BEG airport status
Potvrđeno da je kopilot namerno srušio avion A320 Stigli novi podaci iz izstraživanja

Potvrđeno da je kopilot namerno srušio avion A320

Druga crna kutija iz aviona Airbus 320-200 nemačke low-cost kompanije Džermanvings (Germanwings) potvrdila je da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion, saopštili su danas istražitelji.
– Kopilot je koristio automastkog pilota kako bi avion doveo u stanje brzog spuštanja ka visini od 100 metara. – navodi se u saopštenju francuske agencije za istraživanje vazduhoplovnih nesreća BEA, prenosi AFP.

On je promenio automatske postavke puta tokom sletanja i povećao brzinu, pokazuju podaci iz druge crne kutije, koja sadrži tehničke podatke o letu.

Avion se srušio u južnoj Francuskoj, sa 144 putnika i 6 članova posade na letu Barselona – Dizeldorf. Letelica je pala u Alpima, između gradova Digne i Barseloneta.

Airbus A320-200 kompanije Germanwings, registracije D-AIPX na letu 4U-9525 od Barselone (Špaija) do Dizeldorfa (Nemačka) nalazio se na visini od 11.600 metara, oko 30 nautičkih milja jugoistočno od Marseja (Francuska) kada je posada aviona započela prinudno spuštanje. Avion je nestao sa radara na  visini od oko 1800 metara oko 10:45h po lokalnom vremenu.

Istorija leta 4U-9525 po sajtu Flightradar24

Radar je pokazao da je avion dostigao zadatu visinu leta (Flight Level) 380 otprilike 3 minuta pre nego što je bio primoran da napusti tu visinu i za osam minuta spustio se do poslednje visine od oko 1800 metara, odnosno do Flight Levela 110.

Svedoci iz obližnjih mesta kažu da se avion spuštao ekstremno brzo, da nije bilo dima i da nisu čuli bilo kakav neobičan zvuk.

Francuska policija je prijavila da je posada 2 helikoptera uočila ostatke aviona na zemlji (kako je javljeno na površini od 2 hektara) u blizini Barselonete u Francuskoj. Na lice mesta je upućeno još spasilačkih helikoptera. Tokom pretrage terena pronađena je crna kutija iz kokpita koja je oštećena. Sa njenog snimka čulo se da je pilot koji je prethodno izašao iz kabine, bio onemogućen da se u nju vrati.

helikopteri
Francuski helikopteri za potragu u blizini mesta nesreće

 

11088050_10153693977919377_245314659_o
Poslednja zabeležena pozicija leta

Prema rečima francuskog predsedika Fransoa Olanda u nesreći nama preživelih. Oland je telefonom već razgovarao sa nemačkom kancelarkom Angelom Merkel, a u Francusku je stigao i španski kralj Filip.

Poslednji pad putničkog aviona na teritoriji Francuske dogodio se 25. jula 2000. godine kada je u blizini Pariza pao supersonični Konkord. Tom prilikom je poginulo 109 ljudi.

D-AIPX MSN147 Airbus A320-200 koji se danas srušio proizveden je februara 1991. godine, a pre Džermanvingsa, bio je deo flote matične Lufthanse.

Germanwings

Srušeni avion bio je u vlasništvu low-cost kompanije Germanwings sa sedištem u Kelnu (Nemačka). Ovaj prevoznik saobraća na preko 80 destinacija u Evropi. Glavne baze avio-kompanije nalaze se na aerodromima Keln-Bon i Štutgart, a u nešto manjoj meri i na aerodromu Berlin Tegel. Manje baze nalaze se i na aerodromima Hanover i Dortmund.

Od januara 2013. godine, Lufthanza je započela proces transfera većine ruta u evropskom kratkolinijskom saobraćaju Džermanvingsu, izuzimajući svoje glavne baze u Frankfurtu, Minhenu i Dizeldorf.

Tokom 2008. godine postojali su planovi o spajanju kompanija Džermanvings, Jurovings (Eurowings ) i TUI Flaj (TUIfly) u jednu avio-kompaniju, koja bi se lakše nosila sa konkurencijom Er Berlina na nemačkom tržištu i sa Izidžetom i Rajanerom na stranim tržištima, ali do ostvarenja tih planova nikada nije došlo. Umesto toga, 1. januara 2009. Džermanvings je postao low-cost kompanija u stoprocentnom vlasništvu Lufthanze.

Tokom 2013. godine kompanija je posedovala 33 aviona, a Lufthanza joj je ustupila još 23 letelice.

Kada je reč o letovima Germanwingsa za Srbiju, ruta Beograd-Štutgart ukinuta je krajem  prošle godine. Portparol Germanwingsa, Andreas Engel, tom prilikom je izjavio da ruta nije ispunila velika očekivanja i da je kompanija nedavno uvela nove letove do Zagreba i da taj avioprevoznik ne planira nikakve nove letove za Srbiju u bliskoj budućnosti.

Kompanija je najavila ponovno uspostavljanje letova na liniji Štutgart – Beograd od 30. jula do 10. septembra ove godine, dva puta nedeljno, ponedeljkom i četvrtkom.

Airbus A320

Program razvoja aviona Airbus A320 započet je 1982. godine. Prvi put je poleteo 1987. a u komercijalnoj upotrebi je od 1988. godine. To je avion sa dva motora i jednom prolazom, 150 putničkih mesta u standardnoj podeli kabine. Reč je o jednom od najpopularnijih uskotrupnih aviona za kratke i srednje relacije i pretpostavlja se da trenutno širom sveta leti oko 6.200 ovakvih letelica, što ga uz Boeing 737 čini jednim od najprodavanijih modela u istoriji civilne avijacije. Do danas, cela flota ukupno ima oko 150 miliona sati leta i preko 85 miliona letova. Opšta statistika bezbednosti i pouzdanosti ovog vazduhoplova je veoma dobra. Poslednja nesreća ovog tipa aviona dogodila se u decembru 2014. godine kada je pao A320 kompanije AirAsia.

Saopštenje Airbusa povodom pada aviona A 320

Avion koji je zadesila nesreća, registrovan pod registraciom D-AIPX pod serijskom linijom 147, bio je isporučen kompaniji Lufthansa sa proizvodne linije 1991. godine. Avion je proveo oko 58,300 sati u letu, na otprilike 46,700 letova. Bio je opremljen CFM 56-5A1 motorima. U ovom momentu nije dostupno više tehničkih detalja.

U skladu sa ICAO 13 aneksom, tim tehničkih stručnjaka kompanije Airbus će biti poslat da pruži punu podršku u istrazi francuskom Birou za istragu sigurnosti i analize vazdušnog saobraćaja (BEA).

Kompanija Airbus će omogućiti pristup svim informacijama čim detalji budu potvrđeni i pojašnjeni od strane nadležnih institucija.

Zaposleni kompanije Airbus žele da izraze saučešće porodicama, prijateljima i voljenima koji su pogođeni nesrećom na letu 4U 9525.

Ovaj post će biti užuriran kako budu stizale nove informacije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj

Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

26. Nov 2024.Pogledaj