KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija u svoju flotu uvodi 3 Embraera, verovatno ih iznajmljuje dugoročno i uvodi kao četvrti tip letelice u flotu
Er Srbija uvodi Embraere koji će biti u potpunosti u standardnom liveryju kompanije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija u svoju flotu uvodi 3 Embraera, verovatno ih iznajmljuje dugoročno i uvodi kao četvrti tip letelice u flotu

Kako Tango Six saznaje, srpska nacionalna avio-kompanija, pored Embraera E-190 koji danas popodne stiže u flotu Er Srbije (SX-PTM), nabavlja još dva Embraera kojima će pojačati flotu tokom leta i koji će, za razliku od aviona koji stiže danas, doći u potpunosti obojeni u standardnu Er Srbijinu šemu bojenja (livery)

Kako saznajemo, avioni će biti iznajmljeni na duži vremenski period od grčke avio-kompanije Marathon Airlines. Letelice će prvobitno biti iznajmljene u „wet lease“ konceptu, odnosno sa posadama i radi se o jednom Embraeru E-190 i dva Embraera E-195. Kako saznajemo, drugi avion stiže u Beograd u julu a treći u avgustu.

Er Srbija nije htela da komentariše naša saznanja o ovoj značajnoj novini uvođenja novog tipa aviona koji, po svemu sudeći, može biti i dugoročno rešenje. To se može indirektno zaključiti prema našoj informaciji da će letelice biti u Er Srbijinoj šemi bojenja što nije praksa prilikom privremenog iznajmljivanja putničkih aviona. Dakle može se zaključiti da je u pitanju dugoročno rešenje za srpsku nacionalnu avio-kompaniju koja ovim može konačno pokriti jaz između ATR-ova koji imaju do 72 putnička sedišta i Erbasova od 180 do 144 putničkih sedišta

Prvi Embraer u delimično primenjenoj šemi bojenja sleteo je danas u Beograd / Foto: Er Srbija

Ukoliko kompanija planira da dugoročno iznajmljuje ovaj tip aviona, sledeći verovatan i logičan potez je da će, zbog manjih troškova, školovati svoje posade umesto iznajmljivanja tuđih.

Očigledno je da Er Srbija poslednjim potezima i saradnjom sa pomenutom grčkom kompanijom, uprkos mišljenjima sa društvenih mreža i pojedinih medija koji najavljuju ovo leto kao „labudovu pesmu“ i epski raspad svega, pokušava da pošalje signal da je putnički avio-saobraćaj maraton, a ne sprint.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

SX-PTM je upravo sleteo na LYBE :)

Odgovori
Pe

Bravo za Air Serbia -u !

Odgovori
Ve

Više aviona u vlasništvu ima Momtenegro nego Er Srbija , ups, Srbija nema ni jedan jedini! Sta su stručnjaci napravili od pokojnog JATa, raspad kompaniju

st

Ahm, a koliko putnika je prevezao u tekucoj godini Montenegro airlines? Koliki mu je profit? Starost flote? Mogu ovako jos hiljadu pitanja da Vam postavim i sasvim sam siguran da nece biti bolji Montenegro airlines u bilo kom mom postavljenom pitanju! Svako posluje na svoj nacin na koji misli da je ispravan i u to ne treba da zalazite jer verovatno nemate svoju aviokompaniju pa da mozete nekome da sudite i donosite zakljucke. Zavist i ljubomora… Pozdrav

Br

@Vesna
Air Serbia je imala dobit od 8.8 miliona bez subvencija za PSO letove, a sa troskovima koji oni proizvode. Takodje od prosle godine Air Serbia nema gubitak iznad visine kapitala

mi

@vesna Bolje izanjmiti dobre konje, nego imati copavo kljuse u vlasnistvu… Elem, pitanje vremena, kada ce ta liliputanska avio kompaniju, nestati iz orbite.

Ve

Zasto toliko mrznje prema jednoj maloj kompaniji kakva je AirMontenegro? Sta je sa vama u Srbiji,prije podne mrzite sebe a posle podne ostatak svijeta.AirMontenegro i bivsi Montenegroairlines su Air Srbiji dali logistiku za uvodjenje ovog tipa aviona u flotu.Zao mi je sto se ovaj posao nije napravio sa AirMontenegrom u svakom slucaju sa srecom Air Srbiji.

YP

@Vesko
Molim Vas da ne generalizujete stvari.

Mi

@Patar, šta je tu bravo? Da iznajme avion??? Valjda svaka ozbiljna aviokompanija ima svoju flotu. Oni koji rentiraju svoje avione lošim kompanijama kao Er Srbija lepe pare zarađuju jer su na čelu Er Srbije nesposobni ljudi. A videli smo to i u prošlu nedelju, kolaps su napravili.
Dakle umesto BRAVO treba napisati Uaaaaa Er Srbija!!!

PS

@Vesko
A gde vidiš mržnju? Neko napisao da je Air Montenegro bolji drugi da nije i sad tu negde vidiš mržnju?

@Mišo NS
Kolaps je katastrofa ali šta je problem sa iznajmljivanjem? O tome najviše pričali ljudi koji su 20-30 godina vodili JAT u svetlu budućnost i doveli ga do gašenja. Kad se uvodi nova linija jasno je da je isplativije iznajmiti avion dok se ne utvrdi isplativost iste. Ako radi radi ako ne radi nikom ništa, otkaže se zakup. Sigurno da srednjeročno i dugoročno gledano Air Srbija treba da ima svoju sopstvenu i to veliku flotu, ali ne vidim da je samo po sebi iznajmljivanje problem… Na kraju krajeva verovatno će na lizing i da kupuju kad budu kupovali.

Aq

Miso, mislim da nisi u tijeku s novcarskim trendovima.

Nijedna ozbiljna kompanija na ovom svijetu nema avione u svojem vlasnistvu.
Sve ti je to leasing……..

А

@Mišo NS

Прво Ер Србија има своју флоту. Друго, изнамљивање авиона на краћи до средњи период је изузетно логично решење, које примењују многобројне авио компаније, поготово у условима нестабилног тржишта као што је ово данашње.

Куповина сопствене флоте јесте дугорочно решење, али је оно изузетно велик залогај, поготово за мање компаније, с једне стране, док је с друге, чекање на доставу релативно дуго, те самим тим искључиво куповина авиона не може бити једини основ за експанзију компаније.

Ac

@AquaSila – Lepo si objasnio neke stvari… Danas to na Zapadu nazivaju „cirkularna ekonomija“, koja se temelji na tome da se što manje stvari kupuje, a što više iznajmljuje, jer se na taj način obezbeđuje veća privredna aktivnost. Danas na Zapadu većina kompanija ne poseduje fabričke zgrade, nego iste iznajmljuje i ne poseduje mašine, nego ih uzima na lizing. Na taj način, kompanija ne mora da uloži ogromna sredstva da bi pokrenula proizvodnju i ne izlaže se skoro nikakvom finansijskom riziku ako posao krene loše, jer tada kompanija samo ugasi fabriku i ništa ne gubi zato što ništa u fabrici i nije njihovo. Nakon gašenja fabrike, kompanija koja je vlasnik fabričke hale istu izdaje drugom zakupcu, a mašine preuzima banka koja ih zatim putem novog lizinga prosleđuje drugom korisniku. Istovremeno, fabričke hale i mašine tokom perioda svog izdavanja obezbeđuju obrtanje višestruko veće količine novca nego da su odmah kupljene, tako da to doprinosi znatno većoj ekonomskoj aktivnosti… Isto tako, na Zapadu većina ljudi ne poseduje nekretnine, nego ih iznajmljuje od korporacija, a ne kupuje ni automobile, nego ih uzima na lizing. Istina je da bi većina više volela da kupi nekretninu ili automobil, ali isto ne čine zbog jako nepovoljnih uslova, jer gotov novac za kupovinu nekretnine ili automobila nema skoro niko, a bankarski krediti se daju pod jako nepovoljnim uslovima… Situacija sa avio kompanijama je praktično identična i većina njih ne poseduje nijedan avion, nego ih iznajmljuje…

Is

Vesna ja sam počeo da radim u tom JAT_u a pre 40 godina i poznajem odlično kompletnu genezu priče. JAT su razbili oni predhodni „stručnjaci“. Prvo su ga rasparčali, pa onda rasprodali te delove nastale od JAT_a i pare strpali u svoje džepove. Da ovi sadašnji „stručnjaci“ nisu našli ko će da uđe u strateško partnerstvo i preuzme jako nepovoljan ugovor sa AirBUS_om odavno bi kompanija bila ugašena. I dan danas bi država plaćala te dugove. Kako su se Nemci i nadali, a i pisali su o tome: „da se čude koju su budalu ovi naši našli da ulaže u mrtvog konja i baca pare u bunar“. Oni su već trljali ruke da će Lufthansa da preuzme priču kao u Bugarskoj. Sve ovo lako možete i proveriti ako vas zanima istina i činjenice. Ili ste od onih koji čuju i govore samo ono što njima prija.

Sr

Imao sam priliku da letim sa ovim tipom aviona. Odlučan izbor. A220 je u poredjenju sa njim „lošiji“, manje prostran.

Odgovori
Ma

Takoder jucer letio s a220-300 (air baltic) i nije me nesto odusevio.
Drazi mi je bio let u e190 (klm).

To

Da, i ja sam sa A220 od Swiss, ali mi je nekako prebučan. Embraer mi se mnogo više dopada.

Al

Samo napred Air Serbia! Dogodine u Majamiju!

Odgovori
Si

odlazite iz Nisa sa vasim avionima i vratite nam letove i kompanije koji su od niskog aerodroma napravili mogucnost da svako moze da let jeftino a ne samo bogati

Br

Mi smo poznati po megalomaniji, 16 tipa oklopnih tockasa, 10 tipa oklopnih gusenicara sa inzinjerijom i OT, 3 mlazna aviona, 3 osnovna aviona, 3 teretna, 3 osnovna kalibra, 3 mitraljeza i 3 teska mitraljeza, 3 kalibra 30mm, po svemu ovome smo prvi u svetu, to niko nema. Sto ne bi i novi JAT imao cetiri tipa…

Odgovori
А

@Branko

Осим што 4 типа (тачније 5) дефинитивно није мегаломанија за националног превозника, који истовремено покрива различите врсте линије, те му требају и одговарајући авиони за те различите линије.

Ni

@Branko

Tri kalibra 30mm? Ajde ne lupetaj ziv bio.
Isto vazi i za ostalo sto si napisao.

Br

@Nikola

Praga, ruski top za Lazara kakav je izvezen u Jermeniju i kakav je planiran i za nas i Zastavin top 30mm za M-80. Svi imaju drugaciju duzinu, tacnije razliciti su.

Oklopna vozila tockasi: Milos, Lazar, BOV KIV, Mrap M-20, BOV-OT, Bov-1, BOV-M86, Hummer, Lenco Bearcat, BRDM2, BRDM-2MS, BTR-60, Praga (koristi se kao podrska pesadiji, Dingo i Lazanski koji stizu.
Tu sam pogresio, imamo 15 komada :)
Mada, postoji i M11 valjda, za zandarmeriju i izvozi se kao kiv za Nore, ali dobro, omanuo sam za jedan.

mitraljezi: 7.62*39, 7.62*51, 7.62*54

teski mitraljezi: ruski 12.7, americki M2 browning 12.7 i 14.5mm

transportni avioni An-26, C295, An-2

obicni avioni: utva, lasta, pajper

mlazni: mig, orao i galeb, do skoro ih je bilo cak 4 tipa

gusenicare prebroji sam, ja ti garantujem da ih ima desetak, ako se racuna izinjerija i transporteri i komandna vozila :)

O radarima da ne pricamo.

Na zalost sve je tacno i nije lepo vredjati ljude, narocito bez ikakve argumentacije :)
Ziv bio.

С

Е190 је врло удобан.

Odgovori
Br

Ko mercedes.

De

Leteo Embraerima Belavie Dok je postojala linija Minsk -Budimpešta-Beograd i obrnuto. Prilično tesan (visok sam 190cm) avion.

Odgovori
Ni

Da li Embraer moze koristiti KVO obzirom na nosivost piste u rulne staze?

Odgovori
Sr

Nisam neki fan poslovne prakse AS, pre svega zbog nedostatka komunikacije od strane države koji je zapravo cilj subvencija i šta želimo da postignemo sa nacionalnim avio prevoznikom(neka strategija da se predstavi, za bilo šta ne samo za AS), ne toliko sama kompanija kao kompanija(sa kojom rado letim kada sam u mogućnosti).

No, vidim da se pokrenula hajka u pojedinim medijima na AS samo zato što je „projekat vlasti“ i uopšte se ne prenosi objektivno, a komentarišu redovno direktori bivše kompanije koju su u grob oterali, to mi je tek bizarno. Nije sve što uradi ova vlast glupo i nije za svaku lošu država kriva.

Poslednja dva puta kada sam leteo sa AS, kasnili smo zbog stranih aerodroma. AS je funkcionisala dobro, usluga uvek dobra, Tesla(na stranu raskop) isto. Utisak aerodroma je popravila HJ MUPa koja je taj dan letela sa H145m, prvi put da ih vidim „u akciji“.

Mislim da je avion dobar izbor za short haul letove, ekonomičan je, moderan i bezbedan, da li je udoban videćemo. Svakako im fali aviona u floti, ne vidim u čemu je problem? Nadam se da ću leteti AS Ebmraerom nekad.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs