BEG airport status
Završen probni let prvog A350-1000 test aviona Nakon leta od 4 sata i 18 minuta A350-1000 sleteo na aerodrom u Tuluzu / Foto: Airbus

Završen probni let prvog A350-1000 test aviona

Prvi od tri A350-1000 – MSN059 test aviona – sleteo je na aerodrom Tuluz-Blanjak u Francuskoj u 15h po lokalnom vremenu, nakon leta koji je trajao četiri sata i 18 minuta, saopštio je Erbas (Airbus).

– Avion je preleteo jugozapadnu Francusku, tokom čega je posada istražila rukovanje avionom i razvoj leta. Ovaj avion je bio u pratnji aviona za posmatranje i snimanje manevrisanja, a stručnjaci na zemlji su u realnom vremenu pratili napredovanje putem direktne telemetrijske veze – saopštio je proizvođač.

A350-1000 ima duži trup i mogućnost da smesti 40 putnika više nego prethodni A350-900.  Karakteriše ga i novi glavni stajni trap sa šest točkova i Rols Rojs motor „Trent XWB-97“. Do danas je 11 kompanija rezervisalo ukupno 195  A350-1000, rečeno je u Erbasu.

unnamed-6
Posle probnog leta Erbas najavio komercijalnu upotrebu A350-1000 za drugu polovinu 2017. godine / Foto: Airbus

Razvojni program modela A350-100 trajaće nešto kraće – do godinu dana za tri aviona.

– Testiranje performansi aviona MSN059 uključiće i istraživanje razvoja leta, kvaliteta rukovanja, opterećenja i kočenja. Drugi test avion, MSN071, takođe će biti stavljen na probu tj. procenu performansi koja će obuhvatiti: kočenje, rad motora i propelera, sisteme i autopilot. U slučaju trećeg aviona – MSN065 –koji je opremljen kabinom, biće procenjeni sistemi u kabini i vazdušni sistemi. MSN065 će izvesti tzv. „rane duge letove“ i pokazivanje rute. Nakon toga modeli će dobiti sertifikate, a njihova komercijalna upotrebom počeće u drugoj polovini 2017. godine letovima Katar ervejza (Qatar Airways) koji je sa naručenih 37 aviona do sada najveći kupac A350-1000 modela – rečeno je u Erbasu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Yr

Lepa vest za ljubitelje vazduhoplovstva. Voleo bih ovde da vidim opširnije članke posvećene razvoju novih letilica ili recimo komparativne analize. Prvo što mi pada na pamet A 320neo vs. B 737 MAX vs. MS-21 vs. COMAC C 919, analiza budućeg „svetskog rata“ u najvažnijem delu tržišta komercijalnih letilica.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj