BEG airport status
Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana Prvi let sa kapetanom Vesnom Aleksić najavljen za sutra / Foto: Air Serbia

Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana

Vesna Aleksić postala je prva žena na poziciji kapetana u istoriji srpske nacionalne avio-kompanije, saopštila je Er Srbija (Air Serbia).

– Tridesetšestogodišnja pilotkinja pridružila se avio-kompaniji na poziciji kapetana na uskotrupnim avionima A319 i A320, ostvarivši svoj san iz detinjstva. Svoj prvi let na poziciji kapetana Er Srbije obaviće na letu JU826, u utorak, 27. decembra, od Beograda do Bejruta. – kažu u kompaniji.

Aleksić je svoju letačku karijeru počela 1999. godine na Akademiji u Vršcu, gde je stekla iskustvo na avionima Cesna 172, Cesna 310 i Pajper PA-34 Seneka. Nakon diplomiranja prešla je u Monetengro erlajns (Montenegro Airlines), gde je radila kao kopilot na avionu Foker 100, od 2007. do 2012. godine. Postala je kopilot na avionima A320 u floti Viz era (Wizz Air) 2012. godine, pre nego što je i napredovala na poziciju kapetana 2014. godine. Za to vreme živela je u Skoplju. Ima preko 5.000 sati naleta, sa više od 2.200 samostalnih sati na uskotrupnim „Airbus“ avionima, navode u Er Srbiji.

– Svetom avijacije fascinirana sam još od svog ranog detinjstva i uvek sam znala da ću postati pilot.Moj otac je bio vazduhoplovni inženjer, veoma je voleo avione i radio je za JAT, pa je njegov entuzijazam prešao i na mene. Proteklih 17 godina bilo je ispunjeno izazovima, ali i veoma korisno i izuzetno sam srećna što sam se pridružila Er Srbiji. Privilegija je biti prva žena na poziciji kapetana u Er Srbiji i nadam se da će to inspirisati više žena da potraže svoje mesto u civilnom vazduhoplovstvu. – izjavila je Vesna Aleksić navodeći da joj je jedno od nezaboravnih iskustava bio prvi noćni let iznad Beograda.

Aleksić je rođena u Beogradu, udata je i ima jedno dete.

– Naša kompanija poštuje rodnu ravnopravnost u svim aspektima svog poslovanja, uključujući i članove letačkih posada i izuzetno nam je zadovoljstvo da se našem timu pridružila prva žena na poziciji kapetana. Tokom godina postavljali smo standarde i unosili važne promene u mnogim oblastima i ponosni smo što smo deo ove nove prekretnice u istoriji ženske avijacije u Srbiji. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Komentari

m

Свака част. Било је крајње време.

Odgovori
R

Svaka cast iskusnoj Vesni Aleksic u pilotiranju. Sada prvom Kapetanu A320 u istoriji Er Srbije. Siguran sam da je cela Vasa kompanija veoma po nosna na Vas. Zaista velicanstveno. Jos jedna tajna jeste u Vama. Imate ime i prezime u svetu cuvene Vesne stjuardese i pilota akrobate Aleksica. Oboje upisanih u anale civilne avijacije. Vi ste dolaskom u Er Srbiju vec se pridruzili istoriji. Na mojim putovanjima za Sydney, mozda budem imao cast da letim jednom od Erbasa Er Srbije na delu leta do Abu Dhabi pod vasom komandom. To bi obogatilo moja putovanja avionima u zadnjih pedeset godina. Veoma mi je drago sto ste preuzeli komande Kapetana u vreme Daneta Kondica. Radili smo u istoj kompaniji, Qantas Airways – u. Spostovanjem,
Rodney Marinkovic
Home of Qantasville II. Kraljevo + Sydney

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Slazem se sa Zivojinom 100%. Veoma je komplikovano izracunati cenu po satu letenja, jer svi aparati ne lete isti broj sati, to sve zavisi od ekonomske mogucnosti svake drzave. U pojedinim zemljama, piloti imaju oko 50 sati naleta godisnje dok u razvijenijim je situacija sasvim drugacija i krece se i do 200 sati naleta godisnje…

16. Jan 2017.Pogledaj

mtw na: Puštena u rad de-icing i anti-icing platforma na Aerodromu „Nikola Tesla“

There is one "issue" with the deicing apron - officially Apron N(ovembar): due to the design flaw when deicing position N1 (eastern) is occupied, access to position N2 (western) in prohibited. So, even when N2 is vacant aircraft waiting for deicing on F4, cannot access it before N1 has been vacated. That effectively reduces deicing…

16. Jan 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Неће бити да су те цифре тачне. Поготову не толике разлике између МиГ-а 29 и авиона које сте навели. Све зависи и од метода израчунавања цене сати лета.

16. Jan 2017.Pogledaj