BEG airport status
Qatar Airways neprofitabilan?

Qatar Airways neprofitabilan?

BEOGRAD – Rat koji su protiv konkurencije iz Zaliva povele američke aviokompanije više nije ni hladan, a ni tih. American, Delta i United od Stejt departmenta sada traže da ponovo pregovara sa Katarom i Ujedinjenim Arapskim Emiratima, kako bi vlade tih zemalja prestale da subvencionišu svoje aviokompanije. U izveštaju na 55 strana, tvrde da je samo Katar Ervejz od 2004. godine od države na poklon dobio više od 16 milijardi dolara, bez kojih bi verovatno bio neprofitabilan.

 

 url

 

Po prvi put, trojka američkih kompanija ponudila je detaljne podatke kojima potkrepljuju tvrdnje da Qatar Airways, Emirates i Etihad dobijaju državni novac koji im omogućava nefer konkurenciju američkim prevoznicima. U slučaju Katar Ervejza, pretpostavlja se da su državne subvencije od 2004. godine iznosile oko 16,5 milijardi dolara.

– Dok Katar Ervejz tvrdi da nije dobijao subvencije, istina je potpuno suprotna: bez tih subvencija, aviokompanija uopšte ne bi bila poslovno održiva – tvrdi se u izveštaju koji je objavljen ovih dana, a koji je Stejt departmentu poslat još pre mesec dana.

Američke aviokompanije već dugo žale se na nelojalnu konkurenciju iz zalivskih zemalja. Takve optužbe stalno je odbacivao generalni direktor Katar Ervejza Akbar Al Baker, baš kao i njegove kolege iz kompanija u Abu Dabiju i Dubaiju. Na sada objavljene podatke, iz ove kompanije još nema reakcije.

AmericanAirlinesGroupIncAALDeltaAirLinesIncDALUnitedContinentalHoldingsIncUALHighlandCapitalMarkOkadaLovesAirlines

 
American, Delta i United tvrde da se subvencijama krši duh Sporazuma o otvorenom nebu sa Katarom i Ujedinjenim Arapskim Emiratima i zato pozivaju američke političare da ponovo pregovaraju o tom sporazumu.
 
Američki prevoznici do sada su imali problema da činjenicama potkrepe svoje tvrdnje. Uz pomoć advokatske grupe Amerikanci za fer nebo (Americans for the fair sky), oni su sada prikupili podatke za izveštaj na 55 strana za koji se nadaju da će biti dobar temelj za dalje optužbe.
 
 

Qatar Airways A380, da li je luksuz plaćen državnim novcem?
Qatar Airways A380, da li je luksuz plaćen državnim novcem?

U izveštaju se tvrdi da država subvencioniše Katar Ervejz na više načina, pa čak i preko različitih fondova u drugim zemljama i da tako obezbeđuje kompaniji rast u trenutku kada je ona zapravo finansijski neodrživa.

U izveštaju se navode različite optužbe:

 

  • 8,4 milijardi dolara u kreditima koji su bili bez garancija i kamata, kao i bez jasnog plana otplate, od kojih su mnogi kasnije otpisani;
  • 6,8 milijardi dolara bile su vredne garancije za kredite bez kojih bi, po američkim standardima, kompanija bila kreditno nesposobna;
  • 452 miliona dolara vrednost je zemljišta koje je država poklonila kompaniji, a koja ga je prodala dve godine kasnije.
  • 616 miliona dolara vredni su popusti i povlastice koje je kompanija dobijala na aerodromima. Kao primer se navodi da svi putnici koji lete sa aerodroma u Dohi plaćaju taksu od 40 katarskih rijala, osim tranzitnih putnika koje na tom aerodromu ima samo Katar Ervejz.
  • 215 miliona dolara prihoda dobijeno je neplaćanjem usluga na aerodromima;
  • 22 miliona dolara dobijeno je za različita putovanja i druge programe.

 

Uz sve to, američke kompanije tvrde da Katar Ervejz dobija nedopustive povlastice kroz monopol na tržištu alkohola u Kataru, kroz svoju firmu Qatar Distribution.

 

Značajan kupac američkih aviona - Qatar Airways B787 Dreamliner.
Značajan kupac američkih aviona – Qatar Airways B787 Dreamliner.

U mnogim prethhodnim primerima, pokazalo se da aviokompanije imaju solidan uticaj na Vladu Sjedinjenih Američkih Država. Pitanje je da li će i ovog puta dobiti podršku kod kuće. Jer ne treba zaboraviti da su kompanije iz zalivskih zemalja najveći kupci Boeing aviona, ali ni činjenicu da bi ovakvo ponašanje prevoznika moglo da naiđe na osudu putnika, koji zbog cena i usluge sve češće prednost daju upravo kompanijama iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i Katara.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Mlate praznu slamu. Mogu samo da naštete same sebi. A da Katar nije profitabilna kompanija do sada jedino nije znao slep, gluv i glup.

    Sve tri zalivske kompanije su privatne. Sve tri Države iz kojih kompanije potiču su privatne. Možda jedino da odluče Ameri da im na poklon donesu "demokratiju", pa da onda opet bude Pax Americana?

    Odgovori
    DH

    nista ovo nije novo ni cudno.

    Odgovori
    Pe

    Kada Ameri ubrizgaju 9 milijardi USD u svoje 3 najveće kompanije, kako se to zove?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Bogami su se natovci ozbiljno naostrili da naprave hipersonicnu raketu, a da se ne raspadne u prvoj trecini putanje. Sve ide ka tome da bi za jedno 15-20 godina mogli da savladaju tu tehnologiju. Sto je i za ocekivati, obzirom da su im "strucnjaci" sa TOP 100 fakulteta u svetu. Samo pozurite, jer su ove…

    26. Nov 2024.Pogledaj

    Leon na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Francuzi rade vrlo pametno, ali im se i posrećilo kad je krenula fenomenalna prodaja u zadnje vrijeme i po ekstra cijenama. I geopolitička situacija im ide na ruku ! Ekstra profit od prodaje Rafalea i ulaganja drugih partnera uložiti će u razvijanje sustava za FCAS, a sve na živoj i ekstra potentnim platformi i u…

    26. Nov 2024.Pogledaj

    K na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne, obrnuto je. F3 se moze nadograditi na F4.1 (kao sto pise u tekstu), ali F5 ce biti standard koji ce ukljuciti strukturne izmjene na zrakoplovu, zbog kojih nece biti moguce unaprijediti ranije verzije na njegov standard. Osim, ako sam dobro shvatio (a lako moguce da nisam), novoproizvedenih F4.2, koji ce strukturne izmjene ukljuciti, ali…

    26. Nov 2024.Pogledaj