BEG airport status
Sleteo prvi avion na liniji Peking-Prag-Beograd; Do kineske prestonice Hainanom dva puta nedeljno Nova avio-linija će se u početku obavljati preko Praga na ruti Peking - Prag - Beograd / Foto: Zoran Žestić, Tanjug

Sleteo prvi avion na liniji Peking-Prag-Beograd; Do kineske prestonice Hainanom dva puta nedeljno

Prvi avion na liniji Peking-Prag-Beograd, nakon 17 godina, sleteo je danas na beogradski aerodrom, prenosi Tanjug.

Kako navode, avion A330-300 kineske kompanije Hainan erlajns (HU7937) tradicionalno je dočekan vodenim topovima u prisustvu premijerke Ane Brnabić, zatim ministarke Zorane Mihajlović, ambasadora Kine u Srbiji Li Mančanga, kao i predstavnika Hainana. Među prisutnima su bili i direktori „Nikole Tesle“ i „Er Srbije“ Saša Vlaisavljević i Dane Kondić, kao i direktorka Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Mirjana Čizmarov.

Prvim letom iz Pekinga doputovalo više od 20 kineskih privrednika i predstavnika poslovnih udruženja / Foto: Zoran Žestić, Tanjug

– Za danas je planiran i povratni let za Peking. Let na toj liniji će se obavljati dva puta nedeljeno, ponedeljkom i petkom, a nova avio-linija će se u početku obavljati preko Praga na ruti Peking-Prag-Beograd, pri čemu putnici neće morati da izlaze iz aviona. Njih će na tom letu prevoziti avion A330-300, koji ima 260 sedišta u ekonomskoj i 32 sedišta u biznis klasi. – prenosi Tanjug.

Tom prilikom je, navodi ova agencija, Ana Brnabić izrazila nadu da će za nekoliko meseci biti ostvaren potpuno direktan let između Beograda i Pekinga. Takođe, ona je podsetila da je Vlada Srbije ukinula vize za kineske državljane:

– To su sve signali koji će omogućiti da imamo mnogo veću saradnju i preko 6 milijardi dolara i da budemo ono što želimo – centralna država u projektu „Jedan pojas – jedan put“ za Kinu. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ne

Kakve mi sve gluposti proslavljamo ceremonijama. Direktor aerodrome i to je to. Ovo nije direktan let.

Odgovori
Vo

A gde u tekstu pise da jeste?

ne

Napisao sam da nije direktan let u kontekstu pompe i ceremonije. Da imaju vise povoda.

Be

@Nele

Mozda nise čuo da je sa tim avionom stigao gradonačelnik Pekinga i više od 20 kineskih biznismena.

Za mene je to dobar razlog da izadju i svi ministri i pokazu posebno poštovanje konezima koji su nas uvek podrzavali i imaju zelju da nam pomognu kroz investicije!

…ali za tebe su to izgleda samo sitnice…

Ne

@Beli

Onda ga saceka gradonacelnik Beograda i to je to. Hainan ovo radi iz dobro poznatih razloga (koncesija aerodroma). Naravno da su sitnice, kada bi premijeri i ministri u razvijenim zemljama docekivali avione za svaku otvorenu liniju ne bi se nicim drugim bavili do avijacijom.

BB

@nele
Pa da je došao predsjednik neke mjesne zajednice iz Pekinga to je opet veće od Srbije. ?

Ai

Svuda se pozdravlja ekonomsko i turističko povezivanje regiona, a nekmoli različitih delova sveta!? Saglasan sam da otvaranje avionske linije možda nije događaj premijerskog nivoa, ali u ovom slučaju sigurno jeste barem ministarski.

Odgovori
Jo

Ovo je let od Beograda do Pekinga, sa zaustavljanjem u Pragu. Kao što Cathay Pacific na letu iz Njujorka za Hong Kong sleti u Vankuver. Isti broj leta, ista posada, isti avion. Prime nešto putnika, nešto izađe, nastave dalje. Ovo je sjajna vest za Srbiju, jedina je država u Evropi koja je ukinula vize sa Kineze i kojoj su Kinezi ukinuli vize.

Odgovori
BB

Treba pozdraviti ovakve inicijative. Eto sreće da se nađe posla i za A330 od AS

Odgovori
13

Sreća pa Kineza ima samo dva tri miljiona i nemaju „intruderske“ tendencije.

Odgovori
Vo

Ja sam iz Beograda leteo ovako isto „direktno“ za Kinu jos 2010. Prvo sam direktno iz Beograda leteo za Peking preko Minhena a onda sam se iz Sangaja direktno vratio u Beograd preko Frankfurta.

Odgovori
Jo

Ne, ti si kupio kartu do Pekinga i presedao si u Minhenu i Frankfurtu. Sada jednim istim avionom letiš od Beograda do Pekinga, avion sleti u Pragu da pokupi još putnika. Na isti način je svojevremeno JAT leteo iz Beograda za Njujork, sletao je u Zagreb da pokupi dodatne putnike.

Vo

Znam, pokusao sam da se nasalim. Neuspesno, po svemu sudeci.

Odgovori
sa

Ima li pravo da kupi putnike u Pragu ?

Odgovori
Be

Pravo pitanje je ima li pravo prodavati karte za BEG do Praga

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj