BEG airport status
„Alo“: Ovo su prve fotografije novih srpskih MiG-ova "Novi" srpski MiG-ovi / Foto: "Alo"

„Alo“: Ovo su prve fotografije novih srpskih MiG-ova

Premijer Srbije, Aleksandar Vučić, nalazi se u poseti Moskvi gde će, kako je najavljeno, razgovarati o paketu borbene tehnike koji obuhvata šest lovačkih aviona MiG-29 kao i oklopna vozila. Internet portal „Alo“ novina je objavio fotografije aviona.

mig_1000x0

Pomoćnik ministrа odbrаne Nenаd Milorаdović rekаo je zа RTS dа Srbijа posle 25 godinа ponovo dobijа lovce.

– Ono što je znаčаjnije od sаmih аvionа je mogućnost dа nа jedаn trаjаn, temeljаn i efikаsаn nаčin rešimo sposobnost zаštite vаzdušnog prostorа, što je gorući problem ne sаmo srpskog rаtnog vаzduhoplovstvа nego i svih zemаljа u regionu. – rekаo je Milorаdović.

Premа njegovim rečimа, pаket koji dobijаmo zаhvаljujući dogovoru između Putinа i Vučićа jeste nešto što nаm omogućаvа dа zа pet do deset putа jeftinije dobijemo dovoljаn broj lovаcа koji je potrebаn zа te misije, sа peketom održаvаnjа – produženje njihovih resursа, generаlnih remontа, dobijаnjа rezervnih delovа i dobijаmo tаkаv nivo modernizаcije koji te аvione podiže nа jedаn sаsvim visok nivo u odnosu nа sve lovce i svu opremu u regionu.

U plаnu je dа se „migovi“ pojаve u Srbiji do krаjа mаrtа, rekаo je Milorаdović.

– Zаtim ćemo imаti prvu fаzu rаdovа nа njimа kаo što ćemo imаti prvu fаzu rаdovа nа nаšim prostorimа (četiri ‘migovа 29’), tаko dа ćemo imаti ukupno deset lovаcа, očekuje se dа oni budu sа zаvršenom prvom fаzom modernizаcije do krаjа 2017. godine. – objаsnio je Milorаdović.

Govoreći o tome koliko dugo nаm pаket od šest „migovа“ omogućаvа dа imаmo spremne lovce, Milorаdović kаže dа je reč o 14 godinа.

– To je ono što donosi jednu kvаlitetnu novu promenu, jer je održаvаnje letne sposobnosti veliki problem kod svih zemаljа u regionu. Obično se to rаdi godišnjim budžetirаnjem, а mi ćemo odjedаnput rešiti svа pitаnjа remontа, obezbeđenje odgovаrаjućih delovа, tаko dа je to potrebаn nаlet nаše lovаčke аvijаcije dа bi se izvršile te misije osigurаnjа. – rekаo je Milorаdović.

pre-mijer-i-misntar_1000x0

Sve fotografije: Alo

Komentari

Добро пожаловать !!!
Новогодишњи поклон за ВС…
Спасиба !!!

Odgovori

Ако сам добро видео на сликама и на снимцима, реч је о 4 једноседа и 2 двоседа…

g

Srbija do Tokija. ;)

Odgovori
I

Avioni vrede bas upravo onoliko koliko su placeni……

Odgovori
e

Znaci 16 Kajova vredi 30 mil? Cega si ti inzenjer?

Z

Ti mora da si inzinjer vodovoda i kanalizacije

I

Samo kanalizacije……nisam jos napredovao do vodovoda…….“

p

sudeči po ciframa koje izlaze u javnost, izgleda da će nas koštati puno više nego šta vrede
ali šta vredi, ovde se ne ceni inženjerski pristup racionalnog razmišljanja
prodavanje magle nam više leži

S

Napokon neke dobre vesti, nadam se sto brzoj i efikasnijoj realizaciji.
Na slici se vide 9-12 i 9-51.
Da li se zna sta se podrazumeva pod modernizacijom?
Hoce li to biti samo remont ili nesto slicno onome sto je uradilo Sirijsko RV sa njihovim MiG-ovima?

Odgovori
B

Bice nesto slicno onome sta je kupilo Sirijsko RV.

Znaci 9-12 sa R-77 raketom.

Miloradovic je danas na RTSu potvrdio da ce mo uz avione kupiti rakete v-v sa „aktivnom radarskom glavom“. To znaci R-77

Jesi siguran da je 9-12 a ne 9-13? I kako uopste moze da se uoci razlika?

m

tako je ovo su 9-12, dakle prvo izdanje 29ke…
9-13 ima grbu na ledjima,
tj proširen trup za veći kapacitet rezervoara za gorivo.

S

Estetski 9-13 ima grbu iza kokpita u kojoj se nalaze sistem za elektronsku borbu i dodatno gorivo.

R

Grba iza pilotske kabine ako se ne varam, unutra je moderniji ecm.

v
m

Meni ovi MIG-ovi izgledaju kao da su pred katastrofom. Da se razumemo jako sam srecan sto cemo ih dobiti i platiti remont ali izgledaju dosta izandjalo. Kao da su 2 rata preterali preko grbace.

Odgovori
B

…to je zato sto je slikano u toj hali. Napolju verovatno izgledaju kao nasi.

Kada ih remontuju i na novo lakiraju, izgledace bolje! :-)

G

Kakva patetika… Zalosno. Nadam se da ce ipak nesto i da bude od sve ove price i slikanja…

Odgovori
B

Nazalost politicari su do sada samo pricali „bice, bice, sutra, sledece godine“ itd.

…ali nikad se nije imalo para za to.

Sa 50 miliona u dzepu i dobrom diplomatijom sa Rusima stvar izgleda malo drugacije.

Ovaj put je ozbiljno! …jedino ako bih uveli sankcije Rusima ili se nesto u medjuvremenu desi da NATO zemlje nedaju prele ili slicno.

B

Odlična vest! Imaćemo dobre avione!

Odgovori
v

9-12 na slici?

Odgovori
B

Da ali verovatno sa R-77 i Zhuk ME!

Nije bas M2 ali dobro je i ovo.

s

Koliko se vidi na slikama, a i po ruskim blogovima, 2kom 9-12, 2kom 9-13 i 2kom 9-51.
Sto se tice modernizacije, i 9-12 i 9-13 mogu da se modernizuju na relativno ekvivalentan nivo cime bi uslovno bili `slicni` za operativno koriscenje…
Za sada se samo zna da su se trazili V-V projektili dometa 70+km i rakete V-Z, sa modernizacijom radara, IFF i slicne opreme.
Odustalo se od raketa Krasnodar jer je Krusik napravio i testirao granatu dometa preko 50km, sada radi na 60+km verziji, a ista granata se moze koristiti za pravljenje u terminalnoj fazi laserski navodjenog projektila dometa do 25km, sto je u rangu Krasnodara.
Za BUKove i Pancire je jasno da su ostavljeni za sledecu godinu, dok nije jasno u vezi helikoptera Mi17V5 – da li se uzima jos 2 ili 4 komada, kao i oko POVR – Rusija je nudila uz T72, ali nasa strana nije bila `konkretna` oko odgovora (vec i `vrapci na grani` znaju da su i Fagoti i Maljutke zastareli, te se pricalo o Kornetima, te o Svir/Refleks…).

I

Ova prica sa 14 godina resursa samo potvrdjuje ono sto se vec pisalo i ovde i na forumima, a to je da dobijamo avione sa oko 4 godine preostalog resursa u proseku, koji ce ubrzo nakon 2020. morati na remont. Takodje, prica da prvu fazu remonta zavrsavamo 2017. se ocigledno odnosi na nasa tri preostala aviona, preciznije na dva jednoseda koji bi tada trebali da ispadnu iz resursa. O 10 aviona u eskadrili nema ni govora jer je nas treci jednosed raskomadan za delove i ne isplati se popravljati ga. Sav ovaj medijsko-politicarski buckuris u sustini znaci da cemo i u godinama koje slede u proseku imati 4-5 aviona na raspolaganju, dok ce ostali cekati remont ili korisceni kao remontna rezerva.
S obzirom na cene modernizacije koje se krecu od 4-5 do 15 miliona evra, verovatno ce se najavljena “modernizacija“ odnositi na paket komunicione i navigacione opreme (UHF/VHF, GPS, VOR/ILS, IFF…), a novo naoruzanje se ni ne spominje.
Drugim recima, jos jednom secenje usiju zarad krpljenja pozadine i kupovina vremena do “boljih vremena“. Da ne ispadne sve negativno, ovi avioni ce nastaviti da budu savremeniji od hrvatskih MiG-ova 21, barem dok oni (poput Rumuna i Bugara) ne dobiju/naruce polovne americke F-16A ili “Gripene“ A/B…

Odgovori
M

Ma barem da sklepamo pola eskadrile 9-13, a Hrvati nek dobiju f16A , mig 29 – 9-13 je u toj klasi ako ne i za nijansu bolji…

R

A sta drugo. Koliko para, toliko muzike. 5 ce leteti, 5 ce cerupati za delove. Nikakvo novo naoruzanje, modernizacija ni rakete. Znaci, samo da funkcionise (na papiru) air policing za narednih 10 godina, sto je po ceni od 25 miliona ok, jer bi toliko godisnje nekom drugom placali. A sto se tice toga dal ce Hrvati ili Bugari da kupuju Gipene, srecu im zelim sa budzetskim proracunom i otplatom kredita. Potpuna je besmislica ulagati tolike pare u avione na siromasnom Balkanu, samo neke low cost varijante krpljenja ovog tipa ili onog sa hrvatskim MIG 21 imaju nekakvog smisla. Rata nece biti, a i ako ga bude, avioni nam nece mnogo pomoci. I ponavljam, ovo je samo za air policing, a za 10 godina, e bas da vidim onda varijantu. Bojim se da se RV crno pise…

B

Gospodine IL,

pogledaj danasnji interviju sa Miloradovicem na RTSu. Mozda ce ti onda biti jasno sta se kupuje, sta je predvidjeno remontom a sta podrazumevaju pod modernizaciom.

Mozda si u pravu, mozda nas lazu.

I

Hrvatska ni pod razno ne uzima F-16, niti od Amerikanaca niti od bilo koga drugog, jer je američka administracija zauzela jasan stav da Hrvatskoj uopće nije potrebna niti može financijski održavati borbenu komponentu HRZ-a, tako da i ako bi HR nabavila negdje F-16 (Izrael je već nudio svoje F-16 ACE – https://www.flightglobal.com/news/articles/israel-details-f-16-ace-bid-for-croatia-413918/), svejedno bi Amerikanci vjerojatno blokirali ili otežavali pristup motorima, rezervnim dijelovima, svojim stručnjacima, naoružanju itd.

Tako da HR ostaje ili Gripen C/D ili neki drugi polovni europski model (npr. francuski Mirage 2000) ili gašenje mlazne komponente. No s obzirom na srpsku akviziciju 29-ka, gotovo sigurno će se ići na nekih 6-8 komada Gripena. Saab lobira već 10 godina po Saboru i ministarstvima.

D

Hrvatska ni pod razno ne uzima F-16, niti od Amerikanaca niti od bilo koga drugog, jer je američka administracija zauzela jasan stav da Hrvatskoj uopće nije potrebna niti može financijski održavati borbenu komponentu HRZ-a, tako da i ako bi HR nabavila negdje F-16 (Izrael je već nudio svoje F-16 ACE – https://www.flightglobal.com/news/articles/israel-details-f-16-ace-bid-for-croatia-413918/), svejedno bi Amerikanci vjerojatno blokirali ili otežavali pristup motorima, rezervnim dijelovima, svojim stručnjacima, naoružanju itd.

Tako da HR ostaje ili Gripen C/D ili neki drugi polovni europski model (npr. francuski Mirage 2000) ili gašenje mlazne komponente. No s obzirom na srpsku akviziciju 29-ka, gotovo sigurno će se ići na nekih 6-8 komada Gripena. Saab lobira već 10 godina po Saboru i ministarstvima.

G

@IL ti zaboravljas da smo pravoslavci sa brdovitog Balkana, zapad nam neće dati ništa ako neigramo „Gagnam style“. Šta nam preostaje osim Rusije i Kine? A i tamo ti niko neće dati novi avion za „DŽ“. A ti prijatelju, ako možeš pomozi nekako da već jednom vidimo desetak Mig 35 na aerodrom Batajnica. 😉

M

Druze, potpuno si u pravu, jos jedno medijsko spinovanje. Da se razumemo, sada kada smo doterali cara do duvara, daj sta das, pa makar bio i Izdelia 9/12. Sto se tice remonta i modernizacije, verovatno ce biti uradjena najeftinija varijanta, varijanta za slikanje. Nece se niko potruditi da 9/12 digne na nivo 9/19 jer to mnogo kosta. O radaru Zuk nema ni govora, po preletu u Srbiju istog momenta bi bio odnesen u Brisel, a isto vazi i za R77. I ono glavno, otvoricu bocu pica kada i ako ih i tako ofucane i dotrajale vidim na Batajnici ili u Nisu. Pozdrav, druze.

K

Kakve veze imaju hrvatski F-16 sa našim opremanjem.Da ne veruješ u dvoboj kod Ok korala tačno u podne.Ono da bude časna šorka nema ništa na kvarnjaka (kao npr. pomoć NATO) pa da vidimo konačno ko je jači.Druže moj istorija je nauka i ima svoje zakonitosti koje se ponavljaju.Dok budemo učili istoriju da bi nabubali podatke: zarobili ovoliko uništili onoliko nema ništa od nas.Nema nikakvih pouka i zaključaka.Rumuni F-16, Bugari F-16 Hrvati F-16, braca Grci F-16, Madžari doduše Gripen Austrijanci Tajfun.A gde je logistika za sve to.Znaš li koliko košta R-77.Mnogo.Znaš li koliko imamo R73 koje smo poslenje kupili.Mnogo?Pa neće biti.A skupo?Hvala bogu valjda imaju NiCd akumulatore pa nećemo morati da se po novinama brukamo zbog toga (Putin poklonio akumulatore za jedan avion!!!), a onda 300 ćelija u Pančevu a NGŠ kažnjava po novinama.A starni anlitičari obaveštjci čitaju li čitaju pa i hrvatski.Avijacija je logistika.Znaš li da Rusi ne prodaju rudu za helikopter Mi 17 ako ne kupiš najmanje 4 helikoptera.Eto tako ne kupismo rude pa ih sada sami pravimo metodom štapa i kanapa da neizlomimo starim rudama za Mi 8 antene na kabini.Hvala bogu da ima još pametnih i stručnih ljudi ali su mnogo stari i odoše u penziju. Itd.Tržište je to bre.A avijacija je sistem a avion je samo jedna komponenta i uslov koji prati sve obuka, školovanje, kadrovanje, održavanje, snabdevanje konstantno osvremenjavanje i iznad svega novac.E da mi nikada nismo izašli iz pojma revolucionarnog pristupa organizovanja avijacije. evoluvija modernizacija šta je to za nas.A onaj VTI proguta para ne zna se. Šta bbritanci napraviše od Houka a mi još terma bazni G-4 i po medijima mlatimo slamu o modrenizaciji.A sada veći i moderni Orao.Da li znaš da je 18301 čekao od Rusa neki sistem Ekran da ga oprave 1 i po godinu i u to vreme nije leteo.A Madžari pokvari se Gripen Švedi ako treba drugi avion u kargo u na Kečkem, oma.To je ugovor i to se zato tako i toliko i plaća.Kolika je godišnja ispravnost i nalet Madžarima to je ključni podatak. I što reče jedan klasić nije avijacija za gologuziju i ode u Boing.Koliko sam ja uspeo da vidim i čujem Rusi su baš uzdanica u logistici možeš se osloniti bez problema kao i Madžari na Šveđane.A?I sve kod njih za džabe onako bratski.A ti bi malo da se kidamo ponovo sa Hrvatima i NATO po principu Crnog Gruje „ja sam za kidanje sa beganjem“.Dobro je da će ovi naši piloti što ih je ostalo moći malo više da lete i opravdaju svoje letačke blokove eto to je sve.A tehničari u hangar i prekovremeno po naređenju ključ i lemilicu u ruke, prebaci ovaj deo sa ovog aviona na onaj, ali prvo sačekaj odobrenje i sve to po zakonu ( a plaćanje videćemo kasnije za sada na to imaju pravo samo Kobre).Daće dragi Bog da sve ovo ispadne kako treba na kraju.

R

Jesu Marko izandjali spolja, jer u Rusiji oni ne predsede na stajanci 350 dana od 365, nego 350 lete 365. Ali resurs je resurs i to je najvažnije, i ovako će da se okreče jer im je remont blizu!

Odgovori
m

Vidim neki govore da su to krsevi. A sta bolji su vam ova 2-3 sto imamo od ovih u koji ce se ugradidi noviji sistemi. Bice daleko bolji po modernizaciji od ovih sto imamo koji bukvalno se ne mogu porediti.

Odgovori
M

Sve pohvale za premijera i vladu!Konacno lepe vesti!Vrlo sam srecan!Ne shvatam cinicne komentare!Svako ko istinski voli nasu drzavu i nase vazduhoplovstvo treba bar malo da se raduje!

Odgovori
M

Ja bih to rekao za Premijera, mozda bih i glasao za njega, ali bi prvo morao da sa Predsednikom Putinom potpise brdo „papira“, da se odrekne EU i da u Srbiju „dotera“ bar dvadesetak ispravnih SU 27 i bar nekoliko diviziona S 300.

K

Eto konacno lepe stvari za RV i PVO…….ocekujem izliv negativnih komentara kako smo mogli F-16 stare 30 godina….itd! Poljaci vec kukaju samo ma opremanje aerodroma i mehanizaciju ,platili su i vise nego sto su mislili!

Odgovori
S

Dobra vest!

Svejedno je dali ce mo dobiti 9-12 ili 9-13, vazno je samo to sto ce modernizacija obuhvatati i radar sa dometom 120km (verovatno Zhuk ME) i rakete R-77.

Hocu da kazem: bolje 9-12 sa raketom R-77 nego 9-13 sa R-27.

A Nenad Miloradovic je danas na RTSu potvrdio da ce mo uz avione kupiti rakete V-V sa „AKTIVNOM RADARSKOM GLAVOM“.

Valjda govori istinu… A i da ne, sretan sam da ce mo konacno imati 9 ili 10 aviona 4vrte generacije.

Odgovori
S

Nije svejedno, 9-12 i 9-13 se dosta razlikuju i nasi piloti bi morali na preobuku sto dodatno kosta…
Samo treba cekati da se vide detalji tog dogovora i ugovora jer se spominju neke „faze“.
Ta modernizacija ce se sigurno platiti, nece biti jeftino i nece biti brzo-tek mozda u naredne 2-3 godine ako se obezbede sredstva.
Sto se tice izjava gospodina Miloradovica ja bi ostao uzdrzan jer kao i nasi politicari on voli da daje malo spektakularne i nerealne izjave.

S

Moram sebe samog korigovati!

Na slikama se videli samo 9-12 i 9-51. Sad sam gledao i snimak iz hangara i medju avionima je NAJMANJE JEDAN 9-13.

Imaju na forumima i slike toga aviona, radi se o broju 93713

R

r27 verovatno najlošija BVR raketa. Ako se ne varam u sukobu eritreje i etiopije su imale 4% hit rate.

L

R27 koliko se secam su pasivno navodjenje,a u video oni pricaju o aktivno navodjenim raketama sto im u prevodu dodje R77. Ipak moracemo da sacekamo i vidimo…

D

Realista,

Oba dvije strane u Etiopiji-Eritreji nisu koristilil R27 kako treba. Imali bih isti uspijeh sa AIM-120

U tom ratu su R27 cesto pucali cim bih jedva dosli u domet. Znaci da neprijateljski pilot bih primjetio R27 jako rano, a raketa bih istrosila skoro citavo gorivo tako da nisu mogle pratiti dugo.

U realnosti rakete treba pucati iz blizeg dometa. Ako ti raketa ima domet 30 km onda je treba ispaliti na 20-25 km a ne na 29.9 km kao sto su radili u Etiopiji-Eritreji.

R

Ne znam na kojoj su daljini pucali sa r27 i koji je model bio t ili r ono što znam, odnosno šta se može pročitati, je da su većina kilova ostvarena sa r60 i r73. Nisam borbeni pilot ali vjerovatno je r27 korišćen da „zabavi“ protivnika dok se ne dođe u domet r60 ili r27. U svakom slučaju r 77 je bolja raketa (barem na papiru) od r27. U smislu da omogućava avionu koji lansira malo više šanse da preživi sukob. Jer jednom kad se raketa približi 20km od cilja nema više potrebe za praćenje cilja jer aktivna glava preuzima samonavođenje.
Inače da ne ispadne da sam neki rusofob ili slično ni aim 7 se nije proslavio osim aim 7m koji je doduše stelarnih 68% hit rate ostvario u zalivskom ratu vjerovatno protiv monkey verzija sovjetske opreme (monkey=downgrade).

P

@Letac
R-27R1 koje mi imamo je paluaktivno radarski navodjena raketa i nije pasivna i najlosija je verzija te rakete. postojeci radari i radarske rakete na nasim 29 su davno poznati NATO , sa sve potrebnim kontramerama. I naravno ne moze da se poredi sa R-77 ni po cemu.

e

Kad im udare farbu,bice ok

Odgovori
i

Kakvi su da su nama su odlicni . Filozofi filozofiraji mudraci mudruju . Srbi se raduju . Kaki su da su nasi su

Odgovori
G

Po mom skromnom misljenju „donacija“ izgleda više nego dobra kako bi imali ispravnu aviaciju za narednih 10 godina. Srbija drugo rešenje i nema, jer nažalost „neko“ je ispraznio državni novčanik prodajom svih fabrika. Budemo barem jednom parlamentarni kao narod i prestanimo da kritikujemo donacije prijateljskih zemalja.

Odgovori
P

A cemu ce nama sluziti aktivna radarska avionska raketa sa cenom od vise od 500 k eura?
Svaka para data za ove 29 je bacena, jer nicemu nece sluziti.
Bolje da su ulozene u nove domace lba aparate.
Da ne mracim vise nece objaviti komentar.

Odgovori
L

Da bi vama lba uopšte imala neke šanse da dejstvuje,potrebna je vazdušna dominacija. Dalji komentari su suvišni

P

kakva dominacija?
sa ovim necemo opet biti u toj ulozi, za to bi trebalo izmedju 16 i 24 aparata stalno spremnih i dobrano naoruzanih.
i opet u kratkom periodu.
dace se 200 milkica za aparate koji ce ponosno da spartaju ovo malo neba i nista vise….
pa da zagasimo skolsku i lba pa da kupimo ‘nove’ od ‘saveznika’…
i da ‘letimo’…

d

ja značajno delim tvoje mišljenje, mada 29 -ke sam očekivao, jer političari između dobrog rešenja i lakog rešenja, izaberu lako rešenje. Mislim da je oprema i naoružanje na njima preterana za AP i da samo provociramo „prijatelje“ i „neprijatelje“. Za razliku u novcu mogli su se uzeti PVO sistemi, koje ćemo sada dodatno da platimo. Ionako u obe nabavke ima „vezane“ robe, koja nam baš i ne treba. I još nešto, šta dalje: na 29 -ke ne mogu da lete piloti koji su leteli samo G4, pa bio to G4MD ili već šta. Orao koji je bio međukorak ubrzo izlazi iz resursa. Da li pokušati da se 9 INJ 22 osposobe na način kako je letos prikazano? Alternativa je kupovina Jak 130, što mnogi podržavaju, ali tada je G4 nepotreban u bilo kakvom obliku

P

nazalost, kao drzava smo u polozaju da najgore resenje izgleda najprivlacnije. a da umemo da provociramo kao na volej da padnemo tu smo prvaci.
u stvari, put izgleda najkraci i vise je gotovo resenje.
to samo pokazuje da ne postoji ozbiljna vizija razvoja RV u celini, samo kampanjsko krpljenje od jedne do druge situacije.
sta smo mogli sami a nismo(ne samo po pitanju lovacke avijacije), to je glavno pitanje.

D

Sasvim prihvatljivo i u ovom trenutku po Srbiju vjerovatno i najbolje moguce resenje. Jednostavno je jako, koliko para toliko muzike, obezbijedice se lovacka avijacija i opravdace svoju svrhu. Svakako bolja varijanta nego nekome drugo placati za kontrolu vaseg neba prema tome komsije srecno…

Odgovori

Оно што је мени фотографије кажу је да су сви ови авиони некаква експериментална или развојна верзија МиГ 29. На свим сликама се јасно види бортовой номер (како руси кажу за регистрациони број летелице) плаве боје што је у ВВС РФ ознака за експерименталне или развојне летелице. Летелице које су у редовном саставу ВВС РФ имају овај број црвене боје! Логична претпоставка је да имају и велики налет!

Odgovori
l

nadam se nekoj interesantnijoj semi farbanja, u odnosu na ove nase.

Odgovori
P

Pogledajte: http://rs.n1info.com/a216192/Vesti/Vesti/Vucic-u-Moskvi.html

Modernizacija tih aviona za 180-230 mil.evra.

Odgovori
M

Poklon od 180 miliona dolara.Nažalost pameti nikad nemamo dali 180 miliona za polovne kante em navukli Nato na svoju grbsču.Pa ovoliko su Rumuni platili f-16 za šesnaest komada sa kompletnom opremom na nivo block 50 platili 600 miliona dolara.A rumunija je veća bogatija i plus članica Nato .Bili smo ovce i ostali neznamo štaćemo sa samim sobom .

Odgovori
s

Rumunija je platila 628 mil USD samo za avione. Ono sto ljudi ne pominju je da su u razlicitim paketima, platili do sada preko 430 miliona USD za obuku, naoruzanje, obezbedjivanje servisa, rekonstrukciju baze, nabavku alata… Svakako, deo tih sredstava ce biti amortizovano sa nabavkom 2. eskadrile, ali i tada ce to biti mnogo…
Iz prve ruke, inace, sam saznao da trenutno 1h letenja na F16 Rumuniju kosta nesto ispod 20.000USD i da se nadaju da ce u punom kapacitetu sa ljudstvom spasti na oko 15.000USD/h leta (sada imaju jos stranog osoblja)…
Time, zabluda je misliti da je nabavka drugih aviona uopste jeftinija!

B

Ti Marko nisi pročitao sve vesti.

Te pare se daju za čitav paket za 14 godina: remonti, delovi, novo naoruzanje, novi Radar, obuka pilota, itd.
…i to za svih 10 aviona (naših 4 i ovih 6).

Ovakav paket za rumunske 16ice bi koštao 1,5 miliardi!

v

Rumunje će cijeli posao za ovih 16 kom F-16 doći preko milijarde dolara, a prema ovome šta se piše i šta sam ja razumio od Miloradovića, Srbija plaća ovih 180-230 miliona za modernizaciju 6 ruskih + 4 postojeća aviona + dijelovi, naoružanje, dakle komplet priča. Mislim da od toga bolje ne može, pogotovo što se ne mora ulagati u logistiku sve te silne pare što su Rumunji morali.

K

Stavi sve podatke na papir pa izracunaj jos jednom……prati samo Tago six…..i videces Koliko kosta Rumuniju dolazak F-16 modernizacija i sve ostalo…

R

Pitanje šta sve dolazi u modernizaciji verzije 9 12 i 9 13 su poprilično siromašne opremom. VJerovatno je u pitanju novi radar, ecm iff. Vjerovatno i motori ako su avioni korišćeni, ako u paketu dolaze i rakete onda je cifra iako velika nije tragična, mislim da jedan r27 košta oko 400 hiljada dolara, r 77 sigurno i više.

K

„novi“!Poleteće sa srpskim rendelom 2018.Kakvi i ovo je „novo“?

Odgovori
B

Konačno, ali neće to spasiti bandu. Džabe se nadaju.

Odgovori
B

Koju bandu? Ko se nada da ce ga ovi avioni spasiti? Mislis na Srbiju?

A

Na fotografiji i na video snimku se jasno vidi RF-93713 Mig-29 9-13… takodje i Mig-29UB iz Milerova RF-92196 u plavoj shemi iz 2015g… pozzz

Odgovori
T

Avioni izgledaju kao prosecni korisceni avioni spolja sto znaci apsolutno nista. Ne razumem o cemu pricaju ovde ljudi koji galame kako su avioni krs, ni vi, ni ja neznamo u kom stanju su avioni jer spoljni izgled ne pokazuje apsolutno nista. A po spoljnom izgledu koji vidimo ovde nema nikakvih velikih zamerki. Ako neko ovde na osnovu farbe gleda kvalitet aviona ja ne znam sta da mu kazem, jbg glup je.

Ono mnogo vaznije je cinjenica da cemo mozda dobiti R-77 ili daj boze R-77-1 sto bi bilo ravno cudu. Cak i da nijedan od ovih aviona nikad be poleti a dobijemo veliku kolicinu R-77/-1 projektila to bi bilo super. U najgorem slucaju sa zemlje u kombinaciji sa radarom mogu se koristite kao odbrambeno sredstvo. R-77 ima domet oko 70km (manevar) do 80km, a R-77-1 105-110km. Ovo je u najmanju ruku fantasticno oruzje sto se nas tice i u ravni je sa AIM-120.

Ove BRDM krseve smo dobili sigurno u fazonu kao mora da se kupi da ih se Rusi otarase ali postoji i mogucnost da smo ih namerno kupili po maloj ceni pa cemo praviti one nase kurjake i sta ti ja znam i prodavati ih po Africi, to je jeftinije nego praviti novi BRDM iznova.

T72B3 je potpuno ok tenk i u svakom slucaju bolji od nasih m84 krseva. Ne nesto preterano bitno bolji ali bolja zastita u vidu ERA i aktivne zastite koju mi nemamo.

Odgovori
i

Odlicni, baba ih vozila samo nedeljom do sirije da bombarduje. Verovatno nije idealno resenje al daj sta das. Mnogi spominju Hrvate i F-16 ali po hrvatskoj stampi to je vrlo malo verovatno. A realno ovih par komada i nije neka napadacka sila neko nuzni minimum za zastitu neba , naravno ako bude bilo para za odrzavanje i gorivo Sve u svemu po menia i nema potrebe za nekom regionalnom utakmicom tipa ciji je duzi.

Odgovori
K

Ljudi zasto tolike kuknjave?Avioni su 100% ok.radjeni za rusku vojsku.I bez modernizacije su bolji aparati nego nasi postojeci .Ko nebo i zemlja.Koliko sam cuo ruskog oficira ,avioni su vec modernizovani tako da nemaju veze sa nasim.Ja ocekujem da svi budu standardizovani zajedno sa nasih 4, na SMT iliSM verziju jer se pominje cifra pune modernizacije oko 200 miliona dolara.Znaci rakete R77 v-v ,radari i sve ostalo.

Odgovori
B

Trebalo bi da bude SM verzija. Pošto kupio poto i prodao.

K

Nista bolji nisu ni rumunski F16.Oni su jos stariji od nasih MiG29.I sve se bojim da su ih portuglci mazili i pazili i da izgledaju kao ispod cekica.Sto se tice naoruzanja, bez modernizacije su u rangu nasih MiG ova.Stari preko 30 god.

Odgovori
K

@KIKAN
Rumunski F-16 su stari manje od 30 godina ali su oni dobili garanciju da će leteti još 20 godina, uostalom F-16 ima duži životni vek,časove naleta i bolje manevarske sposobnosti od MiG-29…

D

To su F-16A/B Mid Life Upgrade. Otprilike su ala F-16C/D Block 50.

To je puno bolji avion nego ne modernisirani MiG-29 iz 1980-ih.

K

Za F16 kazete, date su garancije da ce leteti jos 20 godina.Ko to moze da garantuje?Nama garantuju Rusi da ce nase 29 ke leteti bez dodatnih remonta jos 14 godina.Tacno je da F16 ima nesto duzi vek upotrebe, koji je fabrika propisala. Ali da li je to bas tako?Kad su toliko dobri F16, kao sto kazete, sto ih portugalci prodaju!?I oni su svesni da su pri kraju.Druga stvar koja nije tacna su manevarske sposobnosti F16, koje su dosta losije od MiGa29.To priznaju svi NATO piloti.F16 CD Blok50 je bolji od 29ke 80 tih,ali nije nije od modernizovanih verzija kakve ce biti nase.Mi dobijamo uz postojece MiG29nove radare,rakete vv i vz koje poseduju samo Rusi.

K

Znam samo da je američka strana u ugovoru potpisala da će ti avioni trajati još 20 godina,a ako to nije garancija onda ne znam šta je…kao drugo nijedna verzija MiG-29 se ne može meriti sa F-16 zato što je taj avion radni konj avijacije,višenamenska mašina koja obavlja sve ono što Migovi samo sanjaju.

N

Bolje ista nego nista…Meni jedna stvar nije jasna u celoj ovoj prici a mozda i vise stvari.Kaze se modernizacija aviona,sta ona podrazumeva? Koje rakete,radare,pogonske agregate…? Da li modernizacija podrazumeva dovodjenje aviona na SMT i UBT standard ili ne? Da li ce se to uopste raditi i ako ne zasto? Da li je bolje dovoditi avione na SMT i UBT standard ili budziti na ovaj nacin? Drugo kolko znam mislim da varijanta sad nisam siguran da li 9=12 ili 9=13 nema mogucnost dejstvovanja po zemlji.SMT i UBT imaju. SMT moze da se naoruza sa R27,Kh29… I za kraj ova budza sto cemo imati,kolko je daleko od SMT i da li je?
P.S Mogu li se meriti SMT i F16c blok 40=50?

Odgovori
D

Nema modernizacija na SMT/UBT za sada.

SMT se moze mijeriti sa F-16 Blk 40/50.

Za airpolicing je MiG-29 9-12 ili 9-13 sasvim dovoljan. Tu je cak MiG-21 sasvim dovoljan.

N

Ako nema modernizacije kako kazes,koju onda oni modernizaciju pominju? Receno je da ce avioni pri modernizaciji imati RVV-AE(R77).Kolko znam samo smt moze to imati,isto tako i KH-29? Isto tako je receno da ce pri modernizaciji biti radar sa dometom od 120km(valjda misle na N019 radar ne na ZHUK).Ja kolko se secam 9-12 i 9-13 nemaju tu mogucnost.

N

Nema uopste modernizacije ili nema moderizacije na SMT i UBT? Kolko ja znam receno je da ce biti modernizacije u par delova. Dalje,ako avioni nece biti na SMT ili UBT,kako je moguce onda da imaju kako kazu radare sa dometom od 120km(valjda misle na N019 radar a ne na Zhuk)? Dalje,receno je da ce avioni imati RVV=AE (valjda R77).Kolko ja znam,RVV/AE ne moze ici na 9/12 ili 9/13 vec samo na SMT,UBT,M,M2.

Z

Nikako da cujemo konkretno i nedvosmisleno, je li u okviru ovog paketa i remont ili modernizacija nase 4 tj. 3 postojece 29-ke? U kom je zaista stanju ta cetvrta 29-ka i je li moguc njen remont i vracanje u letno stanje?
I kada sam vec tu sa pitanjima, da pitam i za brojno stanje MIG 21. Preciznije, sem 3 koja su letno sposobna, ako sam dobro razumeo, postoji li jos neki od njih na remontu ili se razmislja o remontu u Momi, ako je uopste preostalo materijala za to? Koje su realne mogucnosti tih novointegrisanih raketa v-v na MIG 21, navodjenje, preciznost? Hvala unapred!

Odgovori
R

Zaboravi Mig 21, to je gotova prica. Narednih 10 godina nase RV ce izgledati ovako: 5 mig29 ce leteti, mozda biti modernizovano (sad odjednom ispade cifra od 200 miliona evra, samo ne znam odakle), 5 kasapljeno za delove, Orao i G4 ce leteti sa vecnim obecanjem o modernizaciji koja se nikada nece desiti, i laste za obuku. To ti je to…

Z

Hvala na odgovoru, Rex! Na stranu sto je prakticno neupotrebljiv u danasnjem svetu, meni je Mig 21 mnogo lep kada se sredi. Zvuci iscaseno, ali meni je lep. Mozda ima smisla srediti jos par komada za letenje, obuku, sta znam, naci im neku svrhu. To je lovac koji moze da obori neprijateljske helikoptere ;-) mozda da posluzi za patrolu kao u Hrvatskoj… Ustvari lep je, nije fora samo u snazi :-)

D

Koliko su samo politicari ovakvih aviona procerdali…Magnetnih rezonanci…Sa srecom RV VS.

Odgovori
P

Vojska je ponovo na nogama i nikad nije bila jača. Od sad evropa ima da igra kako mi sviramo. Ja mislim da je ovo najveci broj eskadrila koje je vojska posedovala do sada ikada u istoriji.

Odgovori
D

Srecno bilo i puno naleta.!
Samo dusmani kukaju i opanjkavaju nabavku. Vremena su teska i daj sta das.
Sve je super kakvo je bilo do pre koju godinu.
Bravo !!

Odgovori
T

Ako je 9-12 onda je 9-12A zato sto 9-12B je verzija za zemlje koje nisu u Varsavskom paktom .
Nasi piloti su vec bili na obuci kad je bilo price o M2/M verziji pa ako mogu da lete moderniji M onda mogu i 9-13 ako ga dobijemo.
Nadam se da ce zhuk m radar da ugrade kao sto SMT/M ima.

Odgovori
V

Upravo se na jednom hrvatskom portalu objavio članak o isplativosti ovih MIG-ova. Ne znam koliko je točan, to neka procijeni netko stručniji od mene ali ispada da su Rusi debelo precijenili avione za vas. Ukratko, usporedba Mianmar 20 MIG 29 u operativnom stanju 20 mil eura po komadu, Srbija plaća samo za remont 33 mil eura po komadu. Inače sam protiv borbene avijacije za zemlje tipa Hrvatska ili Srbija, po ekonomskoj snazi stvaraju prihod kao npr. grad Frankfurt. I ne, nije karikirano.

Odgovori
C

Dobar tajming. Migovi krajem marta (kakvi god da su), izbori pocetkom aprila. :)

Odgovori
B

Srce mi je veliko kao kuća dok gledam ovo. Ne pomaže ni patetika političke predstave, ulaženje u kokpit, kaputi i šalovi…ništa mi ne smeta, svaka čast. Velika je ovo stvar i radi se polako. Svaku sreću i puno bezbjednih sati naleta želim svim pripadnicima RV Srbije!

Ako se desilo da su naši ljudi imali priliku da ove letjelice pregledaju i proberu u toku BARS-a 2015 u Astrahanu- onda sam siguran da je sve u najboljem redu i posebno sam ponosan zbog toga. To bi značilo da je neko po redu planirao, iskontrolisao i pazio šta se radi. Premijer ima pravo da griješi i izgleda svakako, ali ako su ljudi iz Vojske stručno odradili svoj dio posla i tiho pripremili akviziciju sredstava, to nema nikakve veze. Na kraju krajeva, političari samo trebaju da kanališu sredstva, da pokažu volju i da se fotografišu. Hvala im na tome- tako i treba. Obezbjediti političku volju i sredstva je sasvim dovoljno, i previše. Neka svako radi svoj posao i sve će biti odlično.

Posebno me raduje što je odjednom odjeknula priča o par stotina miliona Eur-a. Draže mi je da je tako, nego da je ostalo na 20miliona o kojima se govorilo. Čini mi se da to i jesu sredstva sa kojima nešto konkretno može da se uradi, i za koja bi vam se neko obavezao na nešto.

Ne znam kakvi su planovi ljudi u Vladi Srbije ili RV-u, ali jedna stvar mi upada u oči. Vidim da se razmišlja o zanavljanju elemenata PVO 2018. To je sjajna najava, čak i ako bude kasnila. Ipak, kada bi RV došlo u posjed jedno 6 borbeno trenažnih (Jak-130 ili nešto slično) aviona u nekom skorijem periodu- onda bi se zaista moglo reći da je Srpsko vazduhoplovstvo „spašeno“ od propasti koja se tako blisko bila nadvila nad ovu slavnu komponentu Srpske vojske. Tada bi imali eskadrilu aviona za početnu obuku naše proizvodnje, napredni borbeni trainer za glavnu obuku pilota, i desetak aviona lovačke avijacije. Sasvim dovoljno za mladu državu ove veličine. Bog da nas vidi.

Ovo mi se čini kao hitan, gorući problem da se sistem „zaokruži“. Predpostavljam da bi trejneri mogli da se nabave za dodatnih 100-njak miliona Eur-a? Nije to tako nedostižno, a čini se nužnim, ako se ispostavi da G-2 modernizacija nije perspektivna?

Bilo kako bilo, velika stvar. Samo polako, vrijedno i strpljivo. Lako je imati nadu kada vidiš da se nešto radi. Puno pozdrava svima i hvala pilotima i kompletnom sastavu vojske koje ćuti i radi na realizaciji ovog i poslova sličnom ovom. Samo naprijed.

Odgovori
R

Mogli su da nam daju bar 1 SU-30 ili onaj eksperimentalni SU-47 (koji nije dao zadovoljavajuće rezultate) čisto da se hvalimo :)

Odgovori
J

Već je bezbroj puta ponovljeno da je osnovna namena ovih aviona kontrola vazdušnog prostora, kako bi se između ostalog osigurao i međunarodni vazdušni saobraćaj od koga Srbija godišnje ubere par stotina miliona dolara. Ne možete da ispalite raketu da identifikuje avion i preusmeri ga u željenom pravcu. Ne možete da pošaljete ni podzvučne avione i da se nadate da će stići na vreme.

Pošto nije članica NATO, Srbija ne može da se osloni na neku drugu članicu i poziva njenu dežurnu paru u slučaju potrebe.

Treba sačekati detalje i videti šta je sve uključeno u tih 180 miliona, ali ovo možda i nije bio loš posao.

Odgovori

Добре вести, ето нешто ново и за заштиту неба,
када будемо знали шта обухвата модернизација знаћемо и шта смо тачно добили.

Добра вест је и да набавка ових авиона не изискује
преобуку пилота и техничког особља, па буџет неће имати додатне расходе и за ове намене, остаје питање цене налета МиГ-ова.

Србија овим питање модернизације РВ одлаже за
период после 2020. како су у току велики индустриј-ски ратови за продају нових борбених авиона,
када се ми решимо мораћемо дуго да чекамо за
нове авионе.

Odgovori
M

Procitao sam na N1 da ce nas ovaj poklon kostati od 180 do 230 miliona dolara?
Da li moze neko da mi kaze nesto o tim brojkama, konkretnije?

Odgovori
I

@ Beli:

Miloradovicu ne verujem da kaze da je danas cetvrtak, a kamoli frljanje stotinama miliona evra. Cifre koje se spominju upucuju na 18-23 miliona evra po avionu. Remont je 4-6 miliona, rezervni delovi za 14 godina eksploatacije barem jos toliko, bas kao i samo jedan paket R-73 i R-27, plus obuka za sve to. Drugim recima, ako je i istina da cemo u narednom periodu samo za LA izdvojiti pola naseg godisnjeg budzeta za odbranu, ostaje nam u najboljem slucaju par miliona evra po letelici za modernizaciju. Dakle, komunikacija, navigacija i nesto sitno preko toga. I to u periodu od 15 godina. Dakle, 1.2-1.5 miliona evra po avionu godisnje.

@Mile protiv tranzicije:

Geopoliticki aspekt niko ni da spomene, a zna se koliko su Rusi bili “teski“ na izvoz najmodernije opreme i u vreme kad su imali mnogo vise poverenja u nase politicke stavove. Pozdrav.

@ Kokoske sa Topciderke:

Izvini druze, ali uprkos iscitavanju tvog posta nekoliko puta, nista te pod milim Bogom nisam razumeo.

Odgovori
k

To ce biti 10 aviona moze se reci dovedeni na standard SMT..Zhuk-ME sa dometom od 120km za otkrivanje lovca ERP 5m2 .Radar sa mogucnoscu pracenja 10 ciljeva i gadjanja 4 odvojena cilja raketama R77 sa aktivnom radarski samonavodjenom glavom.U paketu dolaze i te rakete pored novih vodjenih rakata V-Z.. Svaka cast momci odlican posao

Odgovori
I

Na večitom Indijskom tenderu za 126 aviona, Rusija je ponudila MiG-35 po ceni od oko 40 mil. dolara. Alžir koji je vratio SMT-e je trebalo da plati malo preko 30 mil. po komadu. 6 MiG-35-ica bi nas izašlo oko 240 mil. i dobili bi potpuno nove i savremene avione sa AESA radarom koji bi mogao da se nosi sa svime osim sa petom generacijom. Lično smatram da je ovaj ugovor kriminalan, jer za blago manju cenu dobijamo avione proizvedene1986-e godine sa prvom fazom modernizacije, tj. najverovatnije samo produženje resursa. Na snimku ja vidim dva 9-13, jedan 9-12, za jedan nisam siguran, nije dobar ugao.

Odgovori
B

A šta je uključeno u tih 40 mil. dolara? Avion, obuka, naoružanje, delovi ili samo klot avion? Takođe, nemamo preciznu specifikaciju dobara i usluga za ovih 6 polovnih aviona, te je u ovom trenutku teško reći da li se radi o „kriminalnom ugovoru“ ili poslu veka. Ipak prema onome što smo čuli (a čuli smo da je u pitanju manje-više „all inclusive“ varijanta), rekao bih da se radi o dobrom poslu za vazduhoplovstvo koje je na samrti. Makar će imati na nečemu da se leti u narednih 14 godina, a u međuvremenu se možda nešto desi. Šta, pojma nemam, ali nada umire poslednja.

B

Ivice znači mislite da bismo dobili te avione za 40 miliona, iako je to cena za 126 letjelica, a nama treba 120 letjelica manje? Alžir je u poslednjih 15-tak godina potrošio deset milijardi dolara za kupovinu ruske vojne tehnike. Jedan su im od najvećih kupaca. Mislim da lako ulaze u prvih pet. Mig-29SMT koji pominjete (kažete da je koštao 30 miliona dolara po komadu) je bio dogovoren u kompletu sa akvizicijom Su-30 i drugom vojnom opremom, ukupne vrednosti 3,5 milijardi dolara… Ako mislite da je potrebno još nešto komentarisati na ovo, to je ok, ali imajte u vidu da pored svega ni ja ni vi ne znamo šta je dogovoreno u ovom ugovoru i po toj ceni. Pa ugovor još nije ni potpisan, nije imao kad da bude „kriminalan“. Mig-35? Koliko ih ima proizvedenih? Koristi li ih neko u VS Rusije? Kada bismo ih mi dobili? Srbiji ti avioni zaista trebaju odmah.

I

Gospodine Banja Luka, 40 miliona je bila ponuda za letelicu, rezervni komplet motora, simulator i kompletni transfer tehnologije, odnosno, Indijci bi direktno kupili jedva dvadesetak letelica a ostalo bi se proizvodilo u Indiji. Rusija je izvozila SMT-e a sama ih nije imala u VVS sve dok ih Alžirci nisu vratili. Takođe nisu planirali ni mornaričke MiG-ove da imaju u naoružanju, ali pošto su Indijci izjavili kako nemaju poverenja u avion koji nije u sastavu sopstvene zemlje, brže bolje su nekoliko komada uvrstili, ne sećam se tačno na koji nosač. Moja greška je što sam ovaj paket pomoći gledao kao samo avione. Od svega navedenog vrede Buk, Tunguska i radari. Ovi tenkovi će nažalost proći kao i naši T-84, zarđali na otpadu zbog nebrige. Ali ne zaboravite, rečeno je da onih 180 – 230 miliona se odnose samo na prvu fazu modernizacije. To znači da će ih biti još i da ovo nije kraj plaćanja. Prijatno.

Odgovori
s

Više bih voleo da smo napravili bar jednu fabriku,da radimo nesto nasom pamecu i znanjem i radom zaradimo,a onda biramo i kupujemo…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Slazem se sa Zivojinom 100%. Veoma je komplikovano izracunati cenu po satu letenja, jer svi aparati ne lete isti broj sati, to sve zavisi od ekonomske mogucnosti svake drzave. U pojedinim zemljama, piloti imaju oko 50 sati naleta godisnje dok u razvijenijim je situacija sasvim drugacija i krece se i do 200 sati naleta godisnje…

16. Jan 2017.Pogledaj

mtw na: Puštena u rad de-icing i anti-icing platforma na Aerodromu „Nikola Tesla“

There is one "issue" with the deicing apron - officially Apron N(ovembar): due to the design flaw when deicing position N1 (eastern) is occupied, access to position N2 (western) in prohibited. So, even when N2 is vacant aircraft waiting for deicing on F4, cannot access it before N1 has been vacated. That effectively reduces deicing…

16. Jan 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Неће бити да су те цифре тачне. Поготову не толике разлике између МиГ-а 29 и авиона које сте навели. Све зависи и од метода израчунавања цене сати лета.

16. Jan 2017.Pogledaj