BEG airport status
Vlada Srbije kasni sa imenovanjem Glavnog istražitelja

Vlada Srbije kasni sa imenovanjem Glavnog istražitelja

Uprkos jasno definisanom zakonskom roku Vlada Srbije nije imenovala Glavnog istražitelja koji bi trebao da vodi novi Centar za istraživanje vazduhoplovnih nesreća. Ministarstvo za infrastrukturu još nije izašlo sa imenom čoveka koji bi trebao da oganizuje ovo nezavisno telo dok u izjavi za Tango Six Blog iz Direktorta Civilnog Vazduhoplovstva kažu da nemaju informaciju kada će Vlada ispuniti svoju obavezu jer po novom zakonu to više nije u njihovoj nadležnosti.

Izmene Zakona o vazdušnom saobraćaju usvojene su, nakon godina lobiranja i napora najaktivnijih organizacija i pojedinaca u domaćem vazduhoplovstvu, 28. jula 2011. godine. Donele su novine koje su za proklamovani cilj imale opšti napredak domaćeg civilnog vazduhoplovstva.

Nekoliko meseci i jednu letačku sezonu kasnije ništa se konkretno nije promenilo na livadama i letelištima, naknade i nameti su i dalje previsoki dok krajnji korisnici i dalje gledaju na Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva kao na gadnu CB ćeliju. O emotivnoj povezanosti i osećaju svrhe Ministarstva za infrastrukturu da ne govorimo.

Potraga za glavnim istražiteljem

„Novi Zakon“ između ostalog predviđa konačno izdvajanje Komisije za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda iz Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva u posebnu nezavisnu agenciju koja će se zvati Centar za istraživanje vazduhoplovnih nesreća. Praksa da je grupa eksperata koja radi ovaj posao odvojena od vazduhoplovnih vlasti ustaljena je u najrazvijenijim državama sveta.

Srbija je ovu dugo čekanu i važnu izmenu nadležnosti novim zakonom definisala na sledeći način:

„Преузимање надлежности у области безбедносног
истраживања удеса и озбиљних незгода цивилних ваздухоплова

Члан 264.

Центар за истраживање преузима од Директората права, обавезе, запослене, предмете, опрему, средства за рад и архиву који су потребни за обављање надлежности у области безбедносног истраживања удеса и озбиљних незгода цивилних ваздухоплова. ”

Члан 22.

У члану 210. став 1, члану 213. став 1, члану 258. став 1. тачка 47) и члану 260. тачка 26) речи: „председник Комисије” у одређеном падежу замењују се речима: „Главни истражитељ” у одговарајућем падежу.

Члан 23.

Влада ће поставити Главног истражитеља у року од три месеца од дана ступања на снагу овог закона, а Центар за истраживање почеће са радом најкасније шест месеци од дана ступања на снагу овог закона.

До испуњења услова прописаних овим законом за образовање Комисије за истраживање узрока удеса и озбиљних незгода ваздухоплова, истраживање узрока удеса и озбиљних незгода ваздухоплова вршиће Комисија за истраживање удеса и озбиљних незгода коју за сваки удес и озбиљну незгодy именује Директорат, са утврђене листе стручњака.

Prošlo je šest meseci, Glavni istražitelj i dalje nije imenovan.

Najboljost i bezbednost za primer

Ukoliko se izuzme jedna od najglupljih PR inicijativa u poslednjih nekoliko decenenija u domaćoj civilnoj avijaciji – proglašavanje pilota Jata „među najboljima u svetu“, otvorenijeg ismevanja bezbednosti u vazduhoplovstvu nije bilo. Prijatelji su ginuli, organizovane i koordinisane edukacije radi prevencije od strane DCV-a nije bilo, dok je njegova Komisija za istraživanje udesa svoj posao radila odlično – objavljivajući detaljne i stručne izveštaje nesreća kao svojevrstan edukativni materijal za najozbiljnije među avijatičarima.

Ismevanje je došlo neinsistiranjem odgovornih zvaničnika domaćeg vazduhoplovstva da se ovakvi podaci i statistike ne pojavljuju u medijima. PR službe su radile drugi posao umesto posmatranja i učenja zapadnog „dokle god postoji jedna žrtva mi nismo zadovoljni“ principa.

Dok zvaničnici Ministarstva i dalje imaju politički treniranu potrebu da obećavaju i izlaze u javnost sa datumima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@ Bulatovic Nebojsa Samo malo matematike i poznavanje velicine Srbije reci ce vam sledece: Francuski tanker C-135FR ima protok od oko 1500 litara u minutu. Rafal ima unutrasnje rezervoare od oko 4700 litara. Dakle nekih 3 minuta traje kompletno punjenje. Brzina kojom lete avioni je izmedju 500 i 600 km/h. Matematika kaze sledece: 600 /…

14. Mar 2025.Pogledaj