Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024
90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu
Fotografije legendarnih tipova aviona, poput prvog Boing 707, Konkorda, poznatih Air France uniformi koje su dizajnirali Kristobal Balensiaga, Kristijan Dior i druga najpoznatija imena iz sveta mode / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu

Predstavništvo četvrte po veličini avio-kompanije u Evropi, Air France-KLM Grupe, za Srbiju, Severnu Makedoniju i Crnu Goru, pod vođstvom menadžera prodaje Jelene Banac, priredilo je prošle nedelje prijem povodom 90 godina od osnivanja Air Francea u galeriji DOTS u K-Distriktu.

Prijem su krasili interesantni printovi fotografija iz istorije Air Francea koje u galeriji DOTS.

Pre 90 godina, u jesen 1933, tačnije 7. oktobra, nastao je Air France spajanjem kompanija Air Orient, Air Union, Compagnie Générale Aéropostale, Compagnie Internationale de Navigation Aérienne (CIDNA) i Farman Airlines. Logotip morskog konjića, koji je bio logotip Air Orienta, nastavio je svoj život i sa Air Franceom. Novostvorena avio-kompanija imala je tada 31 tip aviona, a ukupna flota se sastojala od 259 aviona.

Proslava 90. rođendana / Foto: Air France Beograd

Kada je istorija francuske nacionalne avio-kompanije i naših prostora u pitanju, prva veza započela je 1922. godine. Francusko-rumunska kompanija za vazdušni saobraćaj osnovana 1920. godine, proširuje svoju prvobitnu avio-liniju Pariz – Strazbur do Beograda 21. septembra  1922. godine. Tada je avion sletao na aerodrom u Pančevu. Ovaj grad u Vojvodini bio je i lokacija prvog noćnog komercijalnog leta u istoriji na ovoj ruti. Kompanija 1925. godine postaje CIDNA (Međunarodna kompanija za vazdušnu navigaciju – The International Air Navigation Company), jedna od pet kompanija koje su osnovale Air France 1933. godine.

CIDNINA linija prema istoku nastavlja svoj život i sa Air Franceom. Prema redu vožnje iz 1933. godine, prvog dana avion je poletao iz Pariza, i preko aerodroma u Strazburu, Nirbergu, Pragu i Varšavi, sletao u Beč. Potom, sledećeg dana, avion je preko Budimpešte dolazio do Beograda. Dakle, 1933. godine, od Pariza do Beograda letelo se više od 24 sata. A 1936. bilo je potrebno “tek” 11 sati.

Obustavljena tokom rata, ova avio-linija  je obnovljena tek 1967. U međuvremenu, nastao je JAT 1946. godine, a Beograd je otvorio novi aerodrom 1962. godine. Novi beogradski aerodrom 1967. godine dočekuje prve Air France avione. Svake srede i petka, karavela polazi iz Orlija u 9:10 ujutru i stiže u Beograd u 11:30. Let između Beograda i Pariza sada traje 2 sata i 20 minuta a 1973. otvara se i dodatna linija. Karavelom koja povezuje Lion i Beograd dva puta nedeljno, zajednički upravljaju Air France i JAT.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ev

Нзненађујуће да је срски аеропут основан 1927 онда старији од Ер Франса?!

Odgovori
Mi

Pa sada, Air France je nastao spajanjem starijih kompanija.

Eto, 1920 je ta neka preteča AF već letela za Beograd.

Ma

@ evroprc Aeroput jeste osnovan 1927.godine, ali prvi let je izveden „tek“ 15.02.1928.godine na relaciji Beograd-Zagreb, avionom Potez XV od strane direktora kompanije Sodermajera. : )

Ne

Aeroput, samim time i JAT i Air Srbija kao pravni naslednici, malo stariji.

Odgovori
lj

Nisu pravni naslednici. Naprotiv, u istoj godini kada je zvanično ugašen Aeroput, FNRJ je zvanično osnovala JAT kao privrednu organizaciju. Pre toga JAT je bio samo direkcija Glavne uprave vazdušnog saobraćaja pri Ministarstvu saobraćaja FNRJ.

lj

Ni JAT ni Er Srbija nisu pravni naslednici Aeroputa. Oni samo baštine njihovu tradiciju, a i to kako se sada radi je vrlo traljavo.

Ma

Hvala T6 na sjajnim reportažama uz jutarnju kafu! Izbacujete reportaže brzinom svetlosti, teško je pročitati sve tekstove, koliko toga ima. : ))) p.s. Kamo kuda kolega M.Mirković svuda pa i na izložbi Air France, Miša legenda. : ))

Odgovori
lj

Odgovor na vašu prethodnu poruku. Avion kojim je izvršen prvi komercijalni let Aeroputa nije pripadao tipu Potez XV nego Potez 29.

Vo

Izvanredna zrakoplovna tvrtka. Poslije bivšeg i nedostižnog PAN-AM-a, stremi samom vrhu.
Masa malih zvijezdica bljesne, ali još brže nestane.
Lufthansa pokušava preko mreže dilera i agencija da se nametne i zagospodari, ali osim prepotencije i oholosti jedna osrednjost.

Odgovori
lj

Franko-Rumen zaista je uvrstio Beograd 1922. godine i imao nameru da preko njega ide linija za Carigrad, ali još nije postojao odgovarajući civilni aerodrom u tadašnjoj kraljevini SHS, pa se umesto toga išlo preko Arada. Civilni saobraćaj Franko – Rumen, u kraljevini SHS, počinje sledeće godine kada je otvoreni civilni aerodrom u Pančevu. Taj aerodrom je prvi beogradski civilni aerodrom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs