BEG airport status
Vučić: Nakon dolaska koncesionara na „Teslu“ niški aerodrom biće glavni srpski aerodrom; Pregovaramo sa Er Srbijom o uvođenju letova iz Niša "Država spremna da pomaže sredstvima iz sopstvenog budžeta"

Vučić: Nakon dolaska koncesionara na „Teslu“ niški aerodrom biće glavni srpski aerodrom; Pregovaramo sa Er Srbijom o uvođenju letova iz Niša

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić sinoć je na konferenciji u Nišu govorio, između ostalog, i o budućim planovima države za niški aerodrom, ali i prokomentarisao skorašnju najavu ukidanja Viz erove linije Niš-Malme, prenosi Tanjug.

Kako je tom prilikom istakao, nakon dolaska koncesionara na „Nikolu Teslu“ država će se u potpunosti okrenuti „Konstantinu Velikom“:

– Kada Vansi preuzme beogradski aerodrom država Srbija će sve svoje snage da usmeri na niški aerodrom i na aerodrom Lađevce koji će biti meštoviti vojno-civilni, ali će Niš biti suštinski glavni srpski aerodrom, odnosno glavni aerodrom u koji će ulagati srpska država i očekujemo sve bolje rezultate i sve veći priliv turista, i spremni smo dalje da pomažemo i Nišu i Pirotu i Vranju i Leskovcu i Prokuplju od državnog novca za uređnje gradskih sredina i za privlačenje turista. –

Ipak, direktor Regionalne razvojne agencije Jug Bojan Avramović, u svom razgovoru za „Danas“, govori o drugačijoj prirodi državne pomoći i najavama ministarke Zorane Mihjalović „da će država nastaviti značajno da investira u niški aerodrom, u koji je od 2014. već uložila 9,8 miliona evra, od kojih 3,6 miliona evra predstavlja direktno ulaganje“:

– Takve tvrdnje su potpuno netačne. Država od 2014. godine u niški aerodrom nije investirala ni dinar i to jasno pokazuju svi njegovi finansijski izveštaji. Izuzetak je donacija Direktorata civilnog vazduhoplovstva, u decembru 2017. godine, u iznosu od 10 miliona dinara, namenjena unapređenju bezbednosti Aerodroma, koja je data nakon što je Aerodrom uplatio Direktoratu skoro 20 miliona dinara za tu namenu kroz nekakve takse za unapređenje bezbednosti vazdušnog saobraćaja, tako da je pitanje koliko je i to donacija.

Takođe, aerodrom „Nikola Tesla“ nam je dao opremu koja je knjigovodstveno rashodovana i koja nije bila nova, tako da joj vrednost nije bila velika, i to najčešće na uslugu, a ne u vlasništvo. Pružio nam je i značajnu stručnu pomoć, koja se verovatno može iskazati nekakvim finansijskim iznosom, ali je po meni nemerljiva, na čemu smo zahvalni. –

On je tom prilikom objasnio i kakvi su bili njegovi i planovi bivšeg direktora niškog aerodroma Vladice Đurđanovića za dalji razvoj „Konstantina Velikog“:

– Drugačiji. Imali smo ideju da broj putnika dovedemo do skoro milion, pa da onda aerodrom ponudimo u koncesiju. Druga ideja je bila da se niški aerodom dokapitalizuje na berzi, tako da 75% ostane u vlasništvu grada, a 25% proda akcionarima. I jedna i druga ideja bi dovele do dalje poslovne ekspanzije aerodroma, daleko većih poreskih i drugih prihoda u budžetima Grada i Republike, zapošljavanja na hiljade radnika. Takvi planovi bili su na korist i Niša i Srbije i nisu se oslanjali na novac iz bilo kog budžeta. –

Odgovarajući na novinarska pitanja na konferenciji u Nišu predsednik Vučić demantovao je pojedine navode da krivicu za ukidanje Viz erove linije snosi aerodrom, ali i istakao da nezakonitog prebacivanja para na agencije koje je, kako tvrdi, praktikovalo prethodno rukovodstvo više neće biti:

– To nije odluka niškog aerodroma već odluka Viz era, zato što nisu imali dovoljnu popunjenost svojih aviona. Inače svoj biznis ne bi napuštali nikada. Ljudi u Nišu da ne brinu, uložićemo mnogo više novca, neće biti prebacivanja para sa aerodroma na određene agencije bez ikakvog zakonskog osnova, neće biti ni drugih stvari koje su se dešavale. Pregovaramo i sa Er Srbijom da uvede pojedine letove iz Niša za različite svetske destinacije. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Pa

Zar aerodrom Nikola Tesla odlazi iz Srbije?

I otkuda to da predsednik Srbije planira i navodi planove privrednog razvoja? Koliko sam čitao ustav Republike Srbije, njegova pozicija protikolarna npr. bez odrđivanja koji se aerodrom kako razvija

Odgovori
Go

„…država će se u potpunosti okrenuti „Konstantinu Velikom“…“

Da… Toga se i plašimo!

Odgovori
Mi

Lepa vest. Letećemo za Švedsku za samo 200-300 €.

Odgovori
Vl

A jel to onaj kadar što nije umeo da upravlja sa ANT?

Odgovori
St

Gresis to je onaj kadar u cije vreme je na ANT bilo tri miliona putnika a na niskom rekordnih 1896 putnika GODISNJE…

Vl

Strale,

Ne grešim Ja. Greši Vučić.

Za taj kadar koji je bio uspešan na ANT, Vučić je javno rekao da zbog nesposobnosti da upravlja ANT moramo da damo ANT u Koncesiju.

Izgleda da je sada naprasno promenio mišljenje o tom „nesposobnom“ kadru.

Be

@Vladimir

Nikad to TAKO nije receno.

Rekao je u vise navrata da MI (misleci na Srbe) ne umemo da vodimo aerodrom kako to mogu stranci. Sta neznaci da smo skroz nesposobni nego samo da neko drugi to moze jos bolje.

Nikad nije rekao da su ovi bili nesposobni.

Mi

Vladimire
Kao covek od informacija reci te nam , naravno ako ste u mogocnosti
sta da ocekujemo od Ryanair-a u skorije vreme? Dalju „ekspanziju“ ili nesto nepovoljno ?Pozdrav

Vl

Miloše,

Sve je sada u rukama „sposobnih“. Kako budu upravljali Aerodromom Niš, tako će aviokompanije reagovati.

Moje mišljenje i verovanje je da zbog „sposobnih“ možemo očekivati nepovoljno. Nadam se da grešim.

Le

Znaci beg-ini povratna 100e i cao low cost

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Apsolutno! Bukvalno na silu su bacene pare za zastareli i neprespektivan avion, koji moze oboriti prosecan PVO sistem srednjeg dometa. Svako ko se malo razume u vojnu avijaciju, zna da su ruski avioni bolji, jeftiniji, izdrzljiviji i laksi za odrzavanje. Sa naouraznjem i rezervnim delovima je ista stvari. Za 3mld smo mogli dobiti bar 4…

29. Mar 2025.Pogledaj

eto na: „La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

One of the shorter segments with La Première available is New York JFK to Paris, where one-way fares are rarely lower than $9,000.

29. Mar 2025.Pogledaj

Južna pruga na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Previše para za nas.Zbrzali smo nabavku aviona.moglo je da se čeka još koju godinu.Sačekati na rezultate američkih izbora i situacije u Ukraini.Vreme je pragmatično u svetskoj politici ranije su bile potrebne decenije a sad nedelja dve za pozicioniranje i promene kursa u politici država.Kao da radimo protiv sebe,da li je po sredi masna provizija ili…

29. Mar 2025.Pogledaj

Leopold na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Šta je tačno vizionarski u situaciji kad ne možeš kupit američko, rusko, švedsko ne daju Šveđani, a kinesko je suludo i razmatrati? Da nismo možda trebali da se okrenemo Indiji ili Pakistanu (pogledati pod kinesko)

28. Mar 2025.Pogledaj