Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija u svoju flotu uvodi 3 Embraera, verovatno ih iznajmljuje dugoročno i uvodi kao četvrti tip letelice u flotu
Er Srbija uvodi Embraere koji će biti u potpunosti u standardnom liveryju kompanije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija u svoju flotu uvodi 3 Embraera, verovatno ih iznajmljuje dugoročno i uvodi kao četvrti tip letelice u flotu

Kako Tango Six saznaje, srpska nacionalna avio-kompanija, pored Embraera E-190 koji danas popodne stiže u flotu Er Srbije (SX-PTM), nabavlja još dva Embraera kojima će pojačati flotu tokom leta i koji će, za razliku od aviona koji stiže danas, doći u potpunosti obojeni u standardnu Er Srbijinu šemu bojenja (livery)

Kako saznajemo, avioni će biti iznajmljeni na duži vremenski period od grčke avio-kompanije Marathon Airlines. Letelice će prvobitno biti iznajmljene u „wet lease“ konceptu, odnosno sa posadama i radi se o jednom Embraeru E-190 i dva Embraera E-195. Kako saznajemo, drugi avion stiže u Beograd u julu a treći u avgustu.

Er Srbija nije htela da komentariše naša saznanja o ovoj značajnoj novini uvođenja novog tipa aviona koji, po svemu sudeći, može biti i dugoročno rešenje. To se može indirektno zaključiti prema našoj informaciji da će letelice biti u Er Srbijinoj šemi bojenja što nije praksa prilikom privremenog iznajmljivanja putničkih aviona. Dakle može se zaključiti da je u pitanju dugoročno rešenje za srpsku nacionalnu avio-kompaniju koja ovim može konačno pokriti jaz između ATR-ova koji imaju do 72 putnička sedišta i Erbasova od 180 do 144 putničkih sedišta

Prvi Embraer u delimično primenjenoj šemi bojenja sleteo je danas u Beograd / Foto: Er Srbija

Ukoliko kompanija planira da dugoročno iznajmljuje ovaj tip aviona, sledeći verovatan i logičan potez je da će, zbog manjih troškova, školovati svoje posade umesto iznajmljivanja tuđih.

Očigledno je da Er Srbija poslednjim potezima i saradnjom sa pomenutom grčkom kompanijom, uprkos mišljenjima sa društvenih mreža i pojedinih medija koji najavljuju ovo leto kao „labudovu pesmu“ i epski raspad svega, pokušava da pošalje signal da je putnički avio-saobraćaj maraton, a ne sprint.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

SX-PTM je upravo sleteo na LYBE :)

Odgovori
Pe

Bravo za Air Serbia -u !

Odgovori
Ve

Više aviona u vlasništvu ima Momtenegro nego Er Srbija , ups, Srbija nema ni jedan jedini! Sta su stručnjaci napravili od pokojnog JATa, raspad kompaniju

st

Ahm, a koliko putnika je prevezao u tekucoj godini Montenegro airlines? Koliki mu je profit? Starost flote? Mogu ovako jos hiljadu pitanja da Vam postavim i sasvim sam siguran da nece biti bolji Montenegro airlines u bilo kom mom postavljenom pitanju! Svako posluje na svoj nacin na koji misli da je ispravan i u to ne treba da zalazite jer verovatno nemate svoju aviokompaniju pa da mozete nekome da sudite i donosite zakljucke. Zavist i ljubomora… Pozdrav

Br

@Vesna
Air Serbia je imala dobit od 8.8 miliona bez subvencija za PSO letove, a sa troskovima koji oni proizvode. Takodje od prosle godine Air Serbia nema gubitak iznad visine kapitala

mi

@vesna Bolje izanjmiti dobre konje, nego imati copavo kljuse u vlasnistvu… Elem, pitanje vremena, kada ce ta liliputanska avio kompaniju, nestati iz orbite.

Ve

Zasto toliko mrznje prema jednoj maloj kompaniji kakva je AirMontenegro? Sta je sa vama u Srbiji,prije podne mrzite sebe a posle podne ostatak svijeta.AirMontenegro i bivsi Montenegroairlines su Air Srbiji dali logistiku za uvodjenje ovog tipa aviona u flotu.Zao mi je sto se ovaj posao nije napravio sa AirMontenegrom u svakom slucaju sa srecom Air Srbiji.

YP

@Vesko
Molim Vas da ne generalizujete stvari.

Mi

@Patar, šta je tu bravo? Da iznajme avion??? Valjda svaka ozbiljna aviokompanija ima svoju flotu. Oni koji rentiraju svoje avione lošim kompanijama kao Er Srbija lepe pare zarađuju jer su na čelu Er Srbije nesposobni ljudi. A videli smo to i u prošlu nedelju, kolaps su napravili.
Dakle umesto BRAVO treba napisati Uaaaaa Er Srbija!!!

PS

@Vesko
A gde vidiš mržnju? Neko napisao da je Air Montenegro bolji drugi da nije i sad tu negde vidiš mržnju?

@Mišo NS
Kolaps je katastrofa ali šta je problem sa iznajmljivanjem? O tome najviše pričali ljudi koji su 20-30 godina vodili JAT u svetlu budućnost i doveli ga do gašenja. Kad se uvodi nova linija jasno je da je isplativije iznajmiti avion dok se ne utvrdi isplativost iste. Ako radi radi ako ne radi nikom ništa, otkaže se zakup. Sigurno da srednjeročno i dugoročno gledano Air Srbija treba da ima svoju sopstvenu i to veliku flotu, ali ne vidim da je samo po sebi iznajmljivanje problem… Na kraju krajeva verovatno će na lizing i da kupuju kad budu kupovali.

Aq

Miso, mislim da nisi u tijeku s novcarskim trendovima.

Nijedna ozbiljna kompanija na ovom svijetu nema avione u svojem vlasnistvu.
Sve ti je to leasing……..

А

@Mišo NS

Прво Ер Србија има своју флоту. Друго, изнамљивање авиона на краћи до средњи период је изузетно логично решење, које примењују многобројне авио компаније, поготово у условима нестабилног тржишта као што је ово данашње.

Куповина сопствене флоте јесте дугорочно решење, али је оно изузетно велик залогај, поготово за мање компаније, с једне стране, док је с друге, чекање на доставу релативно дуго, те самим тим искључиво куповина авиона не може бити једини основ за експанзију компаније.

Ac

@AquaSila – Lepo si objasnio neke stvari… Danas to na Zapadu nazivaju „cirkularna ekonomija“, koja se temelji na tome da se što manje stvari kupuje, a što više iznajmljuje, jer se na taj način obezbeđuje veća privredna aktivnost. Danas na Zapadu većina kompanija ne poseduje fabričke zgrade, nego iste iznajmljuje i ne poseduje mašine, nego ih uzima na lizing. Na taj način, kompanija ne mora da uloži ogromna sredstva da bi pokrenula proizvodnju i ne izlaže se skoro nikakvom finansijskom riziku ako posao krene loše, jer tada kompanija samo ugasi fabriku i ništa ne gubi zato što ništa u fabrici i nije njihovo. Nakon gašenja fabrike, kompanija koja je vlasnik fabričke hale istu izdaje drugom zakupcu, a mašine preuzima banka koja ih zatim putem novog lizinga prosleđuje drugom korisniku. Istovremeno, fabričke hale i mašine tokom perioda svog izdavanja obezbeđuju obrtanje višestruko veće količine novca nego da su odmah kupljene, tako da to doprinosi znatno većoj ekonomskoj aktivnosti… Isto tako, na Zapadu većina ljudi ne poseduje nekretnine, nego ih iznajmljuje od korporacija, a ne kupuje ni automobile, nego ih uzima na lizing. Istina je da bi većina više volela da kupi nekretninu ili automobil, ali isto ne čine zbog jako nepovoljnih uslova, jer gotov novac za kupovinu nekretnine ili automobila nema skoro niko, a bankarski krediti se daju pod jako nepovoljnim uslovima… Situacija sa avio kompanijama je praktično identična i većina njih ne poseduje nijedan avion, nego ih iznajmljuje…

Is

Vesna ja sam počeo da radim u tom JAT_u a pre 40 godina i poznajem odlično kompletnu genezu priče. JAT su razbili oni predhodni „stručnjaci“. Prvo su ga rasparčali, pa onda rasprodali te delove nastale od JAT_a i pare strpali u svoje džepove. Da ovi sadašnji „stručnjaci“ nisu našli ko će da uđe u strateško partnerstvo i preuzme jako nepovoljan ugovor sa AirBUS_om odavno bi kompanija bila ugašena. I dan danas bi država plaćala te dugove. Kako su se Nemci i nadali, a i pisali su o tome: „da se čude koju su budalu ovi naši našli da ulaže u mrtvog konja i baca pare u bunar“. Oni su već trljali ruke da će Lufthansa da preuzme priču kao u Bugarskoj. Sve ovo lako možete i proveriti ako vas zanima istina i činjenice. Ili ste od onih koji čuju i govore samo ono što njima prija.

Sr

Imao sam priliku da letim sa ovim tipom aviona. Odlučan izbor. A220 je u poredjenju sa njim „lošiji“, manje prostran.

Odgovori
Ma

Takoder jucer letio s a220-300 (air baltic) i nije me nesto odusevio.
Drazi mi je bio let u e190 (klm).

To

Da, i ja sam sa A220 od Swiss, ali mi je nekako prebučan. Embraer mi se mnogo više dopada.

Al

Samo napred Air Serbia! Dogodine u Majamiju!

Odgovori
Si

odlazite iz Nisa sa vasim avionima i vratite nam letove i kompanije koji su od niskog aerodroma napravili mogucnost da svako moze da let jeftino a ne samo bogati

Br

Mi smo poznati po megalomaniji, 16 tipa oklopnih tockasa, 10 tipa oklopnih gusenicara sa inzinjerijom i OT, 3 mlazna aviona, 3 osnovna aviona, 3 teretna, 3 osnovna kalibra, 3 mitraljeza i 3 teska mitraljeza, 3 kalibra 30mm, po svemu ovome smo prvi u svetu, to niko nema. Sto ne bi i novi JAT imao cetiri tipa…

Odgovori
А

@Branko

Осим што 4 типа (тачније 5) дефинитивно није мегаломанија за националног превозника, који истовремено покрива различите врсте линије, те му требају и одговарајући авиони за те различите линије.

Ni

@Branko

Tri kalibra 30mm? Ajde ne lupetaj ziv bio.
Isto vazi i za ostalo sto si napisao.

Br

@Nikola

Praga, ruski top za Lazara kakav je izvezen u Jermeniju i kakav je planiran i za nas i Zastavin top 30mm za M-80. Svi imaju drugaciju duzinu, tacnije razliciti su.

Oklopna vozila tockasi: Milos, Lazar, BOV KIV, Mrap M-20, BOV-OT, Bov-1, BOV-M86, Hummer, Lenco Bearcat, BRDM2, BRDM-2MS, BTR-60, Praga (koristi se kao podrska pesadiji, Dingo i Lazanski koji stizu.
Tu sam pogresio, imamo 15 komada :)
Mada, postoji i M11 valjda, za zandarmeriju i izvozi se kao kiv za Nore, ali dobro, omanuo sam za jedan.

mitraljezi: 7.62*39, 7.62*51, 7.62*54

teski mitraljezi: ruski 12.7, americki M2 browning 12.7 i 14.5mm

transportni avioni An-26, C295, An-2

obicni avioni: utva, lasta, pajper

mlazni: mig, orao i galeb, do skoro ih je bilo cak 4 tipa

gusenicare prebroji sam, ja ti garantujem da ih ima desetak, ako se racuna izinjerija i transporteri i komandna vozila :)

O radarima da ne pricamo.

Na zalost sve je tacno i nije lepo vredjati ljude, narocito bez ikakve argumentacije :)
Ziv bio.

С

Е190 је врло удобан.

Odgovori
Br

Ko mercedes.

De

Leteo Embraerima Belavie Dok je postojala linija Minsk -Budimpešta-Beograd i obrnuto. Prilično tesan (visok sam 190cm) avion.

Odgovori
Ni

Da li Embraer moze koristiti KVO obzirom na nosivost piste u rulne staze?

Odgovori
Sr

Nisam neki fan poslovne prakse AS, pre svega zbog nedostatka komunikacije od strane države koji je zapravo cilj subvencija i šta želimo da postignemo sa nacionalnim avio prevoznikom(neka strategija da se predstavi, za bilo šta ne samo za AS), ne toliko sama kompanija kao kompanija(sa kojom rado letim kada sam u mogućnosti).

No, vidim da se pokrenula hajka u pojedinim medijima na AS samo zato što je „projekat vlasti“ i uopšte se ne prenosi objektivno, a komentarišu redovno direktori bivše kompanije koju su u grob oterali, to mi je tek bizarno. Nije sve što uradi ova vlast glupo i nije za svaku lošu država kriva.

Poslednja dva puta kada sam leteo sa AS, kasnili smo zbog stranih aerodroma. AS je funkcionisala dobro, usluga uvek dobra, Tesla(na stranu raskop) isto. Utisak aerodroma je popravila HJ MUPa koja je taj dan letela sa H145m, prvi put da ih vidim „u akciji“.

Mislim da je avion dobar izbor za short haul letove, ekonomičan je, moderan i bezbedan, da li je udoban videćemo. Svakako im fali aviona u floti, ne vidim u čemu je problem? Nadam se da ću leteti AS Ebmraerom nekad.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs