BEG airport status
EKSKLUZIVNO: Letački program aeromitinga u Vršcu – Aviogenex 737-200, vojska, bespilotne letelice, generalna avijacija

EKSKLUZIVNO: Letački program aeromitinga u Vršcu – Aviogenex 737-200, vojska, bespilotne letelice, generalna avijacija

BEOGRAD – Jedini aeromiting ove godine u Srbiji održaće se u Vršcu za devet dana. Učestvovaće vojska, akrobatski piloti, generalna avijacija i najavljena su dva iznenađenja. Prvo će biti u formi preleta Aviogenexovog 737-200 dok je drugo i dalje tajna.

 
 
3f51ec9d49bc461803b454a4875d5aa8_XL
 
SMATSA Pilotska akademija (SAA) organizuje veliki aeromiting 30. avgusta na svom aerodromu u Vršcu povodom 60 godina rada. Događaj će kako saznajemo trajati tri sata i počinje u 11 časova (letački program će ukupno trajati dva sata od 11 do 13 časova). Ulaz će biti slobodan za sve posetioce.

Letački program će činiti Vojska Srbije, SAA flota, domaća generalna avijacija i dva ključna događaja. Prvi će biti prelet velikog putničkog aviona (tradicija vršačkih aeromitinga) i ove godine njega će izvesti Aviogenexov 737-200! Drugi događaj je najavljeno specijalno iznenađenje koje se i dalje drži u tajnosti.

Letački program sastojaće se od sledećih letelica i nastupa: Gazela ViPVO otvoriće miting sa doskokom dva padobranca, prototip Laste će zatim izvesti akrobatsku rutinu, nakon nje sleće helikopter ViPVO Mi-17 praćen preletom još jednog većeg aviona – transpontera An-26 koji će izbaciti 10 padobranaca Specijalne brigade. Civilni deo otvoriće gost iz Slovenije Peter Podlušnek sa svojom Extra 330 rutinom. Posle njega nastupa G-2A iz Novog Sada praćen nastupima Zlina 526F, aviona SILA 450 i formacije paraglajdera koja će doleteti sa vršačkog brega. Posle paraglajdera prisutne nadleću tri Dromadera Privredne avijacije sa svojom water-bombing rutinom u bojama srpske trobojke nakon kojih na stajanku sleće toplovazdušni balon. SAA flota učestvuje preletom King Aira 350 i 8 Cesni 172. Videćemo i jedriličarski akro-program, promociju Cesne 172 sa dizel motorom iz Slovenije i specijalne goste iz Crne Gore – Air Tractor koji smo videli u Novom Sadu.

Na statičkom delu svoje štandove imaće firme i aviokompanije iz regiona, biće prezentovane manje i ne toliko poznate vazduhoplovne radionice a Vojska Srbije izložiće svoje bespilotne letelice Pegaz i Vrabac.

Budući da je u pitanju 60 godina akademije u Vršcu planirano je okupljanje svih pilotskih klasa koje su u njoj završili školovanje.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

La

Super!!!!!!!!!!!!!

Odgovori
Mi

Ovo mi lepo izgleda.Sigurno bih isao samo kada bih mogao.Jedno pitanje,odakle Vojsci Srbije bespilotne letelice Vrabac i Pegaz?Zar oni nisu jos uvek u fazi ispitivanja?

Odgovori
Vl

Ni ja nisam bolje srece. Veoma bih srecan bio da mogu da prisustvujem dogadjaju. Bem ti posao!!!!

Odgovori
Ж

Јесте још увек се испитују и не налазе се у наоружању..

Odgovori
Mi

Lepo zvuci posle dosta godina jos jedan aeromiting u Vrscu.nazalost krivo mi je sto ne mogu da prisustvujem.nadam se da ce Petar uraditi lepu prezentaciju ovog dogadjaja,da uzivamo i mi koji nismo u mogucnosti da dodjemo.pozdrav

Odgovori
Mi

Ne želim da umanjim vrednost jubileja ali mislim da će to biti obično "peglanje" vazduha i prilika da se eksponiraju oni koji za vazduhoplovstvo nemaju nikakve zasluge. Nadam se, bar, da će to proteći kao jedan narodni hepening bez šarade političara i njihovih dodavača.

Odgovori
Go

Da nije tužno bilo bi smešno. Po meni, najlošiji aeromiting u Vršcu do sada, a bio sam na svakom u zadnjih 20 godina.
Prvo, organizacija saobrfaćaja OČAJNA !!! Bio sam u gradu Vršcu oko 9:30, a stigao sam na miting kada je već počeo. Totalni zastoj u saobraćaju oko aerodroma.

Drugo, najavljeni program, inače skroman, još više je osakaćen i skraćen. Ako je ovo sve što u Srbiji trenutno imamo da prikažemo, onda bolje da ne pokazujemo ništa. Neko će bar pomisliti da imamo nešto više. Boing nisam ni video, ali hajde, nema veze, sve ostalo kao od bede, kratko, osnovno i šturo, kao da su došli da odrade preko volje, pa što pre da zbrišu. Paraglajderisti znam, nisu mogli da lete zbog nepovoljnog vetra. Demonstracija vazdušne borbe, haha, šta li je ono bilo? Ko je koga jurio, a ko koga stigao? Bruka ! Vrhunac mlaznog letenja Galeb G2 koji slavi 50 godina prvog leta. Lep jubilej,ali jel to najzanimljiviji deo programa? Nekada su bile Leteće Zvezde, sad je od njih ostao jedan avion sa skraćenim programom od 10-tak minuta koji i vrapci znaju napamet. Da ne bi Podlunšeka sa Extra 330S, pa ništa, a i on nešto odradi kratko. I na kraju, koje to iznenađenje bi na kraju programa koje je toliko skrivano? Gde su ti "slatki padobrančići" izbačeni iz Cesne 172? Mada je to po meni najveća glupost bacati u publiku padobrančiće sa poklonima, jer se u onom stampedu uvek neko povredi. Ne bi ni to na kraju. Pa na kraju, niko preko razglasa i ne reče bar da je miting završen. Ljudi ostali da čekaju još nešto i kada su videli da nema ničega više, polako počeše da se razilaze, uglavnom zbunjeni. I onda opet gužva, nisam do 15h mogao svojim autom da izađem sa aerodroma, nego sam stajao u koloni u prevrelom autu na onom suncu. Strašno !!!

I na kraju, u toku samog programa samo povremene i šture informacije o tačkama programa i samim letilicama, a o izvođačima skoro ništa. I to što je bilo tih jako šturih komentara, to je bilo totalno amaterski i nerazumljivo tiho. Pa gde su oni mitinzi gde je voditelj bio Zoran Modli, pa to je bar izvodljivo angažovati čoveka, da ne pričam da je i on potekao odatle kao pilot. Ali u nedostatku komentatora i voditelja programa, zato je muzika sa ozvučenja UBILA !!! Toliko je glasna bila, da ja nisam čuo skoro ni jedan avion. Pa ljudi, nisam došao na žurku da slušam do daske Gangam style i ostale gluposti, nego na aeromiting da gledam avione, čujem njihove motore u manevrima, forsaže, pravac iz koga nailaze i ponešto zanimljivo od podataka. Morao sam da se pomaknem skroz sa platoa i da odem dalje pored aerodroma da bih iole čuo neki avion iz programa. Nemam ja ništa protiv muzike, ali ovo nije bila prilika za iživljavanje nekog DJ-a.

I sada kada se setim predhodnih mitinga u Vršcu i pogledam fotografije, pa pogledam svoj sertifikat o vazdušnom krštenju, gde je za publiku bilo organizovano i letenje posle mitinga, šta da kažem posle ovoga? Ne da nismo napredovali ništa, nego smo se vratili 30 godina unazad.
BRUKA,VELIKA BRUKA ! Nemojte, molim vas, nešto ovako više da pravite. Sramota je da za 60-to godišnji jubilej neko ovako pokaže svoju nesposobnost. Znamo svi da je kriza i da se nema para, nije ni meni bilo jednostavno da pređem danas 400 Km samo zbog mitinga, ali ovo je previše…

Odgovori
Mi

Toga sam se i plašio. Ipak je to bilo peglanje i dodvoravanje visokim zvanicama.A šta očekivati kada su nosioci organizacije ljudi koji su ceo život tako funkcionisali.

lo

Ja sam kod kuce gledao program na TVu, i mogu reci da onako seckanje programa kada neko govori o nekome, i to vise puta, je nedopustivo, ali ajde ziv porogram, sta da se radi.
Komentatori, pa vec je preslo u naviku, i da iskreno kazem bilo ko od amatera koji se razumeju u avijaciju i manevre bi bolje odradio posao.
Svaka cast ipak je organizovano nesto da leti, a uzimajuci u obzir i to kakvo je stanje i ovo je mnogo.
Iskreno ovde je vise bilo privatnih, nego vojnih aviona, odnosno aviona iz flote SMATSAe.
iskreno duguju nam otvoreni dan na batajnici vec dve godine, pa red bi bio ako vrate lovce u bojevodezurstvo, a ne statickoskupljanjeprasine (kad mogu oni mogu i ja ), da obraduju ljubitelje vazduhoplovstva barem necim dobrim u ova do sada tmurna vremena.
Opsti utisak je takav da je posao odradjen dobro, nije bilo incidenta bogu hvala, i to je to nije se vise moglo ni ocekivati, lepo je bilo pretstaviti G-4t, ajde nesto je barem ispalo dobro, moglo se jos i bolje ali opet situacija je takva da je sve stiglo sa zakasnjenjem za ovu manifestaciju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj