Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024
Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu
Naprodavaniji u 2023. godini, putnički EMB195-E2 na sajmu Le Burže 2019 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

Brazilski proizvođač aviona Embraer objavio je danas svoje poslovne rezultate za četvrti kvartal 2023. godine, istovremeno i za kompletnu prošlu godinu. U izveštaju se nalaze brojevi koji se odnose kako na isporučene i naručene letelice, tako i na finanijske rezultate. Pored toga, iznesene su i projekcije za ovu godinu.

U 2023. godini Embraer je isporučio 181 avion, od toga 64 putničkih, 115 poslovnih (74 lakih i 41 srednji) i dva vojna (u pitanju su transporteri C-390). Od toga je u četvrtom kvartalu isporučeno najviše aviona, 25 putničkih, 49 poslovnih (30 lakih i 19 srednji) i jedan vojni (C-390).

Kompanija je u prošloj godini zaradila 350 miliona dolara (adjusted EBIT), na osnovu prihoda od preko 5 milijardi dolara.

Najrpodavaniji Embraerov poslovni avion u 2023. godini – Phenom 300 / Foto: Embraer

Broj isporučenih aviona je u odnosu na prethodnu godinu porastao za 13 posto, u 2022. ih je bilo isporučeno 160. Napomenuto je da se kompanija i dalje suočava sa problemima u lancu snabdevanja što je negativno uticalo na rezultate u 2023. godini. Međutim, i pored toga, vrednost ukupnih narudžbina je na kraju prošle godine iznosio 18,7 milijardi američkih dolara (povećanje u odnosu na 2022. od 1,2 milijarde), što je najveći iznos u poslednjih 6 godina.

Takođe se navodi da postoje obezbeđi poslovi održavanja i usluga u vrednosti od 3,1 milijarde dolara, što je najviše ikada zabeleženo. Osim toga interesantno je da broj primljenih porudžbina i onoga što je isporučeno i naplaćeno, što se tiče poslovne i komercijalne avijacije dostigao odnos 1 : 1.

Prihodi u 4. kvartalu 2023. godine su iznosili 1,975 milijardi dolara, ukupno u 2023. godini 5,269 milijardi dolara što je 16 procenata više nego u 2022. godini. Sve poslovne jedinice su imale dvocifreni rast prihoda i obima posla u odnosu na isti period prethodne godine. Vojni sektor je zabeležio rast od 25% (516 miliona dolara), zatim komercijalna avijacija za 20% (1,847 milijardi dolara), poslovna avijacija za 13 posto (1,408 milijardi dolara), a usluge i podrška 12 procenata (1,418 milijardi dolara).

Prošle godine sedmi korisnik vojnog transportera C-390 postala je Južna Koreja / Foto: Živojin Banković, Tango Six

U poslovnoj avijaciji se navodi da je najviše isporučivan model Phenom 300, kod putničkih aviona isporučeno je 25 E175, jedan E190E-2 i 38 E195E-2. Što se tiče vojne avijacije ističe se da je Portugaliji isporučen jedan C-390, kao i da je ovaj tip aviona pobedio u programu nabavke LTA (Large Transport Aircraft) za ratno vazduhoplovstvo Južne Koreje koje je postalo sedmi svetski korisnik C-390.

Sa saudijskom kompanijom SAMI potpisan je memorandum o razumevanju koji se pre svega odnosi na promociju ovog aviona kao i podršci moguće isporuke saudijskom ministarstvu odbrane. Slično je urađeno i u Evropi, sa holandskom odbrambenom industrijom NIDV (Netherlands Industries for Defence & Security) potpisan je takođe memorandum o razumevanju sa ciljem zajedničkog istraživanja mogućnosti u skladu sa strategijom holandske odbrambene industrije, sa primarnim fokusom na avion C-390 koji je Holandija već naručila, ali i na laki jurišni A-29N Super Tucano.

Smernice za 2024 su da se za komercijalnu avijaciju isporuči između 72 i 80 aviona, a za poslovnu između 125 i 135 aviona. Takođe je plan da ukupni prihodi kompanije budu u rasponu od 6 do 6,4 milijarde dolara, prilagođena marža operativne dobiti između 6,5% i 7,5% (prosečno je to u 2023. bilo 6,6 %) i prilagođeni godišnji slobodni novčani tok od 220 miliona dolara ili više.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Mozda nisu nivo Boinga i Airbusa, ali nisu za potcenjivanje.

Odgovori
Ju

Trenutni nivo Boinga bolje da ni ne pokušavaju da dostignu…

Ne

Kako kompanije koje proizvode civilne avione mogu da izbacuju stotine aviona godisnje, a ove sto proizvode vojne tek 12, 24, tako nesto sitno. U cemu je stvar?

Odgovori
PS

Komplikovano, skupo, a i pravis fabriku spram potraznje koja je u vojnoj sferi daleko manja nego u civilnoj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor