BEG airport status
Srpska modna influenserka iznajmila poslovne avione: Ko je Dunja, kako je Er Pinku napravila novu kategoriju klijenta i zbog čega je to toliko interesantno za domaće vazduhoplovstvo Sportisti, pevači, tajkuni a od juče i internet preduzetnice. Domaća biz jet avijacija dobila još jednu kategoriju klijenata / Foto: Er Pink

Srpska modna influenserka iznajmila poslovne avione: Ko je Dunja, kako je Er Pinku napravila novu kategoriju klijenta i zbog čega je to toliko interesantno za domaće vazduhoplovstvo

Broj i intenzitet zdravih, mladih i posledično skakutavih ženskih grudi koje sam morao da pregledam radi istraživanja teme za članak koji ćete upravo pročitati bio je priličan. Povod nije banalan i ni malo vulgaran. Reč je o jednoj od najinteresantnijih indirektnih promocija domaće vazduhoplovne (pop) kulture. Mlada, utegnuta, prelepa ženska tela su privid – zapravo je reč o trudu, poštenom radu, uspehu, modernom medijskom biznisu i na posletku praktičnoj upotrebi domaće vazduhoplovne industrije.

Kao najčitaniji specijalizovani sajt koji najduže i najstrastvenije prati i promoviše domaće vazduhoplovstvo, ne možemo a da vam ne ispričamo priču koja se juče dešavala u Insta storijima vaših sestri, devojaka ili supruga.

Dunja Jovanić jedna je od najpoznatijih, ako ne i najpoznatija, domaća modna influenserka, preduzetnica i internet pojava. Za nas koji nismo kompetentni u domenu modne industrije (kao muškarci tu smo većinom zbog bikinija) Dunja je interesantna po percepciji ličnog uspeha koji je dosegao visine sopstvenog modnog brenda za žene kao i zbog impresivnih metrika na društvenim mrežama.

Kao i većina pasivnih posmatrača iz korpusa koji nije Dunjina ciljna grupa, juče mi je sa oduševljenjem skrenuta pažnja da je Dunja, odnosno njen modni brend, odveo svoje drugarice na verovatno jednu od najinteresantnijih promotivnih ekskurzija skoro zabeleženih –  avionom. I to ne redovnim letom već poslovnim mlaznjakom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dunja Jovanic (@imfashionbabe)

Budući da se u internet (pop) kulturi „flexovanje“ biz jetovima veže za kriminalce, privredne tajkune sa izmišljenim pričama o prvom milionu, kripto prevarante i objektivno najpoštenije od svih – muzičke zvezde, mogućnost da samostvorena Instagram influenserka ode do Crne Gore poslovnim mlaznjakom interesantna nam je po više osnova.

Značaj za domaće vazduhoplovstvo

Bilo nam je potrebno nekoliko minuta istraživanja da rekonstruišemo da se radi o Cesni XLS+ domaće avio-kompanije Er Pink. Par dodatnih izvora i rekonstrukcija kasnije, došli smo i do činjenice da je eskurzija modnog brenda Bebe angažovala (verovatno iznajmila) ne jedan već dva Pinkova XLS-a.

Kad je reč o informaciji koja vas, razumljivo, najviše interesuje – ceni iznajmljivanja, nismo želeli ni nezvanično da dođemo do odgovora. Prvo što ih kompanija koja je operater letelica nikada ne bi dala ali i zato što možemo, veoma ugrubo, izneti spekulaciju cena koje su uobičajene za ovaj tip letelica i za ovu daljinu destinacije. Aproksimativan iznos je dovoljno ilustrativan za nivo izdatka. Imajući u vidu da su cene čartera poslovnih mlaznjaka znatno poskupele u poslednje dve godine, možemo pretpostaviti da iznajmljivanje jednog aviona nikako nije iznosilo manje od 5.000 evra.

Kao nekome ko je ceo život pokušavao da sam (bez tuđe pomoći i finansiranja) zaradi nešto na internetu, malo mi je skinuti kapu Dunji na poduhvatu kojim se, verovatno, upisala u novu kategoriju (ipak poštenih) preduzetnika koji su u stanju da iznajme poslovni mlaznjak.

Domaćim biz džet operaterima je svakako interesantno da su došli i do toga da organski, unutar Srbije, mogu proširiti svoju klijent bazu. Da se razumemo, Er Pink i drugi po veličini operater Prince Aviation svakako ne računaju na domaće klijente. Pre svega žive od onih inostranih, koji ni ne dotiču Srbiju. Ideja je da poslovni mlaznjak provede na zemlji što je moguće manje vremena i da se sopstvenim snagama i tradicijom poslovanja pozicionirate kod brokera koji vaš kapacitet rentaju do iznemoglosti i vrtoglavih iznosa. Nekada dominantno ultra-bogatim Rusima, danas i njima i svima koji bogato plaćaju, ne Instagram momente već veoma konkretne uštede vremena i rešenja protiv gužvi na aerodromima i nepouzdanosti redovnih prevozilaca („klasičnih“ avio-kompanija).

Za vreme Koronaklizme, kada ništa nije letelo, na beogradskom aerodromu se moglo videti koliko su domaći operateri biz jetova gotovo jednaki sa avio-kompanijama / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Tango Six već godinama izveštava o neverovatno vitalnom biz jet segmentu srpske generalne avijacije. Er Pink, na primer, trenutno u svojoj floti ima fascinantnih 19 aviona i zapošljava preko 100 pilota. Njihov konkurent Prince Aviation je manji (pet letelica) ali je i jedan od regionalno (verovatno i globalno) najbitnijih i MRO biznisa koji u sopstvenoj režiji obavlja radove, pa i modifikacije, na poslovnim mlaznjacima koji predstavljaju vrhunac vazduhoplovnog inženjeringa u ovom segmentu. Da ne pričamo o njihovoj kreativi i brizi za duh domaće avijacije koji je već legendaran. Dakle Srbija nema samo jednu impresivnu avio-kompaniju sa nekarakterističnim apetitima u odnosu na njenu veličinu već tri. Tu je i jedini regionalni privatni heli operater, ali da ne širimo.

…vratimo se na žene

Daljom Instagram forenzikom dolazimo do toga da je Bebe brend iznajmio i jahtu i da su nove kolekcije zaista vizuelno savršene. Uz ogradu da nismo kompetentni da analiziramo njihovu real-life primenu bez, verovatno izrazito laičkih, konsultacija sa ženskim polom.

Dužnost i zadovoljstvo Tango Sixa je da, kao nebrojano puta do sada, promoviše domaću avijaciju, istakne manje ili više poznate praktične primene ove fascinantne industrije i u ovom primeru skrene pažnju na nivoe leta na koje možete level-ofovati ako ste sposobni, kreativni i furate neku svoju priču. Baš kao Dunja.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Vaauuu, oduševljen sam. Veliki korak za srpsko vazduhoplovstvo, pinkovu industriju mudrosti il tako nekako.. Srozao si portal na ovako nešto, sta reći..

Odgovori
Pe

Reci!

Pa

Da ovo nije slučajno neka Internet „proševina“? Pošto iz moje vizure deluje malo nedovršeno…nema onog klasičnog „Udaj se za mene“ na kraju teksta? Ali „mlada“ ima poslednju reč….

Odgovori

Mozda je Porto Montengro platio let? Vidim da njih reklamira…

Odgovori
Sr

@Igor
Vrlo moguće. Čini mi se prošle godine sam čuo direktora nacionalne turističke organizacije Crne Gore kako Crna Gora prosto ima jako male smeštajne kapacitete i da će morati sve više da se orijentišu na „luksuzni turizam“ da bi maržom nadoknadili.

Ovo može biti deo te strategije. Biz džet, lux-life i te fore, a možda je samo gospođica htela da se pohvali, šta znam…

Op

Vidim Avioletov avion parkiran u travi. Par drugih su dijelimicno parkirani u travi (bar sa zadnjim iliti srednjim stajnim trapovima).
Zar to nije problem za izvuci avion / zdravo za stajni trap?

Odgovori
Xe

„posmatrača iz korpusa koji nije Dunjina ciljna grupa,“

„Dunjina“ – prisvojni pridev, se pise malim slovom. Ne brojim grasak samo zaista izgleda rogobatno…

Odgovori
Kr

Prisvojni pridevi sa -ov -ev i -in pišu se velikim slovom, a -ski -ški -čki sa malim.

Le

Dunja je u ovom slučaju lično ime, a ne voćka.

Čim samo dve privatne firme u Srbiji imaju ukupno 24 aviona za poslovne i privatne namene, tržište postoji i nek lete. Na sudovima je jednog dana da ispitaju vlasnike i/ili korisnike tih servisa, ne na nama.

Si

Leopold,
Vrlo lep odgovor.
Zaboravljamo da u svojoj floti imaju avione i za letove od +8h ( EMB i Falkon ).
Takođe zapošljavaju zajedno preko 100 pilota koji lete u saobraćaju. Obe kompanije imaju svoje servise u kojima radi veliki broj ljudi ( posebno se izdvaja Prince )
I na kraju, koliko sam upoznat, ciljno tržište su im strane brokerske firme i putnici. Domaći putnici im dođu na nivou statističke greške. Jedino mi se u celoj priči ne sviđa ime prve kompanije ( mada po APRu neko je uveliko izašao ili izlazi iz cele priče )

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mečka na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

Šta danas 2024-te godine možeš da sakriješ od satelita, dronova, kamera? I naravno sva transparentnost raznih dogovora o naoružanju, međunarodnih posmatrača itd.

11. Apr 2024.Pogledaj

Sunny Boy na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Sedamdesetih je YU kupila (civilne) avione, placala ih je sunkama. Bas me zanima da li cemo sad na isti nacin platiti avione. Doduse, sunki za izvoz vise nemao, ali moze i municija. Pogotovo sto se prica o nekoj dokapitalizaciji vojne industrije. Ili je mozda ta dokapitalizacija u stvari u vezi pomenutog pogona za naoruzavanja helikoptera,…

11. Apr 2024.Pogledaj

Mislav na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

NikolaD Treba, u Rafaleu je nemalo americkih komponenti.

11. Apr 2024.Pogledaj

Galeb G4 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Bulatovic Nebojsa Izuzetan avion Rafal, ali nije za male zemlje skromnih vojnih budžeta. Preskupo održavanje, preskup nalet, preskupo naoružanje. Za te novce se realno može modernizovati celokupna Kopnena vojska i PVO, a od toga bi dobar deo novca ostao u zemlji. Za naše potrebe M 346, FA 50, HF 17 ili evntualno J 10 C…

11. Apr 2024.Pogledaj