BEG airport status
Etihad u gubitku od preko milijardu dolara u 2016. godini Prinosi pali za 8% usled pritisaka tržišnih kapaciteta i nepovoljne globalne ekonomske klime / Foto: Etihad Airways

Etihad u gubitku od preko milijardu dolara u 2016. godini

Etihad ervejz objavio je finansijske rezultate za 2016. godinu koji beleže neto gubitak u iznosu od 1,87 milijardi dolara, uz prihode od 8,36 milijardi dolara, saopšteno je iz te kompanije.

Kako navode, avio-kompanija je u okviru svoje osnovne delatnosti ostvarila stabilan prihod od prevoza putnika u iznosu od 4,9 milijardi dolara i prosečnu popunjenost kapaciteta od 79%, kao i 18,5 miliona opsluženih putnika.

– Prinosi su opali za 8% usled tržišnih pritisaka na kapacitete i teške globalne ekonomske klime, što je delimično kompenzovano smanjenjem jediničnih troškova od 11%.  – objašnjavaju iz Etihada.

Ukupni gubici u iznosu od 1,9 milijardi dolara uključuju umanjenje vrednosti  od 1,06 milijardi dolara koje se odnosi na pad tržišne vrednosti i rano povlačenje određenih tipova aviona, kao i umanjenje u iznosu od 808 miliona dolara koje se odnosi na određenu aktivu i na finansijsku izloženost u odnosu na strateške partnere, pretežno AlitalijuEr Berlin, kažu iz Etihada i dodaju:

– Raniji ugovori o hedžingu cene goriva su takođe imali negativan uticaj na rezultate u 2016. godini, iako se očekuje da će ova vrsta izloženosti imati manji finansijski značaj tokom 2017. godine. Takođe, usporavanje tržišta prevoza tereta dovelo je do povećanog pritiska na prihode i prinose u okviru ove delatnosti, a avio-kompanija je ostvarila blagi rast obima prevezenog tereta tokom 2016. godine, beležeći 595.519 tona. –

Kako navode iz kompanije, tokom 2016. godine, avio-kompanija je započela program „Prava veličina i format“, kojim je do kraja godine ostvarena ukupna godišnja ušteda od 4%, kroz smanjenje broja zaposlenih i druge mere, iako je povećan kapacitet i ukupan broj putnika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Vl

Interesantno. Indikativno. Intrigantno.

Odgovori
Dr

Šta će sad biti sa Air Serbia. Da li će neki privatni investicioni fond tipa K4, verovatno nemački kupiti našu kompaniju, ili će je možda srpska država otkupiti. Da li imamo rezervni plan, najčešće nazvan plan B.

Odgovori
Be

@Dragan

Nisam siguran na koji nacin ovo moze uticati na Air Serbiu. Nasa kompanija je 51% u svojini drzave. Znaci vecinski akcionar je drzava Srbija.
Menadzment je iz Etihada ali mislim da i oni dobijaju plate od Air Serbie direktno a ne od Etihada.
Etihad moze prodatei svoj udeo od 49% nekoj drugoj kompaniji ali to se nebi isplatilo zato sto bi to bilo pre malo novca da sa tim nesto preokrene.
A da se povuce iz Air Serbie isto nebi bilo pametno zato sto Air Serbia radi profitabilno.

Ne

@Beli
Kao sto je Alen cesto pisao, Etihad nece u prvom koraku da se resi AS,ali prosao je taj prvi korak. AS ne posluje profitabilno,nego nije gubitas. AS ce se ugasiti bez nekog velikog, postace novi- stari jat. Tacno je da vlada drzi 51%as,ali u nasim indijanskim zemljama tajni ugovori su cudo…

Be

@Nebojsa

Kada će to biti? Šta misliš?

Pitam samo da znam kada da te posetim na ovo šta si napisao.

Ig

A da profitabilna Air Serbia kupi posrnuli Etihad?

BB

phiii… Al trebaju još da rade da stignu Agrokor…

Indikativno je da sve kompanije koje naglo rastu stvore utisak da su čvrste kao stijena a upravo taj rast ih truli iznutra

Odgovori
Ma

Za meru propasti treba uvesti novi naziv: „Hoganizam“
Kako na 30 usd/barrel uspeš da napraviš u avio biznisu 1.9 milijardi gubitka? Kao što neko reče interesantno, te krajnje indikativno. Nisam siguran da se ovdašnjoj javnosti može lako servirati informacija da će država da otkupi 49% vlasništva Er Srbije od Etihada, pa zaista intrigira sta je onda plan „C“? Jer svakako je ovo prethodno plan „B“…

Odgovori
ne

Ubedjen sam da ce Air Serbiju ponovo uvaliti vladi sa svim njenim gubitcima. Ova avantura nas je direktno (otpis starih dugova, izuzetno skup lizing aviona, troskovi prekookeanskih letova sa samo jednim avionom) ili indirektno (umanjena dobit Aerodroma Beograd, NIS-a itd.) kostala vec preko 400 miliona evra…..Svi ti megalomanski poduhvati drzave kao FIAT Srbija, Air Serbia postaju kosmari za poreske obveznike.

Odgovori
Be

@neny

Sve šta si napisao je suprotno realnosti.

Vo

Ne Beli, ti odbijas da prihvatis realnost! AS je direktno i indirektno kostala Srbiju vise od 420 miliona eur, ali to nije sve. Prema ugovoru koji je vlada potisala sa Etihadom, Etihadu se mora vratiti 60 miliona koji se tretiraju kao beskamatni zajam, drugih 40 miliona je bespovratna pozajmica. Dakle do sada bi nas kostala minimum 460 miliona.
Na sve ovo treba dodati i cifru za koju ce kasnije svojih 49% prodati vladi Srbije

Bu

šta kaže Beli na najnoviju vest o otpuštanjima?

Odgovori
Vo

Kaze da je nerelano to…

Vl

Ma ne Vojo,
On kaze da mi ne razumemo činjenice i da smo slepi kod očiju. Sendvic je čudo.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@ Bulatovic Nebojsa Samo malo matematike i poznavanje velicine Srbije reci ce vam sledece: Francuski tanker C-135FR ima protok od oko 1500 litara u minutu. Rafal ima unutrasnje rezervoare od oko 4700 litara. Dakle nekih 3 minuta traje kompletno punjenje. Brzina kojom lete avioni je izmedju 500 i 600 km/h. Matematika kaze sledece: 600 /…

14. Mar 2025.Pogledaj