BEG airport status
Počeo godišnji IATA kongres 71. IATA kongres od 7-9. juna

Počeo godišnji IATA kongres

Najveći, sedamdesetprvi po redu, godišnji kongres rukovodioca avio-kompanija u organizaciji Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj (The International Air Transport Association-IATA) počeo je juče u Majamiju. On je okupio oko 800 učesnika, a među predstavnicima avio-prevoznika iz celog sveta nalazi se i direktor Er Srbije (Air Serbia), Dane Kondić.

Tokom tri dana trajanja kongresa najavljeni su paneli o saradnji kompanija i proizvođača (Panel: Aircraft Manufacturers & Airlines: Partners?), rastu broja putnika i održivosti takve tendencije (Panel: Sustainable Growth), o investiranju u avio-prevoznike i pronalaženju resursa za njihov budući rad (Panel: Making Airlines Investible), iskustvu i novim zahtevima putnika  (Panel: Meeting Consumer Demands) i strukturnim promenama i potrebama u okviru prevoza robe (Panel: Cargo Strategy).

Biće organizovan i forum direktora gde će govoriti: Karsten Spor (Lufthansa), Džejms Hogan (Etihad Airways), Bred Tilden (Alaska Air), Kristof Miler (Malaysian Airlines), Klaudia Sender Ramirez (TAM Airlines).

Kako prenosi Rojters (Reuters), na ovogodišnjem skupu će se govoriti i o zaradi u 2015. godini. Trenutno se procenjuje da će neto profit biti 25 milijardi dolara za 3,2 % profita od marži, što je najbolja zarada u proteklih 5 godina.

Neposredno pre otvaranja 71. susreta o stanju u avio-prevozu i proslavi 70. rođendana ove asocijacije govorio je  generalni direktor IATA-eToni Tajler.

Pitanje otvorenog neba

U centru pažnje ovogodišnjeg kongresa naći će se i „Open sky drama“ između američkih i zalivskih avio-kompanija. Posle optužbi da su dobile subvencije od 40 miliona dolara, kompanije sa Bliskog istoka su pozvale američku Vladu da preispita politiku otvorenog neba.

U prilog tome da će se u Majamiju govoriti o ovoj temi govori i činjenica da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti. Holandska Vlada je prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama, prenosi Rojters.

Generalni direktor IATA-e, Toni Tajler, je u razgovoru za Rojters rekao da je na Vladama da reše pitanje fer konkurencije:

–  Poslednji put se to desilo sa evropskim kompanijama i avio-prevozicima sa Bliskog istoka. Od tada primećujemo da se sklapaju savezi, komercijalni ugovori ili u slučaju Etihada, subvencije. –

Očekuje se da će se u raspravu na ovu temu uključiti i ostali predstavnici avio-industrije. 

IATA okuplja oko 260 kompanija iz celog sveta, što čini 83% ukupnog svetskog avio-transporta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj