IATA konferencija „Middle East and Africa Aviation Day“ održana u Abu Dabiju 27. i 28. oktobra bila je mesto za razgovor o položaju Bliskog istoka, njegovim problemima i planovima za buduća ulaganja u avio-saobraćaj. Bilo je više od 200 učesnika.
Prema IATA statistici koja je predstavljena u Abu Dabiju, Bliski istok će i u budućnosti biti regija sa najvećim rastom broja putnika – do 2034. godine u proseku 4,6% godišnje.
– Bliski istok je od 2005. godine do danas uložio preko 200 milijardi dolara u vazdušni saobraćaj. Uloženo je i u više od 1.000 aviona.
U narednih 10 godina ova regija planira da potroši još 200 milijardi dolara.
Više od 100 milijardi dolara je uloženo u aerodrome, pre svega u Dubaiju, Dohi, Omanu, Jordanu, i ovde u Abu Dabiju.
Saudijska Arabija planira da investira 12,3 milijarde dolara u svoje aerodrome do 2020. godine – izjavio je generalni direktor IATA-e, Toni Tajler.
For the customer of tomrrow, virtual is real. Digital transformation key to future growth. Abdul Wahab Teffaha @ArabAirCarriers #AviationDay
— IATA (@IATA) October 27, 2015
Key to Middle East growth is development of future talent. @airarabiagroup Adel Ali, CEO Air Arabia #AviationDay — IATA (@IATA) October 27, 2015
Tajler je u svom obraćanju objasnio važnost Bliskog istoka kao tranzitne tačke u avio-saobraćaju i izneo podatak da je u ovoj regiji zabeležen rast od 13 % u poslednjih pet godina.
On je podsetio i da je vazduhoplovna industrija posvećena smanjenju emisije štetnih gasova.
– Do 2020. godine plan je da se emisija štetnih gasova smanji za 50% – naveo je Tajlor i dodao da će se u to uložiti 200 milijardi dolara.
U ime jednog od domaćina konferencije – Etihad ervejza, o problemima u poslovanju na Bliskom istoku govorio je Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor ove zalivske komapnije.
– Trenutna nestabilnost i konflikti u delovima regiona nastavljaju da utiču na rezultate poslovanja.
Isto tako na rezultate poslovanja utiču zabrinutost za sopstvenu bezbednost koja turiste odvraća od putovanja, kao i povećanje troškova infrastrukture, sve veća gužva na nebu i mere štednje koje utiču na potrošnju – objasnio je Hogan.
Među temama njegovog govora našle su se i strategija investiranja Etihad ervejza, nova finansijska politika ove kompanije i njenih partnera putem koje je sakupljeno 700 miliona dolara, kao i kod-šer partnerstva.