BEG airport status
Vazduhoplovni savez Srbije: Problem je nastao oko vlasništva i načina korišćenja Lisičjeg Jarka Savez fokusiran na kraj sezone, ne komentarišu detalje spora / Foto: Tango Six

Vazduhoplovni savez Srbije: Problem je nastao oko vlasništva i načina korišćenja Lisičjeg Jarka

Nakon iznošenja zvaničnog stava Direktorata civilnog vazduhoplovstva o situaciji između Vazduhoplovnog saveza Srbije (VSS) i Ministarstva odbrane u vezi sa aerodromom Lisičji Jarak, ali i reakcija zakupaca, Tango Six je dobio odgovor i od generalnog sekretara VSS-a, Željka Ovuke.

Potvrđeno nam je da Lisičji Jarak trenutno radi, objašnjeno da je vlasnik zemljišta aerodroma država Srbija, da je Ministarstvo odbrane zvanično njegov korisnik, da je problem nastao oko vlasništva i načina korišćenja aerodroma i konstatovano da bi njegovo zatvaranje bila „ogromna šteta“ kao i da bi „razlozi tome bili apsolutno nejasni“.

Iz odgovora se, međutim, ne može zaključiti šta konkretno podrazumevaju problemi „vlasništva i načina korišćenja aerodroma“, a ostalo je nejasno i to koji će biti dalji koraci Saveza u rešavanju ove situacije.

Izostalo je i reagovanje Ministarstva odbrane. Njima su poslata pitanja slične sadržine kao i VSS-u, ali do zaključivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

Odgovor generalnog sekretara VSS-a, Željka Ovuke prenosimo u celosti:

– Obzirom na delikatnost situacije, možemo Vam odgovoriti na sledeći način:

U ovom trenutku za srpsko sportsko i privredno vazduhoplovstvo, najvažnija je činjenica da će se i ubuduće na sportskom aerodromu Lisičiji Jarak odvijati nesmetano aktivnosti klubova i privrednih subjekata (škola, privredne avijacije i slično).

U narednom periodu nas očekuje 62. Državno prvenstvo u padobranstvu, koje je ujedno zadnje ovosezonsko takmičenje na ovom aerodromu (7-9 oktobar).

Zatvaranje aerodoroma bi bila ogromna šteta za vazduhoplovni sport, a razlozi tome bi bili apsolutno nejasni.

Vazduhoplovni savez je 65 godina na tom aerodromu, isključivo jedini nosilac aktivnosti, a problem je nastao oko vlasništva i načina korišćenja aerodroma.

Inače, kako je navedeno u vašim vestima, navodi se da je Ministarstvo odbrane vlasnik, a mi raspolažemo činjenicama da je vlasnik zemljišta država Srbija, a Ministarstvo odbrane je zvanično korisnik istog.

Mi se i dalje iskreno nadamo da će se problem oko aerodroma rešiti na obostrano zadovoljstvo, izvan suda, ali ako tako i ne bude, obavestićemo Vas o tim detaljima naknadno. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

La

Nije jasno kako neko razdvaja Minisartva od Države.
Ministarstva su državna tela.
Ministarstvo odbrane Srbije je korisnik aerodroma, koji ima posebnu namenu u slučaju rata.
U mirnodopskim uslovima koriste ga sportski vazduhoplovci ali pod određenim uslovima.
Aerodrom se ne sme zapustiti, drenažni kanali, kontrolna zgrada, hangari, piste se moraju održavati.
Ministarstvo odbrane je sklopilo ugovor sa VSS-om pod određenim uslovima a to je da se polovina novca od zakupa ulaže u održavanje aerodroma.
To VSS nije radio, nije ništa ulagao i zbog toga je nastao problem.
To su podaci dobijeni iz Ministarstva odbrane Srbije.

Kratko i jasno.

Odgovori
Ni

Zaista neveratno kako pojedinci olako zaključuju, citiram: „Ministarstvo odbrane je sklopilo ugovor sa VSS-om pod određenim uslovima a to je da se polovina novca od zakupa ulaže u održavanje aerodroma.
To VSS nije radio, nije ništa ulagao i zbog toga je nastao problem.“
Ako dobro razumem, VSS nije ništa ulagao, Vojska nije ništa ulagala, Država nije ništa ulagala, čudo neviđeno, niko ne ulaže a aerodrom L.J neprekidno u funkciji od formiranja. Fenomenalno, pa tu netreba ništa dirati, niko ne ulaže a radi, konačno je dokazano da je „perpetum mobile“ moguć, još samo da dođe Mrmot i zamota čokoladu.(kao u onoj reklami)
Biće ipak da je neko ulagao, neznam ko, ali Vojska sigurno nije. Biće da se tu nešto drugo valja od kada proradi „Pupinov“ most.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj