Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024
Dnevnik.hr: Hrvatsko ministarstvo zdravlja izabralo pobednika tendera za HEMS službu
Tender je vredan 63 miliona evra sa PDV-om, ugovor će važiti 7 godina i podrazumevaće izvršene 10.500 sati naleta / Foto: Erifrulia

Dnevnik.hr: Hrvatsko ministarstvo zdravlja izabralo pobednika tendera za HEMS službu

Kako je izvestio portal Dnevnik.hr, hrvatsko Ministarstvo zdravlja odlučilo je da će uslugu civilne službe hitnog helikopterskog medicinskog prevoza (HEMS) u Hrvatskoj obavljati zajednica ponuđača koju čine italijanska, španska i hrvatski registrovana firma.

Kako Dnevnik.hr izveštava, postupak pregleda i ocene ponuda završen je a odabran je konzorcijum koju čine italijanska kompanija EliFriulia, španska Eliance Helicopter Global Services i hrvatska Eli-Adriatik.

Podsetimo, tender za usluge hitne helikopterske medicinske službe ministarsvo zdravlja je raspisalo 3. marta ove godine, dok su ponude stigle krajem maja. Vrednost ugovora biće 50,4 miliona evra bez, i 63 miliona evra sa PDV-om za period od 7 godina pružanja usluga koje podrazumeva nalet letelica od 10.500 sati.

Tender je podeljen na dve grupe. Prvu grupu (Grupa 1) čini služba koja bi bila stacionirana u Rijeci i Splitu, kao i delu Karlovačke županije, i tu bi se dežurstvo održavalo 24 sata dnevno. Druga grupa (Grupa 2) obuhvata Zagreb i Osijek kao i ostatak Karlovačke županije, a HEMS dežurstvo bi se obavljalo samo dok postoji dnevna vidljivost.

– Obzirom da je za Grupu 1 bilo više ponuditelja, od danas teče žalbeni rok od 10 dana na Odluku o odabiru za Grupu 1, dok Odluka o odabiru za Grupu 2 postaje izvršna već sutra – pojasnili su za Dnevnik.hr iz hrvatskog ministarstva zdravlja.

– Po isteku žalbenog roka, ukoliko žalba ne bude izjavljena, pokrenut će se procedura ishođenja suglasnosti Vlade Republike Hrvatske za sklapanje ugovora o javnoj nabavi – dodali su iz ministarstva zdravlja Hrvatske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Iv

Znači riješen:
1. HEMS – EC135/145
2. SAR – Bell Subaru 412EPX
Sve to je do sada većim dijelom radila vojska s 10 Mi171Sh i 4 UH60M i manjim dijelom policija s 2 AW139 i 2 EC135

Odgovori
Ni

Ivan jestecalmpo zakonu EU vojska i policija drzave clanica EU ne mogubto vise raditi.

Jo

Top. Sad ce se eshice i blackhawkovi moci posvetiti svojim temeljnim duznostima.

Odgovori
Mu

To je uz obuku temeljna dužnost Black Hawka. Ovo je jednostavno pokušaj da se Hrvatskoj utrpa polovni Bell 412 od helikopterske jedinice srpske policije. Inače imati toliko različitih tipova helikoptera je čista korupcija jer svaka vlada gura svog favorita. Tri tipa su sasvim dovoljna borbeni, utility i srednje teški transportni po mogućnosti da koriste isti motor ili najviše dva koji je već u upotrebi na nekom drugom tipu aviona poput Pilatusa ili drona…

Th

@Multi Boy
Koje bre polovne BELLove 412 MUPa Srbije ? Te moze Srbija poklonit
Crnoj Gori ili Makedoniji ako im ne trebaju. Tu je i srpski entitet u BiH.

Sta je gore od korupcije je to neznanje i nemar. Jednostavno su ljeni.
Kroz ta dva donirana UH-60 M su sami sebe napravili stetu. Sada ce
morat prec na te helikoptere. 10 za redovnu vojsku i 2 za specijalne
jedinice. MILovi su nakon Ruskog remonta za otpisat. To bi mogli
Srbiji prodat. Njiman nikad dovoljno oruzja.
Da su imali samo malo pamet leteli bi na H145 M. Vojska, MUP i
civilne spasilacke sluzbe. Mogao bi i taj Milanovic imat svoj VIP-H145.

St

@Thomas
Kod nas u recniku ne postoji rec „donacija“. A i sto bi donirali nesto kad mozemo pokloniti, uz simbolicn cenu remonta i obuke, kao sto su nam neki poklonili 6 polovnih aviona za 230 miliona.

Ni

@ Multi Boy
Ajde, molim te, pokazi nam te 412 srpske policije I te ka 52, EC 135….
Srbija ih nikada nije imala.
Pre komentara koristi google, bices mnogo pametniji

To

@ multi boy sta je temeljna uliga BH-a prijevoz pacijenata sa otoka do splita i zavreba. Ajd molim te. A i ne kupuje HR ove helikoptere nego uslugu.

Odgovori
Re

Koliko je nevjerojatno kako pojedinci ne znaju čitati sa razumijevanjem, Republika Hrvatska ne kupuje te helikoptere, nego se radi o pružanju usluge privatne tvrtke za medicinske letove. Helikopteri su u vlasništvu tvrtke i sami si ih održavaju.
Helikopteri u sastavu HRZ-a sada mogu normalno letjeti u svojim zadaćama . Bez da se troše u civilne potrebe

Mu

Temeljna uloga im je obuka, traganje i spašavanje, hitne medicinske intervencije, međubazni transport, VIP transport. Srbija ima u upotrebi Mi8, Mi17, Mi35, Airbus 135/145, Superpumu, Ka-52, Gazelu, S-76, Bell-412, a evo vidim Dodik je uzeo i Ansat. To je logistički košmar i vašar koji se izgleda polako događa i Hrvatskoj. To je nedostatak bilo kakvog planiranja. A što se tiče usluge ona državi nije potrebna. Piloti moraju da lete pa je bolje da obavljaju društveno korisnu svrhu.

Pi

@ multiboy temeljna uloga bh- nije medicinaki civilni transport niti traganje i spasavanje.

Mi

Multy boy

Upravo suprotno, Hrvatska unificira flotu. Nabavljena dva Subaru Bell tehnoloski su vrlo slicna postojecim Bell ovima koji se koriste vec godinama za obuku u HRZ. Kiowe takodjer vuku isto Bellovo porijeklo pa ni sa njihovim odrzavanjem nece biti problema. Ovim tenderom za HEMS helikopteri se ne kupuju vec iznajmljuju i ne odrzava ih Hrvatska vec njihov vlasnik koji ih iznajmljuje i pruza uslugu. UH 60 mijenjaju Mi 8/17/171 koji nakon rata u Ukrajini svakako nisu u perspektivi za dalje odrzavanje, a Hrvatska je vec izvukla desetine miliona za donirane Mi8/17 Ukrajini od kojih ce se kupiti dodatni UH 60. Hrvatskanje vec poslala 14 ovih Milova ciji resursi isticu za koju godinu. Ukupna donacija Hrvatske Ukrajini je oko 120 miliona dolara u naoruzanju koje je za Hrvatsku svakako neperspektivno, a Ukrajincima itekako iskoristivo. Za tu donaciju dobijamo dodatna 4 nova UH 60. Dakle to je vec 8 novih UH60, A 10 komada Mi 171sh ce ici istim putem pa ce se zamjenom neperspektivne tehnike nabaviti jedna eskadrila 12 gkanc novih UH 60 uz minimalne troskove. Hrvatska tu radi vrlo pametno za razliku od buckurisa za koji ti cestitam da si i nabrojao sve tipove u sastavu Srbije.

Mu

@ Mislav
Kiowe o kojima govoriš proizvedene su u prvoj polovici devedestih jednako kao i Bell 206. Njima polako ide 30 plus godina i ističu im resursi, a Bell 412 je otpad od srpskog MUP-a. To je sve za zamjenu. HRZ će vjerovatno uzeti Invictus od Bell-a i od Leonarda 101.

Mi

Multy boy

Ajde malo proguglaj o kiowama koje ima Hrvatska…
Helikopteri se vode godistem od 2014 na ovamo.

Mi

Multy boy

Evo ti odlomaknsa sluzbene stranice ministarstva obrane Hrvatske

„Vlada SAD ponudila je veliki broj helikoptera OH-58D, a stručni tim odabrao je 16 helikoptera koji su iz WRA programa (War Replacement Aircraft – zamjenski helikopteri koji nadoknađuju gubitke u operacijama). Ovim programom obuhvaćeno je 40-ak helikoptera koji su isporučivani postrojbama kopnene vojske SAD-a od 2012. do 2014. Svih 16 odabranih helikoptera proizvedeni su između 2010. i 2012. godine i imaju između 100 i 600 sati naleta.“

Mu

Vama kasne „novosti“ 20 godina. Kiowe o kojima govoriš nabavljene su 1999. godine, a ne 2019. Bilo su pet, šest godina stare, vojni višak zbog potpisanog sporazuma o konvencionalnom naoružanju 1990. To znači da im ide 30 plus godina, a 206-ice su nabavljene mislim 1997. Godine idu ne čekaju nikog. A to što piše na služenim stranicama nije pouzdano.

Mi

Multy boy

Jedino kod tebe kasne novosti. Evo clanak upravo ovog portala pa se osvjezi.
Nemam s tobom namjeru polemizirati o vec prezvakanim temama koje su svakom osim tebi poznate.

https://tangosix.rs/2015/03/12/hrvati-dobijaju-kajove/

Ja

Ajde ljudi vidim da dosta vas poznaje ovu tematiku,ali u svakom slucaju ovo je dobra stvar za Hrvatsku bez razlike dali je drzavna ili privatna firma trebalo bi svi mi u regionu da pozdravimo ovaj primer,drago mi je sto je Republika Srpska pionir u ovome.

Yr

Ne razumem ovo oko više tipova helikoptera? U pitanju je privatna kompanija koja na tenderu dobije posao da pruža usluge HEMS-a. Potpuno je nebitno da li imaju ili nemaju isti tip helikoptera kao MUP i vojska. Državi je bitno da dobije najpovoljniju ponudu. Kada te stvari obavljaju državne institucije (kao u Srbiji) onda ima smisla unificirati flotu.

Odgovori
А

@Yrraf

Мислим, теоријски би било идеално, чак и у овом случају, да је флота унифицирана, ако је могуће, јер би то могло да има разне бенефите, али дефинитивно није по морати.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor