BEG airport status
Etihad u 2017. godini poslovao sa gubitkom od 1.52 milijarde dolara; Razmatra se otkazivanje narudžbine za B777X Etihad je u 2017. povećao prihode osnovnih operacija za 1.9% / Foto: Boeing

Etihad u 2017. godini poslovao sa gubitkom od 1.52 milijarde dolara; Razmatra se otkazivanje narudžbine za B777X

Kompanija Etihad ervejz objavila je da je u 2017. godini poslovala sa finansijskim gubitkom u iznosu od 1.52 milijarde dolara, što predstavlja njen drugi uzastopni finansijski gubitak, prenosi Rojters.

Kako piše, kompanija je u procesu revidiranja strategije još od 2016. godine pre svega kada je reč o smeni menadžmenta, ukidanju neprofitabilnih ruta i penzionisanju letelica koje su operativno preskupe.

Stoga, nakon gubitka od 2 milijarde dolara u toj godini (2016.) Etihad je doneo odluku da razmotri postojeće planove za svoju flotu.

Prema navodima Rojtersa, ta avio-kompanija u fazi je pregovora sa Boingom u vezi sa otkazivanjem ili odlaganjem narudžbine za B777X:

– Menadžment kompanije smatra da im nije potrebno 25 B777X dvomotornih aviona u floti i voljan je da plati penale za otkazivanje narudžbine pre nego da u budućnosti ostvaruje gubitke zbog viška letelica. –

Finansijska 2017. godina

U 2017. godini Etihad je povećao prihode osnovnih operacija za 1.9% na 6.1 miljardu dolara (5.9 milijardi u 2016. godini) i smanjio gubitke tih operacija za 432 miliona dolara na 1.52 milijarde (gubitak od 1.95 milijardi u 2016. godini), saopšteno je iz te avio-kompanije.

Kako navode, zabeleženo je i povećanje prihoda u putničkom i teretnom saobraćaju, što je rezultat kapacitetne discipline, promena u mreži sa povećanim fokusom na saobraćaj od tačke do tačke, unapređeneupotrebe tehnologije i poboljšanih tržišnih uslova.

– Fokusiranje na efikasnost rezultiralo je smanjenje pojedinačnih troškova (unit costs) za 7.3% uprkost 337 miliona dolara negativnog uticaja cene goriva. Takođe, avio-kompanija je u odnosu na 2016. godinu smanjila administraciju i opšte troškove za 14% (odnosno 162 miliona dolara).

Etihad je prethodne godine prevezao 18.6 miliona putnika (identično kao i prethodne godine) sa 78.5% faktora popunjenosti, kao i 552.000 tone karga. Međutim, Etihad kargo smanjio je kapacitete za 6%, ali prihodi nisu značajno opali već samo 0.8%, zahvaljujući boljoj popunjenosti i prinosima. – objašnjavaju iz Etihada.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

AP

Zasto Etihad jedini priznaje gubitke od MEB3 kada se prica da i ostali lose posluju? Mada ovakve rupe tesko i da se mogu lako prikriti. S druge strane kako su mogli da puste Hogana da ponovi svesno ili ne iste greske kao Swissair kad je bukvalno takva sumanuta kvazi opravdana kupovina duboko problematicnih kompanija dokazano put u propast. Stvarno ne mogu da verujem fino i lagano su se razvijali, para imaju, imaju odličan proizvod i šta im je ovo trebalo…umesto pucanja para u propalitete mogli su jos kad i kad da naprave od AUH vrhunsko mesto za presedanje.

Odgovori
al

Emirates / Dnata je napravila 1.1 milijardu a sam airline 760 mil i dao radnicima 5 nedelja bonusa…
Etihad je mnogo hteo i naseo na diletantizam JH…trebaće im godine da se oslobode tog tega i smisle kako dalje…

ma

Da gorivo nije pojeftinilo koliko jeste prethodnih nekoliko godina, odnos snaga bi danas bio potpuno drugaciji?

B7

Koliko razumem iz postova i tekstova od ranije. Etihad kada je ulazio u te nove polupropale kompanije nije trazio da se nova kompanija sredi ili preslozi. Nego uleteti ne u jednu nego u nekoliko kompanija koje ostaju u istom smeru. Koliko vodim Airsrbija je promenila dosta i Etihad je dao dobru podršku.
Etihad sada srdjuje redove. To znaci da od 5 tipova mora da svede na eventualno 2 jer sve to kosta. To je isto uradio Emirates pre nekoliko godina kada su izbacili A330 koliko se secam. Etihad se mora usrediti na na B787 i jos neki tip. To je jos jedan smanjeni trosak. Isto tako Etihad je shvatio da neke linije kada nisu „spicu“ ne zaradjuju i otkazuju ih jer nemogu da pariraju Emirates-u. Nije koliko vidim.do Hogana nego naručivanje aviona koji nisu za ovu kompaniju. Zalosno je sto Etihadom za sada putuju samo putnici jednom i nikad vise… e to nije do Hogana …

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Micko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Bre koliko pametnjakovica....lKontekst nabavke A 4000 i doouna su varijanta prikljucenja evrooskim snagama.NATO je ćao.....

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Pa većina njih fabrički dolazi sa tim cevima. Uključujući i Rafale. Nisu opcija, opcija je da se skinu. Što ironičćno diže cenu jer je u pitanju prepravka.

13. Mar 2025.Pogledaj

Branko na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Srbofil Te zemlje oko nas su bile SSSR i iza gvozdene zavese, mi smo bili Nesvrstani.

13. Mar 2025.Pogledaj

Master na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Osim partizanštine u glavama titovih unuka i onoga tudje necemo svoje ne damo ima u srbiji i pametnih ljudi koji razmisljaju trezveno i pismeno. Potreba za takvim sistemima treba da iskaže vazduhoplovni sastav koji i ako ima mogucnost udara po neprijatelju takav zadatak moze da izvrsi sa potrebnim elementima a jedan od njih je dopuna…

13. Mar 2025.Pogledaj

Branko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Na slici iz proslog clanka se vidi koliko malo prostora u visini ostaje iznad utovarena dva Milosa u A400M, tako da tesko ima prostora za Noru ili Tamnavu, iako je nosivost tu negde, sto znaci da nam ne treba.

13. Mar 2025.Pogledaj