BEG airport status
Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana Prvi let sa kapetanom Vesnom Aleksić najavljen za sutra / Foto: Air Serbia

Er Srbija zaposlila prvu ženu kapetana

Vesna Aleksić postala je prva žena na poziciji kapetana u istoriji srpske nacionalne avio-kompanije, saopštila je Er Srbija (Air Serbia).

– Tridesetšestogodišnja pilotkinja pridružila se avio-kompaniji na poziciji kapetana na uskotrupnim avionima A319 i A320, ostvarivši svoj san iz detinjstva. Svoj prvi let na poziciji kapetana Er Srbije obaviće na letu JU826, u utorak, 27. decembra, od Beograda do Bejruta. – kažu u kompaniji.

Aleksić je svoju letačku karijeru počela 1999. godine na Akademiji u Vršcu, gde je stekla iskustvo na avionima Cesna 172, Cesna 310 i Pajper PA-34 Seneka. Nakon diplomiranja prešla je u Monetengro erlajns (Montenegro Airlines), gde je radila kao kopilot na avionu Foker 100, od 2007. do 2012. godine. Postala je kopilot na avionima A320 u floti Viz era (Wizz Air) 2012. godine, pre nego što je i napredovala na poziciju kapetana 2014. godine. Za to vreme živela je u Skoplju. Ima preko 5.000 sati naleta, sa više od 2.200 samostalnih sati na uskotrupnim „Airbus“ avionima, navode u Er Srbiji.

– Svetom avijacije fascinirana sam još od svog ranog detinjstva i uvek sam znala da ću postati pilot.Moj otac je bio vazduhoplovni inženjer, veoma je voleo avione i radio je za JAT, pa je njegov entuzijazam prešao i na mene. Proteklih 17 godina bilo je ispunjeno izazovima, ali i veoma korisno i izuzetno sam srećna što sam se pridružila Er Srbiji. Privilegija je biti prva žena na poziciji kapetana u Er Srbiji i nadam se da će to inspirisati više žena da potraže svoje mesto u civilnom vazduhoplovstvu. – izjavila je Vesna Aleksić navodeći da joj je jedno od nezaboravnih iskustava bio prvi noćni let iznad Beograda.

Aleksić je rođena u Beogradu, udata je i ima jedno dete.

– Naša kompanija poštuje rodnu ravnopravnost u svim aspektima svog poslovanja, uključujući i članove letačkih posada i izuzetno nam je zadovoljstvo da se našem timu pridružila prva žena na poziciji kapetana. Tokom godina postavljali smo standarde i unosili važne promene u mnogim oblastima i ponosni smo što smo deo ove nove prekretnice u istoriji ženske avijacije u Srbiji. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Komentari

m

Свака част. Било је крајње време.

Odgovori
R

Svaka cast iskusnoj Vesni Aleksic u pilotiranju. Sada prvom Kapetanu A320 u istoriji Er Srbije. Siguran sam da je cela Vasa kompanija veoma po nosna na Vas. Zaista velicanstveno. Jos jedna tajna jeste u Vama. Imate ime i prezime u svetu cuvene Vesne stjuardese i pilota akrobate Aleksica. Oboje upisanih u anale civilne avijacije. Vi ste dolaskom u Er Srbiju vec se pridruzili istoriji. Na mojim putovanjima za Sydney, mozda budem imao cast da letim jednom od Erbasa Er Srbije na delu leta do Abu Dhabi pod vasom komandom. To bi obogatilo moja putovanja avionima u zadnjih pedeset godina. Veoma mi je drago sto ste preuzeli komande Kapetana u vreme Daneta Kondica. Radili smo u istoj kompaniji, Qantas Airways – u. Spostovanjem,
Rodney Marinkovic
Home of Qantasville II. Kraljevo + Sydney

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Sve varijante moguće modernizacije srpskih MiG-ova 29

Колико разумем, targeting platform је авион који означава циљ а firing platform авион који лансира наоружање.

23. Feb 2017.Pogledaj

Petronije na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Beli ti bas imas problem. Niko marsala vucica nije spominjao. Mala na kasicicu stize nora zato sto ne daju pare za.nabavku, inace odlicna haubica za te pare. po pitanju lazara sam jako skeptican, ali necu da prejudiciram. Alas, jos je nepoznanica...maketarstvo sam spomenuo jer su na standu skoro sve makete, marsala ni jednom. Na ovom…

23. Feb 2017.Pogledaj

Joca na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Patria je 100% licenca tako da to Hrvatska ne moze da reklamira kao svoj proizvod,nesto slicno kao fiat 500l kod nas samo u vojnoj indistriji,nisam siguran u kojim kolicinama smeju da prodaju.Sto se tice m95 degman postoji samo prototip napravljen jos krajem 90-tih,on vise zivi kao projekat modernizacije m84 kao verzije m84as i ab kod…

23. Feb 2017.Pogledaj

Beli na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Nema ih na sajmu! Djuro Djaković je fabrika a ne proizvod. Ta fabrika pravi Patriju po licenci. Patrija je Finski proizvod i koliko ja znam Hrvati smeju u njevoj fabrici samo za sebe da proizvode a nemogu da izvoze! Degman? Čuo sam za njega, ali gde je on, kome je ponudjen, koji su planovi? ...prazna…

23. Feb 2017.Pogledaj