[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024

General Bandić: Ministarstvo odbrane tek sad pregovara o nabavci naoružanja za Rafale; SAAB sa Gripenom ipak učestvovao u prvobitnom razmatranju za nabavku novog aviona

28. okt 2024

Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

22. okt 2024

[PREDSTAVLJAMO KNJIGU] „Samohodni raketni sistem 2K12 Kub-M/Kvadrat: Od SFRJ do Srbije“

18. okt 2024

Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo školuju se u Crnoj Gori, dobijene prve PPL dozvole

17. okt 2024

Prve fotografije hrvatskih Rafala sa vežbovnim raketama vazduh-vazduh

15. okt 2024

Nova TV: Zaštitu vazdušnog prostora Hrvatske privremeno će obavljati borbeni avioni Mađarske i Italije

14. okt 2024

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

11. okt 2024

Bugarska Granična straža ponovo izabrala kompaniju „Airborne Technologies“ za nadogradnju helikopterske flote

10. okt 2024

Daso najavio početak razvoja borbene besposadne letelice koja će dopunjavati i biti integrisana sa borbenim avionom Rafal

9. okt 2024
Novosti sa tržišta školsko-borbenih aviona: Malezija nabavlja južnokorejske FA-50, Emirati kineske L-15
UAE i dalje tesno sarađuju sa Kinezima, sada od njih kupuju i vojne avione / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Novosti sa tržišta školsko-borbenih aviona: Malezija nabavlja južnokorejske FA-50, Emirati kineske L-15

Proizvođači vazduhoplovne tehnike iz Azije imali su prošle nedelje razloga za zadovoljstvo. Južnokorejska kompanija KAI objavila je da je sa ministarstvom odbrane Malezije potpisan ugovor za isporuku lakih višenamenskih borbenih aviona FA-50 ‘‘Golden Eagle‘‘, dok je skoro istovremeno kineska korporacija CATIC saopštila da su Ujedinjeni Arapski Emirati novi kupac njihovog školsko-borbenog aviona Hongdu L-15 ‘‘Falcon‘‘.

Vazduhoplovne snage Malezije dobiće 18 FA-50 koji su deo ugovorenog paketa vrednog 920 miliona dolara, a isporuka prvih aviona trebalo bi da počne 2026. godine. Nabavka je realizovana u okviru tendera za školsko-borbene i lake borbene avione (FLIT/LCA – Fighter Lead-in Trainer/Light Combat Aircraft) koji je raspisan 22. juna 2021. godine. Do 6. oktobra iste godine na tender se prijavilo 6 kompanija, ali su sredinom prošle godine u uži izbor ušli samo indijski laki borbeni avion Tedžas (Tejas) kao i južnokorejski FA-50.

Paket sa 18 FA-50 koštaće Maleziju 920 miliona dolara / Foto: KAI

Malezijski FA-50 odgovaraće najnovijoj varijanti Block 20, ali će imati i određena poboljšanja. Zvanično, imaće sistem za popunu gorivom u vazduhu i prošireni asortiman preciznih vazduhoplovnih ubojnih sredstava. Još uvek nezvanična informacija je da će imati ugrađen američki AESA radar AN/APG-79 sa aviona Super Hornet, u pitanju je verzija AN/APG-79(V4) koja je odabrana i za modernizaciju malezijskih F/A-18D Hornet.

FLIT/LCA je deo dugoročnog programa reforme malezijskih vazduhoplovnih snaga (CAP55) koji treba da se realizuje do 2055. godine, njime je predviđena nabavka ukupno 36 školsko-borbenih i lakih višenamenskih borbenih aviona, 18 je sada naručeno, a ostalih 18 bi trebalo biti nabavljeno u periodu 2026-2030. Sa ovim avionima biće popunjena jedna školsko-borbena i dve borbene eskadrile, a u inventaru će biti zamenjeno 7 italijanskih školsko-borbenih aviona MB-339CM, 4 britanska školsko-borbenih Hawk Mk 108 i 12 lakih borbenih aviona Hawk Mk 208.

Malezija će postati 6 strani korisnik aviona T-50, do sada je ovaj avion prodat Filipinima (12), Indoneziji (22), Iraku (24), Poljskoj (naručeno 48) i Tajlandu (14).

Model aviona L-15 sa UAE oznakama prikazan je na IDEX 2023 / Foto: CATIC

Nabavka kineskog školsko-borbenog aviona L-15 za ratno vazduhoplovstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata nije iznenađenje. Najavu namere kupovine kineskih aviona imali smo pre tačno godinu dana kada je saopšteno da će se ugovoriti 12 L-15 uz opciju za još 36. Prošle nedelje su tokom održavanja međunarodnog sajma naoružanja i vojne opreme IDEX 2023 Kinezi objavili da je sa UAE potpisan ugovor o prodaji 15 aviona.

Iako još uvek nije jasno o kojoj varijanti L-15 je reč, interesantno da je na IDEX 2023 sa emiratskim oznakama bio prikazan model aviona na kome se vidi sistem za popunu gorivom u vazduhu, dok se na podvesnim tačkama nalazilo vođeno naoružanje. UAE već više od 10 godina traže zamenu za svoje školsko-borbene avione, trenutno poseduju 12 britanskih Hawk Mk 102 dok akro-gripa ‘‘Al Fursan‘‘ leti na 12 italijanskih MB-339NAT. Italijanski M-346 je dugo smatran favoritom za njihovu zamenu, a kada se činilo da je potpisivanje ugovora već gotova stvar, 2011. godine je sve bilo obustavljeno.

UAE će, bar zvanično, biti tek drugi strani korisnik aviona L-15 (kineska oznaka JL-10), Zambija je bila prva zemlja koja je 2014. naručila 6 podzvučnih školsko-borbenih L-15Z (varijanta aviona L-15AJT – Advanced Jet Trainer) za 100 milion dolara, avioni su isporučeni 2016. i 2017. godine. Prošlogodišnji izveštaji da je L-15 nabavila i Etiopija nemaju za sada zvaničnu potvrdu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ni

L15 dobra opcija za Srbiju FA50 preskup mada ima odlicnu opremu

Odgovori
Nj

Kako bi ja voleo da vidim jednu eskadrilu ovog skolsko borbenog FA-50 u rv Crne Gore, i jos ima AESA radar

Odgovori
va

2 eskadrile kineskih l15 bilo bi savršeno za nas, sve drugo je bacanje para svi oko nas u nato naši vazduhoplovi neb ni poleteli sve bi bilo uništeno

Odgovori
Fe

@Vasa

Školsko-borbeni avioni “savršena” zamena za lovačke? Šta li će još da se ovde pročita…

Sr

„Feline
Osnovna T-50 verzija je školska, FA-50 pre svega radar, zatim supercruise i nišanski kontejner ga čine „pravim“ višenamenskim avionom. Daleko je više borbeni, nego npr. školsko-borbeni Mig-29UB koji je praktično beskorisan za bilo kakva borbena dejstva.

Ozbiljna je to mašina, u Poljskoj će menjati upravo Mig-29.

Be

Taj Koreanac je poprilicno zanimljiva platforma

Odgovori
Si

ФА 50 је папрено скуп а и даље је ,,школско борбени „авион .

Be

Za ono sto nudi, i nije toliko

Nj

@Sima
18 FA-50 za 920 milki i nije tako puno. Poseduje AESA radar sa Super Horneta, moze da nosi odlicnu paletu v-v i v-z naoruzanja, odlican i za obuku pilota i plus kao jurisni avion, i na sve to treba dodati da nista od ozbiljnijih borbenih aviona ne moze da se kupi za te pare, samo pogledajte koliko su Bugari platili za samo 8 F16 blok 70 i sa samo par bombica i par raketa. Ja ne zelim da FA-50 uporedjujem sa F16 jer je to neuporedivo, ali za rv i pvo Crne Gore bi bio odlican, pa i za mnoge druge balkanske siromasne zemlje

Sr

@Njegos
Ni jedan nadzvucni avion nije odlican za RV Crne Gore jer troskovi jedne eskadrile prevazilaze ukupan vojni budzet(oko 15-18 mil godisnje po avionu manje-vise). Za CG bi najbolja investicija bila jos novih Bell 412, da se flota digne bar na 10.

Nj

@Srbofil
Slazem se sa vama, zato sam u mom prvom postu napisao: „kako bi ja voleo da vidim jednu eskadrilu FA-50“, dakle to se odnosi na domen „zelje“ i „mastanje“. Pa vojska Crne Gore je posle samostalnosti raspolagala sa 17 aviona G4 Supergaleb i to su politicari pustili da propadnu, a bili su u kakvom takvom letnom stanju

Hu

>> Poseduje AESA radar sa Super Horneta

Ne poseduje AESA radar, block 20 svakako ne i takva modifikacija sigurno nije izvodljiva bez da to postane block 30. Isto vazi i za malezijske. Tako kompleksni senzori se ne budze tek onaku suput na vazduhoplov. Da je ponudjen tako dramatican upgrade bila bi to block 30 verzija.

Ik

Mislim da M-346FA bi mozda bio dobar za Srbijansku LA jer posjeduje novi Grifo-E AESA radar. Naravno ako bi NATO dozvolio Talijanima deal sa Srbijom.

Sr
Sr

@Njegos
Nije loše maštati, ali nije ni realnost baš crna. Mene su obradovali ti Belovi(veliki i mali) i lep prilog je kompanija Bell snimila baš u CG, samo su u titlu preskočili Gazelu kad je god pilot pomenuo i napisali „other aircraft“, što je malo smešno s njihove strane.

Mi

Hudolin

Posjeduje AESA! Radari AN/APG 83 kao i AN/APG 84 jesu AESA radari i nude se uz block 20 varijantu.

Mi

Ako avion ne gledamo kao masinu koja ce voditi dogfight sto u 99% slucajeva i nece vec kao naprednu platformu za nosenje BVR oruzja onda je itekako respektabilna masina. Uz supercruise nudi mogucnost AESA radara, Aim-120 AMRAAM raketa, citavog spektra naprednih dalekometnih raketa i pametnih bombi, a sve uz cijenu koja je i sa ovako nabudjenom opremom visestruko manja od najnovijih varijanti F16 (koji cak i nema supercruise) i Rafalea, Typhoona…
Za eskadrilu Block 70/72 koju npr. nabavljaju Bugari u obe transe sa 16 aviona, istim novcem mogli bi uzeti oko avionikom i naoruzanjem gotovo jednako naprednih 50 tak kom. KAI FA-50.
Hipoteticka situacija gdje 16 F16 leti u susret 50 FA50 sa radarima jednakih karakteristika, jednakim BVR raketama dugog doleta… Prednost bih dao ovih 50 kom. jer F16 u takvom omjeru tesko da ce stici u blisku borbu gdje bi iskazao bolje manevarske sposobnosti.

Ic

Idealan izbor Malezije.FA-50 kao laka komponenta uz F-18 Super Hornete,oba aviona su americke tehnologije i veoma mocni avioni.Mislim da bi Srbija trebala da porazgovara o nabavci vece eskadrile F-18 Super Horneta Block 3,sa Super Hornetima za eletronsko ratovanje i zaslepljivanje neprijatelja, idealan avion za kontrolu i obezbedjivanje Srbskog neba.Super Hornet moze da poleti sa obicnog magistalnog puta i da sleti na takav put,ima puno video snimaka takvih poletanja i sletanja,sto znaci da mu ne treba nikakva specijalna pista a avion je neverovatno mocan u svakom smislu,pocev od elektronike,naoruzanja kojeg koristi, pa do izuzetnih manevarskih sposobnosti.Uz prosirenu eskadrilu F-18 Super Horneta Block 3,eskadrila FA-50 koja bi u srbskom RV cinila jurisnu pesnicu sa naravno po dve rakete dugog dometa vazduh vazduh tipa Meteor ili AIM-120D,AIM-260 i sirok arsenal GBU navodjenih bombi kao jurisna avijacija za podrsku kopnenim snagama VS.Izuzetno…

Odgovori
Re

Bilo bi lepo F18 ali su naši u pregovorima za Rafale što je suludo.To je ipak avion 4- te generacije i guslaćemo ga dok će svi preći već na 6-tu.

Re

Šta naši čekaju više,FA-50 je odličan za nas.Taman da zamene Orlove i G4,dve eskadrile uz eskadrilu Rafala i bog da nas vidi.Kinezi mi neulivaju baš neko poverenje dok se nedokažu negde kroz eksploataciju.

Odgovori
С

Има нас више овде, што већ годинама навијамо за ФА 50,али узимајући тренутну ситуацију и свету мислим да је то немогућа мисија за Србију. Пуно је делова на њему,са све АЕСА радаром,из САД које баш нису нешто расположене да нам продају високо напредну технологију.

Bo

FA 50 bi od strane Engleza bio zabranjen. Tu je kraj price za nas.

Al

Po svemu sudeći ovaj tip aviona bi mogao da se nađe u RV Srbije. Od svih kandidata u ovoj kategoriji aviona ovom se smeši kupovina. Nadam se da ne grešim.

Odgovori
ja

L-15 најбоље решење да се замене галебови и орлови

Odgovori
Ic

@Realni
U potpunosti se slazemo.Od Kineza nista ne bih kupovao.Jednostavno,nijedno njihovo oruzje nije dokazano.Na Kosovu i Metohiji su prodavali nove puske pripadnicima UCK,preko Albanije su im Kinezi prodavali da se tako izrazim,“kineski“Kalasnjikov.Zapkenili smo dosta komada i municiju,mogu da kazem da je to toliko lose da je to uzas.Puske im ne funkcionisu cim se nakvase a municija kao petarde da bacas.Katastrofa!Sta reci za njihove kopije americkih i ruskih aviona?! Zato su i toliko jeftini jer ti sama cena govori o kvalitetu.Nijedno ratno vazduhoplovstvo na svetu ne koristi kineske avione osim same Kine tako da dosta govori o svemu.Imaju avion koji je uradjen zajedno sa Pakistanom, pitanje je kakvo je i to.Ne mozes nista ozbiljno ocekivati od drzave koja krade tehnologiju da bi napravili eto kao neki sopstveni proizvod.Smesno.Jos kad krenem da citam komentare kinezofila da treba kupiti od njih avione onda se slatko nasmejem.Ili tipa sta bi Hrvatska uradila da vidi kinesku ratnu flotu u svojim vodama.Pa nista Hrvatska ali bi zato ceo NATO na putu do samog Jadranskog mora potopio tu kinesku flotu.Isto kao sto je Turska oborila ruski SU -25 na svojoj teritoriji,prosto…

Be

18 FA-50 koštaće Maleziju 920 miliona dolara. Srbija za tri milijarde eura može uzeti 54 FA-50, ali će moguće da će uzeti 12 Rafala, samo zato jer ih je Hrvatska uzela a Vučić ima fiksaciju i komplekse od Hrvatske. Politika i pol…

Odgovori
St

Rekao bih i lepu proviziju na Rafalima.

Yr

FA-50 je odličan avion ali ne može da bude okosnica vazduhoplovstva. U RV bi bio odličan kao zamena za G-4 i J-22 uz Rafale. Samo je tu upitno šta bi dobili od Amera kao paket opreme i da li bi se moglo integrisati naoružanje sa Rafala. Bez toga ne bi imalo smisla. Koreanac je vrhunska mašina koja je nažalost previše zavisna od stranih komponenti. Kad bi ga lokalizovali razbili bi na tržištu.

Pr

Beduinko, zaista ekspertska analiza…Samo nam jos pojasni odakle da se stvori preko 100 pilota za tih 54 aviona. I druga stvar, koji to drugi visenamenski avion tog ranga bi Srbija mogla da kupi, ako izuzmemo Ruse? Ili ipak smatras da duplo manja Hr koja je u Nato i kojoj ne preti opasnost ni od koga, treba da ima mnogo sposobnije ratno vazduhoplovstvo od Srbije?

De

Kupovina letelica je pre svega politika, ako ti to dosad nisu objasnili. FA 50 ima američki motor, američki radar, američko naoružanje, britansko izbacivo sedište. Znači kupovina ove letelice je za Srbiju nemoguća misija uzimajući u obzir kakvu politiku vode zemlje proizvođači glavnih komponenti letelice prema Srbiji, i neosporne činjenice da je potrebno njihovo ododbrenje za prodaju letelice Srbiji!

Hu

>> li ipak smatras da duplo manja Hr koja je u Nato i kojoj ne preti opasnost ni od koga,

Srbiji ne preti opasnost ni od koga koja bi se mogla i trebala odvracati vazduhoplovstvom. Hrvatska ima ogromnu morsku obalu i ekonomsku zonu kojoj moze pristupiti bilo koja drzava na svetu, moze RF sutra poslati nosac aviona i postaviti ga izmedju Lastova i Visa. Moze Kina to uraditi jos pre pa poslati ribarske brodove tvrdeci da ima pravo na ribarenje ili krenuti nasipati ostrvo. Ekonomsku zonu ima smisla kontrolisati iz vazduha zajedno sa ili to prepustiti Italiji/NATO, sto se naravno ne zeli. Dakle HR sa svojim vazduhoplovstvom u saradnji sa Italijom/NATO kontrolise Jadran. Sta radi Srbija sa svojim? Ja ne vidim nikakvu svrhu ako cemo vec o svrsishodnosti…

Fe

@Beduin

Srbija je još 2012 donela odluku da kupuje Rafale jer sa tadašnjom spoljnopolitičkom orijentacijom nije mogla ništa drugo. Nema to nikakve veze s vama, nego sa tim da zbog američkog pritiska i cene Eurofajtera (i držanja UK) ništa drugo nije dostupno.

Tako je i Miraž 2000 nekada bio “najbolji”, pa i jeste, onima kojima nisu hteli da prodaju ni F-14 ni MiG-25.

Hu

Onda jedino da kupis od Kine/Rusije. Celi zapad ima jedinstvenu politiku po tom pitanju, ne znam odakle vam ta ideja da ce srbiji npr. FR prodati nesto sto ne zeli USA…

Pr

Hudolin,

Nasmeja me. Odluci li Kina da utera camac u HR vode, budi siguran da to ne mogu spreciti nikakvih 12 polovnih Rafala. U tom slucaju bi Jadransko more bilo popunjeno kineskom flotom…

Jasno mi je da ti ne vidis svrhu postojanja srpskog RV-a, ali sta ti znas o vise od 100 godina tradicije, i jednom od prvih pet vazduhoplovstava upotrebljenih u ratnim dejstvima.

Be

@ Hrvatska je država Europske Unije i NATO. Hrvatska ima OBAVEZE. Ne samo prema sebi, nego i prema saveznicima. Hrvatska ne može braniti saveznike sa kamenom u ruci. Hrvatska treba ima modernu, sposobnu vojsku. Srbija nema saveznike, nema nikakve obaveze prema nikome. Srbija, država okružena EU / NATO državama nema potrebe da uopće ima vojsku, gdje se apsolutno nema sa kime tući, a sigurno nije luda da udari Europu ( EU ) ili NATO. Nije tu ništa komplicirano…

Sr

@Beduinko
Upravo obrnuto. SAD su sugerisale u planovima razvoja NATO da HR napusti lovačku komponentu i fokusira se na unapređenje vertikalnog transporta i kapaciteta kopnene vojke. Odluka o modernizaciji HRZ je samostalna i nema veze sa saveznicima.

Srbija kao vojno neutralna mora pokrivati sve rodove samostalno, nemamo RM(kao Hrvatska) pa taj udeo troškova može ići na RV.

Hu

@Protivpozarni

>> sta ti znas o vise od 100 godina tradicije, i jednom od prvih pet vazduhoplovstava upotrebljenih u ratnim dejstvima

TO je emotivni argument i drugo ismeren je da mene obezvredi kao sagovornika. Koliko ima smisla zakljucite sami.

>> Srbija, država okružena EU / NATO državama nema potrebe da uopće ima vojsku, gdje se apsolutno nema sa kime tući

Vojsku treba da ima, bez vojske bi HR vec presla Dunav. Za avijaciju nisam siguran ali ako se zeli odrzavanje tradicije i kurcenje sa nadzvucnim supersonicnim avionima i ako je konsenzus drustva da tako treba onda ce imati.

Be

@Srbofil Avijacija u Hrvatskoj nije samo tradicija, nego i naučeno iz prošlosti ( 90s ), gdje se Hrvatska više nikada neće naći u situaciji bez oružja da joj netko okupira zemlju i baca ljude u masovne grobnice. Sa Hrvatskom nije samo riječ o „obavezi“ prema saveznicima nego i o „vlastitim iskustvima“ u strateško vojnom pogledu. Srbija kao vojno neutralna ( iako nitko u svijetu nije priznao tu neutralnost ) ne smije stavi prst izvan svojih granica. Sve ti lijepo piše, Srbija je okružena EU i NATO državama i sa njihovim partnerskim državama poput Kosova i BiH. Srbija nema na koga udariti, a sigurno nije glupa da udari EU ili NATO. A ako NATO iz nekog razloga odluči udariti Srbiju ( što trenutno i u budućnosti ne vidim razloga ), onda Srbiji ne pomaže ni da ima 50 Rafala, 500 dronova i 1000 tenkova. Više je u pitanju „egu“, nego politička i strateška odluka, kada je riječ o srbijanskoj vojsci.

Nj

@Beduinko
Zasto onda Svajcarska koja ima priznatu vojnu neutralnost kupuje 36 komada F-35 i 5 baterija PAC 3+ Patriot? A ne vidim ko bi od njenih suseda zeleo da ih napadne? Crnu Goru isto nema ko da napadne jer je u NATO, pa sam vec ostavio komentar da bi rado voleo da vidim eskadrilu FA-50 u RV i PVO Crne Gore. Mislim da je beznacajno raspravljati o tome zasto bilo koja drzava zeli da ima savremene borbene avione, sve je to unutrasnja stvar nezavisnih drzava

Sr

@Beduinko
Pa dobro, ako su 90te razlog da u ovom trenutku posle 30+ godina letenja na prejadnim Migovima 21 i 10+ godina članstva u NATO se kao nesto nadograđuje, onda ok.

NATO nema uspostavljen aktivan mehanizam sprečavanja neke od svojih članica da počine akt agresije na druge zemlje(članice ili ne). Zato vojno neutralne drzave Švajcarska, Austrija i Srbija i ako se granice sa NATO zemljama, odrzavaju oružane snage i zato Grčka i Turska, obe članice NATO, su uperile većinu svog naoružanja jedna u drugu.

Što se Rafala za Srbiju tiče, meni je to deluje kao preskupo, ali da, on je izabran još 2012. kao favorit za novi VBA, imate stare tekstove na ovom portalu o tome. Ja lično bih više voleo videti u RViPVO pilote sa 200+h naleta na FA-50, nego sa 50h naleta na Rafalima F4.

18 FA-50 za 241. i 18 Rafala za 101. i da resimo sve probleme….
L15 nije los ali mi vise lici na M346FA, 50M za FA-50 nije mnogo jer Rafal kosta 200M..

Odgovori
Sr

@Vazduhoplovac
Sa nasim vojnim budzetom, ne vidim kako cemo finansirati Rafale.

Korisniji bi bili FA-50 Block 20 sa ozbiljnim naletom i paketom naoruzanja.

Il

6x T-50 za Kovin i 12 x FA-50 za Ladjevce.

Le

Dodao bih i jedno 8 x TAI TF-X za Sjenica AB i da zaokružimo jednu lepo priču

St

Napredak bi bio i da se sa nasim velikim prijateljima cesima dogovorimo za L-39NG ili L-159. Kineski avion tesko da mozemo da kupimo iz politickih razloga a korejanci nam ne bi prodali isto tako iz politickih razloga.

Kl

I još 18 × EF-2000 i 18 × F-15E, a zašto ne i 18 × BAE Hawk?

Lu

Plenković : ‘ U ovo vrijeme za godinu dana imati ćemo najjače ratno zrakoplovstvo od Njemačke do Grčke sa MICA i Meteor raketama, nešto što nitko neće imati u okruženju“.
Čini se da Plenki zna puno bolje što Srbija kupuje od Francuza, nego što znaju građani Srbije. Što se nitko ne bi ni iznenadio, gdje mu je Makron najbolji prijatelj u Europi a Plenki sigurno cilja neku „visoku“ poziciju unutar EU kroz koju godinu.

Odgovori
Dr

Luki@
Tocno si naveo osim djela “ mica i meteor“
To Plenkovic nije izjavio nema potrebe za fabriciranjem izjava

Mi

Meteor ako bude, a vjerujem da u nekoj manjoj kolicini hoce( mozda 10 tak kom.) , ce se nabaviti kasnije i posebnim ugovorima. To oruzje svojim karakteristikama spada pod stratesko, a nikako pod inicijalno naoruzanje sa samim zrakoplovima.

Fe

@ Luki

Najjače ratno zrakopolovstvo sa 12 polovnih aviona, znaš za onu zagorsku priču o slugama bogatog gospodara koji su se svađali oko toga čiji je prazan tanjir veći?

Kl

nije uopće spomeno Meteor i Mica. uostalom stranački skup i izjave na njemu su uobičajeni bulšit. a o najjačem – očito nema pojma o rumunjskih 17 komada F-16 i još dvije eskadrile naručenih, bugarskih 8 komada unaprijed plaćenih i još 8 naručenih. ne spominjem ostalo što je još u sferi priča bez ikakvih ugovora.
tako da…

Lu

@Mislav Naravno, negdje 20-30 komada ( maksimalno ), pošto i Francuska ima samo par stotina Meteora ( ako se ne varam negdje oko 400 komada, morati ću pogledati opet ), dok imaju preko 3.000 MICA.

с

Честитам, Малезицима и Емираћанима

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor