BEG airport status
LYBE 231100Z 10005KT 060V150 9999 SCT033 20/13 Q1011 NOSIG
EKSKLUZIVNO: Intervju sa direktorom Predragom Grandićem u depou Muzeja vazduhoplovstva povodom otuđenja aviona P-38L Lightning

EKSKLUZIVNO: Intervju sa direktorom Predragom Grandićem u depou Muzeja vazduhoplovstva povodom otuđenja aviona P-38L Lightning

BEOGRAD – Nakon tri dana rada na možda najtužnijoj priči u vezi Muzeja vazduhoplovstva do sada, analiziramo sinoćne reakcije koje su usledile posle objavljivanja prvog teksta Novosti. Uprkos tome što je sasvim razumljivo da je većina njih emotivna u svojoj verbalizaciji pokrivanje ovog slučaja od strane Tango Six Bloga neće biti takvo.

Juče smo proveli dan sa obe strane ove priče što nam je bilo dovoljno da steknemo jasniju sliku o jednoj od najvećih sramota domaćeg vazduhoplostva – decenijskom nečinjenju ničega ne bi li se situacija u ovoj instituciji rešila po više pitanja. Prvi u seriji tekstova i video priloga na sajtu posvećen je čoveku koji je na drastičan ali obrazložen i vremenskim rokovima definisan način odlučio da situaciju preseče.

Za razliku od mejnstrim medija koji nemaju vremena niti interesa da prenesu kompletnu priču i ostrašćenih online lokacija koje nemaju stručnosti niti kapaciteta da je prenesu na objektivan način i u celosti, Tango Six će biti jedino mesto u narednim danima koje će priču tretirati na kompletan, nepristrasan i pre svega novinarski način.

Intervju sa direktorom muzeja urađen je u depou ove institucije i šira javnost će prvi put ima priliku da vidi obilazak aviona i delova koji predstavljaju neprocenljivo blago našeg vazduhoplovstva.

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Da, da. Ovo je samo malo parce vec odavno poznate price o rasprodaji Srbije. Gospodine Grandicu, da li ste poceli i sa rasprodajom porodicnih albuma i video snimaka kada vam je ponestalo para u kuci, ili ste potrazili posao u Muzeju kako biste popravili kucni budzet? Samo mi nemojte mi reci da taj posao radite besplatno. Za pocetak, zasto se ne biste odrekli svoje plate u Muzeju narednih godinu dana i time dali primer kako volite avijaciju?

Odgovori

U stvari je sve jednostavno. Kada rasproda sve eksponate mocice da se ukine Muzej vazduhoplovstvai onda nece biti problema sa smestajem!

Odgovori
Pr

Sjajna ideja. Lokacija je perfektna za poslovni prostor, shoping centar, sobe za odmor i rekreaciju putnika koji cekaju duze na aerodromu.
Uostalom – sta ce nam ta starudija.

Odgovori
Iv

Svaka cast Petre!
Drago mi je da si se u pravo vreme pojavio na pravom mestu-ponovo, i kao prezenter/posmatrac pustio da stvari objasni covek koji nosi trenutno najvecu odgovornost/funkciju za ceo slucaj.
Bez ikakve zelje da branim ili napadam Grandica, zelim da postavim pitanje:
-Kada ce na red da dodje Fiat??? Kada ce na red da dodje Focke Wulf, kada ce sve da se rasparca da bi se nesto "zakrpilo"???Dajem eksponat za neonku, propeler za hidroizolaciju???
Da li je moguce organizovati akciju, otvaranje fonda, trazenje sponzora(znam da je djavolji posao), otvaranje racuna za dobrovoljne priloge.
Onda lepo svima za uzvrat, mini-plaketa- "I ja sam se borio za muzej JRV", uz skromni stampani orden, kao simbolicni dokaz o ucescu svih ljubitelja vazduhoplovstva u spasavanju ove institucije od rasipanja.
Hajde da vidimo, koji je to novac koji je potreban za odrzanje ovog zdanja, gde curi i koliko kosta da se to sanira???Mozda cemo tako da imamo bolju sliku koliko mozemo da pomognemo….
Aeromitinge posecuje zavidan broj ljudi.Ne kazem da bi svi dali, ali, na svakoj sledecoj manifestaciji, neka postoje punktovi, gde ce se davati novac za muzej, na svakom koraku obavestenja, informacije-zasto je toliko znacajan za nasu istoriju.
Probuditi patriotizam i zelju za ocuvanjem-zasto dati strancu nesto sto je nase, nas eksponat, vlasnistvo od neprocenjive vlednosti, nas plen mozda.
Za male pare se sve prodaje, a rasprodati sve, da bi se stavila izolacija i neonke, sredile stepenice mislim da nema svrhe(dublja je prica, da).
Jednom je Alvirovic, u svojoj istorijskoj emisiji SAT, spasio Titov vozni park.Situacija je bila slicna.Apel novinara.
Usudicu se da kazem, da si dostojan paralele, koja ce nadam se imati isti ishod.
Drago mi je sto ucestvujem i povremeno pisem za ovaj blog, koji nije puko slovo na ekranu, vec je aktivno ucesce i borba da se nesto promeni i odrzi.Puna podrska Petre, i bez zelje da zvucim kao zaludjeni sanjar, mislim da treba razmisliti, i u teska vremena- nadje se nacin!

Ivan, Nis

Odgovori
Jo

Tako je Ivane, ako je mogao da se sakupi novac za Avalski toranj bez da se proda Kalemegdanska tvrdjava (ionako je stara pa nam toliko i ne treba), isto tako moze da se organizuje i sakupljanje novca za ovako vredan muzej. A drugo, toliko godina se prica o famoznim eksponatima iz podruma muzeja, bas kao sto su Fiat G50, Fw-190F-8, delovi motora Me-262, mustanga, lightinga i jos mnogo toga da ne nabrajam, pa zasto se ti eksponati ne stave u izlozbeni deo muzeja, zasto trunu u podrumu??? ima nas hiljade koji smo samo naculi pricu a zelimo da platimo i vidimo te eksponate, nije bitno u kakvom su stanju, (ni oni iz NATO agresije nisu u idealnom pa im se vrlo lako pronaslo mesto u muzeju), pa majku mu iznesite to sto postoji da se moze videti i time cete privuci paznju i domacih i svetskih ljubitelja vazduhoplovstva, Fiat bi svakako bio senzacija, a Italijani bi se verovatno i sami ponudili da plate da se avion dovede u savrseno stanje samo da ga mogu videti i fotografisati. Iskreno, meni se vise svidja originalno farbanje i stanje aviona sa pecatom vremena i svih onih originalnih boja i oznaka koje su jos uvek na njima nego da dodje neki "strucnjak" i ofarba ih u sivo kao pola muzeja, zasto neko ne razmisli o tome, i najzad ne dovuce avione koji su tu gle, u podrumu, neka ih obasjaju zraci sunca, a kada se digne prasina novac ce doci, Imamo dovoljno entuzijazista koji bi modele ni za kakav novac izvukli iz podruma, ako prodamo sve sto je potrebno da se sve dovede u red, nece biti vise eksponata..

Odgovori
Ze

Jovane, mala ispravka nisu delovi motora za Me -262 već nikada korišćeni Jumo 002 motori. Iako se slažem sa većinom postova , ipak postoji nešto što se zove među Muzejska razmena , koja funkcioniše svuda u svetu sem očigledno kod nas , mi volimo da prodajemo .I verovatno da nije blo onog nesrećnog bombardovanja još dugo vremena verovatno nebi videli ništa novo . Pa čak ni panoe kod aviona nisu u stanju da srede a to je samo običan štampani papir za šta netreba neznam koje investicija ,već samo želja da se nešto uradi.

Odgovori
go

Lopovi

Odgovori

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

VOC_91 na: Usvojen predlog da kapija fabrike aviona „Ikarus“ postane kulturno dobro

Svakako inicijativa za podržati, ako je već samo kapija ostala... Koliko čuvamo svoje tekovine, i to bi lako moglo da preko noći nestane a zatim se proda "na kilo" na najbližem otpadu, što gore reče BB. Upravna zgrada zemunskog "Ikarusa" iz 1938. nalazi se u kraju u kome sam odrastao (novobeogradski blok 9a) i za…

23. May 2015.Pogledaj

Aleksandra Dabizic na: Usvojen predlog da kapija fabrike aviona „Ikarus“ postane kulturno dobro

Cestitke. Kapije kao integralni deo stilskog koncepta fasada ili ograda moraju biti zasticene. Ne sme im se menjati, izgled, svojstvo i namena. Važno ih je odrzavati, obnavljati i predstaviti kao deo integriteta i identiteta grada. Bitno je da ih lokalne uprave predstave kao deo turisticke ponude i posebnosti mesta. A. Dabizic

22. May 2015.Pogledaj

Darko na: Objavljeni planovi Avioleta za predstojeću sezonu

Da nije ovih rebrendiranih aviona ne znam bas kako bi odrzavali ostale linije. Malo malo pa im neki Airbus ispadne iz saobracaja.

22. May 2015.Pogledaj

Vortex na: Zašto je Vlada postavila novo rukovodstvo Muzeja vazduhoplovstva?

Bilo je krajnje vrijeme da se smijene ljudi koji su pravili direktnu i indiretnu štetu. Dugo su odoljevali i održavali se. Netko ih je očigledno štitio. Samo sada ih ne treba pustit da samo tako odšeću sa rukama u džepovima, već im treba izvrnuti džepove da se vidi obim i struktura plijena. Dosta je bilo…

22. May 2015.Pogledaj

Живојин na: Najava: Promocija monografije 117. lovačkog avijacijskog puka

Аутори су најавили и монографију о 83. лап-у. :)

22. May 2015.Pogledaj