BEG airport status
NAJAVA: Prva poslovna konferencija o bespilotnim letelicama u Hrvatskoj – „DRONEfest“ Prilika za edukaciju o upotrebi bespilotnih letelica / Foto: Dragan Trifunović

NAJAVA: Prva poslovna konferencija o bespilotnim letelicama u Hrvatskoj – „DRONEfest“

Prva poslovna konferencija o bespilotnim letelicama u Hrvatskoj – „DRONEfest“, biće održana 30. marta u HUB385 inkubatoru na zagrebačkoj Trešnjevci, saopštio je organizator, softverska kompanija IN2.

Konferencija će se kroz predavanja baviti trenutnim stanjem industrije bespilotnih letelica, njihovom komercijalnom upotrebom i regulativom u Hrvatskoj i svetu.

Biće organizovane i radionice na kojima će se učesnici baviti neformalnim temama. Njima će moći da prisustvuje ograničen broj ljudi, a fokus će biti na informisanju o tome kako napraviti svoju bespilotnu letelicu, kako snimati uz pomoć dronova, kako obraditi podatke prikupljene bespilotnom letelicom.

– Cilj konferencije je okupiti sve profesionalce, pojedince, akademsku zajednicu i tvrtke koje aktivno sudjeluju u promicanju i primjeni bespilotnih letjelica u poslovanju – rečeno je u kompaniji IN2.

Oni navode i da će se zbog sve veće upotrebe dronova u građevini, poljoprivredi, nadzoru saobraćaja, ljudi, granice i objekata, potrazi i spasavanju, dostavi paketa, prikupljanju raznih vrsta podataka korišćenjem senzora, na konferenciji biti održana i prezentacija zanimljivih studija slučaja.

– IN2 je implementirao rješenje s bespilotnim letjelicama za tvrtku Žito, što će na konferenciji biti i predstavljeno kao jedna od studija slučaja uporabe bespilotnih letjelica u poljoprivredi.

Ovaj projekt obuhvata korištenje bespilotnih letjelica za prikupljanje podataka sa zasijanih kultura radi generiranja digitalne ortofoto karte i analize stanja poljoprivrednog zemljišta.

Proces je u potpunosti automatiziran, tako da je nakon definiranja područja obrade potrebno samo pokrenuti aplikaciju koja se brine da letjelica autonomno prikupi i pohrani podatke – saopšitila je IN2.

Objašnjno je i da će posetioci moći besplatno da obiđu sajamski prostor i FLY zonu namenjenu demonstraciji letelica, dok je predavanja i radionice moguće pratiti uz kotizaciju.

Tango Six portal medijski je sponzor „DRONEfesta“. Pratite nas za najzanimljivije priče i novine sa ove manifestacije. Vidimo se u Zagrebu!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sl

Sve ozbiljne države ozbiljno pristupaju rešavanju problema, u ovom slučaju letenju bespilotnih letilica. Za razliku od Hrvatske kod nas je stupio na snagu Pravilnik o bespilotnim vazduhoplovima bez ikakve šire rasprave o ograničenjima koje donosi. Na primer: dozvoljena visina leta je 100 m (uz dozvolu Direktorata može i više) a radijus apsolutno ograničen na 500 m! U toku leta vazduhoplov mora da je u vidnom polju i ne smeju se koristiti bilo kakva optička sredstva osim standardnih naočara! Apsolutno je zabranjeno svako snimanje iz vazduha!? Let se mora najaviti 5 radnih dana ranije!? Pravila važe i za privredne i za neprivredne letilice. Mislim da navedeni Pravilnik posebno sprečava korišćenje dronova iako je ta oblast u brzom razvoju u celom svetu. Pitam se da li mi možemo u razvoju vazduhoplovne tehnike da uradimo nešto kako valja? Gde je greška?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Filip na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

Au za 8 meseci od potpisivanja ugovora dobili 25 aviona J-20CE...

09. May 2025.Pogledaj

Rafal na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

još da jedna sugestija, posle odlične analize pakistanskog rv i pvo bilo bi dobro da obradite i indijsko rv i pvo

09. May 2025.Pogledaj

Rafal na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

DuPe kritikujem ono za šta postoje dokazi. Dokazi ukazuju da je jedan Rafal sigurno oboren a jak indicioni lanac ukazuje da su oborena tri Rafala. To dalje ukazuje da se radi o lošem avionu, lošim pilotima, lošoj taktici, lošim raketama ili sve zajedno. Daljim analiziranjem se može prilično pouzdano tvrditi da su kineske rakete bolje…

09. May 2025.Pogledaj

Branko na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

To bi vazilo da su se sukobili npr. Amerika i Indija, medjutim i Indija i Pakistan nemaju bas vrhunski obucene pilote, niti maksimalno uvezban i zaokruzen sistem, vec su tu negde, oko proseka, dakle slican je ljudski faktor i onda kvalitet tehnike odredjuje ishod.

09. May 2025.Pogledaj

Svarog na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@DuPe Tri recenice 3 whataboutizma svaka cast.Da ste procitali clanak t6 ne biste pisali navodno nego bi vidjeli vertikalac i dijelove motora od rafala.

09. May 2025.Pogledaj