[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

21. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

20. feb 2024

Er Srbija raskida saradnju sa Maraton erlajnzom, uputila izvinjenje putnicima

20. feb 2024

Udes Embraera na „Nikoli Tesli“: Objavljen audio-snimak kontrole letenja, tri greške koje je posada napravila

20. feb 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do udesa Embraera 195 na Er Srbijinom letu JU324: Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu

19. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Embraer 195 Maraton erlajnza bezbedno sleteo nakon vanrednog događaja po poletanju sa aerodroma Nikola Tesla

18. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika završila drugu konverziju iz putničke u kargo konfiguraciju aviona Boing 767

14. feb 2024

Kuvari sa Mišelinovim zvezdicama pripremaće obroke za putnike Er Fransa

6. feb 2024

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

20. jan 2024

Rezultati Erbasa za 2023. godinu: „Nikada do sada nismo prodali toliko A320 i A350 aviona u jednoj godini“

17. jan 2024

MAX-u otpao deo trupne konstrukcije, Boingu ponovo otpao deo reputacije

7. jan 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do nesreće u Tokiju i zbog čega je evakuacija Erbasa trajala 18 minuta

5. jan 2024

Air France i KLM pokrenuli promocije za putovanja do 30. novembra 2024. godine

4. jan 2024

[ANALIZA] Udes Erbasa A350 avio-kompanije Japan Airlines: „Disciplina Japanaca“ nema nikakve veze sa razlozima zbog kojih su putnici preživeli

3. jan 2024

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

29. dec 2023

Škola letenja Prince Aviationa objavila poziv za novi kurs obuke za PPL dozvolu: Ko se na vreme prijavi dobija besplatno kurs noćnog letenja i ICAO test engleskog

27. dec 2023

Air France – KLM grupa je najveći svetski korisnik održivog avio-goriva drugu godinu za redom

25. dec 2023

90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu

5. dec 2023
90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu
Fotografije legendarnih tipova aviona, poput prvog Boing 707, Konkorda, poznatih Air France uniformi koje su dizajnirali Kristobal Balensiaga, Kristijan Dior i druga najpoznatija imena iz sveta mode / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu

Predstavništvo četvrte po veličini avio-kompanije u Evropi, Air France-KLM Grupe, za Srbiju, Severnu Makedoniju i Crnu Goru, pod vođstvom menadžera prodaje Jelene Banac, priredilo je prošle nedelje prijem povodom 90 godina od osnivanja Air Francea u galeriji DOTS u K-Distriktu.

Prijem su krasili interesantni printovi fotografija iz istorije Air Francea koje u galeriji DOTS.

Pre 90 godina, u jesen 1933, tačnije 7. oktobra, nastao je Air France spajanjem kompanija Air Orient, Air Union, Compagnie Générale Aéropostale, Compagnie Internationale de Navigation Aérienne (CIDNA) i Farman Airlines. Logotip morskog konjića, koji je bio logotip Air Orienta, nastavio je svoj život i sa Air Franceom. Novostvorena avio-kompanija imala je tada 31 tip aviona, a ukupna flota se sastojala od 259 aviona.

Proslava 90. rođendana / Foto: Air France Beograd

Kada je istorija francuske nacionalne avio-kompanije i naših prostora u pitanju, prva veza započela je 1922. godine. Francusko-rumunska kompanija za vazdušni saobraćaj osnovana 1920. godine, proširuje svoju prvobitnu avio-liniju Pariz – Strazbur do Beograda 21. septembra  1922. godine. Tada je avion sletao na aerodrom u Pančevu. Ovaj grad u Vojvodini bio je i lokacija prvog noćnog komercijalnog leta u istoriji na ovoj ruti. Kompanija 1925. godine postaje CIDNA (Međunarodna kompanija za vazdušnu navigaciju – The International Air Navigation Company), jedna od pet kompanija koje su osnovale Air France 1933. godine.

CIDNINA linija prema istoku nastavlja svoj život i sa Air Franceom. Prema redu vožnje iz 1933. godine, prvog dana avion je poletao iz Pariza, i preko aerodroma u Strazburu, Nirbergu, Pragu i Varšavi, sletao u Beč. Potom, sledećeg dana, avion je preko Budimpešte dolazio do Beograda. Dakle, 1933. godine, od Pariza do Beograda letelo se više od 24 sata. A 1936. bilo je potrebno “tek” 11 sati.

Obustavljena tokom rata, ova avio-linija  je obnovljena tek 1967. U međuvremenu, nastao je JAT 1946. godine, a Beograd je otvorio novi aerodrom 1962. godine. Novi beogradski aerodrom 1967. godine dočekuje prve Air France avione. Svake srede i petka, karavela polazi iz Orlija u 9:10 ujutru i stiže u Beograd u 11:30. Let između Beograda i Pariza sada traje 2 sata i 20 minuta a 1973. otvara se i dodatna linija. Karavelom koja povezuje Lion i Beograd dva puta nedeljno, zajednički upravljaju Air France i JAT.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ev

Нзненађујуће да је срски аеропут основан 1927 онда старији од Ер Франса?!

Odgovori
Mi

Pa sada, Air France je nastao spajanjem starijih kompanija.

Eto, 1920 je ta neka preteča AF već letela za Beograd.

Ma

@ evroprc Aeroput jeste osnovan 1927.godine, ali prvi let je izveden „tek“ 15.02.1928.godine na relaciji Beograd-Zagreb, avionom Potez XV od strane direktora kompanije Sodermajera. : )

Ne

Aeroput, samim time i JAT i Air Srbija kao pravni naslednici, malo stariji.

Odgovori
lj

Nisu pravni naslednici. Naprotiv, u istoj godini kada je zvanično ugašen Aeroput, FNRJ je zvanično osnovala JAT kao privrednu organizaciju. Pre toga JAT je bio samo direkcija Glavne uprave vazdušnog saobraćaja pri Ministarstvu saobraćaja FNRJ.

lj

Ni JAT ni Er Srbija nisu pravni naslednici Aeroputa. Oni samo baštine njihovu tradiciju, a i to kako se sada radi je vrlo traljavo.

Ma

Hvala T6 na sjajnim reportažama uz jutarnju kafu! Izbacujete reportaže brzinom svetlosti, teško je pročitati sve tekstove, koliko toga ima. : ))) p.s. Kamo kuda kolega M.Mirković svuda pa i na izložbi Air France, Miša legenda. : ))

Odgovori
lj

Odgovor na vašu prethodnu poruku. Avion kojim je izvršen prvi komercijalni let Aeroputa nije pripadao tipu Potez XV nego Potez 29.

Vo

Izvanredna zrakoplovna tvrtka. Poslije bivšeg i nedostižnog PAN-AM-a, stremi samom vrhu.
Masa malih zvijezdica bljesne, ali još brže nestane.
Lufthansa pokušava preko mreže dilera i agencija da se nametne i zagospodari, ali osim prepotencije i oholosti jedna osrednjost.

Odgovori
lj

Franko-Rumen zaista je uvrstio Beograd 1922. godine i imao nameru da preko njega ide linija za Carigrad, ali još nije postojao odgovarajući civilni aerodrom u tadašnjoj kraljevini SHS, pa se umesto toga išlo preko Arada. Civilni saobraćaj Franko – Rumen, u kraljevini SHS, počinje sledeće godine kada je otvoreni civilni aerodrom u Pančevu. Taj aerodrom je prvi beogradski civilni aerodrom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs