BEG airport status
IATA konferencija u Abu Dabiju:  Bliski istok uložio preko 200 milijardi dolara u vazdušni saobraćaj Do 2020. Bliski istok će uložiti još 200 milijardi dolara u vazdušni saobraćaj / Foto: IATA

IATA konferencija u Abu Dabiju: Bliski istok uložio preko 200 milijardi dolara u vazdušni saobraćaj

IATA konferencija „Middle East and Africa Aviation Day“ održana u Abu Dabiju 27. i 28. oktobra bila je mesto za razgovor o položaju Bliskog istoka, njegovim problemima i planovima za buduća ulaganja u avio-saobraćaj. Bilo je više od 200 učesnika.

Prema IATA statistici koja je predstavljena u Abu Dabiju, Bliski istok će i u budućnosti biti regija sa najvećim rastom broja putnika – do 2034. godine u proseku 4,6% godišnje.

– Bliski istok je od 2005. godine do danas uložio preko 200 milijardi dolara u vazdušni saobraćaj. Uloženo je i u više od 1.000 aviona.

U narednih 10 godina ova regija planira da potroši još 200 milijardi dolara.

Više od 100 milijardi dolara je uloženo u aerodrome, pre svega u Dubaiju, Dohi, Omanu, Jordanu, i ovde u Abu Dabiju.

Saudijska Arabija planira da investira 12,3 milijarde dolara u svoje aerodrome do 2020. godine – izjavio je generalni direktor IATA-e, Toni Tajler. 

Tajler je u svom obraćanju objasnio važnost Bliskog istoka kao tranzitne tačke u avio-saobraćaju i izneo podatak da je u ovoj regiji zabeležen rast od 13 % u poslednjih pet godina.

On je podsetio i da je vazduhoplovna industrija posvećena smanjenju emisije štetnih gasova.

– Do 2020. godine plan je da se emisija štetnih gasova smanji za 50% – naveo je Tajlor i dodao da će se u to uložiti 200 milijardi dolara.

U ime jednog od domaćina konferencije – Etihad ervejza, o problemima u poslovanju na Bliskom istoku govorio je Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor ove zalivske komapnije.

– Trenutna nestabilnost i konflikti u delovima regiona nastavljaju da utiču na rezultate poslovanja.

Isto tako na rezultate poslovanja utiču zabrinutost za sopstvenu bezbednost koja turiste odvraća od putovanja, kao i povećanje troškova infrastrukture, sve veća gužva na nebu i mere štednje koje utiču na potrošnju –  objasnio je Hogan.

Među temama njegovog govora našle su se i strategija investiranja Etihad ervejza, nova finansijska politika ove kompanije i njenih partnera putem koje je sakupljeno 700 miliona dolara, kao i kod-šer partnerstva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gale na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Да ли се сећамо да смо пре неколико година одбили донацију из Русије за ремонтоване Ан 26, под неким изговорима који су се сводили на то да наводно нема више пилота за њих. Али много важније је питање шта је прави разлог да анушка није пензионисана. Имали смо их некад 12 а и продавали смо…

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlad na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Da se nadovežem... Izgleda da neki ne razumeju poentu. Ako nemaju te slamke niko te neće zvati da ratuješ za tuđi interes sa tim avionima, a ako imaju... Ali, izgleda da su reči "šut" i "karta" ipak najviše zabolele neke nato opcije koje otvoreno navijaju. Miloš77 Koliko oružja, koji dolet i kakve karakteristike ima Rafal…

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj