BEG airport status
EKSKLUZIVNO: Intervju sa direktorom Predragom Grandićem u depou Muzeja vazduhoplovstva povodom otuđenja aviona P-38L Lightning

EKSKLUZIVNO: Intervju sa direktorom Predragom Grandićem u depou Muzeja vazduhoplovstva povodom otuđenja aviona P-38L Lightning

BEOGRAD – Nakon tri dana rada na možda najtužnijoj priči u vezi Muzeja vazduhoplovstva do sada, analiziramo sinoćne reakcije koje su usledile posle objavljivanja prvog teksta Novosti. Uprkos tome što je sasvim razumljivo da je većina njih emotivna u svojoj verbalizaciji pokrivanje ovog slučaja od strane Tango Six Bloga neće biti takvo.

Juče smo proveli dan sa obe strane ove priče što nam je bilo dovoljno da steknemo jasniju sliku o jednoj od najvećih sramota domaćeg vazduhoplostva – decenijskom nečinjenju ničega ne bi li se situacija u ovoj instituciji rešila po više pitanja. Prvi u seriji tekstova i video priloga na sajtu posvećen je čoveku koji je na drastičan ali obrazložen i vremenskim rokovima definisan način odlučio da situaciju preseče.

Za razliku od mejnstrim medija koji nemaju vremena niti interesa da prenesu kompletnu priču i ostrašćenih online lokacija koje nemaju stručnosti niti kapaciteta da je prenesu na objektivan način i u celosti, Tango Six će biti jedino mesto u narednim danima koje će priču tretirati na kompletan, nepristrasan i pre svega novinarski način.

Intervju sa direktorom muzeja urađen je u depou ove institucije i šira javnost će prvi put ima priliku da vidi obilazak aviona i delova koji predstavljaju neprocenljivo blago našeg vazduhoplovstva.

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Da, da. Ovo je samo malo parce vec odavno poznate price o rasprodaji Srbije. Gospodine Grandicu, da li ste poceli i sa rasprodajom porodicnih albuma i video snimaka kada vam je ponestalo para u kuci, ili ste potrazili posao u Muzeju kako biste popravili kucni budzet? Samo mi nemojte mi reci da taj posao radite besplatno. Za pocetak, zasto se ne biste odrekli svoje plate u Muzeju narednih godinu dana i time dali primer kako volite avijaciju?

Odgovori

U stvari je sve jednostavno. Kada rasproda sve eksponate mocice da se ukine Muzej vazduhoplovstvai onda nece biti problema sa smestajem!

P

Sjajna ideja. Lokacija je perfektna za poslovni prostor, shoping centar, sobe za odmor i rekreaciju putnika koji cekaju duze na aerodromu.
Uostalom – sta ce nam ta starudija.

I

Svaka cast Petre!
Drago mi je da si se u pravo vreme pojavio na pravom mestu-ponovo, i kao prezenter/posmatrac pustio da stvari objasni covek koji nosi trenutno najvecu odgovornost/funkciju za ceo slucaj.
Bez ikakve zelje da branim ili napadam Grandica, zelim da postavim pitanje:
-Kada ce na red da dodje Fiat??? Kada ce na red da dodje Focke Wulf, kada ce sve da se rasparca da bi se nesto "zakrpilo"???Dajem eksponat za neonku, propeler za hidroizolaciju???
Da li je moguce organizovati akciju, otvaranje fonda, trazenje sponzora(znam da je djavolji posao), otvaranje racuna za dobrovoljne priloge.
Onda lepo svima za uzvrat, mini-plaketa- "I ja sam se borio za muzej JRV", uz skromni stampani orden, kao simbolicni dokaz o ucescu svih ljubitelja vazduhoplovstva u spasavanju ove institucije od rasipanja.
Hajde da vidimo, koji je to novac koji je potreban za odrzanje ovog zdanja, gde curi i koliko kosta da se to sanira???Mozda cemo tako da imamo bolju sliku koliko mozemo da pomognemo….
Aeromitinge posecuje zavidan broj ljudi.Ne kazem da bi svi dali, ali, na svakoj sledecoj manifestaciji, neka postoje punktovi, gde ce se davati novac za muzej, na svakom koraku obavestenja, informacije-zasto je toliko znacajan za nasu istoriju.
Probuditi patriotizam i zelju za ocuvanjem-zasto dati strancu nesto sto je nase, nas eksponat, vlasnistvo od neprocenjive vlednosti, nas plen mozda.
Za male pare se sve prodaje, a rasprodati sve, da bi se stavila izolacija i neonke, sredile stepenice mislim da nema svrhe(dublja je prica, da).
Jednom je Alvirovic, u svojoj istorijskoj emisiji SAT, spasio Titov vozni park.Situacija je bila slicna.Apel novinara.
Usudicu se da kazem, da si dostojan paralele, koja ce nadam se imati isti ishod.
Drago mi je sto ucestvujem i povremeno pisem za ovaj blog, koji nije puko slovo na ekranu, vec je aktivno ucesce i borba da se nesto promeni i odrzi.Puna podrska Petre, i bez zelje da zvucim kao zaludjeni sanjar, mislim da treba razmisliti, i u teska vremena- nadje se nacin!

Ivan, Nis

Odgovori
J

Tako je Ivane, ako je mogao da se sakupi novac za Avalski toranj bez da se proda Kalemegdanska tvrdjava (ionako je stara pa nam toliko i ne treba), isto tako moze da se organizuje i sakupljanje novca za ovako vredan muzej. A drugo, toliko godina se prica o famoznim eksponatima iz podruma muzeja, bas kao sto su Fiat G50, Fw-190F-8, delovi motora Me-262, mustanga, lightinga i jos mnogo toga da ne nabrajam, pa zasto se ti eksponati ne stave u izlozbeni deo muzeja, zasto trunu u podrumu??? ima nas hiljade koji smo samo naculi pricu a zelimo da platimo i vidimo te eksponate, nije bitno u kakvom su stanju, (ni oni iz NATO agresije nisu u idealnom pa im se vrlo lako pronaslo mesto u muzeju), pa majku mu iznesite to sto postoji da se moze videti i time cete privuci paznju i domacih i svetskih ljubitelja vazduhoplovstva, Fiat bi svakako bio senzacija, a Italijani bi se verovatno i sami ponudili da plate da se avion dovede u savrseno stanje samo da ga mogu videti i fotografisati. Iskreno, meni se vise svidja originalno farbanje i stanje aviona sa pecatom vremena i svih onih originalnih boja i oznaka koje su jos uvek na njima nego da dodje neki "strucnjak" i ofarba ih u sivo kao pola muzeja, zasto neko ne razmisli o tome, i najzad ne dovuce avione koji su tu gle, u podrumu, neka ih obasjaju zraci sunca, a kada se digne prasina novac ce doci, Imamo dovoljno entuzijazista koji bi modele ni za kakav novac izvukli iz podruma, ako prodamo sve sto je potrebno da se sve dovede u red, nece biti vise eksponata..

Odgovori
Z

Jovane, mala ispravka nisu delovi motora za Me -262 već nikada korišćeni Jumo 002 motori. Iako se slažem sa većinom postova , ipak postoji nešto što se zove među Muzejska razmena , koja funkcioniše svuda u svetu sem očigledno kod nas , mi volimo da prodajemo .I verovatno da nije blo onog nesrećnog bombardovanja još dugo vremena verovatno nebi videli ništa novo . Pa čak ni panoe kod aviona nisu u stanju da srede a to je samo običan štampani papir za šta netreba neznam koje investicija ,već samo želja da se nešto uradi.

g

Lopovi

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala Dragane. Iskreno ova tema me od svih najviše namučila i oduzela mi daleko najviše vremena. Jer masu toga je toliko sakriveno, toliko duboko zakopano, da je trebalo ozbiljnog istraživanja, čitanja gomile tekstova, pa čak i onih koji nisu direktno povezani, kopanja po raznim registrima, sudskim presudama, agencijama. arhivama...

28. Feb 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala puno. Znate Nenad, prije nego sam se pozabavio istraživanjem ove teme i ja sam mislio da se radi o 20-tak bankrotiralih kompanija, čak sam to i napisao u prvoj varijanti uvoda u analizu. I totalno me šokiralo da je istraživanje teme zapravo pokazalo 50+ kompanija. Eto i ja sam mislio da nešto znam... :-)

28. Feb 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala na informaciji, to stvarno nisam znao. Jel to ovaj posljednji, pa ga Vlada još uvijek nije prodala, ili je to neki prizemljeni, pa zapravo ni nema više nikakve vrijednosti? Ako je ovaj drugi slučaj, moglo bi ga se staviti uz ogradu aerodroma, pa u njemu napraviti restoran. To ima na nekim aerodromima i svagdje…

28. Feb 2017.Pogledaj

Haplek na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Iskrene čestitke g. Šćuric na ovoj analizi. Jedna između boljih. Svakako vrhunsko. Što se tiče Express Airwaysa... Da, imali su jednoga ATR 72 u sezoni 2015. Sa veliko tugo verujem i nadam se, da če biti u našoj regiji još puno takvih bajka. Možda čak prva od njih ovde u Mariboru. Lep pozdrav iz Maribora…

28. Feb 2017.Pogledaj

Blagoje Krstic na: Premijera: EdePro predstavio raketu zemlja-zemlja “Šumadija“ i rakete G2000

Da objasnim neke stvari, pa sta ako su makete, tako se to radi prvo projekat gde je sve defininisano do detalja i proracunato i maketa za prezentaciju pa onda kada se pojavi kupac ide prototip pa proizvodstvo. Tako to funkcionishe i u IT industrii gde radim, prvo postoji demo (ili maketa) pa kade se nadje…

28. Feb 2017.Pogledaj