Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024

Aero-miting „Vršac 2024“ after video: Kako smo doživeli vazduhoplovni spektakl pod Bregom

8. okt 2024

[ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

7. okt 2024

[ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

4. okt 2024

Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024
[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice
Srbija je početkom jula 2020. godine isporučeno 6 BPL CH-92A / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

[POSLEDNJA VEST] Nova S: Kod aerodroma Lađevci prinudno sletele dve vojne bespilotne letelice

Kako prenosi Nova S, juče su u okolini vojnog aerodroma Lađevci „sletele dve vojne bespilotne letelice, jedna na groblje u selu Obrva, a druga u dvorište jedne od kuća sela Tavnik“. Na osnovu izjava svedoka može se pretpostaviti da su, najverovatnije, u pitanju prinudna sletanja.

Nova S objavila je i video snimak letelice koja je sletela u Obrvi, u pitanju je kineska izviđačko-borbena bespilotna letelica CH-92A iz sastava 353. izviđačke eskadrile, 98. vazduhoplovne brigade.

Meštani sela koji su prisustvovali događaju izjavili su da su čuli da „motor letelice trokira“, da je zatim prestao sa radom, nakon čega su videli da se otvorio padobran za sletanje koji se može uočiti na video snimku.

Poslednje javno prikazivanje CH-92A u većem broju na Batajnici u maju / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Dok ovo svedočenje ukazuje na otkaz, nije nemoguće da je letelica imala prinudno sletanje zbog složenih meteoroloških uslova, pre svega zbog nepovoljnih meteo uslova koji su se juče i prekjuče manifestovali i u formi aktivnosti konvektivnih oblaka odnosno Kumulonimbusa.

Srbija je, kako je Tango Six prvi javio, od početka jula 2020. godine korisnik 6 kineskih izviđačko-borbenih bespilotnih letelica CH-92A koje mogu biti naoružane poluaktivno laserski vođenim raketama FT-8C efikasnog dometa 6-9 km. Uz letelice su tada, kako je zvanično saopšteno, nabavljene dve zemaljske komandne stanice kao, kao i 18 raketa. Osim nabavke ovih letelica, dogovoren je i transfer tehnologija sa CH-92A na domaću bespilotnu letelicu Pegaz.

AŽURIRANO: Nova S prenela je kasnije istog dana saopštenje Ministarstva odbrane Srbije povodom slučajeva sletanja dronova i bespilotnih letelica u okolini vojnog aerodroma Lađevci.

– U sklopu redovne obuke pripadnika RV i PVO, dana 27.09.2022. godine, a zbog naglog pogoršanja vremenskih uslova, operateri koji su upravljali dronovima doneli su odluku da dva drona prizemlje u skladu sa propisanim procedurama za postupanje u takvim situacijama. Prilikom prizemljenja dronova vođeno je računa o bezbednosti ljudi i imovine, kao i samih sredstava. U odnosu na poziciju koju su u trenutku pogoršanja meteoroloske situacije dronovi imali u vazduhu isti su prizemljeni u rejonima sela Tavnik i Obrva u okolini aerodroma Morava, bez bilo kakvih posledica po bezbednost ljudi i imovine – navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

Znaci sad su nam ostale 4 letelice, sa 17 raketa, jednu smo ispalili, i 5 Pancira, jedna smo okrenuli na autoputu? Sto bi smo mi ratovali sa nekim, kad nam i ovako dobro ide.

Odgovori
Be

@Stojko

Pa nisu ove dve letelice unistene. One ce se opet koristiti. Zato i postoji prinudno sletanje sa padobranom.

Gde ste to procitali da imamo samo 17 raketa.

I Pancir je verovatno popravljen.

Ž

Stojko

Изјаве сведока за другу летелицу указују да је то био дрон, а не БПЛ CH-92A.

Sa

I sedam(7) koneta

Д

Панцир који се преврнуо је оперативан…

Mi

@Stojko eheheh a jesi me nasmijao :D

Vl

Stojko,
Koliko god se ti tome nadao i priželjkivao, ništa od onog što si naveo nije istina. Ali, dragoceno je saznanje da takvi kao ti čine sve da ostvare dobijene naloge, ali nikako ne uspeju u naumu…

Ac

Šta se moglo drugo očekivati od kineske tehnike,šta će tek biti nakon 5 godina upotrebe.

Odgovori
Mi

Ajd ne kukaj odmah o kineskom kvalitetu. Ocigledno da sve sto znas o Kini dolazi iz kineskih prodavnica. Radi se o jeftinoj letelici, a i one najskuplje padaju redovno ako nisi primetio. Kinezi, ako nisi znao, veoma uspesno lete u svemir, slecu na Mars i Mesec, dok ostali ne. Svemir ne oprasta losim kvalitetima.

Be

@Aco

Znas li ti marku DJI?

Ako ne, onda da ti objasnim. To je kineska firma i pravi najbolje dronove kvatrokoptere, stabilizatore za kamere itd.

DJI je zapravo i najpoznatija firma na sveu u toj oblasti.

…i ti sad nesto ovde pises o kvalitetu kineskih BPL

To je kao kad bi neko imao udes sa Mercedesom i ti onda kazes kako su Nemci poznati da prave lose automobile.

Ac

@Beli

Ne trebam ja nista da govorim o njima, praksa demonstrira njihov kvalitet.Ako hoćeš BPL upotrebljivu i efikasnu zna se gde treba tražiti.Ovde se radi o političkoj nabavci, struka se ništa nije pitala kao i mnogo puta do sada.
Radio sam sa Kinezima bolje ih poznajem nego što misliš,od njih što dalje…

Vl

Aco,
Pošto govoriš o praksi, ja ću ti preneti moja lična zapažanja. Reš je o ne tako jeftinom alatu. U prodaji su me ubeđivali da kupim kinesku marku i ako sam ja došao sa namerom da pazarim poznatu nemačku. I znaš šta, Kinezi nisu bili bitno jeftiniji od Nemaca, svega 10 do 15 %. I na kraju popustim, ali ne sasvim. Trgujem 2/3 kineskih alata i 1/3 nemačkih. I zeznuo sam se. Kroz praksu sam se uverio da je kineski alat neuporedivo kvalitetniji od nemačkog. Platio sam nauk predrasudama.
To ti je moje lično iskustvo, a ti kako hoćeš…

Va

Kolko para tolko muzike

Odgovori
Sa

Najmanje tri F-35 se srušilo iako jedan košta preko 90 miliona dolara

Be

@Vasa

Dosta, dosta, dosta, dosta muzike za malo para ;-)

Saša – Отказала је једна бпл од 6 комада. Пала 3 Ф-35 од 840 направљених.

Va

Saša , a onda je u redu nisam znao za f35 sad mogu mirno da spavam

Vl

Vasa,
Muzike je definitivno više nego što je za nju plaćeno…
Vesla sisali sigurno nismo, a teško da smo onda mogli i čamac progutati. Svima nam je jasno i koja je namera ovako koncipiranih postova…

Me

@aleksa
Nije ti dobro poređenje. Uporedi CH92 sa brojem ukupno napravljenih, a ne koliko mi imamo. Kao što si za F35.

Srušeni F35 je za otpis a prinudno prizemljena CH92 padobranom je vrlo verovatno i dalje operativna.

Pe

@алекса Za Vas:
3 izgubljena F-35 od 840 je 0,4 procenta.
1 izgubljena letelica od 6 je 17%
Dakle, 42,5 puta veci gubitak nego gubitci F-35.

Mi

Znači mi smo vlasnici Svih 6 ikad proizvedenih CH92 u svetu.

Kakvih matematičara imamo ovde….šou program.

Pe

@Milos77 Moj odgovor je bio na taj konkretan komentar.Tesko je saznati-ili nemoguce-broj kineskih letelica koje su se pokvarile, jer je Kina totalitarna diktatura,za razliku od Amerike koja daje informacije o F-35.
Na primer, cesto se navodi koliko gresaka ima avion F-35, ali niko ziv ne zna koliko ima kineski ili ruski avion.Svakako ne jer „nema gresaka“, vec jer oni to kriju.
Moja pretpostavka je da je procenat izgubljenih kineskih dronova jos daleko veci, ako na nasih 6 ode 1/6 za cas.

Mi

Čak 20 MQ-9 reaper dronova je palo samo u 2015 zbog tehničkih problema, tojest lošeg kvaliteta ili dizajna. Samo to je sve ok, i razumljivo jer su američki, tojest the best.

https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2016/01/19/more-u-s-military-drones-are-crashing-than-ever-as-new-problems-emerge/

Pe

@Petrovic Dusan VRS nije izgubila niti jedan UCAV dobar pokusaj inace :)

Miloš77- Цитираш Вашингтон Пост. Наравно, тако треба. Сва сазнања о њиховој техници добијамо из њихових извора. О кваровима, поузданости, колики је проценат оперативних и спремних летелица по типу …… све се зна. Код браће Руса и Кинеза све је топ, нема кварава, све је у фулу…на крају дај дрон из Ирана. Залуђују сопствени народ а ми се пецамо на њихову причу без икаквог разлога.

Sr

@алекса
Nije to toliko vazno u koliko bi mi imali javno dostupne podatke putem skupstinskog odbora za odbranu i unutrasnje poslove. Godisnje podnesu izvestaj kako su zadovoljni sa tehnikom, kakve zahteve imaju po pitanju finansija itd. Mada mislim da je to daleko. Ovde i dalje vecina birackog tela je iz Ilija Cvorovic generacija koji mrtvi ‘ladni misle da je ceo svet u nekakvog zaveri i agendi.

Mi

@aleksa
To stoji, samo moja poenta je da ovde neki smatraju kako samo zapadno treba kupovati jer jer znas sta kupujes pa cak i kad i pored svih javno objavljenih izvestaja o padovima. Jednostavno se to ignorise. Kao u onom filmu „Look Up“

Na primer, recimo da su 2016/2017 pa i danas objavili kako Srbija umesto CH-92 kupuje americke MQ-9 kojih je zbog tehnickih kvarova palo dvadesetak samo u jednoj godini. Nekima to uopste ne bi smetalo i nikad ne bi ni pomislili da kazu da je to los kvalitet, losa izrada, los dizajn.
Zamisli da je bilo koja druga drzava pravila letelicu koja zbog tehnickih problema padne 20 puta godisnje, i sazna se da ih Srbija kupuje. O tome govorim. Nista vise.

Ne

Ne bih se ja nikako složio da je problem samih letelica. Ipak postoji nešto što se zove viša sila. Sumnjam da bi drugačije bilo sa bayraktarima koji su ite koliko skuplji. . Ove letelice idu poprilično nisko. Ušle u oblake i eto problema. Otvorili se padobrani što je dobro. To se lepo sredi i ti dronovi nastavljaju sa radom. Po vremenu kakvo je poslednjih nekoliko dana bilo teško da mogu da lete i avioni a kamoli dronovi koji su kud i kamo lakši. Tako da glave gore i nastavak daljih nabavki. Valjda će stići i CH-95 koji je znatno snažniji. Ovo će se srediti.

Odgovori
Vl

Apsolutno ste u pravu. Prvo što sam primetio u videu sa lica mesta je ogromna količina vode na zemlji. Definitivno je u pitanju prizor koji tako često vidimo nakon jakih oluja…

@Vlad
„ogromna količina vode na zemlji“ – Jel vi to govorite o snimci BPL sa groblja? ako da, onda odmah kod okulista privatnika. par lokvi vode na utabanom putu se ni pod razno ne moze podvesti pod „ogromne kolicine“.

Vl

Znači….“Ušla u oblake i aterirala na groblje“? Ako ovakav tip letelica,otvara padobran,kad uleti u oblake…..znači,kupili smo,“letnju varijantu“,koja leti samo kad je vedro? 😁

V

Ocekujem brdo infantilnih komentara o kineskoj tehnici.

Odgovori
Go

Evo jedan od mene :)

„…jedna na groblje u selu Obrva…“
– Njemu se ne isplati da izlazi iz groba!

U svakom slučaju, drago mi je da su padobrani za prinudno sletanje ispravno radili i da letelice verovatno nisu mnogo oštećene. Nagađati šta je uzrok otkaza bez dodatnih informacija je besmisleno. Nadam se da će se izvući lekcije iz ovoga, šta god da je uzrok (vremenske prilike, greške prilikom upravljanja, otkaz, loš kvalitet opreme, šta god…).

Mi

Da, a kad nekom padne zapadni dron onda se to zove „tehnički kvar“ :-)

Pe

Kupio ja „DEWALT“ busilicu kopiju iz Kine za 60e …isto se to desilo sa motorom.

Odgovori
Mi

Trebao si kupiti kinesu maru, ne kineski Dewalt ako vec hoces jeftinije da prodjes. :-)
Moj drug iz Veretnika je kupio kinesku Makitu na najlonu pre 4 godine i stalno je koristi. Zahebava se da nema bolje od kineske Makite :-)

Miloš77- Kako može biti kineska Makita? Makita je japanska ali proizvedena u Kini. Kineske su ruke radnika i više ništa. Po tome ispada da je Iphone kineski, Mercedes

iv

Aleksa ja kupio novi „makita“ ger za metal za 150 europskih , eno ga i dan danas radi , sekao sam sa njim svasta. da li je kineski il sta je ne znam al znam da originalnu makitu za te pare ne mozes kupiti. Al da se vratimo na temu, meni ovi dronovi izgledaju zaista kao nesto sto bi maketarski klub mogao napraviti, generalno mi se vecina dronova ne cine kao neka svemirska tehnologija

Mi

Aleksa, govorimo o kineskim kopijama Dewalt i Makite. To se pravi ko zna gde u Kini za sitne pare sa 5-10 puta jeftinijim delovima u odnosu na originalne.

@ivan
Nije problem u zmaju nego u senzorima, sistemima za pracenje gadjanje raketama, a ponarucito treba osvojiti tehnologiju kontrolne stanice za daljinsko upravljanje. U tome su nam Kinezi najvise i pomogli sto se Pegaza ice.
CH92 je odlicna jeftina BPL za pocetak, kao i Pegaz. Sledeca kategorija sa vecim dometom leta i dometom gadjanja ciljeva na zemlji je naredni prirodni korak.

Yo

Pazi vamo – važno – čika se 10-ak godina bavio prodajom hobi i profi alata što iz Kine, ali i iz EU/Germani, USA itd.
Svaki svetski brend (npr. Bosch, Metabo, Maketa itd.) – ispunjava sve navedeno u specifikacijama konkretnog modela i ima istu garanciju kao i oni proizvedeni u državi sedišta firme. Tu nema razloga sumnjati u kvalitet – iako postoji kvalitetnija verzija istih modela za zapadnoevropsko tržište – po istoj ceni.
Ono što naši uvoze iz Kine – ili su uvozili do pre 5-6 godina dok sam se bavio time – je đubre opasno po život u najvećem udelu.
Kao uvoznik – obratiš se fabrici u Kini za npr. SDS-max pneumatsku bušilicu/štemer – i dobiješ cenovnik za neku kol. narudžbine osnovnog modela.
Gotovo svaku komponentu možeš odabrati da ubace – pa da se dobije krš ili vrlo kvalitetna i izdržljiva mašina – koja se onda cenovno približava renomiranim profi alatima, a niko onda neće dati lovu za neki npr. XiaoJao, ako nije mnogo jeftiniji od npr. Bosch-a…
Doplatiš još 1000 $ – i naprave ti „brend“ po izboru sa naštampanim/nalepljenim nazivom koji ti se sviđa – pa postaneš „exkluzivni“ uvoznik/distributer te marke alata…
Međutim, lova koju priznati svetski brendovi ulože samo u bezbednost upotrebe sopstvenih proizvoda – nedostižna je i za kompletni razvoj kod drugih.
Znači – ako bi da se ne rizikuje neko iščašenje, odsecanje, elektrošokovi i sl. – za profi upotrebu najbolja zaštitna oprema, profi/renomirani alat i profi pribor.
Za povremenu kratkotrajnu upotrebu – osnovna zaštita poput naočara, maski (ako se npr. šmirglaju zidovi) i sl., poznatiji hobi alat (ne ono za šta prvi put čujete u prodavnici – i profi pribor.
Uvek i isključivo samo profi pribor jer ono što parčići nekvalitetnog pribora mogu da naprave „rikošetiranjem“ pri više hiljada obrtaja u minuti – je strašno – imao sam prilike da vidim.
Ako imaš radionicu – forsiraj pneumatski alat, kamenoresci – obrada samo sa vodenim alatkama za otklanjanje prašine itd.
Mnogo je prejebotina u ovom biznisu…

Sr

@Yoda
I sta nam to govori o daljinski pilotiranim vazduhoplovima?

Yo

@Srbofil
Pa isto kao i za alate, kolko para – tolko muzike…
Alata sam se dohvatio jer vidim da ljudi pazare i za ozbiljnije stvari – pa da skrenem pažnju na bezbednost upotrebe.
Kod Kineza generalno sklapaš mašinu pri narudžbini – bolji ili lošiji motor, sve ili pojedine zaštite itd.
U vojnoj sferi je to sve verovatno znatno upeglanije i testiranije…
Ja mogu o alatima, a o kvalitetu bpl-a i dronova brine neko ko za to ima činove i odgovornost i prima platu – nisam kompetentan.
Da li bih ja uvozio alate iz Kine (jer u to se razumem) – bih (pumpe, kompresore i agregate) u konsultaciji sa par baš iskusnih mašinskih inženjera koji bi ga sklopili na osnovu raspoloživih komponenti – samo za motor kompresora ima više stvari koje treba sagledati gde veće, jače i brže često ne znači i bolje – naprotiv.
Sve ostalo bi bilo iz USA (Millwaukee Tools), Japan/EU/Kina (Makita, Bosch, Metabo, Eibenstock itd.).
Znači – štihovi. Sličnu analogiju bih primenio i za nabavku svega ostalog…

De

Ovo su normalne stvari prilikom obuke i rukovanja. Ove letelicu su svakako prelazne za nesto bolje. Onda neka ih operatori bar posteno drljaju.

Odgovori
Zo

Nisu prelazne i nisu za drljanje, otkud ti to ?!?Ako su za drljanje neces imati sta kada ti zatreba…Zasto relativizujes ovo, po zadatku ili si bio za „dzojstikom“?

De

@zoki
A da ih stavimo u staklenu vitrinu za trenutak kad „zatrebaju“? Kupljeno je sa ciljem da se koristi i neka ih drljaju za sve pare, zivi bili tehnicari i oficiri koji ih koriste. I jesu prelazne to potpisujem, kupljeno samo sest kom, pegaz, ch95 i barjaktar su nasa buducnost.

Jo

Dobro momci , jesmoli sto puta rekli da nema bojeve municije na svadbama?!

Odgovori
Al

Obuka ili nestručno rukovanje, možda stvarno koliko para toliko i muzike a da ne isključimo i moguće elektronsko ometanje. Poruka i pouka je tu negde među nama, pa da vidimo kako razmišljamo.

Odgovori
NO

Više stotina mrtvih prilikom pada TAJNOG kineskog drona UBICE na sabirni centar u blizini MISTERIOZNOG vojnog-istraživačkog pogona u Srbiji

Odgovori
Sa

Bravo Žnj! To je pravi naslov za ovakva desavanja. Samo nasi novinari nisu dovoljno kreativni za ovako kvalitetan naslov. :D

Mi

Bravo! Pet sa zvezdicom.

Dr

Malo je neobično da se dva različita tipa letelice pokvare na otprilike istom mestu ( verovatno i u približnom vremenskom roku)
Zna li se tip Drona?

Odgovori
Br

Prevrnuo se Pancir, Pale dve bpl, sumnjiva eksplozija najveceg skladista municije, afera sa motorima iz muzeja, ugovor sa onom kvazi americkom kompanijom o razvoju novog aviona, tri velike eksplozije u namenskoj za godinu dana, afera oko nesrecnog stradalog vojnika na poslednjoj vojnoj vezbi, realna popunjenost sastava manja od 50%, plata vojnika i pored poslednjeg povecanja nikad manja, smanjene dnevnice… Uvodjenje nove tehnike u sopstvenoj proizvodnji bez prethodnih namenskih proizvodnih pogona je uvek tesko i sporo, ali modernizacija je morala biti brza, do sada je od bitnih sredstava modernizovano 7 Ognja, 6 Gvozdike, 3 BVP M-80 i 2 M-84, ali sva pet vozila su prototipovi. Pored toga jedan mali broj sistema KUB i NEVA je prosao minimalnu digitalizaciju, uz par radara i to je to. Dok je vojni budzet poslednjih godina nikad veci. Ocigledno je da treba prvo raditi na organizaciji vojne sluzbe, namenske industrije i nadleznosti ministarstva, dzaba sva nova vojna tehnika bez profesionalizma.

Odgovori
Bu

>>dzaba sva nova vojna tehnika bez profesionalizma.

Dzaba naravno ali ne trazi se to od njih nego bezpogovorna poniznost pred „vrhovnim komandantom“ i folklorni turbo patriotizam…

Mi

Made in China, govori o kvalitetu…Sva sreca da nisu pale i ubile nekog.Zna se zbog cega su jeftinije od zapadnih B.P.L.-a a to je upravo kvalitet i pouzdanost…

Odgovori
PS

Iranci Amerima ukrali nevidljivog Sentinela jer ovi do pre koju godinu nisu ni kriptivali veze kao svet… Toliko i o tome….

Mi

Pogledaj malo tvoje omoljene dronove i kako su padali sami od sebe…
Kvalitet ili..?
https://www.washingtonpost.com/graphics/national/drone-crashes/database/?itid=lk_interstitial_manual_9

Cr

@ Milos Obilic Da ste kojim slučajem bili za radarom kada je bila oluja, bilo bi vam savršeno jasno da uslovi nisu za letenje i da bi bilo ugroženo letenje i mnogo većih aviona komercijalne avijacije tipa Airbus 319/320 i Boing 737, tako da ni najmanje nije iznenađujuće što se desilo prinudno sletanje BPL. Naravno jedno je civilna kontrola letenja, a nešto sasvim drugo vojna, vojna će gotovo uvek dati dozvolu da se leti u bilo kakvim složenim meteo uslovima.

Da

Ako su bili nepovoljni meteo uvjeti, zašto su dronovi poslani u let? Ajde da je jedna, ali da otkazu motori u isto vrijeme dvjema letjelicama? Elektronicko ometanje?

Odgovori
Be

Nepovoljni meteo uvjeti… padala je kiša :D

Me

Kiša uz verovatno jak vetar. Otežano upravljanje letelicom, ipak je ona lagana. Nije bilo nikakve potrebe rizikovati sletanje i prevrtanje pa se verovatno zbog toga išlo na padobran. A i da je bilo problema sa motorom dobro je znati da ima padobran i da se može bezbedno prizemljiti i ponovo koristiti.

Bo

Sad se ne zna zasto se ovo desilo ali druge zemlje koje omaju CH4B su rekli da je kvalitet los , Iracki CH4B i to 50% se srusile u roku od pet godina to je samo jedan primer.
To sto Kinezi imaju svemirski program nema veze ,postoji razlog zasto su jeftini .

Odgovori
Vl

Bobo,
Osnovna kultura nalaže da se ne piše uopšteno. Ako nešto prenosiš moraš navesti izvor (znaš ovo, u tom i tom izvoru se tvrdi da je kvalitet loš). Inače, sve ostaje u teoriji nagađanja i naklapanja baba tračara…

А

@Bobo

Колико је проблем у самој летелици је упитно, поготово зато што говоримо о ирачком ваздухопловству, који је по свим причама значајно слаб са ваздушнотехничком службом.

al

Makar padobran funkcionise kako treba i radi svoj posao :D

Odgovori
Mi

Ti kineski dronovi su uistinu pametni. Čini se da već koriste A.I. gdje automatski padaju na groblje. :)

Odgovori
Jo

Ma nije to nista, da vidis kako ukrajinski dron star 40 godina izbegava protuzrazne obrane europskih demokracija i slece u centar Zagreba.

Da

Prinudno sletanje je procedura koja se primenjuje u vanrednim okolnostima, kao što je u ovom slučaju naglo pogoršanje meteoroloških uslova, kako i stoji u saopštenju Ministarstva odbrane. Dakle, nije bilo nikakvog kvara i ništa se nije „srušilo“.

Odgovori
Lo

Treba proveriti lokalno lovacko drustvo … da nije bila neka proslava ili lov na patke…. sve je moguce.

Odgovori
LA

Akcija „Ništa nas ne sme iznenaditi“ odložena zbog lošeg vremena…

Odgovori
Ba

Ma to deca pustili zmajeve a vi odmah dron, samo da bi nešto napisali protiv naše Srbije i VS.

Odgovori
Th

Verujem da i Kinesi imaju interes da doznaju sta je se tu dogodilo.
Odma dva drona istog dana. Moj prvi domisao. Nesposobnost
kadra. Sabotaza ?
Iskreno ne volim te turske dronove. Turske su. Kako moze Turska
ili Albania biti prijatelj Srbije. Kinesi imaju samo ekonomske interese.

Odgovori
Yo

Ne znam koliko su moćne – da ne kažem ubitačne – ove letelice, ali je sigurno uspeh kada nešto neoštećeno prinudno sleti i pritom ništa drugo ne ošteti.
Vremenom kroz upotrebu se pokažu dobre i manje dobre strane – pa se unaprede…
Tako je kod svega.

Odgovori
Vi

A ovaj ch-4b je skuplji cetri puta od CH92A U novembru 2018. godine jordanske zračne snage su objavile da nisu zadovoljne performansama CH-4B i da žele da ih povuku . Nakon njihovog stavljanja iz upotrebe početkom 2019. godine, CH-4B su stavljeni na prodaju. Najvjerovatniji scenario je da su prodati Saudijskoj Arabiji, koja već ima veliku flotu CH-4B (za razliku od LNA).Čini se da je Saudijska Arabija na sličan način naišla na probleme u radu svojih CH-4B. Uobičajeni problemi na koje se, kako se navodi, uključuju nedostatak dokumentacije za servisiranje i održavanje i nedostatak inventara rezervnih dijelova ili sistema naručivanja. Isti tip je prošao malo bolje u Iraku, s osam od 20 CH-4B srušilo se u periodu od samo nekoliko godina, dok dvanaest preostalih primjeraka trenutno čami u hangaru bez rezervnih dijelova. Alžir, još jedan operater CH-4B, izgubio je tri CH-4B zbog pada u nekoliko mjeseci.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor