[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC
YU-APR je najluksuzniji Boing na YU registraciji još od 727 tipa i YU-AKD i YU-AKH koji su pri RV i PVO JNA bili deo takozvane "Žutićeve eskadrile" / Foto: Dan Raistrick

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

Kako je nedavno objavljeno u Službenom glasniku, kompanija Skybridge suspendovala je svoj AOC. Dok su druga dva, mnogo veća biz-jet igrača na Nikoli Tesli svoje sertifikate rutinski obnovili, Skybridge je odlučio da svoj (bar na period od godinu dana) zamrzne. Kako su iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva pojasnili za Tango Six, došlo je do promene jednog od uslova za izdavanje AOC-a – kompanija više ne poseduje avion u svom vlasništvu.

Skybridge je ponovo ušao u fokus domaćih vazduhoplovnih krugova kada su septembra prošle godine na „srpske table“ vratili Boing 737 koji je kao tip iz naše zemlje počeo da odlazi krajem 2021. godine. Kompanija je pod registracijom YU-APR registrovala Boing 737-700 i to u BBJ (Boeing Business Jet) verziji. Letelica je do prošlog septembra bila u vlasništvu ruskih poslovnih entiteta.

Na pitanje Tango Sixa, koji su razlozi što je operater suspendovao dozvolu, iz DCV-a su nam odgovorili da se radi o redovnoj godišnoj proceduri:

– Na osnovu  člana 83. st 2. zakona kojim je regulisan vazdušni saobraćaj propisana je obaveza Direktorata civilniog vazduhoplovstva Republike Srbije da, svake kalendarske godine, objavi u Službenom glasniku Republike Srbije spisak akata o izdavanju, suspenziji ili stavlјanju van snage operativnih dozvola. Postupajući po navedenoj obavezi Direktorat je u Službenom glasniku Republike Srbije početkom 2023. godine objavio listu akata za 2022. godinu.

YU-APR je nešto starija BBJ konverzija. Tango Six je imao priliku da u decembru u Dubaiju obiđe noviju konverziju -800 modela za kineskog vlasnika / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Operater „Skybridge International Balkan d.o.o.“ podneo je zahtev Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za suspenziju operativne dozvole na period od najviše 12 meseci. Operater je obrazložio razloge zbog kojih traži suspenziju operativne dozvole.

Članom 81. zakona kojim je regulisan vazdušni saobraćaj propisana je mogućnost suspenzije operativne dozvole, a u kome je navedeno da Direktorat suspenduje operativnu dozvolu ako avio-prevozilac prestane da ispunjava jedan od uslova koji su potrebni za izdavanje operativne dozvole. U ovom slučaju uslov koji avio-prevozilac više ne ispunjava je da poseduje jedan avion u vlasništvu ili avion uzet u zakup bez posade. Maksimalno trajanje suspenzije operativne dozvole iznosi najviše 12 meseci od trenutka stupanja na snagu rešenja kojim se suspenduje operativna dozvola.

Uzimajući u obzir zahtev operatera Direktorat je suspendovao operativu dozvolu na period od 12 meseci. – stoji u odgovoru DCV-a našem portalu.

Kako smo izvestili u februaru 2019. godine, Skybridge poseduje AOC još od 2017. godine. Na sertifikatu su imali registrovanu Cesnu 425 Konkvest YU-BTS i posebno zanimljiv, Čelindžer 350.

Za sada nije poznato da li kompanija sa svog AOC-a izbacuje Čelindžer ili BBJ.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Dovoljan je samo jedan pogledan na enterijer takvog konvertovanog aviona pa da se čovek ozbiljno razboli. Eh a kad bi običan čovek imao prilike da leti u takvoj mašini, verovatno bi morali da ga izbacuju napolje po sletanju… Hvala Petre na fotografiji unutrašnjosti aviona, ako može još koja bilo bi super.

Odgovori
Ma

To je slika iz kabine od kineskog BBJ, nema od APR

Th

@Markus1463
Zasto bi obican covek htjeo leteti u ovakom avionu ? To je samo za one koje ne znaju sta ce sa silnim paraman. Moze se leteti udobno i u linijskom avionu po malim cenaman.

Il

Sta je AOC?

Odgovori
Me

@Ilija
AOC – Air operator certificate

Odgovori
Fe

To je baš svaki Boing 737 Max koji se srušio imao.

pi

AOC nema avion, nije vezan za avion. AOC poseduje kompanija koja obavlja vazduhoplovnu delatnost. AOC sadrzi koje poslove moze da obavlja kompanija.

Bo

@Feline, dobar spin, svaka cast :) AOC je imao i svaki Suhoj SSJ, Airbus 320, ATR-72 …. kao i svaki drugi avion koji je ikada leteo. Ali cenim trud da se nesto normalno preokrene u nesto perverzno.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs