BEG airport status
EBACE 2014: Stara Evropa protiv Rusa, Azijata i Arapa

EBACE 2014: Stara Evropa protiv Rusa, Azijata i Arapa

ŽENEVA – Švajcarski glasači su samo dan pred otvaranje EBACE-a glasali predlog zakona o minimalnom ličnom dohotku od 4.000 švajcarskih franaka mesečno. Iako je 3/4 glasača odbacilo predlog, svesni mogućih posledica masovnog prebacivanja biznis operacija u Francusku, Italiju pa čak i Nemačku, sama inicijativa iznela je na videlo mnoga pitanja. Sutradan je počeo najprestižniji svetski biz-jet sajam

 

IMAG5744

U svetu poslovne avijacije svakako se ne razgovara u okvirima minimalnih plata. U vreme poslovnog buma od 2000-2008 godine, u vreme rekordnih prodaja poslovnih i privatnih letelica, tržiste je bilo gladno za kvalitetnim kvalifikovanim kadrom. Zato su i primanja u industriji značajno prevazilazila proseke drugih industrija. A onda je usledila velika svetska ekonomska kriza koja je bacila celu industriju na kolena. Masovna otpuštanja učinila su da tržiste bude prezasićeno kvalifikovanom radnom snagom koja očajno pokušava da se zaposli. Mnogi su na kraju morali da odu u delove sveta u koje inače ne bi ili da se prekvalifikuju i karijeru nastavi u nekoj drugoj industriji.

Ovih dana uveliko se prica o ekonomskom oporavku. Koliko je on zapravo vidljiv na primeru industrije poslovne avijacije?

IMAG5824

 
 
Evropska ekonomija u sektoru poslovne avijacije ostvaruje godišnji promet od 12.5 milijardi dolara i zapošljava 160.000 visoko kvalifikovanih (i plaćenih) profesionalaca. Među njima su i zaposleni u četiri operatera iz Srbije, plaćeni daleko iznad proseka na koje se ovde računa. Pa opet, u ekonomski razvijenoj Evropi završi tek 14% od svetske proizvodnje poslovnih aviona. Dominantni kupci su Rusi, Azijati i Arapi. Kao takvi oni bukvalno diktiraju trendove koje vodeći proizvođači slepo slede. A trend su veliki (i skupi) avioni. Što veće kabina i što veći domet – to bolje. Na primer, legenda poslovne avijacije Learjet godišnje proizvodi samo 12 letelica. Legenda je nesrećno pozicionorana u segmentu srednjeg doleta srednje-velikih kabina – to za Ruse, Azijate i Arape nije dovoljno veliko.
 
IMAG5855

 
 
Sa druge strane, postoji sasvim logično obrazloženje zašto gore pomenuti kupci biraju velike avione. Iz centra Ženeve do centra Pariza TGV železnicom stižete za dva sata. Sa kraja na kraj Nemačke autom za šest do osam sati vožnje. Iz Minhena za Frankfurt možete leteti komercijalnom avijacijom bukvalno na svakih pola sata.

Evropa ima savršeno razvijenu putnu infrastrukturu.Bar u poređenju sa ostatkom sveta. Zato i ne postoji preka potreba za poslovnom avijacijom osim za interkontinentalna putovanja. A za to vam trebaju avioni velikih kabina sa velikim doletom. Van Evrope, u Rusiji (sa ostallim zemljama ex SSSR-a) ili u Aziji, nemate razvijenu putnu infrastrukturu. Tajkun ili ne, da bi ste efikasno putovali potreban vam je poslovni avion. Oni koji imaju para prosto moraju da izađu u susret toj potrebi. I tako dolazimo do trenda koji kreiraju oni koji najviše kupuju. I da ne bude zabune, uglavnom su to ljudi koji su za kratko vreme stekli suluda bogatstva. Imaju oni i svojih hirova, ali o tome neki drugi put.
 
IMAG5890
 
 
U sledećih nekoliko dana na Tango Sixu čitajte o tome kako je industrija prepoznala i odgovorila na neke stare i na neke nove trendove.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Odlican tekst. Samo naored jer ovom segmentu avijacije se ne poklanja dovoljno paznje. Uzgred mozda bi bilo lepo videti prilog i o nasim operaterima u tom domenu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

12. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

12. Dec 2024.Pogledaj

Vlad na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Boki, U slučaju kupovine takvog aviona on ne bi leteo samo za naše potrebe već i za potrebe trećih strana. Dakle, angažovanost bi mu bila na potrebnom nivou. Što se tiče izvoza naše namenske, pa taj avion se koristi i za dopremanje opreme koja se kupi za VS. I na kraju, iznamljivanje aviona svakako plaća…

12. Dec 2024.Pogledaj

Pavle na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

onda mora da postoji trzaj? kako to izgleda sa decjeg camca na naduvavanje?

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Jordan Izvoz nase namenske je previse mali da bi uopste razmisljali o kupvini heavy transportnog aviona. Sta ce nam previse skup za odrzavanje avion kada se jednostavno moze iznajmiti avion za koje troskove placa naravno kupac tog nauruzanja. Kada bi bilo posla za njega, pa i ajde da razmislimo o tome. Ovako za dva leta…

12. Dec 2024.Pogledaj