[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
Erbas Helikopters: 2021. godina je godina oporavka tržišta helikoptera, veći brojevi naručenih i isporučenih letelica
Srbija će u narednim godinama uvesti u naoružanje još 10 helikoptera H145M / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Erbas Helikopters: 2021. godina je godina oporavka tržišta helikoptera, veći brojevi naručenih i isporučenih letelica

Sumirajući ostvarene rezultate za 2021. godinu, kompanija Erbas Helikopters objavila je preključe da je prošle godine došlo do značajnog oporavka tržišta u odnosu na 2020. godinu, ostvaren je veliki napredak kada je reč o broju isporučenih letelica, a posebno što se tiče naručenih helikoptera.

Broj isporučenih helikoptera porastao je, sa samo 300 u 2020. godini na 338 u 2021, udeo Erbasa na tržištu civilnih i helikoptera namenjenih javnim službama (tzv. parapublic), iznosi 52 procenata, što je još jednom potvrdilo Erbasovu vodeću poziciju na tom tržištu. Kada su u pitanju narudžbine, prošle godine je naručeno 419 helikoptera, od kojih 414 ‘‘čvrstih‘‘ narudžbina (u 2020. samo 289 odnosno 268).

Jedan od Erbasovih klijenata je i Srbija, odnosno Vojska Srbije (VS) kao i Helikopterska jedinica (HJ) MUP-a koje trenutno koriste ukupno 9 višenamenskih helikoptera H145M. Iako još uvek nemamo zvaničnu potvrdu da je ugovor potpisan, krajem prošle godine je saopšteno da će VS narednih godina dobiti još 10 H145M (što najverovatnije znači da je ugovor potpisan). Osim toga, HJ MUP-a bi tokom proleća i leta ove godine trebalo da budu isporučene sve tri Super Pume H215.

52 procenta civilnog i parapublic tržišta u klasi helikoptera sa više od 5 sedišta / Foto: Erbas Helikopters

Kako je u Erbasovom saopštenju još navedeno, oporavak tržišta je najbolje vidljiv na civilnom i parapublic tržištu jer su povećane narudžbine za helikoptere tipa H125 i H130. Kompanija je doživela snažan zamah od svojih matičnih država, Francuska je naručila 40 civilnih i vojnih helikoptera H160, 8 H225M i dva H145, Španija je naručila 36 H135, a Nemačka 8 H145 za policiju Bavarske.

– 2021. godina je za Erbas Helikopters bila godina velikih posvećenosti. Posvećeni smo razvoju novih proizvoda i usluga koji ispunjavaju zahteve naših kupaca, kao što je pokretanje razvoja inovativnog helikoptera H160M za zajednički program lakog helikoptera francuskih oružanih snaga, i stvaranje novog paketa usluga Hcare Classics za klijente koji koriste naše helikoptere. Takođe smo isporučili prvi ikad helikopter H160 japanskom operateru All Nippon Helicopter. Naša je dužnost da inoviramo i da budemo pioniri održive avijacije i u tom cilju smo počeli da primenjujemo korišćenje održivog avionskog goriva, i nastavili naš put ka urbanoj vazdušnoj mobilnosti prikazom letelice CityAirbus NextGen – izjavio je generalni direktor Airbus Helicopters Bruno Even.

Direktor Erbas Helikoptersa Even na sajmu Partner u Beogradu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kompanija je u 2021. pojačala isporuke helikoptera H145 čiji noseći rotor ima pet lopatica, a takođe krajem maja meseca isporučila nemačkoj hitnoj medicinskoj helikopterskoj službi DRF Luftrettung prvi helikopter H145 koji je dorađen na ovaj nivo. Ostale ključne isporuke obuhvataju prvi H225M za Singapur isporučen u martu mesecu, prvi H225M u mornaričkoj borbenoj konfuguraciji za brazilsku mornaricu, i prvi NH90 TTH za Katar koji je isporučen pre roka. U Severnoj Americi, armija SAD je preuzela prvi UH-72B iz Erbasove fabrike u Kolumbusu, Misisipi, a flota helikoptera Lakota je dostigla važno dostignuće od milion sati naleta.

Najvažnije narudžbine za 2021. godinu su 93 H145 i 52 H160, uključujući prvu seriju H160M za francuske oružane snage kao i 10 H160 za francusku Žandarmeriju – prvu takvu službu koja će koristiti ovaj model. Airbus Helicopters je takođe proširila svoje partnerstvo sa saudijskom kompanijom The Helicopter Company koja je svojoj rastućoj flotu Erbasovih helikoptera dodala 20 H145 i 6 ACH160. Godina je bila počela dobro za H225 jer je u martu, dugogodišnji kupac ovog helikoptera, japanska Obalska straža, naručila dva dodatna primerka.

U 2021. započeta su ispitivanja proširenja anvelope leta bespilotnog demonstratora VSR700 / Foto: Erbas Helikopters

Što se tiče održavanja, ponude paketa HCare tu su novi i stari kupci kao što je kompanija Air Methods koja je u februaru potpisala dodatni ugovor za pokrivanje flote od 80 EC135. Asortiman je proširen ponudom paketa HCare Classics koji podrazumeva pružanje usluga za starije modele helikoptera, ovu flotu čini oko 2000 helikoptera tipa H120, Dauphin, Puma i Gazelle.

Prethodna godine bila je ključna za inovacije i unapređenja proizvoda. Povećanje performansi helikoptera H125 dobilo je sertifikaciju EASA i FAA, omogućavajući korisnicima da u potpunosti iskoriste povećanje snage za 10 procenata koje obetbeđuju motori Arriel 2D. Takođe, kompanija je u svoju vojnu ponudu dodala helikopter tipa H175M. Uoči ispitivanja na moru, krajem godine su započeta i testiranja proširenja anvelope leta Erbasovog bespilotnog vazduhoplovng sistema VSR700.

Godina za nama bila je i posebno važna za kompanijin plan u oblasti dekarbonizacije. Navedeno je da je helikopterom-demonstratorom  Flightlab (dorađeni helikopter tipa H130, prim. autora) započeto letno ispitivanje novih tehnologija, uključujući back-up sistem motora koji, ne samo da ima za cilj da obezbedi poboljšanja bezbednosti, već je takođe prvi glavni korak na putu ka hibridizaciji. Airbus Helicopters je takođe pokrenuo korisničku grupu SAF User Group posvećenu helikopterskoj zajednici u nastojanju da ubrza primenu biogoriva, započeto je sa korišćenjem održivog goriva za obuku i ispitivanja u letu na svojim glavnim lokacijama u Francuskoj i Nemačkoj, i završio godinu leteći na H225 čiji je jedan motor 100-procentno pokretalo SAF gorivo (Sustainable Aviation Fuel). Jedan od ključnih događaja dogodio se u septembru na samitu Erbas Samit kada je predstavljena letelica CityAirbus NextGen, novi prototip konstruisan da u urbanom okruženju obezbedi letenje bez emisije štetnih gasova. Potpuno električno vozilo za tržište urbane vazdušne mobilnosti (Urban Air Mobility) je samo jedan od razloga zašto Erbas Helikopters želi da u 2022. godini zaposli 500 ljudi.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Jako lep helilopter, a ne sumnjam ni u kvalitet. Ne znam koliko smo mi jos narucili, ali bi bilo dobro da imamo bar 20 ovakvih masina u arsenalu.

Odgovori
Ž

ivkos

“krajem prošle godine je saopšteno da će VS narednih godina dobiti još 10 H145M (što najverovatnije znači da je ugovor potpisan).“

Ja

Ko će to za vozi, ko će da opslužuje, pa jel se čitaju stariji članci ili ne?

Wa

james, pa verovatno će svih 20 da vozi ovaj ,,ivkos“, sigurno ima veliku livadu da ih parkira i šar planince da ih čuvaju,a možda mu komšije dobro gađaju praćkom ko Čkalja u ,,Zlatnoj praćki“ za neprijateljske Bajraktare i Enke .O preskupom kerozinu,ne treba ni da mislim,sigurno je pronašao neki izvor nafte / kao Crnogorci što nisu,u jadranskom podmorju/.

Du

@Walter
Kada se nabavlja, ne valja, kada se ne nabavlja ne valja… Dajte ljudi uozbiljite se, nabavlja se ono što možemo da vozimo i održavamo, ljudima nikada udovoljiti.
Inače vezano za temu, prosto neverovatno da preko 50% svih nabavki helikoptera u svetu je od Airbusa, to je zaista veliki uspeh za njih

Bo

James i Walter
Kao prvo imamo dosta pilota Gazeli, koji ce da se prebace na nove, a i sada se skoluju mladi piloti.

iv

Imam livadu bar za 150 takvih, ali nije to sad tema. Samo kazem da bi bilo lepo i da bi nam toliko trebalo, druga je stvar hocemo li i to nabaviti.

Wa

Ивкос.Мене је страх како сачувати ваздухоплове од данашњих дронова / оних самоубилачких,који сатима могу да крстаре тражећи циљ/.Дивим се јакој руској ПВО на Хмејмиму којима су терористи ипак успели и да оштете бар 1 авион на стајанци и поред присутних свих руских ПВО система.Ово је опасно време.Био сам у РВ у Дивуљама и волим хеликоптере ,али прекјуче су косовске ловокрадице пуцале на полицију са 200 метака код Куршумлије,а да ни једна летелица нам није узлетела да их потпраши.Смемо ли да употребимо авијацију у овим условима,мислим да НЕ.Као што ови лажни еколози блокирају саобраћај,а полицију не потежемо.Онда је питање,шта ће нам велики број ваздухоплова,јер су и Кипрани џабе куповали 12 Ми-35 .Руси и Амери могу и да лете до миле воље и да те летелице слободно употребе у борбене сврхе,керозин их скоро ништа не кошта,док код нас није тако.А Газеле бисмо требали поклонити Сирији,они их борбено користе,као што је и генерал Младић њоме летео / стално њоме лети командант 28. дивизије САА,прослављени ,,Тигар“ ,генерал Сухеил ел-Хасан /.

Al

Ovakve opreme nikad dosta, mislim da bi za potrebe Policije – Žandarmerije i VS trebalo još aparata iz programa Super Puma. Nema ništa protiv Mi17V čak šta više i njih bi nabavio ali mislim da bi ravnoteža u pogledu tehnologija jako potrebna. U svakom slučaju ovo je sve odlično i drago mi je zbog naših pilota jel sa svojom sigurnošću hvataju korak sa drugim. Pozdrav.

Odgovori
Nj

Dada.. 20 tipova helikoptera iz 15 razlicitih drzava.. To je najbolje..

Al

Birali smo neutralnost sada treba da je branimo. To je bitno.

Г

У Муп иду искључиво западни хелији или евентуално неки источни који имају ЕАСА као Камов нпр.

Le

H175M bi potencijalno bio zanimljiv i kod nas, znamo oko PT-6 motora, hvala Sikorskom, ali kad su već uzeli tri teža H215m, da ne šaramo previše

St

@Njofra
Gazela, Mi17 vise vrsta, Mi8, Mi35m, H145, Bell 212, Bell 206, Sikorski S-76, jos ako stignu H215 i Mi35p, mislis da ce biti mnogo sarenije nego sad?

š

Mislim da treba gledati malo u budućnost i predvideti da će u policiji ostati H145, H215 i Kamov32, a u vojsci Mi35M, Mi17-v5 i H145M, što bi bilo ukupno 5 vrsta helikoptera i 3 proizvodjača (Airbus, Mil i Kamov) i to bi sve bili novi helikopteri. Gazele, starije verzije Mi8 – Mi17, Bellovi, Sikorski će se vremenom rasprodati/penzionisati. Jedini polovnjaci koji bi mogli da nam ostanu bi bili kiparski Mi35P ako ih uzmemo.

V

Koja kategorija bi bio H175M, rang Blackhawka?

Odgovori
Ž

V

Управо тако, а Ербас је нпр. УК понудио тај хеликоптер за замену Пума, у програму NMH. Главни кандидати су још амерички S-70i и италијански AW149.

V

Prema sadašnjoj situaciji, taj natječaj bi vrlo lako mogao otići u korist Amerikanaca i S-70i.

Ni

H175 nije uspešan uopšte, Airbus se nada da će uspeti da ih uvali nekome jer su ya sve ovo vreme proizveli 74 primerak i polako im staje proizvodnja

Ga

Super Puma H215 za policiju nema nikakvog smisla. U klasi je sa Mi-17, koji ima vojska. Vec smo narucili H145M, pa ne znam koliko treba da se ‘uvucemo’ Francuzima.
Koliko tipova helikoptera treba da ima Srbija ?

Odgovori
Sr

@Gastos
To sam i ja mislio dok nisam malo dublje isao u tematiku. MUP radi iskljucivo po pravilima EASA, time stite svoju struku. MI-17 kakvi se danas proizvode su vrhunski helikopteri za vojsku, ali nisu za policiju i njene zadatke.

H215 ce zameniti velike Belove, a H145m male belove. Bitno je da su oba single pilot sertifikovani sto se delimicno smanjiti problem nedostatka pilota i oba imaju auto pilot i digitalni FBW.

Tu mi jedino Kamov zbunjujuce deluje, ok specijalizovan je, samo slab mu je dolet kada nosi maks vode….al’ dobro, znaju oni sta rade.

To

A ne kupismo nijedan kineski helikopter.

Iv

Nema smisla za policiju ali itekako za žandarmeriju

al

@ Todor

I to je jedna izuzetno pozitivna stvar.

Th

Sta ce Zandarmeriji H215 Supet Puma naoruzan sa M-134 Minigun ?
Nek odmah stave GAU-19.

Odgovori
Ni

Odakle Vam ta vest da će Super Pume biti naoružane?

Ni

@ Živojin Banković

To se odnosi na H145M, Super Pume za MUP R Srbije koliko vidim nisu M verzija pa samim tim i nisu predodređene za tu vrstu naoružanja. Da se razumemo, možemo da „budžimo“ u Srbiji sve, pa i to. Ali onda je bolje da se postavi GIAT 20 M 621 20 mm na klizna vrata, ionako imaju ili su imali taj top u naoružanju na gazeli

Ž

Niko

Сачекајмо још мало да стигну Супер Пуме, ми имамо сазнања да ће оне имати М134.

Sk

Dobro bi Biko da Republika Srbija formira helikoptersku medicinsku službu. Da kupi minimum 5 Erbasovih helikoptera te namene, npr. H-135 ili 145. Da ne mora za te namene da koristi helikopter vojske ili mupa.

Odgovori
al

Da je Srbiji potrebna specijalna sluzba namenjena samo HEMS-u i SAR-u se apsolutno slazem.

Po meni nema smisla za istu uzimati H135, ako vec imamo u drzavi 20 (ili cemo imati uskoro) H145.

Idealan broj letelica za tu sluzbu za teritoriju RS, je po meni 7 x H145.

Evo i zasto: 1x H145 – Stacioniran negde izmedju Backe Topole i Vrbasa
1x H145 – Novi Sad
2x H145 – Beograd
1x H145 – Kragujevac
1x H145 – Nis

Ovako bi vrlo detaljno bila pokrivena cela teritorija Srbije, onako kako je to i u ostalim drzavama Evrope, gde jedan helikopter pokriva oko 80km u krugu bazne stanice.

al

Ispravka:

„Idealan broj letelica za tu sluzbu za teritoriju RS, je po meni 6 x H145. „

Dr

mislim da ovo nije losa ideja mozda bi i u Srbiji moglo da radi kao Joint Ventur kao u Austriji gde zajedno rade ÖAMTC ( Automobilski Club kao u Srbiji AMSS) Osiguravajuca drustva koja rade u Austriji , ministarstvo odbrane (BH) koje daje pilote , Javna sluzba Hitne Pomoci , i Ministarstvo zdravlja ( po novom ÖKK) u Austriji je na dezurstvu 12 tzv (CHRISTOPHERUS) Helihoptera AIRBUS H-145 HMS.
Za Srbiju je idealno da na severu u NOvom Sadu ima bar dva helihoptera u Beogradu 2 Nis 2 i u skijaskim centrima koji imaju i leti odnosno preko cele godine posetioce u Uzicama bar jedan kao i u Blizini skijalista Kopaonik jos 2.
mozda bi mogli jos jedan dodati u kragujevcu zbog Autoputa A1 jer po austrijskom iskustvu let u hitnom slucaju ne bi trebao da traje duze od 20 minuta . Tako da mislim da bi ovih 10 bilo dovoljno i sasvim primereno .

P.S. ah da nisam napomenuo da sat leta tih HMS letelica u Austriji kosta 5000€ …. eto koliko treba para za jedan ljudski zivot !

Sr

Poštovani , znam da nije tema ali može li analiza kupovine 12 migova 35 od strane Argentine i kako se sad to odražava na samo vidjenje tog aviona, naravno moguca kupovina još par eskadrila kada se pokaže upotrebljiv i obuci se dovoljno pilota !

Odgovori
Ž

Srdjan

Аргентина није купила МиГ-35, разматрала је ту опцију, као и кинеско-пакистански JF-17. Последње информације говоре да су заинтересовани за половне данске F-16.

Gl

Od tih danskih i zapadnih aviona za argentinu nema nista jer ce ih najjaca svetska sila UK ili ti Rim 21oga veka blokirati.Samo mogu mig 35

Th

Argetina ne moze kupit zapadni avion ali neki Srbi sanjaju F-18.
Francuski Rafale znaju samo zato sto ih je Hrvatska izabrala.

Sr

@Thomas
Kad smo kod Argentine, trenutno je delegacija MO i Vojske Srbije u poseti V. Britaniji.

@Gladius
Prijateljski savet da se manis tih „Rim 21. veka“ i teorija i ostalih gluposti. Nisi se rodio da rusis „novi svetski poredak“, nego za igradis nesto za sebe i ako zelis i za svoju zemlju. Budi pozitivan i pusti „velike sile“, ne mozes na to nista uticati.

Sr

Hvala !

Ga

@Srbofil
OK, kapiram.
Mozda žandarmerija R Srpske ima potrebe za ‘viškom’ koji preostane od nas.

Odgovori
Sr

@Gastos
Ne znam zaista.

Al

I te kako ima smisla H215. Jel misliš da će VS sama da snosi teret u koliko dođe do nekog konflikta na prostoru RS. Žandarmerija ima da dobije takvu operativnu sposobnost da će biti mala armija samo bez lovačke avijacije. Dokle više da se ponavljamo jel od 1991 godine nismo ništa naučili. Pozdravljam i podržavam sve što se radi u cilju jačanja naše vojne moći i sve što se čini za dobrobit naših pripadnika VS. Ako treba 6 vrsta aparata neka bude, ako ima para na poklon onda mora biti i za vojsku. Sloboda nema cenu.

Odgovori
Sr

@Aleksandar
Zandarmerija nema artiljeriju, niti teski oklop, ni borbenu avijaciju, kakve „operativne spoobnosti male armije“? Nije joj to uloga uopste nego nesto drugo.
Cemu konflikt na prostoru RS? Ona ima svoje jasno definisane granice, ekonomiju, ne znam s kime i oko cega bi bilo konflikta kao ni sa cime bi se ratovalo uopste?

Smanjite malo ljudi dozivljaj. Nije uloga vojske i drzave samo da ratuju i nije „sloboda“ koliko mozes granta da sipas nekome na glavu.

Hoces slobodu i sigurnost? Bez realnih plata od 1200-1300e zaboravi

po

Živojin,

da li je t6 predstavio Geparda – H160M, ako jeste pošaljite mi link, ako nije dobra tema

Odgovori
Ž
Al

Srbofil
A jel si ti siguran da nema takve lake artiljerije. Jel si bio na Kosovu 1998-1999. Ako si bio možda si imao priliku da se i uveriš. A sad da ti vratim za sipanje slobode. Integritet R. Srbije je davno narušen i nije ni blizu kraja. Plate nećeš nikad imati jedino ako daš veru za večeru. Srbija od raspada SFRJ je imala na vlasti sve političke pravce i jel se šta promenilo. Nije i neće. Jedino ako ti u stvari i navijaš za dezintegraciju Srbije.

Odgovori
Sr

@Aleksandar
Dobro, reci ti meni kada je zandarmerija poslednji put vezbala gadjanje iz haubica? Iz visecevnih lansera? Da li imaju tenkove? Borbene BPL? Mozda jurisne helikoptere? Na kojoj to vezbi je sve provereno? Kakva crna ’98-’99, znate li vi ljudi kada je to bilo!

VS je vec sada 1000x „mocnija“ od para-vojnih formacija na KiM i vojske Albanije, VS sa svoje 4 teske brigade moze da se „proseta“ preko OS BiH, ali to je sasvim nebitno.

Ako hoces 30 puta jednu te istu gresku da pravis, a da je placas tudjim zivotima, onda bojim se da nisam ja taj koji navija za „dezintegraciju Srbije“, smanji dozivalj. Gledas svoja posla, ucis, napredujes, dogovaras se i tako stignes do cilja. Ako ces da pretis slabijim od sebe, neces nigde stici jer slabiji pozove onog daleko, daleko jaceg.

Al

Srbofil
Nisam navodio da žandarmeriji treba teška artiljerija ali da ima primerenu i adekvatnu ima. Jel JSO koji je bio deo MUP-a, nije VS predao MI 24 sa kojim je radio po Kosovu. Jel to nije teški leteći oklop. Vojska Srbije i treba da bude najmoćnija sila ali ne jedina. Baš zbog toga za poslove po kući je zadužena žandarmerija. I vidi ovako izbegavam da bilo koga vređam ali ako tvoj tekst ne može bez podmudaljki neću ti ostati kratak. Poštujem ovaj portal i ne koristim ga za vređanje nego za iznošenje svog mišljenja što i tebi preporučujem.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor