Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024

Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

5. sep 2024

Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

4. sep 2024

Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi

3. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Veliki aero-miting u Vršcu 22. septembra: Učešće RV i PVO, Policije, domaće i inostrane generalne avijacije

2. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Daso će Srbiji isporučiti prvi Rafal 2028. godine

29. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku 12 višenamenskih borbenih aviona Rafal za 2,7 milijardi evra

29. avg 2024

„La Tribune“: Francuska i Srbija okončale pregovore o nabavci Rafala; Vučić: Još nije gotovo

27. avg 2024

Slovenački Pipistrel nastavlja sa osvajanjem projekata u američkoj vojsci: Posle Virusa, Sinus za Marince

22. avg 2024

[RECENZIJA] Jedan od najboljih: „The Blue Max“

20. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci već 10 dana dejstvuju unutar ruske teritorije, uspešni napadi na vazduhoplovne baze u Rusiji, pogođen i aerodrom sa avionima MiG-31I koji nose rakete Kinžal

16. avg 2024

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

15. avg 2024

Poljska potpisala sporazum za nabavku 96 borbenih helikoptera Apač

14. avg 2024

Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

13. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci napali rusku Kursku oblast, postignut prvi dokazani pogodak borbenog helikoptera FPV dronom

9. avg 2024

Istovremeno sa Srbijom, Saudijska Arabija vodi pregovore o nabavci francuskih borbenih aviona Rafal

8. avg 2024

[ANALIZA] Vučić ponovo najavio isporuku naoružanja za koje je mislio da neće stići: Šta sve od RV i PVO tehnike Srbija čeka da joj se isporuči?

7. avg 2024

Šta smo uočili na premijeri prvih borbenih aviona F-16 koji su isporučeni Ukrajini

6. avg 2024

Zlatni Jeleni: Major Robert Jelen odlikovan Zlatnim letačkim znakom, 40 godina nakon svog oca Marjana

2. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Međusobni napadi na vazduhoplovne baze, zapadni mediji pišu da borbeni avioni F-16 već lete iznad Ukrajine

2. avg 2024
Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal
Obuka vazduhoplovno-tehničkog sastava HRZ počela je sredinom novembra prošle godine / Foto: VKS Francuske

Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Nakon što je sredinom novembra prošle godine u Francuskoj započela obuka vazduhoplovno-tehničkog sastava hrvatskog ratnog vazduhoplovstva (HRZ) na višenamenskim borbenim avionima Rafal, Ministarstvo odbrane Hrvatske (MORH) saopštilo je 30. januara da su istog dana, takođe u vazduhoplovnu bazu Mont de Marsan, poslati i piloti HRZ.

Iz MORH-a se još navodi da je slanje pilota u skladu s potpisanim ugovorima o nabavci Rafala i Programom realizacije uvođenja aviona Rafal u operativnu upotrebu Oružanih snaga Hrvatske, kao i da će obuka hrvatskih pilota trajati 15 meseci.

Takođe se podseća na to da će postepeno na obuku u francusko ratno vazduhoplovstvo i fabrike proizvođača aviona, opreme i naoružanja biti poslato oko 90 pripadnika različitih specijalnosti kako bi se u HRZ stvorili uslovi za operativnu upotrebu aviona Rafal.

Hrvatska je nabavila 12 polovnih Rafala (10 jednoseda i dva dvoseda) u varijanti F3R, njihova zvanična primopredaja biće izvršena ove godine, ali će prvih 8 aviona biti isporučeno krajem 2024, preostala 4 do kraja prvog tromesečja 2025. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pr

Ako obuka traje 15 meseci, sta ce da rade ti piloti 8 meseci do dolaska prvih aviona? (ako dodju po planu)

Odgovori
Sl

To samo tako izgleda, ali u praksi je drugacije – na primeru Indije: piloti su prvo zavrsili inicijalnu letacku obuku sa osnovnim borbenim manevrima u Francuskoj, potom je izvrsena primopredaja aviona kupcu (sa proverom od strane tih istih pilota u ime Indije), nakon toga nastavljena je napredna obuka na odabranom modelu i vrstama naoruzanja i opreme u samoj Francuskoj sledecih 5-6 meseci, na kraju su na poligonu u Francuskoj imali proveru sa borbenim dejstvom. Kada je sve to zavrseno, a svoju obuku je zavrsila i tehnicka sluzba i aerodrom u Indiji je adaptiran (sa svim sertifikatima) tek su onda prvi avioni krenuli put Indije.

Iv

Pa postoji i simulator, a vjerojatno neće biti 15 mjeseci u komadu, bit će i koji mjesec pauze između tih 15 mjeseci obuke …

Mi

Otislo je 6 iskusnih pilota koji su letjeli na MiG 21. Nakon njih ubrzo ide 6 novih koji nikad nisu samostalno letjeli i njihova obuka traje duze. Obuka prve grupe je na nivou obuka obucavatelja i imat ce sta raditi kad se vrate jer se sigurno nece ostati na 12 pilota na 12 aviona.

Re

Za Hrvatsku puna kapa s’obzirom da nemaju nikakvu LA,mi možemo još dok neisteknu resursi 29 kama.Pametnije za nas je nešto pete generacije jer će i rafal tad da zastari,neki f-ić što da ne i 35.Svejedno klizimo ka Natou onda bolje od Amera koji su tate za RV,ipak su nam prodali mx-15 za H145,znači nije baš da neće da nam prodaju.To je tek za deceniju.

Odgovori
Nj

„Tek za deceniju“ ti dođe prije nego kazes keks…
Ako zelis za deset godina imati avione, moras danas imati odabranog partnera, dogovarati detalje i datum potpisa ugovora…

Sr

@Realni
UAE, visedecenijski korisnik americke opreme i jedan od najvaznijih klijenata Lokida su odbijeni za F-35. Izracunajte sami gde se u tu pricu uklapa Srbija. Ali najverovatnije bi dobili odobrenje za F-16 ili F/A-18. Mada sa nasim budzetom, FA-50 bi mozda bio najrealniji izbor ili ako bi SAAB promenio misljenje pa da nam uvale onih 12 preostalih C/D sto pokusavaju prodati vec nekoliko godina.

Letenje 60-80h godisnje, to je nista, ako cemo tako, bolje da ne kupuju nikakve Rafale, F-16 itd. cisto bacanje para, a bojim se da ce tako biti.

Ic

Tako to rade ozbiljne drzave.Bravo za komsije i u miru da ih koristite!Mi cemo izgleda nabaviti neke avione tamo 2040.godine ako se nastavi ovim tempom tj.obzirom da vlada velika neozbiljnost u drzavnom vrhu Srbije umesto da se iskoriste uzlazni odnosi sa SAD i kupi od njih neki F-18 Super Hornet Block 3 ili F-16 Block 70/72…

Odgovori
om

Kod nas je veći javašluk nego kod vas vi barem imate Vučića koji nešto gura, iako nisam njegov fan i ne slažem se sa njegovom politikom.
Mi smo trebali na vrijeme odrediti i među prvima se pretplatiti za F16 Block 70/72. Rafale je skup sistem i ako ga ne mislimo inplementirati u cijelom njegovom spektru onda smo promašili. To po meni znači razviti inženjering oko njegovog održavanja , školovati ljude na zrakoplovnim akademijama i razviti jednu novu granu na studijima, te suradnja sa Francuzima u razvoju i prijenosu tehnologija.
Piloti bi trebali uz trenažere imati cca 150 sati naleta. Eskadrilu bi trebalo pojačati naknadno sa barem 6 do 12 letjelica model FR4.
Ako ćemo samo statirati i čekati da nam kako godine prolaze i Francuzi odu , oni sve urade kod remonta i servisiranja onda smo sigurno promašili i bolje da nismo niti ništa radili. Vi u Srbiji imate neki kontinuitet jer ste imali zrakoplovne ustanove i proizvodnju u staroj Jugoslaviji, dok mi od toga nismo imali ništa ,osim pilotski kadar i zato mislim da je ovo početak za novu priliku.
Na kraju me ipak veseli da ćemo 2024. dobiti nove pilote na moćnim mašinama koje nikada ne bi trebale djelovati u ratu.

Re

Apsolutno se slažem,a i sa Srbofilom za Fa-50 a sa Švedjanima netreba imati ništa.Po jednu eskadrilu F-18(ako je nemoguće doći do F-35 mada ko zna) i Fa-50,ubitačna kombinacija.

Li

Komsije bar rade ozbiljno i u skladu sa NATO /EU gde jesu.
A šta mi radimo? AV nam prodake maglu.
Letimo na zastarelim MiG 29 koji se i ovoj situaciji pokazuju kao pare bacene i vetar.
Nit ano nit tamo,znaci nigde smo.Uskoro ,ako se ne opametimo ostacemo bez mlazne aviacije.

Odgovori
Bo

Prodaje maglu? Pa da nije njega, ne bi imali na cemu leteti. Nasi ipak godinama lete, i odrzavaju letacku kondiciju za razliku od Hrvatske koju toliko hvalis. Ipak je mnogo bolje imati 14 ispravnih aviona 4 generacije, nego par poluispravnih aviona 3 generacije kao Hrvatska. A prelazak iskusnih Pilota koji su koliko toiko leteli, i imali mnogo vise sati leta, biti Srpskim nego Hrvatskim pilotima.

А

@LingLi

Колико је пута потребно објаснити људима да је МиГ-29 набављен и модернизован као привремено решење. То су до сада и врапци на грани научили.

Hu

>> Колико је пута потребно објаснити људима да је МиГ-29 набављен и модернизован као привремено решење.

Nothing is more permanent than a temporary solution.

ca

@Boban, niti je mig 21 treca, a jos manje je je mig 29 4. generacija…ali..modni trend balkana je usporedjuvati se sa losijim je vaznije nego ogledalo i suocenje sa´boljim od sebe…

ev

Ако Хрватима обука оваква или онаква траје 15 месеци, колико ће УКР требати да савладају на пример тренутно у медијима колпортовани Ф-16??
Па предпостављајмо не мање од годину дана ако ће сами ремонтовати наводити и летети……
За годину дана тек од сада негде дакле најраније би то под тим условима могло да буде.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor