KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024
Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu
Naprodavaniji u 2023. godini, putnički EMB195-E2 na sajmu Le Burže 2019 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

Brazilski proizvođač aviona Embraer objavio je danas svoje poslovne rezultate za četvrti kvartal 2023. godine, istovremeno i za kompletnu prošlu godinu. U izveštaju se nalaze brojevi koji se odnose kako na isporučene i naručene letelice, tako i na finanijske rezultate. Pored toga, iznesene su i projekcije za ovu godinu.

U 2023. godini Embraer je isporučio 181 avion, od toga 64 putničkih, 115 poslovnih (74 lakih i 41 srednji) i dva vojna (u pitanju su transporteri C-390). Od toga je u četvrtom kvartalu isporučeno najviše aviona, 25 putničkih, 49 poslovnih (30 lakih i 19 srednji) i jedan vojni (C-390).

Kompanija je u prošloj godini zaradila 350 miliona dolara (adjusted EBIT), na osnovu prihoda od preko 5 milijardi dolara.

Najrpodavaniji Embraerov poslovni avion u 2023. godini – Phenom 300 / Foto: Embraer

Broj isporučenih aviona je u odnosu na prethodnu godinu porastao za 13 posto, u 2022. ih je bilo isporučeno 160. Napomenuto je da se kompanija i dalje suočava sa problemima u lancu snabdevanja što je negativno uticalo na rezultate u 2023. godini. Međutim, i pored toga, vrednost ukupnih narudžbina je na kraju prošle godine iznosio 18,7 milijardi američkih dolara (povećanje u odnosu na 2022. od 1,2 milijarde), što je najveći iznos u poslednjih 6 godina.

Takođe se navodi da postoje obezbeđi poslovi održavanja i usluga u vrednosti od 3,1 milijarde dolara, što je najviše ikada zabeleženo. Osim toga interesantno je da broj primljenih porudžbina i onoga što je isporučeno i naplaćeno, što se tiče poslovne i komercijalne avijacije dostigao odnos 1 : 1.

Prihodi u 4. kvartalu 2023. godine su iznosili 1,975 milijardi dolara, ukupno u 2023. godini 5,269 milijardi dolara što je 16 procenata više nego u 2022. godini. Sve poslovne jedinice su imale dvocifreni rast prihoda i obima posla u odnosu na isti period prethodne godine. Vojni sektor je zabeležio rast od 25% (516 miliona dolara), zatim komercijalna avijacija za 20% (1,847 milijardi dolara), poslovna avijacija za 13 posto (1,408 milijardi dolara), a usluge i podrška 12 procenata (1,418 milijardi dolara).

Prošle godine sedmi korisnik vojnog transportera C-390 postala je Južna Koreja / Foto: Živojin Banković, Tango Six

U poslovnoj avijaciji se navodi da je najviše isporučivan model Phenom 300, kod putničkih aviona isporučeno je 25 E175, jedan E190E-2 i 38 E195E-2. Što se tiče vojne avijacije ističe se da je Portugaliji isporučen jedan C-390, kao i da je ovaj tip aviona pobedio u programu nabavke LTA (Large Transport Aircraft) za ratno vazduhoplovstvo Južne Koreje koje je postalo sedmi svetski korisnik C-390.

Sa saudijskom kompanijom SAMI potpisan je memorandum o razumevanju koji se pre svega odnosi na promociju ovog aviona kao i podršci moguće isporuke saudijskom ministarstvu odbrane. Slično je urađeno i u Evropi, sa holandskom odbrambenom industrijom NIDV (Netherlands Industries for Defence & Security) potpisan je takođe memorandum o razumevanju sa ciljem zajedničkog istraživanja mogućnosti u skladu sa strategijom holandske odbrambene industrije, sa primarnim fokusom na avion C-390 koji je Holandija već naručila, ali i na laki jurišni A-29N Super Tucano.

Smernice za 2024 su da se za komercijalnu avijaciju isporuči između 72 i 80 aviona, a za poslovnu između 125 i 135 aviona. Takođe je plan da ukupni prihodi kompanije budu u rasponu od 6 do 6,4 milijarde dolara, prilagođena marža operativne dobiti između 6,5% i 7,5% (prosečno je to u 2023. bilo 6,6 %) i prilagođeni godišnji slobodni novčani tok od 220 miliona dolara ili više.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Mozda nisu nivo Boinga i Airbusa, ali nisu za potcenjivanje.

Odgovori
Ju

Trenutni nivo Boinga bolje da ni ne pokušavaju da dostignu…

Ne

Kako kompanije koje proizvode civilne avione mogu da izbacuju stotine aviona godisnje, a ove sto proizvode vojne tek 12, 24, tako nesto sitno. U cemu je stvar?

Odgovori
PS

Komplikovano, skupo, a i pravis fabriku spram potraznje koja je u vojnoj sferi daleko manja nego u civilnoj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor