BEG airport status
Predstavljeni finalisti takmičenja „Fly Your Ideas“ kompanije Airbus Pet timova koji se nadmeću za glavnu nagradu.

Predstavljeni finalisti takmičenja „Fly Your Ideas“ kompanije Airbus

Takmičenje čija je ideja da studenti osmisle kreativne ideje koje bi u budućnosti mogle da se koriste u avio-industriji, ušlo je u finalnu fazu.

Omotač krila koji uz pomoć prirodnih vibracija pokreće sisteme tokom leta, dronovi koji vode ptice u sigurno sklonište i infra-crveni sistem napravljen po ugledu na igračku konzolu koji otkriva potencijalne prepreke tokom vožnje samo su neke od ideja studenata koji su prošli u finale takmičenja „Fly Your Ideas“ kompanije Airbus.

Ove pionirske ideje su deo 500 prijava koje se takmiče u bijenalnom globalnom izazovu. Za mesto u finalu izborilo se pet timova – iz Brazila, Kine, Japana, Holandije i Ujedinjenog kraljevstva.

– Takmičari su imali zadatak da odgovore na ključne probleme u avijaciji i osmisle ideje za jedan od šest izazova koje je identifikovala kompanija Airbus kako bi obezbedila održiva rešenja za budućnost, gde su rast, efikasnost i ljudi u centru uspešne industrije avijacije. – navode u ovoj kompaniji.

Finalisti putuju 27. maja u Hamburg u Nemačkoj da predstave svoje ideje kompaniji Airbus i stručnjacima iz industrije. Najbolje studentsko rešenje biće nagrađeno sa 30.000 evra, dok će takmičari koji ne osvoje glavnu nagradu podeliti 15.000 evra.

Ideje koje su ušle u finalu su:

„Dobre vibracije“, omotač za prikupljanje energije – Tim „Multifun“, Tehnološki univerzitet u Delftu u Holandiji

Ideja tima su avionska krila presvučena omotačem koje prikuplja energiju od prirodnih vibracija ili savijanja krila. Piezoelektrična vlakna skupljaju električne naboje čak i prilikom najmanjih pokreta tokom leta, skladišteći energiju u baterijskim panelima u trupu aviona i koristeći je za rad pomoćnih sistema tokom leta, kao što su osvetljenje i zabavni sadržaji. Time se smanjuje „energetski otisak“ letelice tokom leta i može čak da zameni ceo izvor struje za operacije na tlu.

03_MULTIFUN

„Luka za ptice“ vođena dronom – Tim „Birdport“, Univerzitet u Tokiju u Japanu

Ovaj tim predlaže puštanje jata dronova tj. bespilotnih letelica za odvođenje ptica od aerodroma ka udobnom skloništu u blizini. Dronovi koriste taktiku odvajanja, postrojavanja i kohezije kako bi kontrolisali jata i odveli ih u „Luku za ptice“ gde pesma ptica i drugi mamci simuliraju prirodno i bezbedno sklonište za ptice iz okoline. Ideja je dizajnirana kako bi seumanjio broj sudara ptica sa avionima i povećala dostupnost aviona.

02_BIRDPORT

Brža kolica za đubre – Tim „Retrotrolley“, Univerzitet u Sao Paulu u Brazilu

Tim „Retrotrolley“ se pozabavio problemom smanjenja đubreta tokom leta i skraćivanjem vremena za prikupljanje i sortiranje đubreta posle leta, čime se ubrzavajuoperacijeavio-kompanija, posebnotokomkratkih linija. Planirana kolica su dizajnirana da inteligentno sortiraju đubre i recikliraju ga tako da dobiju minimalni obim folija, papira i plastike i prikupe preostalu tečnost. Na taj način težina kuhinjske opreme može biti smanjena za do 30kg, čime se smanjuje potrošnja goriva i obezbeđuje više mesta za osveženja tokom leta.

04_RETROLLEY

Infracrveni sistem za navigaciju inspirisan igračkom konzolom – Tim „Aft-burner-reverser“, Northwestern politehnički univerzitet u Kini

Oni su primenili tehnologiju igračke konzole za osećanje pokreta na navigacijski sistem letelica koji se koristi pri taksiranju. Model koristi infra-crvene i vizuelne informacije da upozori pilota i ekipu na tlu na visoko-rizične prepreke. Ovo rešenje je dizajnirano kako bi smanjilo troškove oštećenja i period okretanja aviona između letova, čime će avio-kompanije uštedeti milione na godišnjem nivou.

01_AFTBURNERREVERSER

Bežične i „zelenije“ operacije na tlu – Tim „Bolleboos“, City Univerzitet u Londonu u Ujedinjenom Kraljevstvu

Oni su predložili svoj pionirski „WEGO“ sistem koji prikuplja energiju tokom taksiranja. Transmiterske sekcije na tlu locirane odmah ispod aviona u hangaru, prenose struju induktivno na prijemnik koji se nalazi između točkova na „nosu“ letelice. Ovo obezbeđuje održiv izvor energije za operacije natlu, čime se emisij augljen-dioksida dvostruko umanjuje.

05_BOLLEBOOS

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj