Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024
Amerika razmatra prodaju polovnih danskih F-16 Argentini; Ukrajina ostaje na cedilu?
SAD bi Argentini ponudile 38 danskih F-16 za nešto preko 338 miliona dolara / Foto: RV Danske

Amerika razmatra prodaju polovnih danskih F-16 Argentini; Ukrajina ostaje na cedilu?

Kako je krajem jula preneo argentinski list La Nacion, Sjedinjene Američke Države nameravaju da Argentini ponude polovne lovačke avione F-16 kao i polovne patrolne mornaričke avione P-3 Orion. Navodno je State Department već poslao predlog američkom Kongresu u kome se traži odobrenje ovih mogućih prodaja a smatra se da je to deo nastojanja SAD da smanji kineski uticaj u Južnoj Americi.

Predlozi su poslati odborima Senata i Predstavničkog doma za spoljne poslove, kao i predsedniku Predstavničkog doma Kevinu Mekartiju. Pregovore sa koji bi se saglasila oba doma Kongresa je međutim samo početni korak ka odobravanju prodaje aviona proizvedenih u SAD a to se odnosi i na letelice koje koriste druge države, navodi La Nacion.

Prema saznanjima argentinskog lista, SAD bi ponudile čak 38 polovnih danskih F-16 od čega 6 u verziji Block 10 i 32 Block 15, a njihova vrednost se procenjuje na 338.695.634 američkih dolara. Što se tiče patrolnih aviona, navodno bi se ponudila 4 norveška P-3C u vrednosti od 108.448.910 američkih dolara, a za jedan primerak se napominje da je opremljen za protivpodmorničku borbu.

U izjavama Stejt Departmenta navodi se da su SAD spremne „da odobre ovaj transfer uzimajući u obzir politička, vojna, ekonomska pitanja, ljudska prava i razmatranja kontrole naoružanja“ i da je prodaja opreme Buenos Ajresu „u skladu sa ciljevima pomoći bezbednosti SAD”.

Vašington verovatno namerava da spreči Argentinu da eventualno kupi kinesko-pakistanski JF-17.

Argentina već desetak godina bezuspešno pokušava da nabavi nove ili polovne višenamenske borbene avione. U tome ih je do sada sprečavala teška ekonomska kriza u kojoj se ova država nalazi, ali i nespremnost nekih zapadnih država (pre svega UK) da Argentinicma dozvole da dođu do njihove tehnologije. Zbog toga su se Argentinci u nekom trenutku okrenuli ka Kini, Indiji i Rusiji, ali iako je za nabavku aviona bilo odobravano i do nekoliko stotina miliona dolara, posao nije realizovan zbog ograničenih i nedovoljnih finansija.

Borbena komponenta argentinskog ratnog vazduhoplovstva se u međuvremenu svela na svega desetak aktivnih američkih jurišnih aviona A-4 ‘‘Skyhawk‘‘ (modernizovani na nivo A-4AR Fightinghawk). Poslednji supersonični borbeni avioni Mirage III, Dagger i Finger povučeni su iz naoružanja još 2015. godine. Tokom godina spominjali su se ruski MiG-29 (kao i nova generacija ovog aviona MiG-35) od koga se međutim brzo odustalo. Već duže vremena se razmatraju indijski Tedžas i kinesko-pakistanski JF-17.

Najnoviji potez Vašingtona tumači se kao pokušaj da Argentinu odlučnije privuče u svoju interesnu sferu, da spreči nabavku kineske tehnike i time utiče na dalje širenje uticaja Kine na južnoameričkom kontinentu. Ostaje da se vidi da li je Argentina sposobna da za polovne letelice koje bi SAD ponudile, plati 450 miliona dolara (osim ako ne dobije dobar kredit ili ih na kraju dobije još povoljnije), kao i da li ima mogućnost da u naoružanje uvede čak 38 F-16.

Takođe, tu je i pitanje šta bi, u slučaju da Argentina nabavi ovako veliki broj danskih aviona, onda dobila Ukrajina, za koju se navodi da bi deo F-16 dobila upravo od Danske koja trenutno koristi 43 letelice ovog tipa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dr

38 aviona za 338 miliona danasnjih dolara, naspram 6 aviona za ondasnjih 230 miliona evra.
A Ukrajincima to realno i ne treba, oni i Rusi su stali tu gde su i sad ce biti malih pomeranja tamo vamo, uz ogromne zrtve, sve dok jedna strana ne digne pobudnu protiv svog cara, predsednika i glavnokomandujuceg.

Odgovori
PS

Mislim da poredite babe i žabe. Trošak oko nabavke MIG-29 nije toliki već cena celokupnog aranžmana koliko se sećam, koji obuhvata remont i modernizaciju MIG-29 (nisam siguran da li je obuhvatao i nabavku rezervnih delova i raketa), BRDM2, 30 T72 itd. Ovo je za Argentinu samo trošak nabavke, ako hoće to da izremontuju i modernizuju na neki savremeniji blok od blokova 10 i 15, to bi ih koštalo i koštalo…. Na kraju krajeva vidi se na primeru drugih zemalja. Svojevremeno su SAD nudile zemljama, tamo pre 15 godina, stare F-16 za 1 dolar ali da plate remont i modernizaciju, izašla poprilična cifra.

St

@PSA
Hoces da kazes da je 30 T-72 i BRDM2 skuplje od 30 F-16?
Takodje mi ne znamo sta je sve od naoruzanja i u kojim kolicinama „poklonjeno“uz modernizaciju tih Migova i za koje pare.
Osim toga ovde ne pise sta aranzman podrazumeva.

PS

Ne, kažem upravo ono što sam rekao. Da su remont i modernizacija skupi. I da se porede babe i žabe jer ne znamo detalje ni jednog ni drugog ugovora.
Inače, naoružanje se u globalu ne poklanja već kupuje, te nema potrebe za navodnicima, niko nije ni tvrdio da je poklonjeno. I ono je prilično skupo. Zapadno više nego istočno ali svejedno skupo.

Sr

@Dragojlo @Stojko
Podsetiću vas da je Mađarska nedavno kupila 60 raketa AIM-120 po ceni od 230 miliona dolara! Remont, modernizacija, rezervni delovi i ozbiljan komplet naoružanja za 14 Migova(odnosno 11) su koštali manje.

Ovih hipotetičkih 338 možete slobnodno da pomnožite sa 4 koliko će ukupno sve koštati.

Br

Nisu 6 aviona za 230 miliona, vec sest aviona, plus modernizacija i remont 10 aviona, plus desetogodisnje odrzavanje tih deset aviona i naoruzanje, ukljucucjuci vodjene v-z i antiradarske rakete, kao i rakete duzeg dometa v-v…

Vl

PSA,
Stojko,
Remont i modernizacija naših Mig-ova je do sada toliko razglabana tema. Ali, hajde da ponovimo još jednom:
Letilice su dobijene na poklon. U cenu ulazi modernizacija, stok rezervnih delova za (mislim 5 godina upotrebe) i setovi naoružanja za svaki avion.
Dakle, naši avioni su donirani a za sav novac je plaćena modernizacija, rezervni delovi i naoružanje.
Za Argentinu važi sve isto i to je deo nekog narednog plaćanja, odnosno, navedena suma samo za avione. Verovatno će deo aviona da posluži za rezervne delove ali bi svakako nekoliko desetina njih moralo proći remont i modernizaciju uz kupovinu određenog stoka rezervnih delova i naoružanja.
Ne treba zaboraviti da su F16 vrlo zahtevni i po pitanju pista i hangara tako da i za to trebaju izdvojiti novac. Tu je još i obuka, alati za održavanje i simulatori tj. sve ono što prati uvođenje nove letilice u upotrebu.
LA je stvarno skup sport i ako su u pitanju stare letilice.

Le

@Srbofil

Tih 60 raketa skine 58 aviona tipa MiG-29

Sasvim OK cena

PS

@Leopold
U kom to crtanom? U čitavoj istoriji upotrebe iz sijaset ratova oborio 16 vazduhopolova.

Pa

@Leo
Kojih, tj cijih Mig-29?
Selo gori a baba se ce….

Sr

@Leopold
120 kad stanu jedan iza drugog, tako kaže Dwight Schrute.

П

Мислим да је свима јасно колико је сати.

Odgovori
Mi

Zavisi u kojoj si zoni 🙂

Mi

Naravno druze!
Cini mi se da je Argentina iskazala zelju da postane clan BRIKS-a? E, treba to lepo izminirati!
Pitanje: sta ce Argentincima F16 blok 10,15? Otprilike, to je danas kao da kupujes MiG29A iz 89- te godine.
Na Malvinima ( Britanci koriste naziv Foklandska ostrva) su stacionirani Britanski Eurofajteri. Argentincima realno treba nesto bar egal ili jace od toga. Britansko- Argentinski rat oko Malvina je imao jedno poluvreme, nastavak sledi.
Najbolje je da od Rusa kupe SU35, poslednjih, modernizovanih verzija. Znam, sada ce gomila eurofanatika da pomahnita i skoci sa svom zapadnom avijacijom i njenom neunistivoscu!
Cekam dan da ta zapadna avijacija pocne da pada sa neba Ukrajine! Zaboga, dajte Ukrajincima te Famozne F16, moze blok 10,15,30, ma 50, ma dajte i blok 70, samo da se vise sruse mitovi!
Pozdrav druze!

PS

@Mile Tranzicija
Preskočio si deo gde Argentina nema pare. Tako da nema ni istočnih boljih i skupljih aviona, kao što nema ni zapadnih (koje blokiraju Britanci, dodatno).
Danski su prošli MLU, tako da su bolji od originalnih blokova ali je pitanje da li će dobiti i to kvalitetnije naoružanje. To je glavno pitanje. Ako ostanu na Sidewinderu a ne dobiju AMRAAM moraće da se namuče da inače solidne avione dovedu na nivo koji im treba.

Mi

@Stojko
Није Миле прескочио да Аргентина нема паре. Мени се чини да си ти прескочио да Аргентина жели да постане чланица Брикса. Не постаје нека земља сиромашна због њених становника него због силејџиштва споља. Ако их прихвате и БРИКС они ће моћи да рачунају на најсавременије источне авионе. Док год се надају милостињи са запада у виду ф-16 то значи да им тај исти запад неће допустити да се помере са места.

Sr

@Mile Tranzicija
Serija tekstova u Politici, nešto lupetaju „Malvini“, bla bla, nije mi bilo jasno kakve to veze ima sa nama. Sada vidim. Šta vi uopšte znate o toj temi pa da imate „mišljenje“?

Na Foklandima ne žive Argentinci i nikada nisu živeli, niti ta ostrva u p**ki materini njima pripadaju, ona su daleko od Argentine koliko i Berlin od Srbije. Pokušali silom da ih zauzmu, ispušili. Posle je bio i referendum, niko nije glasao da želi u Argentinu, a i što bi? U Argentini minimalan 200 evra u Britaniji 1700.

Ništa ne žalim za južnoameričkim ustašama koje su čuvale Pavelića i kompaniju.

Pe

@Mile Tranzicija bas ste uporedili..
MiG-29A iz 1989 ima neuporedivo slabiji radar od F-16 iz 1982,
Mig-29 ima resurs motora 500 casova, a F-16 cak 18 puta duze (9000).
Uz to je F-16A visenamenski avion,a MiG-29 samo lovac za blisku borbu.
Kupiti F-16A iz 1982 je bolje od bilo kojeg MiG-29.
A ovde se govori o duboko unapredjenim avionima dovedenim do nivoa koji nikad ni jedan MiG ili Suhoj nije imao, osim u obecanjima za PR projekat Su-57

Bo

Petrovic Dusan
Blok 10 bolji od bilo kog MIG29?!?
Ocgledno je to tvoja zelja a ne stvarnost.

Jo

Srbofil,

Iako se donekle slazem sa tim sto si napisao, ti smatras da su ostrva predaleko od Argentine, a to sto su „pola sveta“ daleko od UK nije problem? 21. je vek, vreme kolonija je proslo, Francuzi u Maliju su najsveziji primer. Doci ce sve stvari na svoje mesto, pitanje je samo vremena.

PS

@Milutin
Kasno video poruku. Najveći deo siromaštva Argentine je zbog određenih njihovih sopstvenih odluka. Nije da nije bilo uticaja spolja npr. ozbiljne podrške SAD poslednjoj hunti ali oni su samostalno pantentirali hiperinflaicju dok je SFRJ još bila u životu…
Članstvo u Briksu nije srebrni metak, kao ni čanstvo u EU ili bilo gde. Ili sređuješ sopstveno dvorište ili ne. Kao i mi uostalom. U sred sankcija deda Avram prekinuo hiperinflaciju sa praktično nepostojećim rezervama, gde su svi mislili da je nemoguće. Podigao prihode običnih ljudi višestruko preko noći. Na realnoj bazi.. Kako? Pa, sredio svoje dvorište. Omogućio pravednu redistribuciju dohotka na sve. U sred najgorih sankcija ikada uvedenih nekoj državi.

Li

Eto uzora za nas! Situacija je ista, para nema . Najavimo kupnju kineskih lovaca i onda nam ameri uvale F -16 tako iz nekog lagera ili dio tih danskih za dzabalesku.12 komada dosta.

Odgovori
Vl

Da nam Ameri uvale F-16 pa da pevamo, ali tesko da ce se to desiti.

St

A sto bi smo mi kupovali avione za 300 miliona kad je veci posrednicki procenat za 3+ milijarde?
I ne bi lepo zvucalo mi kupujemo polovne avione, kao i Hrvatsko ratno zrakoplovtstvo, ipak mi moramo nove jer smo najjaca vojska na Balkanu po sajtu Globajfajerpauer.

Th

@Stojko
Najjaca do sadu u Regionu (Ex-Yugoslavia + Albanija). To sto se Srbija
celo vreme usporedjuje sa Hrvatskom su samo komplexi jednoga.
Zbog njega Srbija po svaku cenu mora nabavljat nove Rafale.

To bi bio jako dobar posao za Argentinu. Ta 32 F-16 Block 15 moglo bi
se verovatno modernizirat. Ostala 6 Block 10 za delove. Uz patrolna
P-3C je ta cena od oko 450 miliona dolara jako povoljna. Za usporedbu
Hrvatska placa za 12 polovna Rafala do sad 1,4 milijarde evra. Koliko
ce na kraju platiti verovatno ni sami ne znaju. Ni sta ce stvarno dobiti.
Tako su platili 3 miliona dolara za Mig-21 koji im je se za 300k dolara
nudilo. Ja verujem da su u sadasnjem stanju Danski F-16 Block 15 puno
bolji od buducih Hrvatskih Rafala.
Ja sam od pocetka bio protiv tog Rafala. Avion sa bogate i korumpirane
drzave. Franzusi verovatno ne mogu svatiti svoju srecu.

Th

@Thomas
U stvarnost su nova Kinesko-Pakistanska JF-17 puno bolja od starih aviona. U interesu Kinesa bi bilo da je kupac zadovoljan sa njihovim
avionima. To bi privlacilo i druge kupce koji nisu pod uticajem
Amerikanaca ili bar van NATOsaveza.

PS

@Thomas
Nije kompleks. Tom jednom je lakše da proda priču kad ga napadnu šta će nam avioni uopšte da upre prstom u vas i kaže eto i oni imaju. Drugo, F-16 nije dugoročno rešenje nizašta. Vama nudili Ameri još 2007. za dolar ali da platite remont i modernizaciju. Pobegli ste od te ponude glavom bez obzira. Rumunima i Poljacima je on samo korak ka F-35 i u tom smislu opravdan postupak, dok je Argentincima iznuđeno rešenje. Ne kupuje se tu samo F-16, morala bi kompletna preobuka i prenaoružavanje, to košta isto stotine miliona dolara (Argentina i sad leti bar nešto američkih vazduhoplova), za nešto što neće još nikoliko imati neku vrednost. I to pod uslovom da dobiješ opremu uz njega koja nešto vredi. Iračani ne mogu da ispale sa svojih 50+ blokova nijednu savremenu raketu, samo neke prepotopske (blokiran im radar softverski).

А

@Thomas

Po ko zna koji put, Rafal je istaknut kao favorit za budući lovac Srbije još 2012. godine, kada ste vi sanjali F-16. U prevodu, jedini koji ovde vide komplekse ste vi.

Tvrdnja da su danski F-16 bolji od daleko mlađih Rafala je upitna na previše nivoa. Em što su danski F-16 matoriji (što vuče veće troškove za održavanje), em postoji realna mogućnost da su ti zmajevi organičeni u pogledu pojedinih sposobnosti (slično polovnih norveških), kako bi im se omogućila što duža njihova upotreba.

Fe

@LingLi

Naravno, kupovina prepotpskih aviona kojima treba održavanje od bar 50-100 miliona $ po primerku u narednih 5 godina da bi posle godinu-dve uopšte mogli da se odvoje od piste u nekom procentu većem od 10-15%. Dil godine, nema šta. Uostalom, treba pitati Turke i Grke koliko ih ukupno imaju u letnom stanju.

@Sima

Borbene sposobnosti su od sekundarnog značaja kad se kupuje nešto za šta je potrebno imati ceo kompleks proizvodnje za rezervne delove. Neko je došao na ideju da se fabrikama u njegovoj državi pomogne da ostave što više otvorenih proizvodnih linija za rezervne delove. Uostalom, koliko ima samo rashodovanih MiG-21 po Srbiji? Ovo se svodi upotpunjavanje zbirke krševa novim tipom rashodovanih aviona. Kupiš nešto proizvedeno osamdesetih i devedesetih pa pravac u tehnički muzej.

Pe

@Feline Eto jednostavne racunice da je F-16 „krntija“.
Samo, u zapadnom svetu avijacije nije moguce da lete avioni koji nisu prosli temeljne preglede, i svaki deo je proveren.
Ti „krsevi“ ili „rashodovani avioni“ koje pominjet, ne bi dobili dozvolu ni za amaterski let, a posebno ne za sluzbu u nekoj vojsci.
Pored toga,F-16 od kad je izasao bio je simbol kvaliteta i pouzdanosti, na primer, rekordno kvalitetan motor, sa terminom izmedju remonta 9000 (devet hiljada casova) , dok ruski imaju oko 500 (pet stotina).
Preciznost izrade, to je.
Nema mesta sumnji da su ovo savrsene letelice, bar bolje od svega sto je ikad proizvodjeno van Amerike.

Vl

Thomas,
Mislim da vama u Hrvatskoj još nije došlo iz ….. u glavu da ništa nije završeno na Balkanu zato što Amerika i Britanija tako kažu.
Otuda i poređenja kojima vole da se bave obe strane.

Si

Колика је уопште борбена способност тих авиона ф 16 собзиром да су блок 10 и 15 ???

Odgovori
Ž

Sima

Сви дански Ф-16 су модернизовани, и одговарају Блоковима 50 и 52.

Si

Хвала на појашњењу .

Pe

@Sima Prvi model F-16A mogao je 1982 da doleti iz Izraela u Irak, nadje i bombarduje iracki nuklearni reaktor, i vrati se.
F-16 je 1982 u imao i rekordan broj casova koriscenja motora izmedju remonta „TBO“, do 9000, cuveni „Pratt & Whitney F100“ koji koristi i F-15.
Primera radi, MiG-29 ima TBO na 500 (pet stotina casova).
Kako se od 1982-2023 dogodila tehnoloska revolucija, i najveci ekonomski uspeh zapada , danasnji F-16 naucna fantastika u odnosu na taj iz 1982, koji je vec fenomenalan.

Ze

Amerika uvaljuje avione širom sveta stare 40 i više godina našminkane na nekakve blokove ,što najgore uvaljuje onima koji ni ne znaju da će ih uzeti 🙄To ti se zove trgovina ,ima u skladište sigurno još koje treba da nazivaju na više blokova i da uvale saveznicima !

Odgovori
Yr

Ponuda je jako povoljna finansijski i na prvi pogled odlična, i naravno da je razlog argentinsko flertovanje sa Briksom. Ono što je ogroman ograničavajući faktor je koje oružje dolazi uz njih. Ubeđen sam da nema ništa od Amrama i naprednog Z-V naoružanja i to ne zbog para već zbog blokade Britanaca i onda takva nabavka nema nikakvog smisla jer ti i takvi avioni ne mogu da urade osnovnu stvar a to je da omoguće Argentini da ugrozi Malvine i na taj način vrši pritisak da se taj sukob reši u njihovu korist jednog dana.
Pitanje je dana kada će pre svega Rusija da „vrati“ Britancima preko Argentine, nudeći im povoljne uslove za nabavku naprednog naoružanja. Su -35 bi bio pun pogodak uz nabavku dobrih protiv-brodskih raketa i manjih dobro naoružanih raketnih korveta.

Odgovori
Mi

Bravo!
Direktno u metu!
Malvini su oteti od Argentine, oko 700km od argentinske obale, ali su zato oko 6.000km daleko od Britanije!
Svet se ubrzano menja, hteli mi to da priznamo ili ne.
I Rimsko carstvo, najveca imperija tadasnjeg sveta nije propalo za jednu godinu.
I ova danasnja neokolonijalna imperija ce, nadam se, propasti, taj proces uveliko traje, potrebno je vreme!

Gl

Mile tranzicija
Nazalost anglosaksonci su istinski naslednici Eima,London je kao Rim nekada,engleski kao latinski Vojske Kanade i Australije su de faco sastavni deo UK vojske,a UK i dalje drzi glavni rec u SADu

Dj

Argentinska vojna diktatura je tamo vec jednom dobila po pičci, kada su pokusali da skrenu paznju sa domacih problema izazivajuci nepotreban rat za nebitna ostrva! Ovih dana bi prosli znacajno gore, svejedno da li sa f-16 ili bez njih jer bi se tamo suocili sa britanskim F-35B.

Ako vec hocete hejtovati UK onda izaberite nesto bolje, recimo Gibraltar ili Kipar, ovo sa Argentinom je zaista prejadno.

Fe

@Yraff

Naoružanje aviona je jedno (ko je lud da Argentini praktično poklanja svoje AIM-120C koje može da koristi na svom novom F-35), a još značajniji faktor rezervni delovi i održavanje: “novi” avioni proizvedeni pre samo 40 godina…

Yo

Ruske dalekometne v-v rakete i sada prekaljeni pvo – koji je i ranije važio za najbolji – mogu presudno uticati na njihovu ponudu i tražnju…
Puno država aplicira za BRICS, ali je kupovina oružja od Rusije za verovatno mnoge od njih problematičan zbog sankcija – a tu je i problem sa ekonomijom i lovom.
Brazil se opredelio za nove Gripene – i ne kriju zadovoljstvo. a ako se Argentina opredeli za kinesku tehniku, a Kinezi prednjače u izumima i inovacijama naprednih tehnologija – upaliće to neke alarme u Vašingtonu i Londonu jer Ameri se trenutno više grupišu u i oko Pacifika nego oko agresorske Rusije…
Kakogod, ne verujem da će pristati na američku ponudu ma koliko bila povoljna – jer se u BRICS trči najviše zarad spasenja od stranog uticaja, a to bez solidne ekonomije ne biva…

Vl

Yrraf,
Bravo za konstataciju…
U suštini svega čak i najmoderniji avion je samo platforma za naoružanje. Čak i stari Mig 29, Su 27 i Su 24 lansiraju Jdam i Storm Shadow…
Što se tiče Argentine, sigurno je da je neće (i da ih kupe) par desetina F16 zadržati dalje od Briks-a. Definitivno su im u perspektivi 2, 3 eskadrile novih Su 35 ili možda Su 30…

Vi

Slava Argentini! Nadam se da će sa F-16 da razbucaju na pola onaj južnoamerički ud od Čilea, izađu na Pacifik i vrate im milo za drago za izdaju ’82e.

Odgovori
Sh

Ud od Čilea već raspolaže sa 46 F-16MLU/C/D-Block 52. Plus ima i 18 modernizovanih F-5. I, za razliku od Argentine ima AWACS. Što se „izdaje“ tiče, pogledaj malo šta se dešavalo 1978. kod kanala Beagle.

Br

Nisu se ddobro pokazali. Uisten Patriot, Iris, groblje Bredlija i Leopardii, nisu bas u interesu zapadne vojne industrije. Pored toga zakazali su i Bajraktari, Himars i jdam, samo se StormShadow i antibaterijski radari za sada dobro drze. Ali i pored toga, par kilometara za 70 dana je premalo… Cilj je bio stici bar do mora, pa onda polako proterati Ruse sa Krima i istoka…

Odgovori
Da

Prodaja F-16 aviona iz Danske Argentini uopste ne ugrozava snabdevanje Ukrajine tim tipom aviona jer je odluceno u Senatu da ce se Ukrajini dostaviti avioni F-16 Block 52 posle nove godine.Zivim na relaciji Srbija-SAD i znam dosta pravih vesti i odluka sto se tice toga.F-16 Block 52 je veoma mocan avion sa jakim radarom,EW sistemima,ubacenim Link 16 i ostalim sredstvima koje ruski avioni nemaju.U principu,ukrajinsko vazduhoplovstvo ce dobiti F-16 Block 52 sa AIM-120D vazduh vazduh raketama za borbu van vizuelnog dometa koje imaju veliki domet a i ogromnu do sada upotrebu u dosadasnjim ratovima i sukobima gde se AIM-120D pokazala za najsmrtonosniju vazduh vazduh raketu.Mada,ne verujem da ce Ukrajinci ulaziti u velike i otvorene vazdusne bitke protiv ruskog vazduhoplovstva jer mogu biti meta ruske protiv vazdusne odbrane,kao sto su sada ruski avioni mete ukrajinskog PVO te ne lete iznad Ukrajine.Inace, F-16 Block 52 koji ce biti dostavljeni Ukrajini su iz Nacionalne garde nekoliko americkih saveznih drzava…

Odgovori
PS

Pa i Danski imaju sve to.

Vl

Daredevil,
I, ko će da leti na takvim avionima?

Pe

Zanimljiv je razlog zasto Argentini ne daju avione: uspeh argentinskih pilota tokom rata 1982, na Malvinima/Foklandima.
Argentinska RV je potopila Britanske brodove Sheffield, Coventry, Ardent, Antelope, Sir Galahad, Atlantic Conveyor i ostetili jos desetak avionima A4 i Dagger.
Cak je ministar vojni Velike Britanije priznao da su bilo jako vesti i hrabri:
„I think the Argentine pilots are showing great bravery, it would be foolish of me to say anything else“
John Nott, British Defence Minister
Poginulo je 55 argentinskih pilota,oboreno 75 argentinskih aviona i 25 helikoptera

Odgovori
Mi

Dusane,
Ti ocigledno dozivljavas erotski nadrazaj kada se pomene F16!
Ako, nije lose to da ti F16 bude fetis.
Dusane, znas li ko je Argentince ucio letenju? ADOLF GALAND-najmladji general Luftwafe, 104 vazdusne pobede.
Kakve je avione imala Argentina, bolje nije moglo!

Sh

@Mile Tranzicija: pa imali su vrlo savremene avione. Te 1982. A-4B su bili zapravo A-4P, modernizovani od strane Izraelaca, imali su Super Etendard, IAI Neshere i Mirage III EA. I nije ih učio samo Galand, učili ih i Francuzi, Ameri i Izraelci. I sami su proizvodili avione, koji su u svojoj klasi važili za najbolje (IA-58 Pucara). Sve što je citirao Dušan stoji.

Bo

Nemojte zaboraviti jednu bitnu stvar. Zapadni avioni starenjem dobijaju ograničenja u letelju, i sto se tice brzine i manevara pa i nosivosti. Kod istocnih takva ogranicenja ne postoje.

Odgovori
Pe

@Mile Tranzicija Ja volim avijaciju i kvalitetne masine.
Necete me videti u Yugu ili Ladi Niva, pre Audi ili BMW i td
Zato je logicno da sam fasciniran dobrom masinom kao sto su F-15, F-16, ili SR-71.
I naravno zgrozen vecinom sovjetske/ruske tehnike zbog istih razloga kao Yugo i td.

Vl

Petrovic Dusan,
Te bajke piši nekom drugom. Mi matori koji smo mnogo godina na ovom portalu pamtimo i tvoje oduševljenje i sa S300. A svako vozilo ima vreme i mesto za njegovu upotrebu. Kod mene u firmi su nekada davno pokušali ruske Uaz-e za zamene sa Land Rover-ima. I pokušaj se neslavno završio. U novie vreme su zbog euro normi ponovo pokušali da ih zamene za Toyota-ma i Isuzu-ima ali se opet desio isti scenario. Jednostavno, negde ne prolazi sjaj, luksuz i jak marketing već samo upotrebljivost proizvoda. I tako još uvek u određenim specijalističkim segmentima u 21 veku vladaju Uaz-i i Nive jer u realnoj eksplataciji ni jedan zapadni brend nema pandana koji može da im parira u svim segmentima.
I to nije sve. Mogao bi da pišem i o EŠ-u i njegovim zapadnim pandanima, ali o tome nekom drugom prilikom.

Pe

Nevezano za temu i Dusana, koliko citas Tango Six?

Pe

https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-zelenskiy-netherlands-push-boost-air-defences-2023-08-20/

Evo ga – samo Holandija daje do 42 F-16 Ukrajini, plus Danska nepoznat broj.

Da li cemo docekati i predaju Tomahawk raketa Ukrajini? Sve sto je bilo nezamislivo januara 2022 se dogadja.

Odgovori
Dj

Cekam komentare kako ce te avione leteti zapadni piloti, kako ce poletati sa aerodruma NATO pakta itd.

Mi

A kako ti zaisljas da ce Ukrajinci da lete i odrzavaju 50 doniranih F-16? Da li si ikad pratio kako su Poljaci prisli sa odrzavanjem svojih pedesetak F-16 prvih 5 godina od uvodjenja u upotrebu?
Ajd poslusaj cnn pa nas obavesti.

Dj

>> A kako ti zaisljas da ce Ukrajinci da lete i odrzavaju 50 doniranih F-16

Isto kao sto lansiraju HIMARS, gadjaju sa PHZ-2000, lansiraju Stormshadow i JDAMS, i tako dalje. Dakle sve to za sto su dezurni hejter, rusofili, defetisti itd. tvrdili da je nemoguce…

Pa

Moze sve moze, ako Djuka(ako P.D.) kaze onda je to tako zaista…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor