Kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) najavila je da će u maju otvoriti premijum salon na aerdoromu u Melburnu, kao i da će od 1. juna uvesti letove do ovog grada avionom A380 sa Etihad Rezidencijom.
Poslovni ručak u Melburnu – „City Business Luncheon“ Etihad je iskoristio i za promociju sopstvenog modela poslovanja. Predsednik i generalni direktor Etihada, Džejms Hogan je u obraćanju grupi od 500 gostiju u prostorijama fudbalskog kluba Melburn siti još jednom istakao da je „model investiranja u vlasničke udele u drugim avio-kompanijama stvorio novu snagu u globalnom avio-saobraćaju koja štiti i promoviše konkurenciju“.
Iako je konkurentnost Etihada često pod optužbama da je nelegalna zbog mogućih državnih subvencija Ujedinjenih Arapskih Emirata, Hogan koristi svaku priliku da je ispromoviše, što je nesumnjivo samo još jedan trn u oku američkim prevoznicima, ali sve više i evropskim vlastima.
– U svetu mega-konektora i mega-alijansi, nemoguće je takmičiti se sam na globalnoj sceni. Regulatorna ograničenja, visoki troškovi ulaska i moć etabliranih avio-prevoznika stvaraju visoke barijere.
Etihad ervejz je morao da sve izgradi od nule i da investira u celokupnu infrastrukturu koja je potrebna jednoj globalnoj avio-kompaniji. Prema tome, osim očigledne investicije u iznosu od više milijardi dolara u vazduhoplove i motore, to znači i investiranje u ljude, investiranje u tehnologiju, investiranje u nepokretnu imovinu i investiranje u naš brend. Za Etihad ervejz, to je takođe značilo investiranje u partnere – izjavio je Hogan.
Iz kompanije poručuju da je Etihad uspostavio kod-šer saradnju sa 49 avio-kompanija i stekao manjinske udele u kompanijama Virdžin Australija, Alitalija, Džet ervejz Er Srbija, Er Sejšeli i Er Berlinom.
Podsećamo, nemački sud je krajem 2015. godine prvobitno zabranio 26 od ukupno 31 kod-šer leta Er Berlina i Etihada, što je driektno posledica tenzije koja postoji između američkih i evropskih avio-kompanija sa jedne strane i naglo rastućih, bliskoistočnih prevoznika – Etihada, Emirata (Emirates) i Katar ervejza (Qatar Airways) sa druge strane.
Odluka je na kraju ipak preinačena i dozvoljeno je da se kod-šer letovi obavljaju do kraja zimske sezone – 26. marta.
U Etihadu, međutim, navode da sva njihova kod-šer partnerstva opstaju na korist oba avio-prevoznika, kao i da je povećanje prometa obostrano.
– Virdžin Australija, na primer, već duže vreme prima više putnika iz naše mreže nego što joj donosi. Zatim, Alitalija je 2014. godine bila na rubu propasti. Nalazimo se na trogodišnjem putovanju sa Alitalijom i postižemo sve ciljeve. To je sada kompanija koja je neprepoznatljiva u odnosu na prethodno stanje – i koja nudi nov konkurentski izbor za putnike ka Italiji i iz ove zemlje – objasnio je Hogan.
Kliknite na baner za grupisane postove o sukobu američkih i bliskoistočnih aviokompanija: