[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022

[NAJAVA] SEGA 2022 – Nova konferencija u Beogradu posvećena sektoru regionalne i globalne generalne avijacije

29. jul 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatski MUP izabrao: Kupuje 2 višenamenska helikoptera Bel za traganje i spasavanje

14. jun 2022

[NAJAVA] Aero-reli na aerodromu Trstenik povodom 110 godine srpske avijacije

14. jun 2022

Godišnja konferencija Federacije žena pilota Evrope održana u Srbiji

10. jun 2022

Vlasnici kompanije Pipistrel donirali 25 miliona evra lokalnoj zajednici: Sredstva za novu helikoptersku službu, muzej avijacije i uređenje zelenih površina

9. jun 2022

[VIDEO REPORTAŽA] AERO 2022: Jedini mađarski proizvođač aviona iz Srbije planira osvajanje regiona, nudi i vojni program

31. maj 2022

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

23. maj 2022

[NAJAVA] Peti revijalni skup RC modelara na sportskom aerodromu Divci kod Valjeva

10. maj 2022

Održan prvi Memorijal „pukovnik pilot Milenko Pavlović“: Aero-klub Trstenik osvojio prvo i drugo mesto, aero-klub Paraćin treći

9. maj 2022
[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije
Isporuka aviona trajala je dva dana uz sletanja na aerodrome na kopnu. Prvo vodeno krštenje avion je imao na Petrovačkom jezeru / Foto: Aleksandar Zubac

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

Prošle nedelje u Srbiju je sleteo prvi ulta-laki hidro avion amfibija češke proizvodnje, registrovan u Italiji. Posle modifikacije, odnosno instalacije plovaka u italijanskom gradu Kremona, ultralaki „Legend“ (interesantna letelica koja neodoljivo podseća na Cesnu 172) isporučen je kupcu u Srbiji. Kako vlasnik Aleksandar Zubac kaže za Tango Six portal, ideja mu je da dodatno popularizuje ovaj segment ultra-lakog letenja.

Pomoć Aleksandru (o čijem je rekordnom letu motornim zmajem Tango Six ranije pisao) u nabavci letelice i preletu pružio je Milorad Matić, vlasnik fabrike aviona Aero East. Budući da je letelica i dalje na italijanskoj registraciji i da Matić pored njihove dozvole poseduje i ovlašćenje za letenje ovog tipa letelica, bio je logičan izbor za, kako priča za naš portal, veoma interesantan prvi prelet:

– Iz Kremone smo leteli do Portoroža, odatle do Beograda pa Zemun Polja. Avion je prenoćio i prvo vodeno krštenje imao je na Pavlovačkom jezeru. Budući da u Srbiji trenutno ne postoje registrovana vodna letelišta podneli smo plan leta za sletanje na „operativno mesto“, odnosno jezero u privatnom vlasništvu, što nam je odobreno. Nakon toga smo po istom principu leteli do apatinske marine na tamošnji festival. – priča Matić. Kako kaže, Legend je amfibija sa uvlačećim stajnim trapom a plan je da avioni SILA takođe dobiju plovke i da se od proleća sledeće godine modifikuju tri.

Kokpit letelice / Foto: Aleksandar Zubac
Interesantno je da hidro avioni uvek imaju prednost nad drugim plovilima kada su na vodi zbog manje pokretljivosti, odnosno činjenice da im se motor ne nalazi u vodi / Foto: Aleksandar Zubac
Matić i Zubac na apatinskoj adi / Foto: Aleksandar Zubac

Vlasnik letelice Zubac priča nam da mu je nakon zmajeva, ultra-lakih letelica i helikoptera hidro avion logična evolucija, budući da se bavi vodnim turizmom koji je spojio i sa vazduhoplovstvom:

– Za početak dok ne obavim preobuku, avion se ne preregistruje i srede drugi regulatorni preduslovi, biće baziran na letelištu 13. maj kod Zemun Polja. Plan je da letelica bude bazirana u kompleksu na Savi koji se zove „Progar Cabin House“, sa direktnim izlazom na reku. Tu se trenutno gradi hala od hiljadu kvadratnih metara gde će Legend biti baziran. Avion ne može biti korišćen u komercijalne svrhe, biće namenjen popularizaciji letenja sa vode. Bavim se izgradnjom objekata pretežno na vodi, proizvodnjom katamarana i biće interesantno da spojimo ova dva vida transporta.

Trenutno sam u razgovorima sa Aero Eastom za dodatne nabavke dve Sile sa plovcima. – kazao je Zubac za naš portal.

Pomoć celom poduhvatu pružila su dva veterana hidro avijacije iz Italije, Graciano Macolari i Oracio Frigino koji imaju višedecenijsko iskustvo u ovom interesantnom segmentu generalne i ultra-lake avijacije. Kako Matić kaže, oni su ključni kako za proces preobuke i podrške prilikom modifikacija sa plovcima tako i za prenos iskustava iz Italije i Evropske Unije kada su operacije sa vode u pitanju.

Što se hidro aviona u Srbiji tiče (van ultra-lake kategorije) na YU registraciji trenutno se nalazi samo jedna letelica. Cesna 206 YU-DNZ u vlasništvu kompanije Gas Aviation iz Smederevske Palanke. Videli smo je nedavno na aero-mitingu u Prijedoru.

Komentari

l

Konačno da se i taj segment pokrene 👍.
Ja sam odavno razmišljao da bi to idealno leglo na SILA avione. Ako me zdravlje i posao posluži, kupiću i ja jedan 😉

Odgovori
D

Bravo,bravo,bravo i svaka čast…
Srećnooooo

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend