organizaovao prevoz, sto znaci da je mogao za prevoz da angazuje firmu iz Sao Tome i Principe ako im tako odgovara.

Neko ovde misli da ce Spanci kad stignu da stoje na stajanci i cekaju samo kad zatreba vojsci da vezba iskakanje padobranaca? Ti avioni ce biti sigurno korisceni i u komercijalne svrhe, verovatno najvise upravo za ovakav transport oruzja i sl.

Г

@Апс
Кад су одржавани како ваља уз добру посаду не пада ни један, плус што Касе поседују и поменуту ЕАСУ.
@mtw@sunny
Ви момци канда нисте упознати како ствари функционишу или се само правите да не знате.
То оружје производе домаће фирме наменске индустрије које су у државном власништву, дакле држава има интереса да наруџбине стигну на крајњу дестинацију да би те исте фирме добиле новац за узврат.
Свакако да добијаш на кредибилитету ако имаш сопствене капацитете који то могу да одраде, а не да то препушташ некој трећој страни која као што видимо има упитно одржавање технике. (Исто важи и за мировне мисије).
И да, посреднике и њихове провизије тешко да ћете избећи јер такав је систем.
@ПП
О томе се да дискутовати, ал као што сви знамо такву су одлуку наши донели.

Odgovori
Le

@Grga
Domaća državna namenska proizvede municiju. Municiju potom kupuje posrednik, privatnik. Privatnik dalje prodaje krajnjem korisniku. Jedino krajnji korisnik ima interes da roba stigne, fabrika i posrednik su već novac primili (posrednik nikad nije na gubitku, proizvođač često ostane kratkih ili kraćih rukava)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs