„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024
U Hrvatskoj u maju aeromiting AirVG: Prilika da se prvi put javno vide hrvatski Rafali, poslednji put MiG-ovi 21
Poslednja prilika da se javno izbliza vidi hrvatski MiG-21? / Foto: Dragan Trifunović

U Hrvatskoj u maju aeromiting AirVG: Prilika da se prvi put javno vide hrvatski Rafali, poslednji put MiG-ovi 21

Kako je juče javio Obris.org na sednici hrvatske Vlade doneta je odluka o prihvatanju pokroviteljstva nad održavanjem 3. aeromitinga AIRVG koji bi se u maju organizovao na Međunarodnom aerodromu ‘‘dr. Franjo Tuđman‘‘.

Potpredsednik vlade i ministar odbrane Ivan Anušić je na sednici izjavio da grad Velika Gorica u saradnji s potpisnicima Povelje prijateljstva planira da 11. maja 2024. održi treći po redu aeromiting AIRVG.

Anušić je dodao da je akcenat aeromitinga na modernizaciji hrvatskog civilnog i vojnog vazduhoplovstva, posebno u vidu dolaska višenamenskog borbenog aviona Rafale u Hrvatsku. Dodao je da bi se u letačkom i izložbenom programu predstavili aeroklubovi iz Hrvatske i inostranstva, i da se na događaju očekuje do 50 hiljada posetilaca.

Treba naglasiti da je za ovogodišnji AirVG promenjeno mesto održavanja, poslednji AirVG organizovan 19. maja 2018. godine na lokaciji Zrakoplovno-tehničkog zavoda (ZTZ) u Velikoj Gorici, gde je održan i 2017. godine.

Za očekivati je da ćemo na AirVG 2024 najverovatnije moći da prvi put javno vidimo višenamenske borbene avione Rafal hrvatskog ratnog vazduhoplovstva za koje neki hrvatski mediji navode da će stići 25. aprila (6 aviona, 4 jednoseda i dva dvoseda za koje je već izvršena primopredaja u Francuskoj). Osim toga, moguće je da će ovaj događaj biti poslednja prilika da šira javnost izbliza vidi lovce-presretače MiG-21 koji će možda ove godine biti povučeni iz upotrebe.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mu

I sad s MIG-21 skinuti krila montirati skije i u Salt Lake City srušiti brzinski rekord za najbrži automobil.

Odgovori
Sa

Ako ima skije nije automobil?

To

Postovani g. Bankovic, stvarno ste brzi 😀 molim Vas da nastavite vrhunski posao koji Vi i cijela T6 redakcija radi.

Sa poštovanjem, Tomislav

Odgovori
De

Kako mislite možda će biti povučeni iz službe…ja se nadam da nikad neće biti povučeni iz službe…falit će mi taj zvuk gospodina Tumanakog😪

Ne

Nama Rafale ne treba za aeromitinge .
Ti avioni nam trebaju za rat u punom opsegu sposobnosti koje imaju. Ako do tarapane dođe , a kako se sada stvari razvijaju, nisam siguran da tarapane neće biti.

Ovo mi smrdi na samopromociju nekih politikanata . Neka se oni bave ozbiljnom politikom , a ne politikanstvom.
Struci neka ostave Rafale i ostalo.

Btw
Sa flotom od 12 aparata ne može se ratovati , malo ih je .
Evo primjera kada politikanti ne surađuju sa strukom ….. ako struke uopče imamo, a nadam se da ipak imamo.

Odgovori
Re

Polako, novi aparati, nova infrastruktura, nova doktrina H.R.Z.
I drugo, ti zrakoplovi su za odvračanje, tek onda za rat.
Pilotima samo treba dati što više sati u zraku.

Ne

@. Renato

Optimalne su dvije eskadrile u dvije različite zračne baze i što se tiče odvračanja , i sto se tiče rata.

12 aparata je i za jedno , i za drugo malo.

Potreban je dokup još minimum 4-6 aviona ali…… bojim se da tu priliku vise nećemo imati .

Primjer – Česi i naruđba F-35
Bugari i naruđba 18 F-16 Viber
Mađari i potpuna sa 4 Gripena

12 kom je malo . Dali je itko od Hr politikanata pitao struku koliko i što bi bilo optimalno?

K

@Nenad
Je, struka je pitana i dala je odgovor politici da je 18 komada neki potrebni minimum. Davno je to jos bilo, kada se prvi puta islo u pocetne korake zamjene Migova.

Ne

@ K

Točno tako . 18 minimum , a mi smo kupili 12.
Sjećam se i izjave generala Štimca na upit u vezi F-16 u HRZ – nismo dorasli . Tada ,prije 8 il 9 god ….. koliko me sjećanje služi.

Ne želim ispasti “” Partibrejker”” , ali isto tako ne želim da imamo paradno ratno zrakoplovstvo. Izgleda da ćemo ga imati.
I to najskuplje ikada.

Is

Bas ga je lijepo vidjeti..predivan avion a pogotovo rep 🔝

Odgovori
Mi

Ja cu da idem u Hrvatsku da gledam Rafale uzivo jer u Srbiji ih sigurno necemo videti nikada,ne zbog Francuza vec zbog veoma lose spoljne politike Srbije…

Odgovori
Iv

A bas ti trebaju. Sta god uzmu….dobro je dokle god ne bacimo milijarde u vetar

Vl

Daj bože da ih nikada i ne kupimo.
Za taj novac se može kupiti neuporedivo veći broj letilica koje će nam svakako više koristiti nego 12 skupih aviona koji se nabavljaju sa osnovnom namerom političke promocije na mitinzima i obilascima.

Mi

@Ivan
Odlican avion a to sto se tebi ne svidja to je tvoj problem…

Ne

@Miloje

Svaki avion je odlican ako radi svoj posao. Medjutim, nije isto dati iste pare za 12 komada necega, 24, ili 36 komada. I svi bi radili dobro. Eto, prosto se o tome radi, koliko dobijes „bang for the bucks“, kako to kazu Amerikanci.

Pu

Zamislite koje smo mi glupane imali u OS prije 10 godina? Hrvatska je svojevremeno odbila Njemačku donaciju 40-50 zrakoplova F-4 Phantom II!Skupa s naoružanjem!
Pa donaciju teških transportnih helikoptera CH-47 Chinook iz SAD-a?
Pa se otpisala eskadrila ruskih topovnjača Mil MI-24V/P.
Pa smo odbili SAD-e kad su nam nudili prodaju fregata FFG-7 Oliver Hazard Perry klase za simboličnu cijenu od par milijuna dolara!
Pa smo odbili njemačke minolovce! Zamjenu tenkova M-84 A4 za Leopard 2 A4? Srećom se sad tu nešto promjenilo.
Pa ponudu iz SAD-a da kupimo 30-40 zrakoplova F-16 A/B (block 15/20) za sitnih par milijuna po zrakoplovu! Zvonko Zubak nudio nam je 12 brazilskih Miraga 2000 za 80 milijuna dolara! S naoružanjem i rezervnim djelovima!
Kad imaš bu.ale i izadajice oko sebe nije lako imat snažnu vojsku!

Odgovori
Si

O.H. Perry?? Pa jeli ti znas koliki je to brod? Muku mucimo da zadrzimo klasu Petar Kresimir (59 metara duljine) a ti bi da uzmemo fregatu od 130 metara. Koliko bi kostalo odrzavanje broda dizajniranog 1975. godine?
F-4 se borio u Vijetnamu protiv Mig-21 kojih se sad rijesavamo, pobogu sto ce nam te masine? Zasto bi uzimali njemacki otpad ako hocemo graditi modernu vojsku? Mi-24, ista stvar odradio je svoje kad je trebao 90tih i nema perspektivu. Zahvaliti se veteranu sa postovanjem i u mirovinu. Isto ko i 21ici. F-16, Barak i Mirage 2000 su vec malkice druga prica i naslo bi im se mjesta u vecim vojskama od nase ali to je sve pokriveno dolaskom Rafala. 12 komada je relativno malo, trebali bi razmisliti da prvom prilikom koja se ukaze uzmemo jos, za mornaricu dogovorimo korvetu i da, obavezno uzeti nestu u kategoriji leopard/leclerc/abrams da se zamijeni stari T-72 i njegovi derivati. Samo sve to kosta ozbiljne novce. Uzimati tudji otpad bi bilo cisto bacanje novaca i definitivno najgora solucija.

De

Od onih 12 Mirage 2000 nikad nije bilo ista zato sto su 9 vec prodani Francuskoj kompaniji za „aggresssor.“

Re

Prvo, F-4 je jednako star kao i MiG-21, sad bi ga mijenjali. Drugo, CH-47 su bili stari 40 godina i bilo je potrebno uložiti 20.000.000$u svaki da bi letjeli, dan danas to je jedna od najskupljih letjelica za let i održavanje. Istekli su resursi na Mi-24 , pošto je kupljen na crnom tržištu, u vrijeme embarga za uvoz oružja. Nije bilo dokumentacije za njega, Njemački minolovac je bio bez ikakve opreme, i sa motorom za remont. Američka fregata nikad nije bila u ponudi. Mirage 2000 je jednostavno bio za otpad.

br

Jedino što smo zabrljali je što nismo opremili više Patria stanicama 30mm, što nismo uzeli sve PzH2000 koje su nam se nudile i što nismo uzeli M270.

Da

Putnik! Sva sreća da nismo imali glupane kako ih već nazivaš i nismo sve to uzeli. To je sve skupa starudija koja traži velika sredstva da bi bila operativna.

om

Moja je želja bila F16 Barack, nabuđeni , ali propalo je jer su se i drugi pomamili. Ne bi imao ništa protiv F16 Block 70/72 jer to je zvijer ,ali za to nije bilo vremena.
Sad smo tu gdje jesmo Rafale je odlična mašina i kad sredimo infrastrukturu još jedna eskadrila je vrlo potrebita i izgledna. Taj stroj će još dugo biti korištenju kod Francuza i šire Stoga nismo pogriješili jer Europa ide u razvoj svojeg naoružanja i tehnike. Ovih dana odobrena je izgradnja regionalnog centra za obuku pilota u Hrvatskoj koju su inicirali Francuzi neminovno je stoga da ćemo proširiti flotu i letački kadar. Posljednja starudija za koju sam bi o bila je izraelska jer je bila tehnološki nabuđena. Ako kupujemo polovno onda trebamo imati i kriterije za to. Ovo što je Putnik83 naveo je smiješno.

Odgovori
Sr

@omniameamecumporto
Lepo vam u zakonu o reeksportu naoružanja sve vrlo jasno piše, ali vama je lakše verovati u teorije zavere. Suštinski ista priča kao u Srbiji, za svaki neuspeh nije kriva nestručnost nego stranac koji sabotira, tajne organizacije, ljudi-gušteri ili neka viša sila kao u pesmi Vojka V.

Be

Nisu se drugi pomamili nego je netko smetnuo s uma cinjenicu da koser bureke mogu samo Izraelci odrzavati a ne zemlja proizvodjaca zmaja.

Si

Srbofile, da Ameri nisu sabotirali deal Baraci bi letili vec odavno. Jasno mi je da je Lockheedu i Amerima neugodno da su od njihovog osrednjeg proizvoda Izraelci napravili vrhunski stroj i zato se svojski trude da te masine ne odu nikud iz Izraela.Jer zasto bi itko kupio njihovo osrednje ako mogu Izraelsko vrhunsko? Zato su i dozvolili prodaju iskljucivo ako Izrael makne dogradnje.

Th

@omniameamecumporto
I moj izbor je bio F-16, ali Grcki. Kasnije F-16 Viper ili F-21 koja mu je vjerovatno trebala biti nova oznaka. Izraelski su dobria ali izrubani. Oni bi bili za Ukrajince najbolji izbor. U ratu bi vjerovatno jos letjeli godinu i pol maksimalno.
Hrvati sada mogu samo od Franzusa da kupuju avione. Njima je vrijeme da naruce nove Rafale. Dok dodju na red da dobiju narucene ce proci dosta vremena. Izabrani da im sadasnji Premier svoju Penziju u Franzuskoj udobno provodi. Njemu ce djeca uzet vjerovatno Francusko drzavljanstvo.
Francuzi vjerovatno jos do danas ne mogu svoju srecu da shvate koliko ih ima koji su taj Rafal izabrali. Prosjecni avion po bezobrazno skupoj cijeni.
Polako mislim da su ih Hrvatiman prodali samo da Srbe namame. Znaju oni taj Balkanski mentalitet. Nekom moraju uvalit najstarije Rafale. Tu su napravili gresku. Te su trebali prodat Hrvatskoj a one koja je Hrvatska dobila Grckoj.
Za NATO i Europa to bi bio najbolji izbor. Sad je gotovo. Sreca za Hrvate.

Hr

Kako znas da je f16 70/72 zvjer kad ni ne postoji? Biser.

Mi

Falit će mi MIG21. Stvarno je imao oblik i pol. Raketa sa krilima.

Odgovori
Be

Ugl., ja sam si priskrbio flasu votke od old pilots ekipe, limitorana edicija s motivom MIG21.
Ima da je dokusurimo taj da….

A poslje u flasu ide djevicansko ulje maslinovo

Odgovori
Go

Vrijeme je te stare kante od Mig 21 poslat u mirovunu! Ajde, bit ce korisni jos nekom muzeju! Citajuci komentare ovde, koji su protiv Rafale za Srbiju, sticem dojam, i mi bi ih htjeli ali ne mozemo ih dobit, pa onda moramo malo blati nabavu susjeda jer eto, skupi su bolje nabavit druge…..:)

Odgovori
Ne

Goljak,

Ne blatimo. Mislimo da su to fensi avioni za slikanje. Istina je da su skupi za Srbiju, i da za iste pare moze da se dobije vise u istom kvalitetu (jer avion je avion).

Posmatraj ovako: jedan Ferari, koji nemas gde da vozis i nikada ga neces videti u punom sjaju, ili cetrdeset Skodi, koje ces da upotrebljavas svakodnevno.

Kako stvari stoje, moguce je da Rafale Hrvatska nece dugo posedovati ako dodje do rata u kome biste morali da ucestvujete. A ide se ka tome.

Th

@Goljak
Pa i jesu preskupi. Naruci sada i cekaj 10+ godina da jednog dobijes. Prosla su vremena bliske borbe ili Dogfight. Ici u neki rat sa 12-24 aviona je suludo. Bolje uzet jeftinijeg. Imas minimalno duplo vise aviona. Mogu nositi iste rakete i bombe. Neprijatelj ti se mora boriti protiv duplo vise meta. Ja te Srbe ne razumijem. Ocete iste avione kao Hrvati?! Onda ih kupite. Vama je bolje da vodite rat preko tastature i u snoviman. Srbijanke su tu ratobornije. kekw

Ne

@ Nenad ( original Srbija )

Sa 12 aparata nemoguće je sudjelovati u misijama. Jedva da možemo reci da imamo ratno zrakoplovstvo . Jedva . Kapiš

Fensi avioni !?
Pa i ne baš toliko fensi . Moćni su i tu nema govora i nije baš za usporedbu Ferrari ili 40 Škoda :)
Bolje jedan Ferrari pa s njim u Opatiju na kavu ili ga stisnut pa si za par sati u Frankfurtu na poslovnom sastanku.
A možeš i do Konzuma po Gauda sir .

Sto ti znaci da ih nećemo dugo posjedovati?
Kupili smo ih i naši su samo ih je malo , premalo .

I na kraju , imaš li ideju što bi to bilo idealno za RV Srbije ?

40 Škoda ili 14 SU-35 ?

Sr

@Goljak
Da, činjenica je da oni koji umanjuju tehničke mogućnosti Rafala kao aviona su zapravo ljubomorni(ne znam samo zašto). Ima toga i sa druge strane. Jedna bitna stvar RViPVO odavno želi Rafal(daleko pre nego što su uopšte i razmatrani u HRZ) i Srbija može dobiti Rafale, ali je upitno da li mi imamo para za njih.

@Nenad (original, iz Srbije)
Ne postoji „više u istom kvalitetu“ jer jedini avion tih „kvaliteta“ je možda SuperHornet, svi ostali se bitno razlikuju.

Ne

@ Srbofil

Pitanje je dali bi Francuzi htjeli prodat RV Srbije sofisticirane borbene aparate
( geopolitika i sl ).

Vjerujem da biste našli novac , no da danas potpišete ugovor , pitanje je vremena isporuke koja nebi bila prije 2030.
Samo za zračne snage Francuske naručeno je 42 aparata plus naruđbe za ostala ratna zrakoplovstva.

Trenutno imaju u opseg proizvodnje 15 aviona godišnje pa računaj.

Be

Srbofil….nisi u pravu.

Srbija, da ne znam kakav avion uzme….nece dobiti ‘kvalitet’, sto god kvalitet bio.

Niti Hornet, strasan stroj, je ipak samo F18 ako je van sustava za kojeg je osmisljen.

Sr

@Beduin
Da ako ti je protivnik Rusija ili Kina, a ako ti je posao DCA na Balkanu onda ne.

Ne

@Nenad

To je masina za rat. Ne bas za ici na kafu. U tom smislu se vaga stepen upotrebe, cena kostanja i odrzavanja. Sve to nije na strani Rafala za zemlju velicine i tipa Srbije. Ne bih uzimao SU-35 jer je precenjen a kosta skoro koliko i Rafal. Mislim da bi, naprimer, 28 J-10C, koliko se dobije za cenu 12 Rafala, odlicno radilo posao. Konverzija naoruzanja nije problem. O cemu nas uci rat u Ukrajini. U svetu se sve moze za pare, ne bih slusao Vucica kada prica kako mu neko nesto ne da. Prosle godine je proizvodnja Rafala bila na 24 godisnje, ove na vise, ali opet bi se cekalo bar 6-7 godina.

12 jeste malo za misije, ali Hrvatska je u NATO, koji se sprema za rat sa Rusijom. Ne postoji razlog (verovatno ni dozvola) da Hrvatska ne ucestvuje, sto znaci i verovatno gubitke u avionima. To o „kratkom posedovanju“.

@Srbofil

Rafal je odlican, ali i dalje nedokazan u nekom ozbiljnijem sukobu. Pritom preskup za nas koji bismo mogli da iskoristimo samo neki manji procenat onoga sto moze. Pritom bismo uradili vise sa vecim brojem necega losijeg. Prosta filozofija brojeva. Kvantitet je kvalitet. (sto na opet uci rat u Ukrajini).

Be

A na Balkanu tu je jedini moguci protivnik NATO………

Sr

@Nenad (original, iz Srbije)
Rafal je poprilično dokazan. Nedokazani su kineski avioni koji su verovatno tehnički dobri, ali sa NATO IPAP saradnjom na najvišem nivou i okruženi NATO zemljama, nije pametno igrati na kinesku vojno-tehničku saradnju jer te avione treba konstantno održavati i vežbati sa susednim NATO vazduhoplovstvima(Air Solution npr. ili Šabla) što postaje nemoguće onog trenutka kada se NATOu ta saradnja ne svidi.

Da pomenemo i kako Kina nema iskustva u pružanju logističke podrške za vojnu tehniku te vrste, hteli mi to ili ne, to je jedna ogromna kocka koju ne možemo priuštiti trenutno.

@Beduin
NATO ne može u trenutku sprečiti neku od svojih članica da samoinicijativno povuče jako glup potez, Turska je najbolji primer.

Pa

@Srbofil
Dokazan u borbi protiv Jastreba/Galeba Libijskog RV, mozda gresim, gde je jos imao borbenu upotrebu?

Dj

>> nije pametno igrati na kinesku vojno-tehničku saradnju

Pametno je koliko i pustiti kineze da svake godine iskopaju milijardu dolara bakra, naprave ko zna koliko stotina miliona ekoloske stete i za to sve drzavi plate rudnu rentu od nekoliko %.

Ne

@Srbofil

Te vezbe vec izvodimo ruskim avionima. NATO nema zamerke. Ako bi imao, ne bi ih bilo. Necemo preterivati oko logisticke podrske. Kako ti pises ispade da kada se ne leti, mora Kinez da ga glanca. Ne mora. Nisu nam ni Rusi odrzavali Migove, niti Amerikanci Sejbrove, pa se letelo.

Pe

@Nenad (original, iz Srbije) Rafalle je jedan od najboljih aviona u svetu, i besmisleno je tvrditi da „nije dobar za Srbiju“, ako je odlican i pozeljan za mnoge daleko jace i ozbiljnije armije, pa i one koje imaju druge letelice slicnih karakteristika kao Indija ili Katar.
Druga stvar je sto iz razlicitih razloga danas ne mozemo nabaviti odlicne avione, ali to ne znaci da je Rafalle los izbor, sto je struka i prepoznala i bas Rafalle i jeste prvi izbor vojnih strucnjaka u Srbiji.

Sr

Nenad (original, iz Srbije)
Migovi RViPVO imaju zapadnu kom. i nav opremu po NATO i ICAO standardima koja dozvoljava učešće, ali za sada se ne mogu uvežbavati kompleksne taktike koje zahtevaju linkovanje formacija aviona i simulaciju BVR dejstava. Mogu da gađaju svetleću minu raketom, ali ne mogu npr. 4v4. Ko će dozvoliti ugradnju zapadne opreme u kineske avione? Novi avioni trebaju da dignu nivou obuke i interoperabilnost sa susednim zemljama na najviši mogući nivo jer se tako dobija zaokružen sistem.

Grešite za održavanje. Nije isto avion koji je 40 godina u službi i nešto potpuno novo(pride setite se koliko godina je trajao prijem doniranih aviona u službu, čak i za njih je trebala preobuka i dolazak ruskih tehničara). Moderan avion nije sejbr, njima non stop im treba podrška, pogotovo upočetku.

Legitimna je želja određenih glasača da Srbija bude nekakav Mjamnar ili Kuba Evrope, ali nije praktično izvodljivo.

Ne

@Srbofil

Zasto bismo imali „zaokruzen sistem“ sa „susednim zemljama“? Jasno vam je da Srbija nikada nece zvanicno biti u NATO-u, i da se NATO vec sada menja? Tebalo bi da je do sada jasno i da su vecina „drzava“ (uslovno, jer polovina njih nisu prave drzave, vec tzv. drzave klijenti) u okruzenju – neprijateljske?
Ako hocemo pravu drzavu, to jest suverenost i teritorijalni integritet (jer to donosi bolji zivot gradjanima, ne zavisnost o drugim drzavama) sa njima svakako necemo imati „zaokruzen sistem“. Ili mislite da sa Hrvatskom i „Kosovom“ ratujete protiv Rusije? Jer to dolazi. Logika brojeva i redova velicina tu NATO-u nikako ne idu na ruku (komsijama zelim svaku srecu sa tim)

Mijanmar i Kuba su floskule. Stvarnost je drugacija i ubrzano se menja. Svet vec sada ne funkcionise po principima od pre dvadeset godina. Ta razlika ce se samo povecavati.
Sto vidi svako ko je iole sposoban za mozaicno analiticko razmisljanje. Rafal skupa, nepotrebna ( i fensi :) ) bajka. Zato „kinez“, jer je jeftin i moze da se dobije brzo u vecim kolicinama.

Ne

@Dusan

Niko ne tvrdi da je Rafal los. Naprotiv, odlican avion. Ali neki tvrdimo da je za Srbiju preskup, tesko je izvodivo da ga uopste dobijemo, i pritom predimenzioniran za drzavu nase velicine. Nama treba slabije, jeftinije, ali veci broj. Od zapadnih bi Gripen bio idealan (ucimo od Madjara), od istocnih J10.

Hr

Zato ste svaki rat izgubili, jer ne razumijete ni osnove rata. Da moguce je ratovat sa 12 aviona. Ako imas osposobljenih 50-70 pilota, drugi dan mozes kupit 50 aviona na kredit. A tako i sve drugo, Hrvatska da ponovo zarati sa vama drugi dan naruci pzh-2000, 100 200 500 komada na kredit. Krediti se vracaju poslje rata to mi znamo. Zato vi morate imat 250 tenkova, a mi 50, jer Hrvatska i bez Nato saveza vas moze poravnat, jer Hrvatska moze danas nabavit 1000 tenkova, a to vi ne mozete jer ste opkoljeni savezom. Borbena sposobnost su ljudi a ne i tehnika.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor