Kompanija Etihad ervejz objavila je da je u 2017. godini poslovala sa finansijskim gubitkom u iznosu od 1.52 milijarde dolara, što predstavlja njen drugi uzastopni finansijski gubitak, prenosi Rojters.
Kako piše, kompanija je u procesu revidiranja strategije još od 2016. godine pre svega kada je reč o smeni menadžmenta, ukidanju neprofitabilnih ruta i penzionisanju letelica koje su operativno preskupe.
Stoga, nakon gubitka od 2 milijarde dolara u toj godini (2016.) Etihad je doneo odluku da razmotri postojeće planove za svoju flotu.
Prema navodima Rojtersa, ta avio-kompanija u fazi je pregovora sa Boingom u vezi sa otkazivanjem ili odlaganjem narudžbine za B777X:
– Menadžment kompanije smatra da im nije potrebno 25 B777X dvomotornih aviona u floti i voljan je da plati penale za otkazivanje narudžbine pre nego da u budućnosti ostvaruje gubitke zbog viška letelica. –
Finansijska 2017. godina
U 2017. godini Etihad je povećao prihode osnovnih operacija za 1.9% na 6.1 miljardu dolara (5.9 milijardi u 2016. godini) i smanjio gubitke tih operacija za 432 miliona dolara na 1.52 milijarde (gubitak od 1.95 milijardi u 2016. godini), saopšteno je iz te avio-kompanije.
Kako navode, zabeleženo je i povećanje prihoda u putničkom i teretnom saobraćaju, što je rezultat kapacitetne discipline, promena u mreži sa povećanim fokusom na saobraćaj od tačke do tačke, unapređeneupotrebe tehnologije i poboljšanih tržišnih uslova.
– Fokusiranje na efikasnost rezultiralo je smanjenje pojedinačnih troškova (unit costs) za 7.3% uprkost 337 miliona dolara negativnog uticaja cene goriva. Takođe, avio-kompanija je u odnosu na 2016. godinu smanjila administraciju i opšte troškove za 14% (odnosno 162 miliona dolara).
Etihad je prethodne godine prevezao 18.6 miliona putnika (identično kao i prethodne godine) sa 78.5% faktora popunjenosti, kao i 552.000 tone karga. Međutim, Etihad kargo smanjio je kapacitete za 6%, ali prihodi nisu značajno opali već samo 0.8%, zahvaljujući boljoj popunjenosti i prinosima. – objašnjavaju iz Etihada.
APE
Zasto Etihad jedini priznaje gubitke od MEB3 kada se prica da i ostali lose posluju? Mada ovakve rupe tesko i da se mogu lako prikriti. S druge strane kako su mogli da puste Hogana da ponovi svesno ili ne iste greske kao Swissair kad je bukvalno takva sumanuta kvazi opravdana kupovina duboko problematicnih kompanija dokazano put u propast. Stvarno ne mogu da verujem fino i lagano su se razvijali, para imaju, imaju odličan proizvod i šta im je ovo trebalo…umesto pucanja para u propalitete mogli su jos kad i kad da naprave od AUH vrhunsko mesto za presedanje.
alex
Emirates / Dnata je napravila 1.1 milijardu a sam airline 760 mil i dao radnicima 5 nedelja bonusa…
Etihad je mnogo hteo i naseo na diletantizam JH…trebaće im godine da se oslobode tog tega i smisle kako dalje…
marko
Da gorivo nije pojeftinilo koliko jeste prethodnih nekoliko godina, odnos snaga bi danas bio potpuno drugaciji?
B777/787
Koliko razumem iz postova i tekstova od ranije. Etihad kada je ulazio u te nove polupropale kompanije nije trazio da se nova kompanija sredi ili preslozi. Nego uleteti ne u jednu nego u nekoliko kompanija koje ostaju u istom smeru. Koliko vodim Airsrbija je promenila dosta i Etihad je dao dobru podršku.
Etihad sada srdjuje redove. To znaci da od 5 tipova mora da svede na eventualno 2 jer sve to kosta. To je isto uradio Emirates pre nekoliko godina kada su izbacili A330 koliko se secam. Etihad se mora usrediti na na B787 i jos neki tip. To je jos jedan smanjeni trosak. Isto tako Etihad je shvatio da neke linije kada nisu „spicu“ ne zaradjuju i otkazuju ih jer nemogu da pariraju Emirates-u. Nije koliko vidim.do Hogana nego naručivanje aviona koji nisu za ovu kompaniju. Zalosno je sto Etihadom za sada putuju samo putnici jednom i nikad vise… e to nije do Hogana …