Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024
Načelnik Generalštaba Vojske Srbije posetio grčku eskadrilu koja leti na Rafalima
Srpska vojna delgacija u poseti 114. borbenom puku RV Grčke koji leti na borbenim avionima Mirage-2000 i Rafal / Foto: Generalštab grčke vojske

Načelnik Generalštaba Vojske Srbije posetio grčku eskadrilu koja leti na Rafalima

Kako prenosi Ministarstvo odbrane Srbije, načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović boravio je sa delegacijom tokom prošle nedelje u zvaničnoj poseti Republici Grčkoj, koja je realizovana na poziv načelnika Generalštaba nacionalne odbrane Republike Grčke generala Konstantinosa Florosa.

Zvanični deo posete je započeo polaganjem venca na Spomenik neznanom junaku na trgu Sintagma u Atini, nakon čega su usledili sastanak generala Mojsilovića i Florosa i zvanični razgovori delegacija Vojske Srbije i Oružanih snaga Republike Grčke. Kako se još navodi, na sastancima u Generalštabu nacionalne odbrane Republike Grčke razmatrani su dosadašnja saradnja Srbije i Grčke u oblasti odbrane i mogućnosti za dalje unapređenje vojno-vojne saradnje, i razmenjena su mišljenja o aktuelnoj bezbednosnoj situaciji u regionu i svetu.

Ono što je posebno zanimljivo je da je tokom boravka u Grčkoj, načelnik Generalštaba Vojske Srbije posetio i vazduhoplovnu bazu Tanagra, iz Vojske Srbije su napomenuli da je posećena 332. borbena eskadrila koja je naoružana višenamenskim borbenim avionima Rafal. Iz grčkog Generalštaba navode da je visoka srpska delegacija posetila 114. borbeni puk u čijem sastavu se nalazi i 332. eskadrila, da je načelnika Generalštaba Vojske Srbije dočekao direktor za operacije Generalštaba ratnog vazduhoplovstva Grčke general-pukovnik Antonios Panidis, a da je srpska delegacija obišla sedište 332. eskadrile koja je primila prvih 6 borbenih aviona Rafale F3R za grčke vazduhoplovne snage.

Poseta visoke srpske delegacije eskadrili grčke vojne avijacije koja će ukupno imati 24 Rafala, može se posmatrati kao još jedna aktivnost u okviru procesa upoznavanja sa ovim tipom aviona koji bi jednom mogao da se nađe u sastavu RV i PVO Vojske Srbije. Tango Six je već preneo pisanje francuskog lista Liberasion da su pregovori Srbije i Francuske o nabavci Rafala u poodmakloj fazi, da je barem jedan pilot već leteo na ovom avionu, a podsetićemo i da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio da bi ugovor mogao biti potpisan krajem ove ili sledeće godine, što je sada možda upitno obzirom na ekonomsku krizu koja je u Evropi, pa i Srbiji nastala zbog rata u Ukrajini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

al

Od svih aviona cetvrte plus plus generacije koji su trenutno na trzistu i koji imaju izuzetno veliki potencijal za modernizaciju ,zaista sam misljenja da je Rafale F4R najbolji izbor glavnog borbenog aviona za drzavu kao sto je Republika Srbija.

Razloga za to ima mnogo, no glavni je taj sto ti avioni imaju izuzetno veliki potencijal za modernizaciju i verujem da ce tokom narednih nekoliko decenija ta platforma svakako biti konstantno unapredjivana za razliku od dosta ostalih konkurenata za koje ne vidim istu buducnost.

O tome da je sam avion izuzetno kvalitetno odradjen i predstavlja sam vrh aviona 4++ generacije.

Bilo bi idealno nabaviti 24 komada za dve pune eskadrile plus nekoliko komada sa dva sedista za obuku novih pilota.

Pored ovog aviona nabaviti takodje bar dve eskadrile aviona koji ce zameniti J-22 u nasoj Vojsci, a ovde kao najboljeg kandidata vidim Italijanski M-346 ili eventualno Juznokorejski T-50.

Ruske i Kineske avione ne uzimam u razmatranje jer prosto smatram da nisu na istom nivou kvaliteta kao zapadni, tj uglavnom solidno iza njih… prvenstveno po pitanju avionike i optoelektronike.. a mislim da nasim pilotima treba nabaviti prvenstveno najbolji avion/tehniku za njihove potrebe sa kojim mogu efikasno da izvrse svoje borbene zadatke, bez obzira na politiku.

Odgovori
Mi

E pa kad nismo mogli da napravimo YU-Supersonik koji je, ako se dobro secam, trebao da zameni MiG-29B krajem 90tih, onda 25 godina kasnije Rafal F4 mora da ispuni taj plan :-)

da

Još kad bi postojao model F4R???

Dr

Sve to stoji, ali ima jedno veliko „ali“….
Sta ukoliko ne zele da isporuce odredjena ubojna sredstva?
Sta ako uskrate podrsku (servis, dijelovi) u slucaju nekog sukoba?
Dzaba onda najmoderniji avioni…
To je OSNOVNO PITANJE, sve ostalo stoji.

al

@Miloš77

U svakom slučaju je raspad SFRJ jedna od najvećih tragedija 20 veka.

@darac

?!

Rafale u veziji F4R se već se polako uvodi u opertivnu upotrebu u Francuskoj.

Tako da ne znam o čemu govorite..

Da

Altec o kakvom velikom potencijalu za modernizaciju pišete? Radni vijek aviona je 5000 sati. Modernizacija na 7000 sati je u planu ali još nije napravljena ni na jednom Rafalu. Dakle mogućnost modernizacije još je velika nepoznanica.

Mi

Pa imamo i Grčku da nam pomogno oko servisa itd :-)

Prelep avion. Overkill za nase potrebe, al ako necemo da gasimo borbenu eskadrilu, onda ne vidim boljg kandidata osim J-31 mozda.

Ze

Mislim da podcenjujete kineske vazduhoplove,em su agilniji,em im rakete u pola jeftinije od meteor raketa a duzi domet ima i vece punjenje bojeve glave

mi

I naročito zato što može da sleće i poleće sa nosača aviona. Za male zemlje kao Srbija STOVL i VTOL sistemi su od vitalnog značaja kao i avion Orao jer duge piste lako mogu postati plen dronova ili visokopreciznog kasetnog oružja. Onda ne možete posle takvog napada dići u vazduh klasični SU27 ili Mig35 ali kratkouzletajuće avione možete

Ed

@altec
Rafale u varijanti F4R ne postoji ni u planovima. Trenutno se u aktivnu upotrebu uvodi F3R, a počeo je razvoj F4. Nepostojeća varijanta F4R koju vi spominjete bi bila eventualno, u koliko se uopće dogodi, naziv za prelaznu opremu s planiranih varijanata F4 na F5…

https://www.capital.fr/entreprises-marches/rafale-lavion-de-combat-fait-peau-neuve-des-2025-1428900
2025 Rafle
La Ministre des Armées Florence Parly avait officiellement lancé son développement en janvier 2019. La nouvelle génération de l’avion de combat Rafale, au standard F4, devrait succéder au F3R dès 2025.

Mi

Srbija nikad neće dobit Rafale nakon cirkusa sa ne uvođenjem sankcija Rusiji. To je aposlutno svima jasno tako da je glupo i spominjati više Rafale u kontekstu RV Srbije.

Odgovori
Mi

Ne bih rekao. Jedino ako se zakuva nesto gadno na Kosovu u medjuvremenu pa nas sve zapadne zemlje stave na cekanje u svakom pogledu. Uz klasicnu muziku.

Be

obavit ce AV i to…..samo, kostat ce

Ni

@Mirko

To mozda kad bi se neki u Hr pitali, ali znas i sam da se ne pitate nista.
Nisu Francuzi bas gadljivi na pare kao sto neki misle, plus su dobili dobar posao izgradnje oko metroa u Beogradu…

@Beduin

Pa danas sve kosta, nema nista za dzabe. Niti se ovde iko zanosi da ce nam neko pokloniti nesto na lepe oci.

Pe

@Milos77 A sta to moze da se“zakuva“ na Kosovu?Srbija da prekrsi Kumanovski sporazum kojim je prestalo bombardovanje Srbije?
Ili Srbija da izvrsi vojni napad na jedinice KFOR-odnosno americke vojnike, i pokusa na silu da udje na teritoriju Kosova?
Pre ce da sleti leteci tanjir sa vanzemaljcima na sred Trga Republike, nego da Srbija bila sta vojno pokusa protiv snaga NATO i USA na Kosovu koje su tamo bas da sprece ulazak srpskih organa na Kosovo.

Iv

Ma prodat će im Francuzi u to nema sumnje, samo mogu zaboravit AESA radar, meteor rakete i sl.

Mi

@Petrovoc Dusan
Nista Dusane, bas nista🙄
Mozemo samo da se nadamo da je svet tako jednostavann i da si 100% upravu.

Gl

@Miloš77 Postoji mogućnost da nekim ljudima u Srbiji još nije ušlo u glavu neosporna činjenica, a to je da svaki pokušaj narušavanja suvereniteta granica države Kosovo od „treće strane“ odnosno Srbije, NATO države Balkana tj. Slovenija, Hrvatska, Albanija, Bugarska, Rumunjska, Crna Gora, Makedonija, će smatrati taj čin pokušajem destabilizacije euroatlantskog prostora tj. prostor Europe i NATO-a tj. prostor Balkana, te će proporcionalno reagirati. Drugim riječima, NATO države Balkana će upotrijebiti vojnu silu i kopneno ući na teritorij Srbije sa sjevera, juga, zapada i istoka. 1999 godine se samo vršila specijalna operacija zračnih snaga pojedinih država NATO-a, gdje nije došlo do kopnene specijalne operacije. Mnogo toga se promjenilo do 1999 godine…

da

@Ivan

Vec smo dobili AESA sa radarima i mistralima. Tako da je sigurno da ce paket biti jaci od onog sto je dobila HR.

Ma

Veći problem za Srbiju od Francuske volje za prodaju je cijena i opremljenost. Ako Francuzi budu mogli izdržati američki pritisak da ne prodaju Srbiji dok se potpuno ne opredijeli za zapad, sigurno neće davati nikakve popuste Srbiji. Nova eskadrila s naoružanjem u operativnoj upotrebi je prije rata u Ukrajini koštala oko 2,5 milijarde Eura. Sad su cijene otišle gore, kako kapitala za kredite tako i proizvodne cijene, pa niti 2,5 milijarde više nisu dovoljne. O Meteorima neću previše jer ih Srbija ne može nabaviti dok ne uđe u NATO. Uvijek će biti bar jedna zemlja iz konzorcija koja će spriječiti kupovinu. Vidim da ima i onih koji fantaziraju o 24 komada. Da Srbija kupi 24 komada mogla bi zaboraviti ostale grane vojske jer će svu lovu pojesti ovi avioni da uopće lete. Srbija bi bila i zemlja korisnica s uvjerljivo najmanjim BDP/stanovniku. Hrvatska će svojih 12 platiti oko 1,5 milijardu jer su rabljeni, a ima BDP veći od Srbije, o onome po stanovniku da ne govorimo. Ako Srbija hoće moderan i priuštiv avion i biti neutralna trenutačno su samo Kinezi odgovor.

Me

@ Marko
Nema teme nabavke za RV Srbije a da iz Hrvatske ne bude komentara da je to preskupo za nas, da nam neće nikad prodati zbog ovog ili onog, da i ako prodaju avion, neće rakete, AESA, itd itd. Dirljiva mi je ta briga.

Ma

@Mečka. Ja sam samo realan. Meteor Srbija ne može dobiti dok se sumnja da igra za ruski ili kineski račun ili da će tehnologija završiti gdje ne treba. Isto tako, što se tiče skupoće za siromašnu zemlju poput Srbije, i to je realna procjena. Dosad je Srbija koristila prijateljstvo s Rusijom ili Kinom da ispod cijene pokuša nabaviti ionako već jeftinije rusko ili kinesko naoružanje. Naći 3 milijarde u krizi nije lako, ali možda se isprazne svi džepovi pa se nabave. Ja iskreno navijam za to da Srbija prijeđe na bilo koji zapadni tip aviona, ali čisto sumnjam da će si netko staviti omču od 3 mlrd oko vrata ako baš ne mora, a ne mora.

Sr

@Global
Sve te zemlje kad zajedno saberes ne mogu kopneno ugroziti Srbiju. Pride Srbija nema takve planove.
@Marko
Tolkin je trebao da se obrati hrvatskim desnicarima za inspiraciju, vi ste majstori fantaziranja i izmisljanja, a ni ovi nasi ne zaostaju. Srbija ima manji BDP po stanovniku od Indije i Indonezije? Bravo majstore.

А

@Marko

Jeste jeste. RV Indije koje ima duboku višedecenijsku saradnju sa Rusijom i čija država je ostala neopredeljena tokom rusko-ukrajinskog rata totalno nije sigurnosni rizik. I pored svih tih „činjenica“, govorimo o RV koje je dobilo ono što je platilo, tj. dobilo je Meteore.

Tako da ne. Ne postoji nikakav politički, sigurnosni ili neki treći razlog zbog kog bi Francuzi pravili hibrid Rafala za Srbiju, ograničili paletu naoružanja za isti ili uradili nešto treće. Tako da ne, niste realni, već ste subjektivni.

Me

@ Marko

Niko nije rekao da je lako naći novce. Ako se i uzimaju 2 eskadrile (što je bio samo nagoveštaj) išlo bi se na 1 nova + 1 polovna i tako je bilo priče. A i ta „nova“ lako može biti 6+6 novih i polovnih. Što se tiče finansiranja, Srbija nije ni u EU ni u NATO pa to i ne mora biti bog zna kako transparentno. Nađe se novca, uostalom jasno je da bi u pitanju bilo kreditiranje. Meteori nisu prioritet, bar za prvih nekoliko godina upotrebe. Uz dobar PVO na daljinama do 100 km (FK3) nisu čak ni neophodni. Ali pošto se situacija u svetu drastično menja, ko može da garantuje da Srbija neće ući u NATO kroz 5-10 godina, pa može računati i na Meteore? Naročito nakon odlaska Putina sa vlasti.

Takođe je jasno da je Rafale žestoki overkill i za Srbiju i za Hrvatsku. Ja bih radije išao na polovne F16 kojih ima more nakon zamene za F35 ali sada bi vetovatno SAD to stopirale. Kineze se ne razmatra. Ne zato što su loši, nego što se sa Rafalima pravi politički dil.

Mi

@Srbofil I onda je svizac zamotao čokoloadu…. Mali, koliko imaš godina ? negdje oko 15-16, zar ne ?

Mi

@Marko Ako je riječ o novim Rafalima, ne rabljenim, ispod 2.3 milijarde eura za eskadrilu ( bez streljiva / raketa ), sigurno nije. Hrvatska si nije to mogla priuštiti koja ima veći GDP od Srbije. Očigledno, Srbija si može priuštiti, dok građani Srbije imaju prosječne plaće indentičnim minimalnim hrvatskim plaćama. Kada ne živiš u demokratskoj društvu i državi, gdje postoji samo jedan čovjek na vrhu koji odlučuje o svemu, sve je moguće. Piloti će sigurno biti sretni…. . 2020 godine ekonomija Hrvatske je pala za 18%, što je odmah vratila 2021 godine sa rastom od 15,8% ( Srbija 7,4% ) i sa 2022 godinom sa rastom od 10,5% ( Srbija 3,5% ). U 2023 godini, Hrvatska očekuje rast od 3,6%, Srbija 2023 godine očekuje rast od samo 2,7% Naprimjer, tko je pouzdaniji klijent za vraćanje kredita ? Hrvatska je dosegla najviši kreditni rejting u svojoj povijesti na ‘BBB’ uz pozitivne izglede 2023 godine na BBB+. Srbija je na BB+ , tj. tri puta niže. Hrvatska kamate plaća 1-3%, Srbija 7-8% ( Srbija se u narednih par mjeseci mora zadužiti 4 milijarde eura sa kamatama od 8% da vrati dugove koji dolazi na naplatu 2023 godine ). Što se tiče demokrafije, Hrvatsku je napustilo 320.000 ljudi. U Srbiji je počeo popis stanovništva, gdje već sada predviđaju da je Srbija izgubila najmanje 740.000 ljudi. Malo ćemo se strpiti pa uskoro vidjeti da li su ljudi u Srbiji predvidjeli dobro. Dug Hrvatske sa ožujkom 2022 godine je 76,6%, što je prilično malo gdje radi stabilnog i konzistentnog ekonomskog rasta može ići i na duplo tj. 150% bez ikakvih problema. Srbija nema stabilnu ekonomiju, gdje doslovno ovisi o stranim investicijama i promjenama na međunaronom tržištu, gdje nije nimalo čudno da se u samo 10 godina, vanjski dug Srbije povećao za 128% tj. malo više od duplo. Sve u svemu, Hrvatska si nije mogla priuštiti eskadrilu novih Rafala, iako stoji puno bolje od Srbije po svim aspektima, ali očigledno, Srbija si može priuštiti, dok građani Srbije imaju prosječne plaće indentičnim minimalnim hrvatskim plaćama.

Yo

Dobiće ih i to u ful export konfiguraciji kao npr. Indija i Egipat – a možda i bolje.
Srbija je Francuskoj značajna bar koliko i Grčka – naročito u novonastalim okolnostima koje će Nemačku možda i istisnuti sa Balkana.
Čak ni lova nije nikakav problem kada vidimo šta su neki naši bezbednjaci obezbeđivali – pa popadali…
Crni fondovi verovatno daleko nadmašuju budžete, ali se to ovde vrlo lako rešava…

do

@Milki koga boli tuki za hrvatski dug, ekonomiju i kreditni rejting. Mnogo gluposti pišeš i netačnih informacija. Kao prvo Hrvatska kao država nema veći BDP od Srbije jer je ukupni BDP ili veličina ekonomije ista i Srbije i Hrvatske. Jedino što građani Hrvatske imaju veći BDP pojedinačno jer Hrvatska ima manje stanovnika pa kad se ukupni iznos podeli dobije se veći BDP po glavi stanovnika. Dalje pišeš o tome kako je prosečna plata u Srbiji ko minimalna u Hrvatskoj. Prosečna plata u Srbiji je 700 evra. Da li je minimalac u Hrvatskoj 700 evra? Ako jeste onda svaka čast skoro pa ste na nivou zapada samo mi ne ide u glavu zašto beže građani Hrvatske na zapad kad vam tako teče med i mleko. Uostalom Srbija da nema pare za avione ne bi ni ulazila u kupovinu. Kako i na koji način je isključivo stvar Srbije i njenih građana. Još bi čovek pomislio kako se i brinete Bog te maznuo. Ipak verujem kako bili najsrećniji kada bi svi Srbi išli pocepani, siromašni i nikakvi ni sami ne shvatate da bi kao takvi i vama naštetili jer Srbi kupuju i vaše proizvode. Veliš vi u Hrvatskoj imate stabilnu ekonomiju a Srbija ne. Vi čija ekonomija gotovo trećinu čini turizam. Recimo loše vreme, epidemija, rat u blizini, ekonomska kriza u svetu i turizam zakaže i šta onda? Pade BDP za trećinu odjednom. Vrlo stabilno nema šta

Va

Samo rusko kakvi NATO avioni

Odgovori
Mi

Pre bi nam oprostili da kupujemo balisticke rakete od Severne Koreje nego Suhoje iz Rusije :-)

A i koji bi ti ruski? Imaju samo velike Suhoje kojima je potrebna modernizacija i na koje bi cekali predugo jer prvo moraju sebi da moernizuju.
Niko osim Irana i par aftickih zemalja nece ruske avione kupovati jos jako dugo.

NN

Rusko je pokazalo efikasnost, ili bolje reci NEefikasnot.
Budimo realni,rusi u tehnoloskom smislu kasne 10 do 20 godina za zapadom.

А

@NN

Пре ће бити да је руско РВ показало своју (не)ефикасност, него руски ваздухоплови.

Pr

Ne, jer ce nas Zapad (kojim smo okruzeni) odvaliti sa sankcijama ako uzmemo bilo sta od Rusa, s obzirom da smo vec pod ogromnim pritiskom. Rafali su dobra opcija em sto ce tehnoloski da nas namire za nekoliko decenija, em se time pravi politicki dil sa Zapadom, jer uvek kada nas Zapad zalepi kako smo veliki ruski prijatelji, uvek cemo moci da se branimo cinjenicom da veliki prijatelji Rusije ne kupuju NATO naoruzanje, i da se tako zastitimo. Na kraju krajeva evidentno je da smo postepeno poceli da se izvlacimo iz ruske sfere u svim oblastima, pa je tako i sa vojnom industrijom.

Yo

Naši su se očigledno opredelili, to je i stav struke već poodavno.
Sa druge strane – niko se nije požalio na paprene Rafale već su se vraćali po još – računajući i Indiju i Egipat koji pazare i rusku vojnu opremu pored zapadne.
Pored Rafala izgleda da jedini ruski avion koji bi ih mogao zainteresovati u dogledno vreme je SU-57. SU-35 odbijaju u korist Rafala…

Odgovori
Zi

To sto odbijaju SU35, nije zbog kvaliteta, vec zbog pritisaka Amerike i pretnje sankcijama.

А

@Zicer

Када су студија и процене рађене у периоду 2008-2012. притисци и санкције Америке нису биле на столу.

Yo

Ma imali su – dal Indusi ili Egipćani ne sećam se tačno – ozbiljne pritužbe na SU-35 jer navodno nije ispunjavao predstavljene specifikacije u izvoznoj verziji koja im je nuđena.
Indonezija je odustala usled pritiska, ali to ne prolazi kod ovih…
Za SU-57 su vrlo zainteresovani iako se Indija svojevremeno povukla iz projekta.

Zi

Aleksa
Uvek, apsolutno uvek je bilo pritisaka i pretnji od strane Amerike. Jeli Indonezija pogodila SU35 za sebe. Je li bio dogovor da ih plate u robi, sto je za Indoneziju najpovoljnije. jesu li avioni napravljeni? I sta bi na kraju? Amerika preti sankcijama, i indonezija se povlaci. Jel je Venecuela htela da kupiu od Rusije MI8? I sta je bilo posle? Opet pretnja Amerike. Pa i zadnje gde je Amerika nudila 100 miliona Filipinima da odustanu od Ruskih helikopterta? Nikada nije bilo slobodne trgovine oruzja. Vec samo pretnje i ucene.

А

@Zicer

Мешате две различите појаве (и још на то редослед догађаја у времену и простору), лобирање за свој производ и политички притисак у борби против ривала. Ово прво је константна појава бар од настанка ваздухопловне индустрије. Ово друго је појава од 2014. године и заоштрења америчко-руских односа због Крима. А пре те 2014. године, никакви Су-35 за Индонезију, Ми-17 за Филипине или Ми-8 за Венецуелу (која те хеликоптере уствари има, тако да овде не могу да сконтам на шта сте тачно мислили) нису били ни договорени, па чак ни планирани.

Mi

J10 ili JF17C blok sa raketama PL15 je naj realnije i naj optimalnije rešenje

Si

U zadnjih par dana pala 2 suhoja, jedan su 34 na Jejsku drugi su 30 na Irkutsku. Oba zbog problema sa motorima. Rusi imaju sve vecih problema da odrze svoju flotu upotrebljivom. Mislim da ni Iran nece dobiti dogovoreno, tako da bilo kakva nabavka iz Rusije ce biti nemoguca bar 10ak godina. Dok se ne podignu iz nokauta koji su si sami zadali. Rafali su najlogicniji izbor tehnike koja je non-USA. Pitanje je hoce li to proci ako se politika ne uskladi sa EU. Francuzima i Svabama je bitno odrzati Uniju jedinstvenu pa neka samo jedan glas se uzdigne protiv kupnje sve ce ici na led. Nece Francuzi riskirati razdor radi 10 aviona. Prodat ce oni te Rafale kako god, nije bitno hoce li ici u Srbiju ili u neke Emirate. Cinjenica je da na kraju iskljucivo politika odlucuje hoce li se kupnja obavit ili ne.

Odgovori
Be

Ovo meni nije jasno.

Jaguar bi bio neki pandan Orlu.
Ako je u RZ Francuske Rafale zamijenio i Jaguare, kojeg vraga Srbija zadrzava Orlove nakon potencijalne nabavke Rafala?

Nidje veze.

Odgovori
Zu

Orao/Vultur je bio pokušaj jeftine kopije Jaguara (hit u ludim sedamdesetim). Čak su i japanci napravili svoju kopiju. Čeka se obećani M-346, Yak-130, L-15 ili T-7 da zamjeni J-22 i G-4 u jednom šusu.

Ž

Beduin

Набавка Рафала је и даље потенцијална, ствар дакле није готова.

Ваљда је логично да Орлови лете док не стигне замена, и не само да стигне него и да се постигне почетна или пуна оперативна способност нових авиона.

Mi

Ne zaboravimo i da Amerikanci trebaju aminovati ovu potencijalnu prodaju kao sto su svojevremeno blokirali prodaju Egiptu.

Pe

Može li nam vojni budžet da izdrži Rafale i nastavak „modernizacije“ (M84/m80, lazanski miloš, ralas,alas,nova,pauk,t25, košava,morava) kopnenih snaga i pvo (proizvodnju rln1c rln 1c/170 modernizaciju postojećih sredstava i mabavku novih/dodatnih sistema/slojevitu pvo) kroz sljedećih pet do deset godina ili sve drugo pada u vodu i nastavlja dosadašnjim tempom.

Odgovori
No

Kupovati tako skupe avione i to od jedne (neprijateljske) NATO zemlje je suludo. Godina čekanja šta će se dogoditi u Ukrajini ne znači ništa. Za nas je mnogo jeftinije kupiti avione od prijateljskih zemalja, Rusije ili Kine.

Odgovori
Pr

Kupuje se ono sto je kvalitetno i sto vojsci treba, a ne ono sto je jeftino, pogotovo ne u momentu kada je Rusija izolovana a mi sa njom nemamo kopnenu vezu. Rusija i Kina su prijatelji medjusobno, a nama samo kada im trebamo da gurnu prst u oko Zapadu preko nasih ledja, pa mi popijemo packu posle toga. Tako da ne budite naivni da nam je neko nekakav prijatelj jer to ne postoji u medjunarodnim odnosima. Na kraju krajeva Rafal ispunjava ono sto je nasim oruzanim snagama potrebno, tako barem kaze vojska koja je strucna za to pitanje.

mi

@ Nole59 Mislim da rusi neće da prodaju ništa uskoro….

om

Ta Rusija koju kao NATO toliko napada, zapravo ima samo unutarnje probleme i to projicira kroz nekakvu ugroženost. Rusko društvo je zapravo neinventivno i korumpirano.
Rusija je ogromna i bogata država i ima baš sve uvjete da bude i najrazvijenija. Ali kakav narod takva i vlast.
Da su razvili svoje resurse ne bi se bavili mišlju kako ih netko napada i kako bi trebali biti još veći. Mogli su stvarno biti ekonomski i vojnički najjači pa bi im onda i nebitno bilo gdje je NATO.
Nuklearni arsenal im ne bi tada služio da prijete i da ga koriste kad ih netko porazi, jer poraz ne bi bio moguć niti u ekonomskom niti u konvencionalnim vojničkom smislu. Ali ova krađa od naroda i države na čelu sa Putinom i elitom oligarha koju je sam stvorio dovesti će do raspada i slabljenja Rusije ma kako se sve ovo završilo.
Samo da psihopata stvarno u obrani vlastitog bolesnog ega
ne započne katastrofu. U ovom trenutku brat Vladimirovič najopasniji je moćnik na svijetu. Lupeta o nekakvim ukrajinskim prljavim bombama, pa nisu valjda ludi da zagade prostor koji oslobađaju. Ali da se Putin sprema na nekakvo kukavičko nedjelo sa onim svojim kriminalcima u vojsci uopće ne sumnjam.

Odgovori
DU

Kineski J-10C je avion IV generacije koji nudi ubedljivo najvise po pitanju ulozeno-dobijeno.
Letne karakteristike cak su mu i bolje od Rafala, poseduje AESA radar velikog dometa, domaci kineski motor, rakete PL-15 velikog dometa, nisanski kontejner, a cena barem duplo niza nego kod francuskog rivala.

Odgovori
Mi

Ne verujem da je toliko jeftin. U nekoj osnovnoj konfiguraciji bez kontejnera i sa starim motorom mozda kosta 50%

Rakete PL-15 su mu po svemu sudeci veliki adut. Moze da nosi 8 VV raketa uz 3 velika podvesna rezervoara.
Ipak je bih radije da nasi lete na Rafalima. Bolji je radar i paket zastite.

Be

U sadasnjim geoplolitickim uvijetima, ovo se nece materijalizirati.

Odgovori
Th

Znaju Grci za sto im trebaju ti vrlo skupi Rafali. Njima preti decenijaman rat sa Turciman. Pitanje je kako bi NATO reagovao. Pre rata u Ukrajni NATO je gubio smisao postojanja.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor