BEG airport status
Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

Er Srbija – Nova pravila kod nas važe već dve godine

BEOGRAD – Slučaj Džermanvingsa (Germanwings) širom sveta pokrenuo je promenu pravila koja regulišu pristup letačkoj kabini. Er Srbija (Air Serbia) je saopštila da je još pre dve godine uvela je proceduru prema kojoj najmanje dva člana posade moraju da budu u pilotskoj kabini u svakom trenutku, uključujući i člana kabinskog osoblja, kad god su kapetan ili kopilot iz bilo kog razloga van kabine. Ova procedura odobrena je od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo (DCV), strogo se primenjuje i redovni je deo na brifinzima za letačko I kabinsko osoblje.

 
 
IMG_0488_M
 
Kada je reč o zdravstvenim kriterijumima letačkog osoblja, u Er Srbiji dosledno se primenjuju uputstva propisana od strane Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koja su usklađena sa smernicama Evropske agencije za bezbednost u avijaciji (EASA). Ovim uputstvima jasno su utvrđeni i obim pregleda i zdravstveni kriterijumi za letačko osoblje. Svi pregledi za letačko osoblje se rade jednom godišnje, osim kada zbog određenih zdravstvenih stanja postoji vremensko ograničenje lekarskog uverenja, kada su pregledi češći. U slučaju bilo kakvog odstupanja od propisanih zdravstvenih kriterijuma privremeno se suspenduje lekarsko uverenje. Za vreme suspenzije, pilot ne leti.
 
Pored ovih pregleda, prema Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu, u Er Srbiji utvrđena su radna mesta sa povećanim rizikom gde spadaju i radna mesta pilota. Pregledi za ta radna mesta podrazumevaju i preglede psihologa, koji se sastoje od intervjua i testova ličnosti i sposobnosti. Testove obavlja psiholog zaposlen u Vazduhoplovno-medicinskom centru (VMC). Ako se utvrdi da bilo koji pilot nije psihofizički zdrav, lekarsko se uverenje suspenduje i pilot se podvrgava detaljnom ispitivanju.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    VO

    Vrlo dobra praksa (pretpostavljam po uzoru na američke propise) ali ova taktika nije svemoćna jer kabinsko osoblje čini većinom nežniji pol, pa je mogućnost uspešne reakcije "druge osobe" protiv rešenog pojedinca u ekstremnim slučajevima ipak prilično ograničena…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    TT na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

    BPD Srbije je $88.634 billion (nominal, 2025 est.), Hrvatski $96.03 billion (nominal, 2025f). Takodje po MMfu rashodi Srbije su bili 24 milijardi 2022., sada su vrv znatno veci ali ne mogu naci tacan podatak. Nema potrebe frljanjem podacima kada se isti mogu proveriti za 5 sekundi.

    22. Apr 2025.Pogledaj

    TT na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

    @DUSAN Protiv koga ce Svajcarska da koristi svoje avione, protiv Kine?

    22. Apr 2025.Pogledaj

    Milan na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

    Samo su kompletni idioti mogli da kupe Rafale a ne savršene I mnogo bolje Suhoj-e, duplo jeftiniji, jeftiniji pri eksploataciji i održavanju, a Rafali ce leteti samo kada zločinci Frenciki dozvole, inače buc na daljinu.

    22. Apr 2025.Pogledaj

    Perko na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

    Dobro bre ljudi procitajte tekst. Slika je samo ilustracija gde su izlozene neke inertne i vezbovne stvari. Na njima to i pise. Sa nekog inostranog prikaza ko zna cijeg aviona. A kod nas su te rakete primecene od strane tzv. "spotera" odnosno ljudi koji su sa kamerama snimili avion koji leti pa na njemu navedenu…

    22. Apr 2025.Pogledaj