BEG airport status
Udružile se najveće evropske avio-kompanije – EU da spreči monopol aerodroma, Bliski istok nije naša tema A4E kao nova varijanta pritiska na evropske vlasti / Foto: Breaking Travel News

Udružile se najveće evropske avio-kompanije – EU da spreči monopol aerodroma, Bliski istok nije naša tema

Poput udruženja američkih avio-prevoznika „The Partnership for Open & Fair Skies“, i evropske kompanije osnovale su svoju alijansu za uticaj na političke odluke i promenu regulativa u njihovu korist.

Naime, pet najvećih evropskih kompanija – „International Airlines Group“ – IAG, Izi džet (easyJet), Rajaner (Ryanair), Er Frans KLM (Air France KLM) i Lufthanza (Lufthansa) osnovale su grupu „Airlines for Europe“ – A4E. 

Zvaničnom formiranju ove grupe 21. januara u Amsterdamu prisustvovala je i evropska komesarka za saobraćaj, Violeta Bulc. Glavna tema sastanka bila je smanjenje visokih aerodromskih nameta, ali i razmatranje rešenja za štrajkove kontrola letenja koji se obično javljaju leti, prenosi „Reuters“ i navodi da se, s obzirom na različite stavove njenih članica, A4E neće baviti pitanjem konkurencije bliskoistočnih kompanija.

A4E nastala je nakon izlaska IAG iz asocijacije evropskih „full-service“ kompanija – „Association of European Airlines“.

Sastanak ove petorke sa Evropskom komisijom i konkretni razgovori o visini aerodromskih taksi za avio-kompanije, biće naredni koraci A4E, saglasni su izvršni direktori Vili Volš iz IAG-a, Kerolin Mekol iz Izi džeta, Majkl O’Liri iz Rajanera, Karsten Špor iz Lufthanze i Aleksandar de Žunijak iz Er Fransa, piše britanski „The Telegraph“.

Najmanje 21 aerodrom u Evropi podigao je namete avio-kompanijama za najmanje 80% od 2005. do danas, pokazuje istraživanje koje je predstavljeno u Amsetrdamu.

Prema podacima IATA-e, u istom periodu cena avionskih karata pala je za 20 %, piše „Reuters“.

– Tražićemo da EU preduzme korake po pitanju smanjenja taksi na aerodromima, kako bismo bili sigurni da „Airport Charges Directive“( koja bi trebalo da omogući najbolju cenu za kompanije) poštuju i aerodromi koji drže monopol – rečeno je na sastanku A4E.

A4E će se baviti i pitanjem štrajkova kontrola letenja.

Majkl O’Liri je izjavio da bi u slučaju iznenadnih štrajkova umesto ljudi za kontrolu letenja trebalo koristiti postojeću tehnologiju, piše „Reuters“.

EU je krajem decembra 2015. godine predložila niz novih mera kao deo vazduhoplovne strategije za jačanje konkurentnosti regiona koje je A4E podržala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petar na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

U sadasnjem vremenu blizi se trenutak kada ce tehnologija da ugasi lovacku avijaciju sa posadom. PVO ce ugasiti ratno vazduhoplovstvo, to je istorijska neminovnost.

09. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@Milos Patriot u Kijevu nikad nije pogodjen, i dan danas stoji u vise gradova Ukrajine i obara ruske rakete: Kindzale, i sve ostale. Sta mislite, iz kojeg razloga Rusi ne mogu da avionima prilete do Kijeva ili Odese pa salju dronove i rakete?

09. May 2025.Pogledaj

Sima Kosmos iz dalekog svemira na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

I sta sad? pa- nista. Pametni ljudi sa obe strane kojima je to uostalom i posao ce sesti, procitati izvestaje, saslusati raporte, sastati se i dogovoriti sta dalje da rade. Pakistanska strana kako da svoje RV jos vise unapredi, stekne iskustva iz ovog sukoba, i pokusa da obori jos koji indijski avion, a Indijci kako…

09. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@Nenad N. Zanimljivo je da niko ne prica o pogodjenim ciljevima unutar Pakistana, a gadjani su raketama Brahmos (ima slika jedne koja je imala kvar) koje nosi Su-30, kao i raketama Scalp/ Storm Shadow koje nosi Raffale, a videli smo kako su efikasne u Rusiji, na primer onu podmornicu na Krimu pogodili.

09. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@mile To je bio SU57, ne Mig31. Meteor ni u teoroji nema domet 200km(nema goriva za toliko). U praksi se ni ne pokusava preko 100km. R37 ima goriva za 400km, PL15 isto tako nesto

09. May 2025.Pogledaj