„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024
Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije
Aleksandra Stefanović, "team leader" projekta rekonstrukcije Vazduhoplovnog muzeja / Foto: Dimitrije Ostojić, SEAS

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Kako su za Tango Six kazali iz Akcionarskog Društva „Aerodrom Nikola Tesla Beograd“ (ANTB), Vlada Srbije donela je odluku da se Muzej vazduhoplovstva rekonstruiše i ponovo počne sa radom 2027. godine.

Menadžment ANTB-a je ovu odluku saopštio na prekjučerašnjem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope (SEAS), u organizaciji Tango Six Eventsa. Pored pregleda prvih pet godina koncesije „Nikole Tesle“, koju upravo ANTB kontroliše od strane izvršne direktorke Ane Kaluđerović, veći deo njihove prezentacije bio je posvećen novom planu za rekonstrukciju Muzeja.

Detaljnije je o ovome govorila Aleksandra Stefanović, menadžer projekta rekonstrukcije Muzeja vazduhoplovstva.

Stefanović je kasnije za Tango Six kazala da je ANTB prepoznat kao subjekt koji može imati značajnu ulogu u cilju stavljanja u funkciju Muzeja:

– Imajući u vidu da se ANTB tim sastoji od eksperata iz ključnih oblasti za razvoj, praćenje i realizaciju najznačajnijih projekata u zemlji i regionu sa tehničkog, pravnog i finansijskog aspekta, kao i oblasti vazdušnog saobraćaja i korporativnog upravljanja, zaključkom Vlade, bićemo zaduženi da u ime i za račun Republike Srbije, pribavimo dokumentaciju i preduzmemo sve radnje neophodne za ozakonjenje objekta Muzeja vazduhoplovstva, kao i da preduzmemo sve radnje i da pokrenemo postupke u cilju dovođenja Muzeja u funkcionalno ostanje.

Takođe, Vlada Republike Srbije dala je saglasnost da ANTB nakon ispunjenja svih uslova, a u cilju izvođenja radova na rekonstrukciji i adaptaciji objekta Muzeja vazduhoplovstva, započne sa izradom neophodne projektno – tehničke dokumentacije.

Plan o rekonstrukciji i modernizaciji Muzeja prvi put je javno predstavljen na SEAS konferenciji / Foto: Dimitrije Ostojić, SEAS

Pored procesa rekontrukcije i modernizacije, planirano je kreiranje jedinstvene komercijalne ponude, u rangu sa ponudom svetskih muzeja širom sveta, koja će omogućiti podizanje reputacije jugoslovenskog i srpskog vazduhoplovstva u svetu. – kazala je Stefanović za naš portal.

– Nakon rekonstrukcije i adaptacije, posetioci bi imali mogućnost da čitav dan provedu u Muzeju: da koriste simulator letenja, da na potpuno nov način dožive svet vazduhoplovstva kroz interaktivne audio i video sadžaje, da se oprobaju u „sky-divingu“ ili da nakon obilaska postavke i uživanja u različitim novim aktivnostima, slobodno vreme provedu u restoranu Muzeja.

Muzej vazduhoplovstva poseduje veliki potencijal u podizanju kulture i znanja među najmlađima i osvežavanja uspomena među starijim generacijama. Fokus će biti na aktivnostima koje su interaktivne, edukativne i celodnevne.

Muzej vazduhoplovstva će u saradnji sa Privrednom komorom Srbije biti prvi muzej u Republici Srbiji u čije poslovanje će biti integrisana veštačka inteligencija. Primenom AI poseta muzeju biće kompletno personalizovana, prema interesovanju svakog posetioca, omogućiće analizu eksponata, analitiku posetilaca i komunikaciju sa čat botovima u cilju pravovremenog davanja neophodnih informacija.

Velika potražnja i interesovanje za posete Muzeju i danas postoje, a to samo potvrđuje da sa razvojem i adaptacijom Muzeja, kultura i znanje dobijaju temeljan i bogat izvor, a Muzej vazduhoplovstva će parirati svim svetskim muzejima ovog tipa. U skladu sa tim, Republika Srbija dobija reprezentativnog domaćina koji će, pored kompanije „Belgrade Airport“, dočekati svakog putnika na aerodromu „Nikola Tesla“.

Razvoj muzeja igraće ulogu u jačanju edukativnog segmenta, pružajući narednim generacijama mogućnost da se upoznaju, istraže i razviju afinitet prema tehničkim naukama, saobraćaju ili istoriji.

Sve navedeno ima posebnu važnost u svetlu međunarodne specijalizovane izložbe „Expo 2027“ čija organizacija je poverena Republici Srbiji i Beogradu, koja će biti održana od 15. maja do 15. avgusta 2027. godine i tokom koje se očekuje dolazak više miliona putnika iz celog sveta, što će imati ogroman pozitivan uticaj na različite sektore u državi pa tako i na posećenost i promociju Muzeja vazduhoplovstva. – ispričala je za Tango Six Aleksandra Stefanović, „team leader“ projekta rekonstrukcije Vazduhoplovnog muzeja.

Muzej vazduhoplovstva, do sada u nadležnosti Ministarstva odbrane, prestao je da prima posetioce pre dve godine zbog rekonstrukcije stepeništa i dela zgrade.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ga

Овде нема одговора да ли ће се и како спасти авиони који се налазе споља. Поред тога неме ни информације да ли ће се поред каравеле бити још неки путнички авион.
Приче о новим мултимедијалним технологијама у музеју и слично су бесмислене ако се претходно наведено не реши. А то да ће 5 година бити затворен музеј то говори много лоше о нама, две године за степенице и важно је да стигне за ЕХПО.

Odgovori
К

Катастрофа. Да крену да га праве од темеља па би брже завршили. Дакле музеј ће бити затворен укупно 7 година и никоме ништа. Битно је да буде за неки тамо Експо. Да ли је музеј намењен специјално за Експо 2027. или је намењен посетиоцима да погледају експонате, историјат и сл.? Ови би реално и кликер покварили. Не могу да верујем да може неко неспособнији да води државу, мада никад се не зна.

M.

Tako je!

Ra

Bravo !
Konacno da se nesto konkretno desava.Muzej je vec tri godine besmisleno zatvoren.

Odgovori
Mi

pa zato sto je za rekonstrukciju stepenista obicno potrebno najmanje 3 godine.
Koja smo mi banana od države.

Mo

Šta se dešava ? Pa biče zatvoren još 3 godine …

Odgovori
Ba

Stepenište urađeno ,sada mogu da otvore muzej za posetioce dok ne počne rekonstrukcija. Tender i izrada planova nisu smetnja posetiocima.
Muzej je No.1.Svakog gosta treba odvesti u obilazak muzeja,jedinstven doživljaj i za decu i za odrasle.
Zašto se onda ne potrude? „Zato što neće.“

Odgovori
Ma

Odlicno za vestacku inteligenciju .To je vec nesto na sta se kompanije uveliko na Zapadu naslanjaju .
Kod Muzeja ce biti veliki izazov samo preuzimanje i provera da li sve komponente i exponati uopste tu i da li cete ih pronaci .
Ako nesto ne pronadjete odmah podnesite krivicne prijave protiv nn lica.

Odgovori
Do

Sacuvaj me Boze! Pa oni su samo dve godine radili one stepenice?!?! Renoviranje celog muzeja zavrsice verovatno za 10 godina. Tuga!

Odgovori
Jo

Jedino je T6 tokom godina dosledno pratio Muzej i prenosio informacije. Renoviranje stepenica je trebalo da se završi za 140 dana a dve godine kasnije Muzej još nije otvoren! Ministarstvo Odbrane, koje je nesposobno da vodi i održava Muzej, tada je obećalo da će se unutar Muzeja raditi izolacija, čišćenje i popravka plafona u Depou letelica. Ništa od toga nije se desilo.

Ni ovaj plan ne govori o izgradnji dodatnog hangara koji je bio planu za najvrednije eksponate koji i dalje trunu na otvorenom već o nebitnim AI igračkama. Recite šta hoćete o Vesiću ali je jedino on 2019 hteo da uradi kompletno renoviranje i novi hangar. Na kraju će biti kao sa Narodnim Muzejom, decenije sramote dok neko ne uradi kako mora i kako treba.

Odgovori
Re

Da imamo državu,neko bi pozvao na razgovor upravnika muzeja ako se uopšte zna ko je odgovoran na toj funkcij i pitao ga šta je do sada radio.Kao i za Narodni muzej.Na stranu to što je muzej premali za sve eksponate.Koliko je samo izgubljeno para od posetioca njihovim neradom.Ozbiljne pare uzimaju uredjene zemlje od Vazduhoplovnih muzeja.Takvom jednom muzeju je potreban mnogo veći prostor,drugo eksponati moraju da blistaju kao iz fabrike da su izašli,treće mi imamo ozbiljnu vazduhoplovnu istoriju pa uz eksponate ubaciti priču raznoraznim ekskurzijama tj.turistima i još mnogo toga.Kako klince buduće pilote“Zaraziti“ vazduhoplovstvom kad roditelji nemaju gde da ih odvedu.Pilot se postaje od malih nogu, prvo u srcu.To su posebni ljudi.Muzej ovakav kakav je sa sve onim trulim poluuništenim eksponatima nimalo nezavredjuje pažnju.Pored muzeja treba spomenuti i brdo srednjovekovnih neobnovljenih tvrdjava po Srbij koje kada bi se sredile bile bi prave atrakcije uz Bogu hvala uredjene manastire.Na kraju tu je i Zoo vrt koji je katastrofalan,treba mu barem 10 puta veći prostor negde uz Dunav.Nek država plati nekog Arhitektu sa strane ako mi nismo sposobni,da vidite šta bi Švajcarci ili Nemci napravili da je kod njih Dunav ovoliko širok i lep sa ostrvima.Ovde se nikada stranačke podguzne muve neće zadovoljiti plenom i zato nikada nećemo krenuti napred.

Odgovori
Pe

Iskreno nikad nisam imao zamerki na stanje postavke unutar muzeja; mogu se dodati multimedijalni tableti, ali to nije toliko bitno.
Medjutim sve oko spoljasnjeg dela je u najmanju ruku zalosno, a i ne postoji jasan putokaz ka muzeju od aerodroma.
Takodje ovde se pisalo o raznim muvanjima u vezi fondova muzeje i kome pripada.
Da li ce ovo resiti problem, ne znam, svakako je sramota da tako lep muzej stoji kao da nikome ne treba, ali je slicno i sa muzejem strateske avijacije SSSR u Monjino, osim volontera, koji za svoj racun odrzavaju postavku, nikome ne treba

Odgovori
Ea

Zna li neko da je zazivjela ideja da se iz muzeja povuce odredjeni broj Orlova na kojima bi se izvrsio remont do letnog stanja? Ako jeste u kojoj je fazi realizacija te ideje? Hvala

Odgovori
Vu

Sve ovo ima smisla samo ako se konačno naprave taj hangar(i) u kom bi se predstavljala većina eksponata koji trunu oko muzeja i oni na kojima se radi u depou da se dovedu u prezentabilno stanje. Muzej apsolutno ima potencijala, samo je pitanje da li će se on ispuniti.

Odgovori
IM

Nadam se da će ovo biti pravi početak rešavanja svih otvorenih pitanja muzeja, koja postoje i traju od njegovog osnivanja i od otvaranja zgrade za javnost. Problemi su razni. Imovinski, pravni, infrastrukturni, stručni,…da ne nabrajam. Nisam lično protiv uvođenja digitalnih sadržaja i AI, ali osnovno je urediti prostor i procedure za čuvanje i izlaganje predmeta i rad stručnih službi. Prostora je malo za ovakvu ustanovu. Mada muzej od 10.000 m2 izdvaja 6.000-7.000 m2 namenjenog za posetioce (izložbe, bioskop, restoran,…) i dodatno napolju, vremenom se pokazalo da to nije dovoljno. Sada je osuđen da trpi od nedostatka prostora, što ga ograničava.
Nedostatak prostora nije jedini. Malo je ljudi ostalo da se brine o njemu. I oni trebaju puno volje i snage da iznesu sve što ih čeka. Zgrada je projektovana za godišnju posetu od 100.000, što se može lako postići. Sve oko muzeja je već decenijama planirano i definisano, ali volje nije bilo od strane država kroz koje je postojao. Možda je to posledica nenamenskog upravljanja, što je kulminiralo potpunim stavljanjem pod okrilje MO. Muzej je tu bio zadnja rupa na svirali. Nije da nije bilo volje, ali su ograničenja ogromna.
Napokon je prepoznata uloga Muzeja vazduhoplovstva u našem društvu. Uvek sam pričao da će muzej zaživeti kada bude zatvoren, ali nisam baš mislio na 6-7 godina. Odavno je poznata i planirana pozicija hangara, gde treba lift/ovi da budu, kako urediti spoljnju izložbu. Nadam se da će ANTB imati sluha da sasluša struku i infrastrukturno i pravno potpuno reši nagomilane probleme i posluša stručna lica iz i van muzeja.

Odgovori
Jo

Ja neznam šta pametno da kažem o ovoj njihovoj priči. Odavno je jasno iz postupaka da ih muzej zanima kliko zarazna bolest.

Odgovori
П

Значи бациће се велика количина новца на секундарне ствари, а YU-AKF и YU-AND нико ни не спомиње…силни експерти за Музеј можда и не знају да постоје…још мало…док не иструле потпуно на стајанци ЈатТехнике!

Odgovori
Pi

Decenijama nisu mogli da urade popis eksponata muzeja. Otimacina eksponata je imala epske razmere. RV rashoduje avione, preda muzeju a muzej ih dalje ustupi raznim pravnim licima. A RViPVO i dalje duguje te avione. Avion koji je pao u Barandi su predali sa sve mitraljezima. U zemlji u kojoj postoji tzv golubarska ili npr pcelarska mafija, niko ne prica o vazduhoplovnoj mafiji.

Ovaj muze nije zatvoren 2 godine vec daleko duze. Prakticno svake godine proveravam i ovo je jedna velika sramota.

Voleo bih da verujem da najvredniji eksponati nisu vec otudjeni ili unisteni.

Odgovori
Pe

U pitanju su lenjost i nesnalaženje a ne uništavanje bilo čega. Ako vam je za „utehu“, Narodni muzej, jedno od najvažnijih institucija ove države, je otvoren posle 15 godina raznih „rekonstrukcija“ kada se mlatila prazna slama i „razmatrali projekti“ i prave rekonstrukcije koja je bila od 2014. do 2018. Ovo je ništa. U oba slučaja eksponati su zaštićeni. Osim onih što kisnu napolju…. Samo se nadam da ćemo skorije da gledamo ponovo klince kako se dive avijaciji.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs