BEG airport status
Danish Air Show 2014: jedino ovogodišnje inostrano gostovanje srpskog ViPVO

Danish Air Show 2014: jedino ovogodišnje inostrano gostovanje srpskog ViPVO

BEOGRAD – Juče je u danskoj vazduhoplovnoj bazi Karup održan aeromiting ’’Danish Air Show 2014’’ a ovogodišnji organizator je bio Helikopterski Puk (Ving) koji bazira na ovom aerodromu. ViPVO Vojske Srbije tradicionalno je učestvovalo na ovoj manifestaciji sa avionom An-26 u statičkom delu.

 
asset.dr.dk
 
Istorija aeromitinga u Danskoj počinje 1959. godine kada je održan prva tzv. ’’Otvorena kuća’’ a od 1961. se takvi događaji održavaju u svim bazama vazduhoplovnih snaga. Od 2005. naziv aeromitinga je promenjen u ’’Air Show’’ a to je urađeno kako bi se stekao međunarodni karakter. Cilj ovih manifestacija je, pored prikaza vazduhoplovne tehnike i veštine pilota, pre svega privlačenje pažnje budućim naraštajima kako bi im se što bolje približio vojni poziv i kako bi se oni motivisali da se jednom priključe oružanim snagama.

Na zemlji i u vazduhu juče su se mogli videti najsavremeniji borbeni avioni poput švedskog Gripena, evropskog EF-2000, američkih F/A-18 i F-16. Zatim kompletan inventar danskih vazduhoplovnih snaga i PVO, njihova akro-grupa ’’Baby blue’’ ali i britanska ’’Red Arrows’’, belgijska ’’Red devils’’ kao i poljska ’’Team Iskry’’. Mnoštvo oldtajmera ulepšalo je nebo iznad aerodroma kao i statički deo.

Među 12 država učesnica sa vojnom tehnikom na aeromitingu je učestvovala i Srbija koju je u statičkom delu predstavljao transportni avion An-26 iz sastava 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa aerodroma Batajnica. Ovo je bila još jedna uzvratna poseta naših vazduhoplovaca koji su juna 2012. takođe sa avionom An-26 bili u vazduhoplovnoj bazi Aalborg kada je obeleženo 100 godina od osnivanja RV Danske.

2010. godine Srbija je prvi put posetila Dansku sa po jednim G-4 i An-26 na međunarodnom aeromitingu Danish Airshow 2010. u bazi Skrydstrup. Prethodno su Danci učestvovali na aeromitingu Batajnica 2009. a još jednom su boravili u Srbiji povodom obeležavanja 100. godina srpske vojne avijacije 1. i 2. septembra 2012. gde su, kao i prethodni put, ponovo došli sa borbenim avionima F-16. Letački program danskog pilota bio je izvanredan i ostao je u lepom sećanju ljubiteljima vojne avijacije.

Srbija i Danska imaju odličnu vojnu saradnju, treba istaći da je Danska od 2004. godine donirala Vojsci Srbije različitu opremu vrednu nekoliko miliona evra, pomogla je i u organizaciji, uspostavljanju i razvoju službe traganja i spasavanja a dala je veliki doprinos u oblasti poboljšanja bezbednosti letenja. Od konkretnih donacija treba istaći šest avio-cisterni koje se danas nalaze u sastavu vazduhoplovno tehničkih bataljona vazduhoplovnih baza.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

to

sve je lepo sto je napisano,jedino se ne bih slozio sa cifrom donacije,verovatno je par stotina hiljada evra/cisterne za gorivo/
pozdrav Djordje

Odgovori
Ж

Цифра се не односи само на цистерне за гориво већ на комплетне донације од 2004. до данас. У ту су укључене велике количине рачунарске и друге опреме.

Bo

Živojine 6 cisterni je samo u 204 vbr

Odgovori
Ж

ОК мада смо их виђали и на аеродрому Ниш.

Odgovori
Bo

Te pripadaju 98 vbr

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gale na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Да ли се сећамо да смо пре неколико година одбили донацију из Русије за ремонтоване Ан 26, под неким изговорима који су се сводили на то да наводно нема више пилота за њих. Али много важније је питање шта је прави разлог да анушка није пензионисана. Имали смо их некад 12 а и продавали смо…

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlad na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Da se nadovežem... Izgleda da neki ne razumeju poentu. Ako nemaju te slamke niko te neće zvati da ratuješ za tuđi interes sa tim avionima, a ako imaju... Ali, izgleda da su reči "šut" i "karta" ipak najviše zabolele neke nato opcije koje otvoreno navijaju. Miloš77 Koliko oružja, koji dolet i kakve karakteristike ima Rafal…

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj