Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024
Ratno vazduhoplovstvo SAD odabralo Pipistrelov električni avion Velis Electro za program istraživanja efikasnijih aviona za osnovnu obuku
USAF će ispitivati operativne i trenažne mogućnosti aviona Velis Electro / Foto: Pipistrel

Ratno vazduhoplovstvo SAD odabralo Pipistrelov električni avion Velis Electro za program istraživanja efikasnijih aviona za osnovnu obuku

Slovenačka kompanija Pipistrel objavila je prošlog četvrtka da su AFWERK (Tehnološki direktorat istraživačke laboratorije ratnog vazduhoplovstva SAD) i kompanija Modern Technology Solutions, Inc. (MTSI) odabrali Pipistrel Velis Electroprvi električni avion na svetu sa sertifikatom tipa – koji će u okviru programa Agility Prime američkog ratnog vazduhoplovstva biti iznajmljen radi istraživanja operativne i trenažne upotrebljivosti letelice.

Iz Pipistrela podsećaju da je Agility Prime program RV SAD (USAF) iz oblasti vertikalnog transporta, u kome USAF u partnerstvu sa komercijalnom industrijom koja se bavi eVTOL (electric vertical takeoff and land) pokreće treću revoluciju u vazduhoplovstvu, obezbeđujući pristup avionima sa nultom emisijom štetnih gasova za različite namene, uključujući obuku i izvršavanje različitih zadataka.

Začrtnik praktične revolucije u pogonu lakih vazduhoplova, Pipistrelov Velis Electro / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Predsednik i izvršni direktor eAviation segmenta kompanije Textron (u čijem sastavu se nalazi Pipistrel) Krija Šort izjavila je da je odabir aviona Velis Electro od strane AFWERKS i MTSI značajna podrška Pipistrelu i da predstavlja sve veće prihvatanje vodećih organizacija ove oblasti tehnologije koja je još u nastajanju. Ona je dodala da vest označava i važnu prekretnicu na putu ka održivom letu i da su u kompaniji ponosni što imaju mogućnost da podrže program Agility Prime dok avion Velis ulazi u njegovu flotu.

Gabriel Masi, predsednik kompanije Pipistrel je tim povodom izjavio da je Velis Electro isplativa i održiva opcija za letačku obuku, da sa svojom zrelom konstrukcijom električnog motora, razvijenim u kompaniji Pipistrel, predvodi industriju u sprovođenju održivije obuke pilota i drugih misija.

Kako se još navodi, dva aviona Velis Electro će direktno obezbediti Pipistrelov distributer za Ameriku Lincoln Park Aviation.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Čestitke Slovencima za ovaj uspeh, evo dokaza da i geografski nevelika država može stvoriti nesto vrhunsko, kad se dobro radi-kao i „Rimac“ u Hrvatskoj.

Odgovori
Ho

Petrovic Dusan

Slažem se, tehnologija je danas širom dostupna (Panasonikova u oba slučaja) i lepo je videti kada se i „mali igrači“ uključe.

Al

Drago mi je što sam i ja jedan od „doprinosa“ razvoja firme Ivana Boscarola. Bilo je to još u ono vreme kada su drvene elise bile najpopularnije u Jugoslaviji. Bilo je u Ajdovščini TAKVIMČENJE MOTORNIH ZMAJARA JUGOSLAVIJE..,tada sam Ivano nosio 10 kom. elisa. Od tada je prošlo mnogo godina, a ni Jugoslavije više nema…,ali se ja još uvek ponosim što je Ivan bio zadovoljan mojim proizvodima. Ovom prilikom mu ČESTITAM NA OGROMNOM NAPRETKU U GRADNJI AVIONA…od kada su motorni zmajevi pomalo izašli iz mode…,

Ja

Lepo Slovenci su ako se ne varam vec prodali par stotina klipnih aviona Indiji,a sto se Amera tice proci ce isto kao i Srbija sa norom B-52.

Odgovori
fi

loša usporedba pipistrel je vrh u svom segmentu dok je nora poluproizvod…

Mi

@ film
Nora poluproizvod hahahah,idi begaj.

Yr

@film

Poluproizvod koji US Army poziva na svoj konkurs? Mora da se šalite?! Ajde nam objasnite koliko ste „proizvoda“ Vi razvili i izevzli u vrednosti preko 100 miliona evra? Žalosno je što smo društvo u kojem se tako olako i sa strašću pljuje po nečijem radu bez ikakvih argumenata. A Pipistrelu svaka čast. Nadajmo se da ih ne iskoriste samo da skinu tehnološka rešenja za svoje projekte.

fi

@ Miraz ,Yrraf suvremene samohodne haubice mogu ispaliti šest granata u minuti i to da svih šest pogodi isti cilj u isto vrijeme pomoću balističkog računala koristeći različita punjenja i putanje projektila…
budimo realni nora nije ni blizu toga…nora nakon svkog opaljenja spušta cijev radi punjenja,zato na netu nema neprekinute snimke di ispaljuje više projektila za redom…nora je jeftin poluproizvod koji kupuju oni koji nemaju za bolje,većinom afričke zemlje…

Mi

@film
Nemoj tako, Banglades i Kipar nisu Africke zemlje.

Ja

@film Gluplji komentar u zivotu nisam cuo raspitaj si si sta je poluproizvod.

Pa

film
To moze i gvozdika nasa, NORA je u samom svetskom vrhu, to i izvozni uspeh potvrdjuje. Koliko granata NORA ispaljuje u minutu?

Sr

@Yrrraf
Mala ispravka, SAD kao država odnosno ni jedna njihova institucija nisu pozvali Yugoimport da pošalju Noru, nego je privatna firma kontaktirala Yugoimport da preko njih konkurišu sa Norom na toj famoznoj probi na kojoj se po našim i njihovim izvorima pokazala vrhunski, a što i ne bi.

Čoveka koji komentariše da je, trenutno na tržištu, jedna jedina uspešna samohodna haubica točkaš „poluproizvod“ treba zaobići.

fi

ajde pokažite neprekinutu snimku na kojoj nora ispaljuje dva lil više projektila za redum…

Yr

Snimak postoji na netu, nije ništa posebno, posle ispaljena, cev se vraća u položaj za punjenje, napuni, opet vrati elevaciju ka cilju i opali ponovo. Uopšte nije sporno reći da autopunjač jeste takav i da je sporiji od Archera, ali reći da je zbog toga polu-prizvod je naprosto maliciozno i netačno. Po pitanju brzine paljbe nije svetski vrh. Sporija je od dve funkcionalne samohodne haubice točkaša koje su dostupne na tržištu. Ma mora da je polu-prizvod. Ali zato 5-6 drugih koje se još uvek pune ručno i ni u čemu drugom nisu ispred NORE su „proizvodi“?

Dj

>> Žalosno je što smo društvo u kojem se tako olako i sa strašću pljuje po nečijem radu

Kritika/komentar u vezi jednog proizvoda namenske industrije izaziva bes i preterane emotivne reakcije? Covece

Te se topcuge razvijaju nekih 50+ godina i niko ne zna koliko je sredstava potroseno na tu pricu. Namenska je industrija kod nas na nivou prvog svetskog rata, sta ja imam biti na to ponosan ja radim sa tehnologijama iz 21. veka.

Odgovori
Lo

Ako se ne varam,ameri su kupili Pipistrel

Odgovori
Pe

Kad?

Pe

Vidi stvarno 😇

vo

U aprilu prosle godine. Kupio ih je Textron

Yr

@film

Brzina paljbe apsolutno nije imperativ kod savremenih haubica. Bilo bi bolje da može da isplajuje 6 zrna u minuti ali nije presudno. Nora ispaljuje 4 zrna u minuti a neke druge haubice 6. I Nora može da izvede MRSI sa 4 zrna i ima „balističko računalo“ i INS. Osim Nore, samo švedski Arčer ima automatski punjač, tako da toliko o „naprednosti“ konkurencije. Toliko su napredni da imaju „ložača“ u 21. veku. Automatski punjač ima ograničenje da puni samo na određenoj elevaciji, ali to samo redukuje brzinu paljbe i ni na koji drugi način ne utiče negativno na performanse haubice. Da ne napominjemo da je brzina od 6 zrna teoretska jer se zbog pregrevanja cevi takva brzina paljbe ne može dugo održati iako je punjač ili Pera ložač sposoban da teoretski ubaci 6 zrna u minuti. Pritom varijanta MSG-25 rešava i to sa novim rotacionim punjačem. Uz novu barutnu komoru od 25l je sami vrh u svetu. A na sve to u razvoju je i varijanta sa dužinom cevi od 58 kalibara. Bukvalno je jedna od najzrelijih i najautomatizovanijih haubica 155mm na tržištu. A i dobro je znati da je Kipar aftička zemlja, a razmatrala ju je ozbiljno još jedna afrička zemlja koja nema para za bolje, zove se SAD.

mi

@Yrraf ono kad otvoriš na netu i piše ZUZANA, Panzerhaubitze 2000 svi kutovi elevacije i položaj kupole,K-9Thunder, AHS Krab , Paladin,Sholef samo neke od haubica sa automatskim punjačem i večina njih ispaljuje 9 zrna u minuti.

Yr

@MikeV

Ono kad pričamo o haubicama točkašima a ti navedeš sve gusenične haubice koje su višestruko skuplje i pored njih ubaciš jednu jedinu Zuzanu koja ima cev 45 kalibara. Nora je jedna od najboljih samohodnih haubica točkaša i to smo jedino i tvrdili, lak ne ni to nego da je debilnost nazvati je polu-prizvodom prosto.

PS

@mikeV
Kipar ima Zuzane pa ipak kupuje Nore… A koliko je tih 9 zrna realno videlo se u Ukrajini kod dosta njih.

Pa

Što nisu izbrali Lastu ?

Odgovori
PS

Zato što ne ide na struju. Pipistrel je jedan od pionira električne avijacije. Bio sam sumnjičav u početku. Priznajem. Veliki je to zalogaj.

fi

@Yrraf kipar je otok od milion stanovnika i nema za bolje… a to da su SAD razmatrale kupnju nore su priče za malu djecu…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor