Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024
Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC
YU-APR je najluksuzniji Boing na YU registraciji još od 727 tipa i YU-AKD i YU-AKH koji su pri RV i PVO JNA bili deo takozvane "Žutićeve eskadrile" / Foto: Dan Raistrick

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

Kako je nedavno objavljeno u Službenom glasniku, kompanija Skybridge suspendovala je svoj AOC. Dok su druga dva, mnogo veća biz-jet igrača na Nikoli Tesli svoje sertifikate rutinski obnovili, Skybridge je odlučio da svoj (bar na period od godinu dana) zamrzne. Kako su iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva pojasnili za Tango Six, došlo je do promene jednog od uslova za izdavanje AOC-a – kompanija više ne poseduje avion u svom vlasništvu.

Skybridge je ponovo ušao u fokus domaćih vazduhoplovnih krugova kada su septembra prošle godine na „srpske table“ vratili Boing 737 koji je kao tip iz naše zemlje počeo da odlazi krajem 2021. godine. Kompanija je pod registracijom YU-APR registrovala Boing 737-700 i to u BBJ (Boeing Business Jet) verziji. Letelica je do prošlog septembra bila u vlasništvu ruskih poslovnih entiteta.

Na pitanje Tango Sixa, koji su razlozi što je operater suspendovao dozvolu, iz DCV-a su nam odgovorili da se radi o redovnoj godišnoj proceduri:

– Na osnovu  člana 83. st 2. zakona kojim je regulisan vazdušni saobraćaj propisana je obaveza Direktorata civilniog vazduhoplovstva Republike Srbije da, svake kalendarske godine, objavi u Službenom glasniku Republike Srbije spisak akata o izdavanju, suspenziji ili stavlјanju van snage operativnih dozvola. Postupajući po navedenoj obavezi Direktorat je u Službenom glasniku Republike Srbije početkom 2023. godine objavio listu akata za 2022. godinu.

YU-APR je nešto starija BBJ konverzija. Tango Six je imao priliku da u decembru u Dubaiju obiđe noviju konverziju -800 modela za kineskog vlasnika / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Operater „Skybridge International Balkan d.o.o.“ podneo je zahtev Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za suspenziju operativne dozvole na period od najviše 12 meseci. Operater je obrazložio razloge zbog kojih traži suspenziju operativne dozvole.

Članom 81. zakona kojim je regulisan vazdušni saobraćaj propisana je mogućnost suspenzije operativne dozvole, a u kome je navedeno da Direktorat suspenduje operativnu dozvolu ako avio-prevozilac prestane da ispunjava jedan od uslova koji su potrebni za izdavanje operativne dozvole. U ovom slučaju uslov koji avio-prevozilac više ne ispunjava je da poseduje jedan avion u vlasništvu ili avion uzet u zakup bez posade. Maksimalno trajanje suspenzije operativne dozvole iznosi najviše 12 meseci od trenutka stupanja na snagu rešenja kojim se suspenduje operativna dozvola.

Uzimajući u obzir zahtev operatera Direktorat je suspendovao operativu dozvolu na period od 12 meseci. – stoji u odgovoru DCV-a našem portalu.

Kako smo izvestili u februaru 2019. godine, Skybridge poseduje AOC još od 2017. godine. Na sertifikatu su imali registrovanu Cesnu 425 Konkvest YU-BTS i posebno zanimljiv, Čelindžer 350.

Za sada nije poznato da li kompanija sa svog AOC-a izbacuje Čelindžer ili BBJ.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Dovoljan je samo jedan pogledan na enterijer takvog konvertovanog aviona pa da se čovek ozbiljno razboli. Eh a kad bi običan čovek imao prilike da leti u takvoj mašini, verovatno bi morali da ga izbacuju napolje po sletanju… Hvala Petre na fotografiji unutrašnjosti aviona, ako može još koja bilo bi super.

Odgovori
Ma

To je slika iz kabine od kineskog BBJ, nema od APR

Th

@Markus1463
Zasto bi obican covek htjeo leteti u ovakom avionu ? To je samo za one koje ne znaju sta ce sa silnim paraman. Moze se leteti udobno i u linijskom avionu po malim cenaman.

Il

Sta je AOC?

Odgovori
Me

@Ilija
AOC – Air operator certificate

Odgovori
Fe

To je baš svaki Boing 737 Max koji se srušio imao.

pi

AOC nema avion, nije vezan za avion. AOC poseduje kompanija koja obavlja vazduhoplovnu delatnost. AOC sadrzi koje poslove moze da obavlja kompanija.

Bo

@Feline, dobar spin, svaka cast :) AOC je imao i svaki Suhoj SSJ, Airbus 320, ATR-72 …. kao i svaki drugi avion koji je ikada leteo. Ali cenim trud da se nesto normalno preokrene u nesto perverzno.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs