[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025
Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu
Naprodavaniji u 2023. godini, putnički EMB195-E2 na sajmu Le Burže 2019 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

Brazilski proizvođač aviona Embraer objavio je danas svoje poslovne rezultate za četvrti kvartal 2023. godine, istovremeno i za kompletnu prošlu godinu. U izveštaju se nalaze brojevi koji se odnose kako na isporučene i naručene letelice, tako i na finanijske rezultate. Pored toga, iznesene su i projekcije za ovu godinu.

U 2023. godini Embraer je isporučio 181 avion, od toga 64 putničkih, 115 poslovnih (74 lakih i 41 srednji) i dva vojna (u pitanju su transporteri C-390). Od toga je u četvrtom kvartalu isporučeno najviše aviona, 25 putničkih, 49 poslovnih (30 lakih i 19 srednji) i jedan vojni (C-390).

Kompanija je u prošloj godini zaradila 350 miliona dolara (adjusted EBIT), na osnovu prihoda od preko 5 milijardi dolara.

Najrpodavaniji Embraerov poslovni avion u 2023. godini – Phenom 300 / Foto: Embraer

Broj isporučenih aviona je u odnosu na prethodnu godinu porastao za 13 posto, u 2022. ih je bilo isporučeno 160. Napomenuto je da se kompanija i dalje suočava sa problemima u lancu snabdevanja što je negativno uticalo na rezultate u 2023. godini. Međutim, i pored toga, vrednost ukupnih narudžbina je na kraju prošle godine iznosio 18,7 milijardi američkih dolara (povećanje u odnosu na 2022. od 1,2 milijarde), što je najveći iznos u poslednjih 6 godina.

Takođe se navodi da postoje obezbeđi poslovi održavanja i usluga u vrednosti od 3,1 milijarde dolara, što je najviše ikada zabeleženo. Osim toga interesantno je da broj primljenih porudžbina i onoga što je isporučeno i naplaćeno, što se tiče poslovne i komercijalne avijacije dostigao odnos 1 : 1.

Prihodi u 4. kvartalu 2023. godine su iznosili 1,975 milijardi dolara, ukupno u 2023. godini 5,269 milijardi dolara što je 16 procenata više nego u 2022. godini. Sve poslovne jedinice su imale dvocifreni rast prihoda i obima posla u odnosu na isti period prethodne godine. Vojni sektor je zabeležio rast od 25% (516 miliona dolara), zatim komercijalna avijacija za 20% (1,847 milijardi dolara), poslovna avijacija za 13 posto (1,408 milijardi dolara), a usluge i podrška 12 procenata (1,418 milijardi dolara).

Prošle godine sedmi korisnik vojnog transportera C-390 postala je Južna Koreja / Foto: Živojin Banković, Tango Six

U poslovnoj avijaciji se navodi da je najviše isporučivan model Phenom 300, kod putničkih aviona isporučeno je 25 E175, jedan E190E-2 i 38 E195E-2. Što se tiče vojne avijacije ističe se da je Portugaliji isporučen jedan C-390, kao i da je ovaj tip aviona pobedio u programu nabavke LTA (Large Transport Aircraft) za ratno vazduhoplovstvo Južne Koreje koje je postalo sedmi svetski korisnik C-390.

Sa saudijskom kompanijom SAMI potpisan je memorandum o razumevanju koji se pre svega odnosi na promociju ovog aviona kao i podršci moguće isporuke saudijskom ministarstvu odbrane. Slično je urađeno i u Evropi, sa holandskom odbrambenom industrijom NIDV (Netherlands Industries for Defence & Security) potpisan je takođe memorandum o razumevanju sa ciljem zajedničkog istraživanja mogućnosti u skladu sa strategijom holandske odbrambene industrije, sa primarnim fokusom na avion C-390 koji je Holandija već naručila, ali i na laki jurišni A-29N Super Tucano.

Smernice za 2024 su da se za komercijalnu avijaciju isporuči između 72 i 80 aviona, a za poslovnu između 125 i 135 aviona. Takođe je plan da ukupni prihodi kompanije budu u rasponu od 6 do 6,4 milijarde dolara, prilagođena marža operativne dobiti između 6,5% i 7,5% (prosečno je to u 2023. bilo 6,6 %) i prilagođeni godišnji slobodni novčani tok od 220 miliona dolara ili više.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Mozda nisu nivo Boinga i Airbusa, ali nisu za potcenjivanje.

Odgovori
Ju

Trenutni nivo Boinga bolje da ni ne pokušavaju da dostignu…

Ne

Kako kompanije koje proizvode civilne avione mogu da izbacuju stotine aviona godisnje, a ove sto proizvode vojne tek 12, 24, tako nesto sitno. U cemu je stvar?

Odgovori
PS

Komplikovano, skupo, a i pravis fabriku spram potraznje koja je u vojnoj sferi daleko manja nego u civilnoj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor