BEG airport status
Bugarska remontuje motore RD-33 u Poljskoj, MiG upozorava na moguće posledice Motori bugarskih aviona MiG-29 biće remontovani u Poljskoj a Bugari će na korišćenje dobiti i dva poljska RD-33 / Foto: Krasimir Grozev

Bugarska remontuje motore RD-33 u Poljskoj, MiG upozorava na moguće posledice

Krajem januara ove godine u bugarskim medijima pojavila se informacija da bi Bugarska mogla da svoje lovačke avione tipa MiG-29 kao i njihove motore remontuje i servisira u Poljskoj. Pregovori su rezultirali potpisivanjem ugovora 22. oktobra a on obuhvata remont 6 motora u poljskim zavodima WZL-2 i WZL-4, uz korišćenje dva motora sa poljskih aviona u naredne dve godine.

Rusija je nekoliko puta upozoravala da će suspendovati servisiranje bugarskih lovaca ukoliko Sofija bude remontovala motore u Poljskoj. Poslednje upozorenje stiglo je od generalnog direktora korporacije MiG Sergeja Korotkova koji je, preko ruskog ambasadora u Sofiji predao pismo bugarskoj vladi u kome se navodi da će Rusija prekinuti svaku logističku podršku flote bugarskih MiG-ova 29.

Korotkov je dalje naveo da se remontovanjem motora u Poljskoj stvaraju uslovi da MiG ne ispuni svoje ugovorne obaveze i da bi realizovanjem tog posla dovelo u pitanje dalju upotrebu aviona a bezbednost pilota bi bila ozbiljno ugrožena. Direktor MiG-a podseća i na cenu remonta motora, Poljaci su ponudili cenu od 1,023 miliona evra po motoru dok MiG to radi za 1,05 miliona evra. Međutim ruska kompanija daje garanciju za 500 sati naleta dok Poljaci garantuju samo 350 sati.

Gotovo istovremeno Korotkov je za ruske medije izjavio da je remontnu dokumentaciju za ovaj tip aviona Poljska dobila od Ukrajine i da Kijev nema pravo da prosleđuje intelektualnu svojinu MiG-a trećoj strani.

Veruje da se Bugarska na pritisak NATO partnera odlućila za remont motora u Poljskoj, da je ta odluka ekonomski neisplativa za Sofiju i da je politički motivisana. Potvrda za to je i to da su prilikom potpisivanja ugovora bugarski i poljski ministri odbrane istakli da je taj ugovor pokazatelj geostrateške orijentacije dve države i dalji napor da se Bugarska i Poljska dodatno zbliže u okviru NATO-a i EU.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj