BEG airport status
IATA predložila novog predsednika i generalnog direktora Prvi čovek kompanije "Air France KLM" dolazi na čelo IATA-e / Foto: IATA

IATA predložila novog predsednika i generalnog direktora

Aleksandar de Žunijak (Alexandre de Juniac) potencijalni je novi, sedmi po redu, generalni direktor i predsednik IATA-e, saopštila je ova Agencija.

De Žunijak je od 2013. godine prvi čovek kompanije „Air France KLM“. Pre toga bio je predsednik i generalni direktor avio-prevoznika „Air France“ od 2011 do 2013.

U periodu od 1995. do 2009. godine De Žunijak je bio rukovodilac raznih sektora unutar francuske firme „Thales“. Jedno vreme bio je odgovoran za poslove prodaje ove kompanije u Aziji, Africi, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku.

U svojoj ranijoj karijeri De Žunijak je bio na različitim pozicijama u Vladi Francuske.  U periodu od 1988. do 1993. godine radio je u Državnom savetu (Conseil d’Etat). Kasnije je bio savetnik u Odseku za finansije i zamenik šefa kabineta Nikole Sarkozia od 1993. do 1995. goine. U Ministarstvu za ekonomiju, industriju i zapošljavanje bio je šef kabineta ministrke Kristin Legard od 2009. do 2011. godine.

Njegove veze unutar vazduhoplovne industrije, ali i saradnja sa vlastima, navodi IATA, čine ga dobrim kandidatom za predsednika IATA-e.

Agencija je podsetila da će De Žunijak zameniti Tonija Tajlera navodeći da je on ojačao IATA-u kroz različita partnerstva unutar industrije, ali i sa Vladama, što je omogućilo rast članstva agencije na 264 avio-prevoznika.

– Čast mi je što sam dobio poverenje svojih kolega i svestan sam odgovornosti koju sa sobom nosi ova pozicija. Toni Tajler je odlično radio svoj posao i uzbuđen sam što ću ga naslediti. IATA ima presudnu ulogu da podrži uspeh vazduhoplovne industrije – zastupanjem, staranjem o industrijskom novcu, stvaranjem standarda koji podstiču povezanost na globalnom nivou i partnersta sa čelnim ljudima u vazduhoplovstvu, ali i Vladama što na kraju dovodi do velikih promena. Radujem se što ću voditi IATA-u i time podržati bezbednost, efikasnost i globalnu povezanost – izjavio je De Žunijak.

Toni Tajler navodi da ne sumnja da će De Žunijak nastaviti da neguje vrednosti Asocijacije.

– Nema bolje osobe od njega da preuzme tim IATA-e i radujem se što ću mu u narednih nekoliko meseci predati ingerencije. Do tada, biću potpuno posvećen ovoj funkciji, a radujem se i godišnjem IATA kongresu u Dablinu – naveo je Tajler, saopštila je IATA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

libis na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

Kornati. Prekrasna fotografija. Koliko ljudi zna da su svi Kornatski otoci u potpunom privatnom vlasništvu već više od sto i pedeset godina. I to su sve domači ljudi čiji su preci nekad bili radnici na tim posjedima u vlasništvu venecijanske i zadarske vlastele.

05. May 2025.Pogledaj

Pavle na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

jeste Miki, i čuvena brodogradilišta dobijaju sve više narudžbina, upošljavaju se mladi stručnjaci....

05. May 2025.Pogledaj

Miki na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

Hrvatska ekonomija sjajno stoji. više nije problem financiranje leta borbenih aviona kao nekad.

05. May 2025.Pogledaj