“Vijesti“: Izveštaj o udesu drugog AT-802 – „Malo se šta naučilo iz prethodnih nesreća, još jedna potvrda improvizacija i neozbiljne organizacije Aviohelikopterske jedinice MUP-a Crne Gore“

30. maj 2023

Srpska modna influenserka iznajmila poslovne avione: Ko je Dunja, kako je Er Pinku napravila novu kategoriju klijenta i zbog čega je to toliko interesantno za domaće vazduhoplovstvo

26. maj 2023

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

24. maj 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao tip sertifikat Utvi 75 Sova

18. maj 2023

[EKSKLUZIVNO] Pokrenuta nova verzija sajta PilotShop.rs, kao i spajanje dve najveće srpske kompanije u segmentu generalne avijacije

17. maj 2023

Aero-klub Valjevo odložio takmičenje zbog nepovoljnih meteo uslova

10. maj 2023

Inflacija srpske civilne rečno-jezerske avijacije: GAS Aviation nabavio još dva hidro-aviona

20. apr 2023

[POSLEDNJA VEST] Slovenija kupuje četiri specijalizovana protivpožarna aviona Air Tractor AT-802F Fire Boss

17. apr 2023

Udes sportskog aviona u Prijedoru najverovatnije prouzrokovan ljudskim faktorom, bosanski istražitelji avio-nesreća ponovo pokazali kolegama iz drugih zemalja kako se profesionalno radi posao

10. apr 2023

Šest decenija PT-6 priče: Kako je nastao najpopularniji turboprop na planeti

4. apr 2023

[VIDEO REPORTAŽA] Obilazak jedine fabrike aviona u Mađarskoj: Magnus Aircraft najavljuje sertifikovani CS-LSA avion

29. mar 2023

Hrvatska raspisala tender za HEMS službu: Vrednost posla za period od sedam godina je 50,4 miliona evra

15. mar 2023

Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022
[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije
Isporuka aviona trajala je dva dana uz sletanja na aerodrome na kopnu. Prvo vodeno krštenje avion je imao na Petrovačkom jezeru / Foto: Aleksandar Zubac

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

Prošle nedelje u Srbiju je sleteo prvi ulta-laki hidro avion amfibija češke proizvodnje, registrovan u Italiji. Posle modifikacije, odnosno instalacije plovaka u italijanskom gradu Kremona, ultralaki „Legend“ (interesantna letelica koja neodoljivo podseća na Cesnu 172) isporučen je kupcu u Srbiji. Kako vlasnik Aleksandar Zubac kaže za Tango Six portal, ideja mu je da dodatno popularizuje ovaj segment ultra-lakog letenja.

Pomoć Aleksandru (o čijem je rekordnom letu motornim zmajem Tango Six ranije pisao) u nabavci letelice i preletu pružio je Milorad Matić, vlasnik fabrike aviona Aero East. Budući da je letelica i dalje na italijanskoj registraciji i da Matić pored njihove dozvole poseduje i ovlašćenje za letenje ovog tipa letelica, bio je logičan izbor za, kako priča za naš portal, veoma interesantan prvi prelet:

– Iz Kremone smo leteli do Portoroža, odatle do Beograda pa Zemun Polja. Avion je prenoćio i prvo vodeno krštenje imao je na Pavlovačkom jezeru. Budući da u Srbiji trenutno ne postoje registrovana vodna letelišta podneli smo plan leta za sletanje na „operativno mesto“, odnosno jezero u privatnom vlasništvu, što nam je odobreno. Nakon toga smo po istom principu leteli do apatinske marine na tamošnji festival. – priča Matić. Kako kaže, Legend je amfibija sa uvlačećim stajnim trapom a plan je da avioni SILA takođe dobiju plovke i da se od proleća sledeće godine modifikuju tri.

Kokpit letelice / Foto: Aleksandar Zubac
Interesantno je da hidro avioni uvek imaju prednost nad drugim plovilima kada su na vodi zbog manje pokretljivosti, odnosno činjenice da im se motor ne nalazi u vodi / Foto: Aleksandar Zubac
Matić i Zubac na apatinskoj adi / Foto: Aleksandar Zubac

Vlasnik letelice Zubac priča nam da mu je nakon zmajeva, ultra-lakih letelica i helikoptera hidro avion logična evolucija, budući da se bavi vodnim turizmom koji je spojio i sa vazduhoplovstvom:

– Za početak dok ne obavim preobuku, avion se ne preregistruje i srede drugi regulatorni preduslovi, biće baziran na letelištu 13. maj kod Zemun Polja. Plan je da letelica bude bazirana u kompleksu na Savi koji se zove „Progar Cabin House“, sa direktnim izlazom na reku. Tu se trenutno gradi hala od hiljadu kvadratnih metara gde će Legend biti baziran. Avion ne može biti korišćen u komercijalne svrhe, biće namenjen popularizaciji letenja sa vode. Bavim se izgradnjom objekata pretežno na vodi, proizvodnjom katamarana i biće interesantno da spojimo ova dva vida transporta.

Trenutno sam u razgovorima sa Aero Eastom za dodatne nabavke dve Sile sa plovcima. – kazao je Zubac za naš portal.

Pomoć celom poduhvatu pružila su dva veterana hidro avijacije iz Italije, Graciano Macolari i Oracio Frigino koji imaju višedecenijsko iskustvo u ovom interesantnom segmentu generalne i ultra-lake avijacije. Kako Matić kaže, oni su ključni kako za proces preobuke i podrške prilikom modifikacija sa plovcima tako i za prenos iskustava iz Italije i Evropske Unije kada su operacije sa vode u pitanju.

Što se hidro aviona u Srbiji tiče (van ultra-lake kategorije) na YU registraciji trenutno se nalazi samo jedna letelica. Cesna 206 YU-DNZ u vlasništvu kompanije Gas Aviation iz Smederevske Palanke. Videli smo je nedavno na aero-mitingu u Prijedoru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

le

Konačno da se i taj segment pokrene 👍.
Ja sam odavno razmišljao da bi to idealno leglo na SILA avione. Ako me zdravlje i posao posluži, kupiću i ja jedan 😉

Odgovori
De

Bravo,bravo,bravo i svaka čast…
Srećnooooo

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs