KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024
90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu
Fotografije legendarnih tipova aviona, poput prvog Boing 707, Konkorda, poznatih Air France uniformi koje su dizajnirali Kristobal Balensiaga, Kristijan Dior i druga najpoznatija imena iz sveta mode / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu

Predstavništvo četvrte po veličini avio-kompanije u Evropi, Air France-KLM Grupe, za Srbiju, Severnu Makedoniju i Crnu Goru, pod vođstvom menadžera prodaje Jelene Banac, priredilo je prošle nedelje prijem povodom 90 godina od osnivanja Air Francea u galeriji DOTS u K-Distriktu.

Prijem su krasili interesantni printovi fotografija iz istorije Air Francea koje u galeriji DOTS.

Pre 90 godina, u jesen 1933, tačnije 7. oktobra, nastao je Air France spajanjem kompanija Air Orient, Air Union, Compagnie Générale Aéropostale, Compagnie Internationale de Navigation Aérienne (CIDNA) i Farman Airlines. Logotip morskog konjića, koji je bio logotip Air Orienta, nastavio je svoj život i sa Air Franceom. Novostvorena avio-kompanija imala je tada 31 tip aviona, a ukupna flota se sastojala od 259 aviona.

Proslava 90. rođendana / Foto: Air France Beograd

Kada je istorija francuske nacionalne avio-kompanije i naših prostora u pitanju, prva veza započela je 1922. godine. Francusko-rumunska kompanija za vazdušni saobraćaj osnovana 1920. godine, proširuje svoju prvobitnu avio-liniju Pariz – Strazbur do Beograda 21. septembra  1922. godine. Tada je avion sletao na aerodrom u Pančevu. Ovaj grad u Vojvodini bio je i lokacija prvog noćnog komercijalnog leta u istoriji na ovoj ruti. Kompanija 1925. godine postaje CIDNA (Međunarodna kompanija za vazdušnu navigaciju – The International Air Navigation Company), jedna od pet kompanija koje su osnovale Air France 1933. godine.

CIDNINA linija prema istoku nastavlja svoj život i sa Air Franceom. Prema redu vožnje iz 1933. godine, prvog dana avion je poletao iz Pariza, i preko aerodroma u Strazburu, Nirbergu, Pragu i Varšavi, sletao u Beč. Potom, sledećeg dana, avion je preko Budimpešte dolazio do Beograda. Dakle, 1933. godine, od Pariza do Beograda letelo se više od 24 sata. A 1936. bilo je potrebno “tek” 11 sati.

Obustavljena tokom rata, ova avio-linija  je obnovljena tek 1967. U međuvremenu, nastao je JAT 1946. godine, a Beograd je otvorio novi aerodrom 1962. godine. Novi beogradski aerodrom 1967. godine dočekuje prve Air France avione. Svake srede i petka, karavela polazi iz Orlija u 9:10 ujutru i stiže u Beograd u 11:30. Let između Beograda i Pariza sada traje 2 sata i 20 minuta a 1973. otvara se i dodatna linija. Karavelom koja povezuje Lion i Beograd dva puta nedeljno, zajednički upravljaju Air France i JAT.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ev

Нзненађујуће да је срски аеропут основан 1927 онда старији од Ер Франса?!

Odgovori
Mi

Pa sada, Air France je nastao spajanjem starijih kompanija.

Eto, 1920 je ta neka preteča AF već letela za Beograd.

Ma

@ evroprc Aeroput jeste osnovan 1927.godine, ali prvi let je izveden „tek“ 15.02.1928.godine na relaciji Beograd-Zagreb, avionom Potez XV od strane direktora kompanije Sodermajera. : )

Ne

Aeroput, samim time i JAT i Air Srbija kao pravni naslednici, malo stariji.

Odgovori
lj

Nisu pravni naslednici. Naprotiv, u istoj godini kada je zvanično ugašen Aeroput, FNRJ je zvanično osnovala JAT kao privrednu organizaciju. Pre toga JAT je bio samo direkcija Glavne uprave vazdušnog saobraćaja pri Ministarstvu saobraćaja FNRJ.

lj

Ni JAT ni Er Srbija nisu pravni naslednici Aeroputa. Oni samo baštine njihovu tradiciju, a i to kako se sada radi je vrlo traljavo.

Ma

Hvala T6 na sjajnim reportažama uz jutarnju kafu! Izbacujete reportaže brzinom svetlosti, teško je pročitati sve tekstove, koliko toga ima. : ))) p.s. Kamo kuda kolega M.Mirković svuda pa i na izložbi Air France, Miša legenda. : ))

Odgovori
lj

Odgovor na vašu prethodnu poruku. Avion kojim je izvršen prvi komercijalni let Aeroputa nije pripadao tipu Potez XV nego Potez 29.

Vo

Izvanredna zrakoplovna tvrtka. Poslije bivšeg i nedostižnog PAN-AM-a, stremi samom vrhu.
Masa malih zvijezdica bljesne, ali još brže nestane.
Lufthansa pokušava preko mreže dilera i agencija da se nametne i zagospodari, ali osim prepotencije i oholosti jedna osrednjost.

Odgovori
lj

Franko-Rumen zaista je uvrstio Beograd 1922. godine i imao nameru da preko njega ide linija za Carigrad, ali još nije postojao odgovarajući civilni aerodrom u tadašnjoj kraljevini SHS, pa se umesto toga išlo preko Arada. Civilni saobraćaj Franko – Rumen, u kraljevini SHS, počinje sledeće godine kada je otvoreni civilni aerodrom u Pančevu. Taj aerodrom je prvi beogradski civilni aerodrom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs