Kako je nedavno objavljeno u Službenom glasniku, kompanija Skybridge suspendovala je svoj AOC. Dok su druga dva, mnogo veća biz-jet igrača na Nikoli Tesli svoje sertifikate rutinski obnovili, Skybridge je odlučio da svoj (bar na period od godinu dana) zamrzne. Kako su iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva pojasnili za Tango Six, došlo je do promene jednog od uslova za izdavanje AOC-a – kompanija više ne poseduje avion u svom vlasništvu.
Skybridge je ponovo ušao u fokus domaćih vazduhoplovnih krugova kada su septembra prošle godine na „srpske table“ vratili Boing 737 koji je kao tip iz naše zemlje počeo da odlazi krajem 2021. godine. Kompanija je pod registracijom YU-APR registrovala Boing 737-700 i to u BBJ (Boeing Business Jet) verziji. Letelica je do prošlog septembra bila u vlasništvu ruskih poslovnih entiteta.
Na pitanje Tango Sixa, koji su razlozi što je operater suspendovao dozvolu, iz DCV-a su nam odgovorili da se radi o redovnoj godišnoj proceduri:
– Na osnovu člana 83. st 2. zakona kojim je regulisan vazdušni saobraćaj propisana je obaveza Direktorata civilniog vazduhoplovstva Republike Srbije da, svake kalendarske godine, objavi u Službenom glasniku Republike Srbije spisak akata o izdavanju, suspenziji ili stavlјanju van snage operativnih dozvola. Postupajući po navedenoj obavezi Direktorat je u Službenom glasniku Republike Srbije početkom 2023. godine objavio listu akata za 2022. godinu.

Operater „Skybridge International Balkan d.o.o.“ podneo je zahtev Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za suspenziju operativne dozvole na period od najviše 12 meseci. Operater je obrazložio razloge zbog kojih traži suspenziju operativne dozvole.
Članom 81. zakona kojim je regulisan vazdušni saobraćaj propisana je mogućnost suspenzije operativne dozvole, a u kome je navedeno da Direktorat suspenduje operativnu dozvolu ako avio-prevozilac prestane da ispunjava jedan od uslova koji su potrebni za izdavanje operativne dozvole. U ovom slučaju uslov koji avio-prevozilac više ne ispunjava je da poseduje jedan avion u vlasništvu ili avion uzet u zakup bez posade. Maksimalno trajanje suspenzije operativne dozvole iznosi najviše 12 meseci od trenutka stupanja na snagu rešenja kojim se suspenduje operativna dozvola.
Uzimajući u obzir zahtev operatera Direktorat je suspendovao operativu dozvolu na period od 12 meseci. – stoji u odgovoru DCV-a našem portalu.
Kako smo izvestili u februaru 2019. godine, Skybridge poseduje AOC još od 2017. godine. Na sertifikatu su imali registrovanu Cesnu 425 Konkvest YU-BTS i posebno zanimljiv, Čelindžer 350.
Za sada nije poznato da li kompanija sa svog AOC-a izbacuje Čelindžer ili BBJ.
Markus1463
Dovoljan je samo jedan pogledan na enterijer takvog konvertovanog aviona pa da se čovek ozbiljno razboli. Eh a kad bi običan čovek imao prilike da leti u takvoj mašini, verovatno bi morali da ga izbacuju napolje po sletanju… Hvala Petre na fotografiji unutrašnjosti aviona, ako može još koja bilo bi super.
Marko M
To je slika iz kabine od kineskog BBJ, nema od APR
Thomas
@Markus1463
Zasto bi obican covek htjeo leteti u ovakom avionu ? To je samo za one koje ne znaju sta ce sa silnim paraman. Moze se leteti udobno i u linijskom avionu po malim cenaman.
Ilija
Sta je AOC?
Mehaničar
@Ilija
AOC – Air operator certificate
Feline
To je baš svaki Boing 737 Max koji se srušio imao.
pixel
AOC nema avion, nije vezan za avion. AOC poseduje kompanija koja obavlja vazduhoplovnu delatnost. AOC sadrzi koje poslove moze da obavlja kompanija.
Boban
@Feline, dobar spin, svaka cast :) AOC je imao i svaki Suhoj SSJ, Airbus 320, ATR-72 …. kao i svaki drugi avion koji je ikada leteo. Ali cenim trud da se nesto normalno preokrene u nesto perverzno.