„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024
Sin stradalog pilota prodaje proizvodnju ultra-lake letelice Eskval
Dokumentacija i delovi za proizvodnju Eskvala su na prodaju. VM-1C na Lisičjem Jarku 2012. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Sin stradalog pilota prodaje proizvodnju ultra-lake letelice Eskval

Kako je juče saopštio Stevan Arsić, sin poginulog pilota i vlasnika proizvodnje ultra-lakih letelica Eskval (Esqual) Aleksandra Arsića, proizvodnja ovih letelica je sada na prodaju.

Arsićev otac i vlasnik brenda Eskval poginuo je u svojoj letelici VM-1C 10. avgusta prošle godine, kako je Tango Six tada prvi javio. Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju objavio je petnaest dana kasnije preliminarni izveštaj, odnosno „Obaveštenje o početku istrage udesa“.

Eskval je visokoperformansna ultra-laka letelica čiji je inženjerski i proizvodni projekat Arsić otkupio od grupe inženjera iz Španije. Globalno ih je proizvedeno oko 20 primeraka. Nakon otpočinjanja proizvodnje u Srbiji izrađeno je ne više od 5 letelica. Letelice su proizdođene u kitu (segmentima koje kupac sam sastavlja), ne serijski.

Eskval u letu 2012. godine / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kompanija Aero East, kako je o tome 2017. godine pisao Tango Six, pomagala je u promociji i prodaji Eskvala pa su tako ove dve srpske proizvodnje te godine zajedno nastupile na najvećem evropskom sajmu generalne avijacije u Fridrišhafenu.

Kako je navedeno u saopštenju Arsića, prava na proizvodnju Eskvala su na prodaju. To uključuje kalupe za izlivanje kompozita za skoro sve delove (krila, trup, zakrilca i druge), uputstva za proizvodnju, kompozitne materijale, kao i sve delove potrebne za proizvodnju letelice.

Svi zainteresovani mogu pisati Stevanu Arsiću na mail: stevan@arsi.se

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ja

Tuzno

Odgovori
De

Roditelji rade i razrade posao i deci sve serviraju na zlatnom poslužavniku.Po smrti roditelja ta deca sve rasprodaju,uvek.

Sa

@Debeli šef

Da li bi ti mogao da nastaviš da praviš nešto u čemu ti je otac poginuo? Ne razmišljaš o traumi tog čoveka, možda ne može više avion na slici da vidi, znam da ja ne bih.

Bo

Esqual je nažalost na isti način napustio Španiju…Hrabri Arsić je otkupio projekat posle tragične pogibije konstruktora letelice u padu prototipa. Sada je i on nastradao. Bolje je da se ovaj avion ostavi u istorijski arhiv… razvijali su ga ljudi koji nisu na visini zadatka… reč je o kompozitnim avionu, a tehnologiju gradnje kompozitnih aviona u Evropi zna mali broj firmi…traži dobro osmišljenu tehnologiju, veliku pedantnost, poštovanje procedura i disciplinu. Nisam siguran da je Balkan mesto za to. Pozdrav OH

Odgovori
ra

90ih su naši renomirani konstruktori imali slične vizije sa UL avijacijom ali i malo znanja na tom polju a ishod je isto bio tragičan!!!

ra

Izuzev aviona SILA sve ostale ultralake letelice koje su razvijane kod nas su prošle neslavno 90ih firma Panaero sa avionom Leptir pa onda STERNA VLA čiji avion nikako da poleti i na kraju ova tragedija, izgleda da nismo baš toliko vazduhoplovna zemlja koliko se predstavljam!!!

ra

Izuzev aviona SILA sve ostale ultralake letelice koje su razvijane kod nas su prošle neslavno 90ih firma Panaero sa avionom Leptir pa onda STERNA VLA čiji avion nikako da poleti i na kraju ova tragedija, izgleda da nismo baš toliko vazduhoplovna zemlja koliko se predstavljamo!!!

Dj

>> Hrabri Arsić je otkupio projekat posle tragične pogibije konstruktora letelice u padu prototipa. Sada je i on nastradao.

Kakav horor. Kapiram da kupci stoje u redu da nastave tradiciju…

Al

Moramo razumeti da u vazduhoplovstvu izuzetno značajnu ulogu ima pridržavanje propisa i poštovanje protokola i standardnih procedura.
Od faze projektovanja novog aviona, preko proizvodnje prototipa, ispitivanja prototipa (1 do 4 aviona GA) i serijske proizvodnje dokazano bezbednog aviona, postoji već razrađen put (bar u EASA ambijentu), koji je u potpunosti definisan i kristalno jasan kompetentnim pojedincima.
U našim uslovima i kod manjih proizvođaća aviona, česta su skraćivanja i improvizacije „razvoja i ispitivanja“, koja za posledicu imaju loš krajni kvalitet.
Da bi ovaj proces bio ostvariv neophodno je prisustvo kompetentnih pojedinaca iz oblasti projektovanja, proizvodnje i ispitivanja. Ova kompetentnost pojedinaca se dokazuje pomoću „dokazivog iskustva“ i posedovanja ovlašćenja koja mogu da se steknu samo na nekoliko mesta u Europi i u Svetu. Na žalost ova se činjenica prenebreguje u našoj zemlji i ne pridaje joj se odgovarajući značaj.
Neretko zemaljska i letna ispitivanja kod nas rade pojedinci koji nisu stekli kvalifikacije prepoznatljive u EASA ili ICAO okruženju. To, u krajnjem, umanjuje i završnu snagu krajnjeg proizvoda i njegovu „probojnost“ na tržištu. Krajnji rezultat je onda niža cena primerka aviona, postignut kvalitet i nemogućnost garantovanja bezbednosti korišćenja istog u svim letnim uslovima koji mogu da zadese avion i u kojima se on može naći namerno ili nenamerno.
Neretko faza Ispitivanja aviona traje i nakon završetka, tokom same eksploatacije aviona. Korisnik je na neki način ujedno i probni pilot.
U potpunosti mi je poznat stvarni domet ovog aviona, njegove performanse i postignuti kvaliteti leta. Nesumnjivo je to dobar avion i potpuno dorastao sličnim avionima ove kategorije (avion težine do 600 kg). U potpunosti može da se meri i po ničemu ne zaostaje od aviona Eurostar ili Piper SportCruiser, na koje svojim dizajnom i podseća.
Improvizacije u sistemu komandi i izmene rađene neposredno pre udesa, nažalost su imale za posledicu nemili događaj koji je zaustavio njegovu proizvodnju u našoj zemlji. To svakako ne treba da zaustavi budućnost i daljni razvoj ovog, potencijalno dobrog, aviona.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs