KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21
Sertifikacija MC-21 sa oko 97 procenata ruskih komponenti planira se krajem 2024. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

Ruska državna korporacija Rosteh saopštila je da je Federalna agencija za vazdušni saobraćaj (Росавиациа) krajem decembra 2022. godina uručila odobrenje Korporaciji ‘‘Irkut‘‘ za glavne izmene konstrukcije i dopune sertifikata tipa za avion MC-21 koje se odnose na ugradnju ruskog motora PD-14 i krila od kompozita takođe ruske proizvodnje.

Kako se navodi, u 2022. godini izvršeno je preko 160 uspešnih probnih letova na avionu MC-21 sa motorima PD-14. Probni piloti OKB ‘‘Jakovljev‘‘ testirali su avion u različitim režimima rada, a tokom testova, motor PD-14 pokazao je karakteristike koje, kako proizvođač tvrdi, nisu inferiorne u odnosu na inostrane motore koji su prethodno korišćeni na ovom tipu.

“Plan isporuke do 2030. godine je više od 270 aviona ovog tipa.“ / Foto: Rosteh

Pored toga, krilo napravljeno od domaćih kompozita prošlo je ciklus ispitivanja u Centralnom aerohidrodinamičkom institutu iz Žukovskog, što je potvrdilo deklarisane parametre čvrstoće. Nakon toga je eksperimentalni primerak aviona sa ruskim krilom uspešno završio niz probnih letova, tokom kojih su testirane operativne karakteristike aviona.

– Koncentrišemo značajne snage i resurse na program MC-21, jer će novi avion u narednim decenijama postati perjanica ruske flote. Plan isporuke do 2030. godine je više od 270 aviona ovog tipa. Testovi koji su izvršeni potvrdili su pouzdanost i visok kvalitet, kako motora PD-14, tako i kompozitnog krila od domaćih materijala. Ovo je još jedna potvrda da je i pod teškim uslovima sankcija naša avio-industrija u stanju da reši najvažnije zadatke – izjavio je Sergej Čemezov, generalni direktor Rosteha.

– Odobrenje izmena domaćeg motora i krila je važna prekretnica u projektu MC-21 i osnova za naknadnu zamenu svih stranih komponenti aviona. Neke od njih su već na probnim stolovima, a sledeće godine bićemo spremni da počnemo da ih testiramo u samoj letelici kako bismo do kraja 2024. godine sertifikovali potpuno rusku verziju aviona i počeli masovnu proizvodnju – rekao je generalni direktor Ujedinjene vazduhoplovne korporacije Jurij Sljusar.

Prva varijanta MC-21-300 ima američke motore Pratt & Whitney PW1400G / Foto: Irkut

Rukovodilac Federalne agencije za vazdušni saobraćaj Aleksandar Neradko čestitao je kolegama na završetku najvažnije faze u vezi sa zamenom uvoznih komponenti u ruskoj avio-industriji.

– Odobravanje glavnih promena u standardnom dizajnu aviona MC-21 je još jedno dostignuće domaće avio-industrije, uključujući i pobedu nad sankcijama. Sve probne provere aviona obavljene su u skladu sa ruskim i međunarodnim standardima, a novi avion je pokazao odlične tehničke karakteristike. Konstruktor ima mogućnost da nastavi dalje i preduzme sve neophodne mere za što brže uvođenje ovog tipa vazduhoplova u serijsku proizvodnju. Ruske avio-kompanije su zainteresovane da u bliskoj budućnosti započnu sa njegovim korišćenjem – izjavio je Neradko.

Do uvođenja međunarodnih sankcija koje su počele još 2014. godine, a naročito su intenzivirane nakon izbijanja rata u Ukrajini, bilo je predviđeno da MC-21 u verziji MC-21-300 ima američke motore Pratt & Whitney PW1400G, dok su ruski motori PD-14 bila jedna od opcija u varijanti MC-21-310 koja bi do kraja 2024. godine trebala da ima 97 procentata ruskih komponenti.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Samo što taj testni PD-14 opet sadrži strane komponente (FADEC), ali sigurno se može napraviti „supstitucija uvoza“ sa nekim karburatorom od Lade.

Odgovori
In

FADEC ( full authority digital engine control ) je da se bolje upoznas sa materijom, elektronski modul koji prati i kontrolise sve aspekte i performanse motora.
(U automobilskoj industriji motora ga zovemo Dijagnostika motora)

I Fadec ne pravi neka zapadna firma ili kompanija, vec je individualni razvoj svakog proizvodjaca motora ili kompanija koje razvijaju Hardwer i Software.
Obican lap top sa odgovarajucim Softwerom je srce sistema, a moduli i senzori na samom motoru dostavljaju real time informacije o motoru. Tako da posto je 90% kompijuterske tehnike iz kine, onda nema problema ! Plus Potrazi na netu o razvoju Ruskih procesora i radu na quantum procesorima.

Vl

Ja, kao blagi rusofil, se ipak ne bih vozio ovome, ne bih se salio…..

Odgovori
Do

Boeing je zato ludilo , ubija koje je ludilo od aviona llol!
Na stranu rusi i njima svojstvene price ali zapad bolje da cuti unazad 10g sta su sebi dozvolili!

Yr

Tehnički odličan avion, ali i bez rata i sankcija mislim da bi Rusi teško sami izgurali ovo kao uspešan proizvod sa mnogo stranih kupaca. Jednostavno, nije sve u avionu, bitna je podrška, servisna mreža i sl. Sami to nikad ne mogu razviti. Ovo je imalo izgleda na globalni uspeh samo kao kooperacija između UAC i COMAC. Za novac koji su uložili u odvojene projekte mogli su imati superioran avion ove klase. Rusi imaju odličnu platformu, avion je najširi i najudobniji u klasi i ima najnaprednije krilo, Boingov 737 je bukvalno doteran do ivice razvoja i još je debelo zabrljan sa pomeranjem centra mase, 320 NEO je i dalje ozbiljan avion i sigurno još koju deveniju market leader, ali sa ruskim dizajnom i krilom, kineskom elektronikom i tržištem mogli su imati konkurentan globalno proizvod, ovako će izbaciti dva nedovoljno dobra aviona (u smislu kompletnog proizvoda sa podrškom) i me mogu ozbiljno ugroziti duopol.

Iv

E, kad je BOEING mogao da dobije ozvolu za 737MAX…vala, i ovo ce da leti.

Odgovori
Mi

TO KOMENTARISU LJUDI KOJI NISU LETELI NA RUSKIM lETILICAMA MISLE DA SAMO ZAPAD ZNA DA NAPRAVI AVION I HELIKOPTER NJIHOVO PRAVO DA MISLE TAKO I DA BUDU U ZABLUDI

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor