BEG airport status
Informacija o udesu Dromadera YU-BND

Informacija o udesu Dromadera YU-BND

Komisija za istraživanje udesa DCV-a objavila je juče informaciju o vanaerodromskom ateriranju aviona za zaprašivanje komaraca Dromaderu YU-BND od 19. avgusta. Glavni istražitelj, kako stoji navedeno u ovom dokumentu, jedan je od najiskusnijih stručnjaka u ovom polju – Zlatko Vereš.

Prve nedoumice u vezi uzroka ovog incidenta pojavile su se nakon intervjua pilota, Radovana Nikolića, novinama Press u kojem je on okrivio ventil za gorivo. Naime, sistem za pretakanje goriva između krilnih rezervoara kod Dromadera efektivno služi da se nivo goriva u oba rezervoara izjednači i da se tako spreči debalans koji može uticati negativno na centražu pri nekim profilima leta. Na Komisiji Direktorata ostaje da utvrdi posredne i neposredne uzroke ovog incidenta koji će sigurno imati uticaja na ne toliko prisutnu debatu u stručnoj javnosti o tome da li su ovi avioni bezbedni za let iznad Beograda i da li je održavanje letelica rađeno na odgovarajući način?

Dromaderi su ipak leteli drugi dan akcije zaprašivanja (prigradske opštine) – manje od 24 časa nakon incidenta. Preventivno prizemljenje flote je dakle izostalo što ukazuje na dva moguća scenarija. Ili je uzrok prekida rada motora nedvosmisleno utvrđen isto veče i na taj način je isključena svaka prepreka za bezbedan let drugih aviona istog tipa ili nadležni nisu odreagovali na adekvatan način. Da li zbog pritiska već zakazanog posla ili nekog trećeg razloga, pokazaće istraga.

Informacija 07-11 Dromader Yu-bnd

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Gospodo "strucnjaci" vidim da vasi komentari pocinju da prikazuju iskrivljenu sliku realnog ne mogu da odolim da vas ne opomenem da ukus ima granicu. Vas komentar na udes aviona M-18 YU-BND je krajne amaterski napisan. Ako zaista toliko zelite pravu istinu obratite se meni ja cu vam sve objasniti. Sasvim slucajno nalazim se na celu ekipe tehnicke sluzbe PA koja perfektno odrzava avione Privredne avijacije i to 35 godina.
Prvi smo servis koji je istocnu tehnologiju uskladio sa zapadnim standardima i koji je od inspekcije EASE dobio sve pohvale i priznanja. Avioni PA su potpuno bezbedni i osposobljeni za sve letove ali je zalosno da se hvatate olovke i pisanja sa toliko malo cinjenica a toliko mnogo insinuacija. Ili ste amateri ili sve sto napisete pisete sa ciljem i namerom da ovo malo jada od avijacije diskreditujete na vama poseban nacin. Sa kojim motivom ostaje da slutim.
Nikola Stankov sef Tehnicke sluzbe Privredne Avijacije Beograd

Odgovori
Vl

Gospodine Stankov vas komentar je napisan na temu koja je otvorena pre skoro tri godine.

Na sta konkretno se zalite u napisanom tekstu?

An

Kolega, ja nemam veze sa ovim tekstom, nisam ga pisao, čitam ga isto kao i vi i čitam vaš komentar.

Nije skroz jasno šta mislite kada ste napisali da je komentar amaterski napisan. Ako možete da pojasnite konkretno šta je amaterski napisano u članku.

Pozdrav

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj