BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Wizz Air potpisao ugovor sa aerodromom u Nišu na tri godine, počinju sa letovima za Bazel, najavljuju još linija

[POSLEDNJA VEST] Wizz Air potpisao ugovor sa aerodromom u Nišu na tri godine, počinju sa letovima za Bazel, najavljuju još linija

BEOGRAD – Wizz Air, najveća low-cost kompanija u Centralnoj i istočnoj Evropi, objavila je na upravo završenoj konferenciji za novinare u Vladi Srbije, početak operacija sa niškog aerodroma Konstantin Veliki. Početak redovnih letova na prvoj i za sada jedinoj liniji ka aeroromu Bazel-Miluz-Frajburg (MLH) zakazan je za 3. jul 2015. godine. Država je uložila u infrastrukturu aerodroma, Wizz očekuje da će postepeno uvoditi još linija.

 
 
20141209_111751
 
 
Širenje kompanije Wizz Air na Niš će podstaći razvoj avio-saobraćaja i turizma i omogućiće da neki novi posetioci doputuju do Južne Srbije kao i do poznatog ski centra na Kopaoniku, navodi se u saopštenju kompanije. Karte za ovu liniju su već u prodaji i koštaće 2.999 dinara u jednom smeru sa uključenim taksama, obaveznim doplatama i jednim malim kabinskim (ručnim) prtljagom.

Govoreći na konferenciji za novinare danas u Beogradu, Džon Stivenson, izvršni potpredsednik Wizz Aira izjavio je:

– Srećni smo što danas idemo napred u Srbiji. Počeli smo sa letovima iz Beograda u junu 2010. godine i od tada do danas smo prevezli preko 1.6 miliona putnika. Prethodno poskupljenje usluga beogradskog aerodroma je zaustavilo dalje širenje naše pristupačne ponude za srpske putnike i strane turiste. Sa ovom niškom linijom želimo da podstaknemo turistička i poslovna kretanja i da omogućimo i drugom srpskom regionu pristup aviokartama sa niskim cenama. Let iz Niša biće dopuna našoj ponudi iz Beograda i doprinos sveukupnom razvoju srpskog avio-saobraćaja i otvaranju novih radnih mesta, rekao je Stivenson.

Takođe, Stivenson je konstatovao da je situacija na tržištu avio-saobraćaja u Srbiji zadovoljavajuća, bez obzira na skorašnje nesuglasice kompanije sa beogradskim aerodromom i državom i istakao je da su se rado odazvali na poziv grada Niša, koji je inače bio inicijator pregovora.
 

Konstantin se uzdiže

 
Ovo predstavlja prvi komercijalni ugovor sa jednom aviokompanijom koja leti na redovnim linijama aerodroma Konstantin Veliki, a grad više neće subvencionisati prevoznicima prazna sedišta, kao što je to bio slučaj sa letovima kompanije Montenegro Airlines – oko 1.200.000 eura godišnje i italijanskog Wind Jeta (koji više ne postoji) – 900.000 eura godišnje, rekao je gradonačenik Niša Zoran Perišić.

„Catchment area“ odnosno oblast na koju u kompaniji Wizz Air računaju da će dati najviše potencijalnih putnika aerodromu u Nišu, nalazi se u „geografskom trouglu“ Skoplje-Beograd-Sofija sa blizinom Prištine a obuhvata populaciju od 1.600.000 ljudi.

Na konferenciji je rečeno i da ukoliko bude bilo više od tri leta nedeljno, aerodromske takse biće dodatno snižene. Ugovor sa kompanijom Wizz Air potpisan je na 3 godine.
 

Detalji o planiranim ulaganjima države u niški aerorom Konstantin Veliki

 
Zoran Ilić, pomoćnik ministarke građevinarstva, saobraćaja  i infrastrukture za vazdušni saobraćaj, rekao je odgovarajući na pitanje Tango Sixa, da se država obavezala da investira u određenu infrastrukturu na niškom aerodromu ne bi li kompaniji Wizz Air obezbedila potrebne i tražene uslove vezane isključivo za flight ops segment.

Tu se pre svega misli na meteo opremu za merenje raznih parametera na aerodromu što uključuje i automatske informacije o horizontalnoj vidljivost na pisti i ugradnju novih prilaznih svetala. SMATSA je već uradila nove prilazne procedure koje su publikovane u AIP-u. Takođe, u planu je da se obezbedi i „de-icing“ vozilo, odnosno kamion koji služi za odleđivanje i zaštitu aviona od leda. Ilić nije pominjao ugradnju ILS sistema kao ni datume kada će navedene investicije biti realizovane.

Ministarka Mihajlović je ponovila da država i dalje planira da realizuje projekat nove firme „Aerodromi Srbije“ kojom će objediniti veće aerodrome u Srbiji pod jednom, državnom, upravom.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Interesantno. Mnogo novih inicjativa, ali i mnogo novih pitanja. Iz izjave predstavnika Wizzair-a se naslucuje da njihova strategija nije letovi iz Nisa, vec nastavak letova iz Beograda. Čini se da ovaj jedan let i to tek od Jula sledeće godine je ustupak Državi da bi se od nje tražila dozvola za nastavak letova iz Beograda.
    Samo da Aerodorm NIS ne bude opet zrtva spekulacija, muvanja i zakulisnih radnji. Nema Nis, niti snage, ni trzista da sebi dozvoli jos jedan los dil.

    Odgovori
    А

    Нема ни држава снагу за то и зато упропаштава профитабилна предузећа Аеродром Беогрд и СМАТСУ терајући их да инвестирају у опремање нишког аеродрома без икакве наде у повраћај средстава, а све зарад јефтиних политичких поена. НЕРЕНТАБИЛНО. Колико кошта возило за одлеђивање (барем два за случај квара) и за колико ће да се исплати? Колико кошта метео опрема која се уграђује и за колико времена ће да се исплати? Могао би то да истражиш, цене опремања су вероватно јавни податак.

    Vl

    Tržište ne postoji samo od sebe. Tržište se stvara.
    Sedeti, kukati i čekati da rešenje padne sa neba je naša stara navika.
    Zasukati rukave, animirati putnike, stvoriti tržište, sve ovo je vec vidjeno sirom sveta. Sirom sveta je uspelo. Sta je sada nas izgovor da i dalje sedimo, kukamo i cekamo?

    Ix

    Izgovor je jedan veliki čovek zapisao i opisao pre mnogo godina: "To kod nas ne može da bude!"

    I zato kod nas nikada ništa ne biva, dok svet korača napred.

    Ako je Tuzla uspela da od jednog leta dođe do pet linija i mini-baze, apsolutno nema razloga da Niš ne ponovi nešto slično. Ali ni u Tuzli ni u Skopju nisu seli u kafanu, poručili rakiju i zapevali kako to kod njih ne može da bude, nego su vredno radii i eto uspeha. Stvari su u suštini vrlo jednostavne.

    Si

    Dok drzava odobri aviogeneksu da leti iz nisa,propasce i jedni i drugi

    Odgovori
    Vl

    Kako stvari stoje, ako Aerodrom Nis, bude čekao na Avigoneks, načekaće se.

    Ja

    Nije "jednostavno" beogradjanima da se presele bilo gde sto je dalje od Bubanj potoka. To se videlo i kada je Jat pre vise godina leteo za iz Nisa za Cirih odnosno tada je let isao Beograd-Cirih-Nis-Cirih-Beograd. Nekada se desavalo da u toku dana budu i dva leta izmedju Nisa i Ciriha. Pa su se posade aviona dovozile kombijima u Nis njihov rad nebi ulazio u prekovremene sate. Sve u svemu svaki pokusaj da se leti iz Nisa Jat se svojski trudio da upropasti jos pre pokretanja linije. Ne mozete ocekivati situaciju u kojoj odmah od pocetka posla imate pun avion i profit. Mislim da bi i Airserbia trebalo da razmisli o niskom aerodromu i sigurno jednom jutarnjem letu izmedju Nisa i Beograda.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj